goldenarts Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Proszę o pomoc, bo nie wiem teoretycznie, a praktycznie nie mam od kogo przymierzyć Chcialbym na lato załozyć 17" felgi do Legacy... jakiej szerokości przy jakim ET i z jakimi oponami można założyć w takiej budzie...? Prosze o w miarę szybką pomoc, bo szkoda zimówek na taka pogodę... Na zdjęciu jest 15" i oponki 195/65/15... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 na poczatek pomoze wrc fan - pewnie ma niezla kolekcje zdjec na roznych kolach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 17-tki w Legacy 94-98 Już było kiedyś, ale żal nie przypomnieć grepsu: siedemnastki to najlepiej się prezentują w alfie cabrio, w starym legacu to raczej można ryczące czterdziestki, albo nawet wyjące pięćdziesiątki wozić... najlepiej - za czarnymi szybami :wink: Taki obiecujący tytuł... a tu o felgach :shock: , bleee... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 W teorii to pewnei musiało by to być (195-205-215)/45R17 - ale nie wiem który z tych rozmiarów jest produkowany Nie za niski to na nasze drogi profil będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Produkowane sa 205/45 17 i 215/40 17, tylko 215 moze okazac sie za szeroka, w kazdym razie ja mam wpisane jako dopuszczalne max. 205. Do 215 trzeba miec poszerzone blotniki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Do 130 konnego wolnego ssaka z automatem pakować takie gumy (215) ? W mojej zupełnie subiektywnej i niefachowej opinni nie ma to większego sensu . Jedynie będzie lepiej wyglądać... chociaż czy napewno lepiej... ? :roll: Superturismo GT: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Ja uważam, ze Legac powinien jednak mieć solidny profil gumy i 15" sa zupełnie OK, ewentualnie 16" - Dotyczy to oczywiście Legacy II bez turbinki. Swoją drogą, to na fotce jest mała wtopa z liczbą śrubek na kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 na poczatek pomoze wrc fan - pewnie ma niezla kolekcje zdjec na roznych kolach No niestety, akurat Legasiów na różnych kołach mam mało...w dodatku na 16stkach :roll: Ale może cos pomoże 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Teraz masz średnicę toczną koła 634 mm, przy 195/55 16" jest średnica 620 mm (2% mniej - w zsadzie granice błędu pomiarowego) - brałbym 16" i opony 195/55, przy większej średnicy felgi niższy profil opony będzie powodował większe problemy w koleinach, tym bardziej przy szerokości opony np. 215. 195/55 to jest chyba najlepszy IMHO kompromis wygląd-właściwości jezdne-komfort, szczególnie jeżeli samochód nie ma osiągów WRX-a. No i całość będzie tańsza o ładne parę stówek od 17". Oczywiście jeżeli koniecznie chcesz 17" to spoko, ja tylko tak se sugeruje EDIT: a co do ET to chyba przy większych felgach o tej samej szerokości zostaje to samo? Nie wiem na pewno... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Dzięki za tyle pomocnych opinii.... miałem w Scierce 205/55/15 i było prawie ok, ale tam standardem było 195/60-65/14. Nie uważam żeby szeroka guma (205-215) była jakąś wielką trudnością na koleinach...można sie przyzwyczaić. Wziąłbym 16 tki jakby były jakieś fajne w dobrej cenie... Za to mam dojście do opon używanych - młodych w dobrym stanie i tanio...i to własnie 17 tek. Szukam możliwości przymiarki... wtedy zobaczę optycznie i sprawdzę sobie na zawieszeniu... Przy tej szerokości jaką mam i tym profilu na Slajdzie czułem jak mi opona pracowała.... takie uskoki... Poza tym dobrych 17 tek jest chyba większy wybór niż 16 tek... A na dziury i tak trzeba uważać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 na 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 mik, wielkie dzięki.... Czy turbo ma taką samą budę jak n/a w tej generacji Legacy? I zawias ma tę samą wysokość i szerokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Ja uważam, ze Legac powinien jednak mieć solidny profil gumy i 15" sa zupełnie OK, ewentualnie 16" - Wg mnie seryjne gumy (195/65/R15) mocno ograniczają osiągi tego auta. Wprawdzie legaś nie ma 300 KM, ale po zakrętach można by nim szybciej jeździć na niższym profilu... Wziąłbym 16 tki jakby były jakieś fajne w dobrej cenie... Ja też się przymieżam do 16. Dokładnie 205/50/R16 Przy tej szerokości jaką mam i tym profilu na Slajdzie czułem jak mi opona pracowała.... takie uskoki... Mam to samo Opona o tym profilu od zewnętrznej strony zakrętu zagina się nieco do środka, przez co cały ciężar samochodu opiera się przez chwilę tylko na jej fragmencie zamiast na całej szerokości, aż do momentu kiedy auto lekko nie "przeskoczy", wtedy przez chwilę jest większa przyczepność, i tak w kółko... Niestety szybko się niszczą opony w ten sposób... Na tej fotce może trochę widać dlaczego niższy profil byłby lepszy do legacy [ciśnienie w oponach prawidłowe - żeby nie było żadnych ale ] edit: mik, produkowali