Slaviola Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Elo. Mam taki problem/dziwną sytuację. Otóż jestem po wymianie uszczelek pod głowicami i całego rozrządu. Niby wszystko ok. Autko chodzi równo, pali na strzała, nie ma dziwnych oznak. Tylko mam dziwne wrażenie, że jest samochód słabszy. Nie wiem, może to być moja (głupia) sugestia. Jeżeli rozrząd jest założony o jeden ząbek źle, czy to są wtedy mocne odczucia że coś jest nie tak czy można to po prostu przeoczyć ? Bo u mnie, jeżeli rzeczywiście jest słabszy to nie aż tak mocno, może delikatnie. Acha, i do tego jeszcze przy okazji mam powiększone kanały w głowicach, więc dopiero autko powinno być mocniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Myślę ze przy przestawieniu był by błąd pozycji walka ale jest mozliwe uszkodzenie rolek, co bylo w moim przypadku i stracił 20 kucy. Rozrząd nie przestawiał s.ie tak jak powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 masz wskaznik doladowania? jest takie samo jak bylo wczesniej? moze problem tylko przypadkowo sie pojawil po wymianie rozrzadu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Podjedz do mechanika ktory Ci to skladal o powiedz o swoich odczuciach byc moze to jakas pierdola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 grygo, ciśnienie doładowania jest takie samo. Ja myślę że się naczytałem zbytnio o tym że rozrząd można źle założyć itp. itd. że auto będzie słabsze i w ogóle i wbiłem sobie to niepotrzebnie do głowy i mam wrażenie że auto jest słabsze Ja to już wytłumacze obrazowo : jak patrzycie na silnik od przodu, to są cztery koła rozrządu: dwa po naszej lewej i dwa po naszej prawej. Po lewej są dwa koła plastikowe a po drugiej stronie jest jedno plastikowe (na dole) i drugie metalowe (na górze). I teraz tak - cechy na wszystkich kołach pasowały. Tylko na tym kole dolnym po lewej stronie cecha górna koła (czyli ta o oznaczeniu rzymskiej jedynki) była o pół ząbka przesunięta w prawo w porównaniu do cechy (o oznaczeniu dwójki rzymskiej) górnego koła. I najlepsze jest to że inaczej nie szło tego ustawić bo to przesunięcie nie było o jeden ząbek tylko o pół. Jak koło przesunęliśmy w lewo to cecha była delikatnie na lewo od cechy górnego koła. Bo przecież zęby nie są co pół i po prostu nie szło tego ustawić :/ Acha... jeszcze jedno. Na starym pasku były cechy a na nowym już cech nie było, więc zakładaliśmy nowy pasek normalnie - bo cech nie było no właśnie dzioba, przecież jakby wałek byłby delikatnie choćby źle ułożony względem innych wałków powinien pojawić sie check engine... dobrze prawie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Ja tam się nie znam ale - czujnik położenia wałka jest na jednym wałku tylko a wałki są cztery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Pół ząbka to nic strasznego. Inaczej i tak sie tego nie ustawi wiec musi chyba tak zostać. Ale inaczej sie mówi jak sie patrzy na to a inaczej przez neta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Dobra. A przy ewentualnej poprawce rozrządu by zrobić to idealnie (bynajmniej spróbować ) to trzeba kupować nowy pasek rozrządu czy ten może zostać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Pasek moze zostac pod warunkiem ze zaznaczysz jego kierunek tzn w prawa strone silnik sie kreci wiec szczalka wystarczy. Chyba ze jestes przeczulony to nowy pasek dav. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 A jeszcze mam takie pytanko: załóżmy że cecha jednego z kół jest troszkę przesunięta (o te pół ząbka) - czyli w zależności w którą stronę jest przesunięta autko jest albo nie dolane albo przelane (dobrze rozumiem ?). Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia. Dobrze kumam czy źle kumam ?. Bo w sumie i tak miałem zamiar jechać do jakiejś dobrej firmy ( "cztery suszarki" w poznaniu lub "odrzutowiec tronikowy" we wrocławiu - ) zmapować go od nowa bo mapa jest kiepska :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Lepiej ogarnąć najpierw ten rozrząd dlaczego jest przesunięty albo wcale nie jest tylko komuś się tak wydaje a później robić remap. Wiec podjedz do 4 suszarek niech Ci obadają rozrząd później zrób mapę i ciesz się autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Wiem, wiem ale powiedz mi, to co napisałem: Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia jest prawdą czy źle to interpretuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Nie prawda.Rozrząd głównie odpowiada o prawidłową pracę zaworów,a nie dawkę paliwa i powinien być ustawiony idealnie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Może ktoś się rozpędził z planowaniem głowic i się znaki porozjeżdżały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ? Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???: Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu. Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ? Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piacho Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ? Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???: Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu. Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ? Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???: Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu. Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić DAYCO też ma znaki na pasku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Może ktoś się rozpędził z planowaniem głowic i się znaki porozjeżdżały. za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ? Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien. Normalnie czytając ten wątek z ustów mnie to wyjęłyście ,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Zakładaliśmy zestaw SKF i pasek SKF. Na górnym prawym kole było przesunięcie o pół ząbka i inaczej nie dało się tego ustawić. Po obrocie wszystkie znaczniki trafiały jak trzeba z tym półząbkowym przesunięciem. Wcześniejszy rozrząd był źle ustawiono o cały ząbek w drugą stronę przez rzecz jasna ASO. W każdym razie różnicy w mocy nie było przed i po ustawieniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 To się nie przejmuj półząbkowym przesunięciem tylko jeździj. Widocznie nie można inaczej tego ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 średnica kół rozrządu oraz długość samego paska nie zapewni idealnego trafienia w 100% znaczników stąd było te pół ząbka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slaviola Opublikowano 17 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 (edytowane) I tak zrobię! Kurna nie będę się "gówienkiem" przejmował tylko cieszył się ze samochodu Dzięki za odpowiedzi Idę "poszaleć" autkiem Edytowane 17 Listopada 2012 przez Slaviola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się