Skocz do zawartości

Obawy o źle założony rozrząd w WRX 2.0


Slaviola

Rekomendowane odpowiedzi

Elo.

Mam taki problem/dziwną sytuację.

Otóż jestem po wymianie uszczelek pod głowicami i całego rozrządu.

Niby wszystko ok. Autko chodzi równo, pali na strzała, nie ma dziwnych oznak.

Tylko mam dziwne wrażenie, że jest samochód słabszy.

Nie wiem, może to być moja (głupia) sugestia.

Jeżeli rozrząd jest założony o jeden ząbek źle, czy to są wtedy mocne odczucia że coś jest nie tak czy można to po prostu przeoczyć ?

Bo u mnie, jeżeli rzeczywiście jest słabszy to nie aż tak mocno, może delikatnie.

Acha, i do tego jeszcze przy okazji mam powiększone kanały w głowicach, więc dopiero autko powinno być mocniejsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze przy przestawieniu był by błąd pozycji walka ale jest mozliwe uszkodzenie rolek, co bylo w moim przypadku i stracił 20 kucy. Rozrząd nie przestawiał s.ie tak jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grygo, ciśnienie doładowania jest takie samo.

Ja myślę że się naczytałem zbytnio o tym że rozrząd można źle założyć itp. itd. że auto będzie słabsze i w ogóle

i wbiłem sobie to niepotrzebnie do głowy i mam wrażenie że auto jest słabsze :P

 

Ja to już wytłumacze obrazowo :P :

jak patrzycie na silnik od przodu, to są cztery koła rozrządu: dwa po naszej lewej i dwa po naszej prawej.

Po lewej są dwa koła plastikowe a po drugiej stronie jest jedno plastikowe (na dole) i drugie metalowe (na górze).

I teraz tak - cechy na wszystkich kołach pasowały.

Tylko na tym kole dolnym po lewej stronie cecha górna koła (czyli ta o oznaczeniu rzymskiej jedynki) była o pół ząbka przesunięta w prawo w porównaniu do cechy (o oznaczeniu dwójki rzymskiej) górnego koła. I najlepsze jest to że inaczej nie szło tego ustawić bo to przesunięcie nie było o jeden ząbek tylko o pół. Jak koło przesunęliśmy w lewo to cecha była delikatnie na lewo od cechy górnego koła. Bo przecież zęby nie są co pół i po prostu nie szło tego ustawić :/

Acha... jeszcze jedno. Na starym pasku były cechy a na nowym już cech nie było, więc zakładaliśmy nowy pasek normalnie - bo cech nie było :P

 

no właśnie dzioba, przecież jakby wałek byłby delikatnie choćby źle ułożony względem innych wałków powinien pojawić sie check engine... dobrze prawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam takie pytanko: załóżmy że cecha jednego z kół jest troszkę przesunięta (o te pół ząbka) - czyli w zależności w którą stronę jest przesunięta autko jest albo nie dolane albo przelane (dobrze rozumiem ?).

Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia. Dobrze kumam czy źle kumam ?. Bo w sumie i tak miałem zamiar jechać do jakiejś dobrej firmy ( "cztery suszarki" w poznaniu lub "odrzutowiec tronikowy" we wrocławiu - :P ) zmapować go od nowa bo mapa jest kiepska :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem ale powiedz mi, to co napisałem:

Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia

jest prawdą czy źle to interpretuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

DAYCO też ma znaki na pasku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się rozpędził z planowaniem głowic i się znaki porozjeżdżały.

za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien.

Normalnie czytając ten wątek z ustów mnie to wyjęłyście :mrgreen: ,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaliśmy zestaw SKF i pasek SKF. Na górnym prawym kole było przesunięcie o pół ząbka i inaczej nie dało się tego ustawić. Po obrocie wszystkie znaczniki trafiały jak trzeba z tym półząbkowym przesunięciem.

Wcześniejszy rozrząd był źle ustawiono o cały ząbek w drugą stronę przez rzecz jasna ASO.

W każdym razie różnicy w mocy nie było przed i po ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...