Jump to content

Obawy o źle założony rozrząd w WRX 2.0


Slaviola
 Share

Recommended Posts

Elo.

Mam taki problem/dziwną sytuację.

Otóż jestem po wymianie uszczelek pod głowicami i całego rozrządu.

Niby wszystko ok. Autko chodzi równo, pali na strzała, nie ma dziwnych oznak.

Tylko mam dziwne wrażenie, że jest samochód słabszy.

Nie wiem, może to być moja (głupia) sugestia.

Jeżeli rozrząd jest założony o jeden ząbek źle, czy to są wtedy mocne odczucia że coś jest nie tak czy można to po prostu przeoczyć ?

Bo u mnie, jeżeli rzeczywiście jest słabszy to nie aż tak mocno, może delikatnie.

Acha, i do tego jeszcze przy okazji mam powiększone kanały w głowicach, więc dopiero autko powinno być mocniejsze :D

Link to comment
Share on other sites

Myślę ze przy przestawieniu był by błąd pozycji walka ale jest mozliwe uszkodzenie rolek, co bylo w moim przypadku i stracił 20 kucy. Rozrząd nie przestawiał s.ie tak jak powinien.

Link to comment
Share on other sites

grygo, ciśnienie doładowania jest takie samo.

Ja myślę że się naczytałem zbytnio o tym że rozrząd można źle założyć itp. itd. że auto będzie słabsze i w ogóle

i wbiłem sobie to niepotrzebnie do głowy i mam wrażenie że auto jest słabsze :P

 

Ja to już wytłumacze obrazowo :P :

jak patrzycie na silnik od przodu, to są cztery koła rozrządu: dwa po naszej lewej i dwa po naszej prawej.

Po lewej są dwa koła plastikowe a po drugiej stronie jest jedno plastikowe (na dole) i drugie metalowe (na górze).

I teraz tak - cechy na wszystkich kołach pasowały.

Tylko na tym kole dolnym po lewej stronie cecha górna koła (czyli ta o oznaczeniu rzymskiej jedynki) była o pół ząbka przesunięta w prawo w porównaniu do cechy (o oznaczeniu dwójki rzymskiej) górnego koła. I najlepsze jest to że inaczej nie szło tego ustawić bo to przesunięcie nie było o jeden ząbek tylko o pół. Jak koło przesunęliśmy w lewo to cecha była delikatnie na lewo od cechy górnego koła. Bo przecież zęby nie są co pół i po prostu nie szło tego ustawić :/

Acha... jeszcze jedno. Na starym pasku były cechy a na nowym już cech nie było, więc zakładaliśmy nowy pasek normalnie - bo cech nie było :P

 

no właśnie dzioba, przecież jakby wałek byłby delikatnie choćby źle ułożony względem innych wałków powinien pojawić sie check engine... dobrze prawie ?

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze mam takie pytanko: załóżmy że cecha jednego z kół jest troszkę przesunięta (o te pół ząbka) - czyli w zależności w którą stronę jest przesunięta autko jest albo nie dolane albo przelane (dobrze rozumiem ?).

Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia. Dobrze kumam czy źle kumam ?. Bo w sumie i tak miałem zamiar jechać do jakiejś dobrej firmy ( "cztery suszarki" w poznaniu lub "odrzutowiec tronikowy" we wrocławiu - :P ) zmapować go od nowa bo mapa jest kiepska :???:

Link to comment
Share on other sites

Lepiej ogarnąć najpierw ten rozrząd dlaczego jest przesunięty albo wcale nie jest tylko komuś się tak wydaje a później robić remap. Wiec podjedz do 4 suszarek niech Ci obadają rozrząd później zrób mapę i ciesz się autem.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, wiem ale powiedz mi, to co napisałem:

Jeżeli tak jest, to wgranie nowej mapy (czyli tzw. chip tuning) zniweluje ten problem bo auto będzie miało nowy soft i problem przesunięcia o te pół ząbka nie będzie miał znaczenia

jest prawdą czy źle to interpretuje ?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

Hmmm... czyli mówisz, że za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Dla mnie to nowość i nie wiedziałem, że to może mieć wpływ na takie coś :???:

Kurcze. Bo założyliśmy pasek nieorginalny - bo taki był w zestawie do rozrządu.

Może zamówię sobie pasek org. z Subru, który będzie miał cechy i będzie łatwiej to ustawić :mrgreen:

DAYCO też ma znaki na pasku ...

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś się rozpędził z planowaniem głowic i się znaki porozjeżdżały.

za mocno zbielona głowica może mieć wpływ na ustawienie cech kół rozrządu ?

Może. Jeszcze uszczelka niewiadomo jaka (grubość ) i koła rozrządu są w innej odległości niz były.Szczególnie w bokserze ,bo są 2 głowice-więc wszystko to razy 2. Jeśli ilość zębów paska taka jak było to nie powinien pasek być tu winien.

Normalnie czytając ten wątek z ustów mnie to wyjęłyście :mrgreen: ,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Zakładaliśmy zestaw SKF i pasek SKF. Na górnym prawym kole było przesunięcie o pół ząbka i inaczej nie dało się tego ustawić. Po obrocie wszystkie znaczniki trafiały jak trzeba z tym półząbkowym przesunięciem.

Wcześniejszy rozrząd był źle ustawiono o cały ząbek w drugą stronę przez rzecz jasna ASO.

W każdym razie różnicy w mocy nie było przed i po ustawieniach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...