legacy turbo my 94-96 ? :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Wg mnie seryjne gumy (195/65/R15) Seryjne gumy w tym aucie to 195/60R15 albo 185/70R14 Na tej fotce może trochę widać dlaczego niższy profil byłby lepszy do legacy 16" jeszcze ujdą, do tego nieco twardszy zawias też by się przydał, by auto jeździło a nie pływało jak tankowiec Ale 17" dalej uważam za przegięcie, do jazdy po Krakowie bym w życiu nie założył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Wg mnie seryjne gumy (195/65/R15) Seryjne gumy w tym aucie to 195/60R15 albo 185/70R14 Sorry, racja, zimówki mam o profilu 65 (14 calowe) dlatego mi się pomieszało... Na tej fotce może trochę widać dlaczego niższy profil byłby lepszy do legacy 16" jeszcze ujdą, do tego nieco twardszy zawias też by się przydał, by auto jeździło a nie pływało jak tankowiec Ale 17" dalej uważam za przegięcie, do jazdy po Krakowie bym w życiu nie założył. Owszem, na 17 trzeba by zdecydowanie za niski profil założyć do legaca jak na codzienną jazde... Szczegłonie teraz na wiosnę takie koła mogłby nie przeżyć... Ale 16 są ok. Odnośnie twardszego zawiasu, to jeszcze poproszę mniejszą kierownicę, brak abs-u, kubełkowy fotel kierowcy coby nie latać na boki, bardziej 'odetkany' wydech, może jakiś sprytniejszy dolot, eee którszy lewarek , hmmm, jakąś turbinkę jeszcze, i troche go odchudzić bo straszna krowa z niego . Eeee zaraz, to moze lepiej impreze kupić edit: hmm ale wcale nie uważam żeby legacy "pływał jak tankowiec". Pierwszym elementem który się poddaje na zakrętach jak narazie są zdecydowanie opony... Zobaczymy co będzie przy nieco większych kapciach... Chociaż z drugiej strony to tez nie mam pojęcia czy poprzedni wlasciciel nie robił czegos np u mnie z zawieszeniem, co by tłumaczyło moje nieco inne odczucia z jazdy niż Twoje aflinta... Ale myślę ze raczej mam 100% seryjne wszystko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 edit: mik, produkowali legacy turbo my 94-96 ? Niestety chyba tylko US, EU nie, nie wiem jak w Japonii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mik Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 mik, produkowali legacy turbo my 94-96 ? :| twinturbo http://www.subaru-legacy.info/spec/1997.9/28318/ Byla tez wersja limitowana 280 KM - niestety chyba tylko w Japonii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Ale 16 są ok. Odnośnie twardszego zawiasu, to jeszcze poproszę mniejszą kierownicę, brak abs-u, kubełkowy fotel kierowcy coby nie latać na boki, bardziej 'odetkany' wydech, może jakiś sprytniejszy dolot, eee którszy lewarek , hmmm, jakąś turbinkę jeszcze, i troche go odchudzić bo straszna krowa z niego . Eeee zaraz, to moze lepiej impreze kupić a) Kierownicę można kupić ABS można odpiąć c) Fotele kubełkowe miał Abt do sprzedania o ile pamiętam d) Ja swój nieco odetkałem - brak aktalizatorów, ale mam zamiast nich tłumiki e) z dolotem jeszcze się nie bawiłem, ale Legacy96 wspomniał coś o przeniesieniu filtra powietrza by był tak jak w nowszych silnikach f) Krótszy lewarek mam g) wolnego ssaka lepiej nie uturbiać, już prędzej swap silnika, ale to też karkołomne ze względu na instalację elektryczną. h) 1335kg to nie tak dużo - nowsze imprezy są cięższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 1335kg to nie tak dużo Tylko? Mój 2.2 ma chyba 1370 kg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iceman Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 c) hmm, no legacy z kubełkami wyglądało by chyba trochę... dziwnie (?) To raczej auto rodzinno-użytkowe, a nie rajdówka. Wiem, wiem - sam pierwszy napisałem o tych kubełkach, ale to było raczej w formie "w moim aucie przeszkadza mi to i tamto" a nie "chcę przerobić kombi na wuercówke wsadzając do niego to i to" g) No tutaj troche tak sie na siłe czepiałem, napewno bym nie wsadzał sprezarki do silnika z przebiegiem 170 tys km . Do nowego raczej tez nie, to nie jest auto na tor wyscigowy tylko do ciedziennej jazdy, ma trochę jeszcze pożyć g) I pewnie po swapie trzeba by usztywnić zawieszenie, wzmocnić nadwozie, zamontować mocniejsze sprzęgło, skrzynie biegów, a moze i resztę napędu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 edit: mik, produkowali legacy turbo my 94-96 ? Niestety chyba tylko US, EU nie, nie wiem jak w Japonii... Oczywiście że JDM'y też, a tym samym UK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2006 Tylko? Mój 2.2 ma chyba 1370 kg... Nadal znacznie mniej niż Przemqowe STI. ZNACZNIE MNIEJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Nadal znacznie mniej niż Przemqowe STI. ZNACZNIE MNIEJ. Nieby tak, tylko u mnie z fabrycznych 128 kucyków zostało na LPG i przebiegu 225 tyś pewnie z 80-90 , a on jak sam napisał, czuje jakby miał 300:) Ale nie ma co się przejmować....ja za to mam prawie 2m paki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi