Skocz do zawartości

Z turbiną czy bez?


mati2610

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym dbaniem to wszystko ładnie piekńie, ale jak odbierasz auto z salonu, jak jesteś już którymś właścicielem to żeby skały srały nie dowiesz sie wszystkiego o przeszłości. A wtedy możesz sobie dbac :P , jak ktoś dał dupy wcześniej..... :cry:

 

Dlatego ja bym wolał kupić auto po udokumentowanym remoncie bez druta niż takie z otomoto... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnym użytkowaniu:

Olej co 7500km, a wskazane co 5tys nawet

Olej skrzynia - co rok

Olej dyfer - co rok

Plyn chlodniczy - mozna co rok bo koszt niewielki (ale rzadziej autu nie zaszkodzi)

Filtr pyłkowy - na śląsku/zagłębiu co rok:)

Filtr powietrza - zależnie od użytego

Płyn hamulcowy - raz na rok, a czasem można częściej

Klocki hamulcowe/ tarcze - zależnie od stylu jazdy

 

Jakościowo płyny też kupujemy lepsze, co troszkę winduje cenę. Ja leję wszystko Motula.

 

Impreza to nie prom kosmiczny i jej obsługa nie odbiega znacznie od obsługi innych aut ;)

Tragedii nie ma. Da się ogarnąć, ale nie oszukujmy się - z racji spalania i droższej eksploatacji przydałoby się zarobić troszkę ponad śrenią krajową;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bzyq za fajny przepis na sprawne autko jezeli chodzi o zarobki to nie jest u mnie tak zle i mysle ze podolam

z pomoca forumowiczow ogarnac subarynke. myhsle o kupnie tej juz sie na niedziele umowilem ze sprzedajacym

mysle ze warto obejrzec bo ladna.

 

-- Pt paź 19, 2012 7:13 pm --

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-4w ... 14341.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnym użytkowaniu:

Olej co 7500km, a wskazane co 5tys nawet

Olej skrzynia - co rok

Olej dyfer - co rok

Plyn chlodniczy - mozna co rok bo koszt niewielki (ale rzadziej autu nie zaszkodzi)

Filtr pyłkowy - na śląsku/zagłębiu co rok:)

Filtr powietrza - zależnie od użytego

Płyn hamulcowy - raz na rok, a czasem można częściej

Klocki hamulcowe/ tarcze - zależnie od stylu jazdy

 

bzyq, generalnie zgoda, ale dlaczego uważasz, że zmiana oleju w skrzyni i dyfrach co roku przy normalnej jeździe? :shock: Rozumiem, że lepiej wcześniej niż w instrukcji, ale tam napisane jest co 60 tys. km lub 3 lata... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzyq, generalnie zgoda, ale dlaczego uważasz, że zmiana oleju w skrzyni i dyfrach co roku przy normalnej jeździe? Rozumiem, że lepiej wcześniej niż w instrukcji, ale tam napisane jest co 60 tys. km lub 3 lata...

 

Skrzyni w WRX na pewno to nie zaszkodzi. Oczywiście, że można co 3 lata, ale koszt operacji jest znikomy więc można autu takową zafundować.

Napisałem jak ja robię i tyle;)

 

mati2610, ładny ten kombiaczek z ogłoszenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bzyq za fajny przepis na sprawne autko jezeli chodzi o zarobki to nie jest u mnie tak zle i mysle ze podolam

z pomoca forumowiczow ogarnac subarynke. myhsle o kupnie tej juz sie na niedziele umowilem ze sprzedajacym

mysle ze warto obejrzec bo ladna.

 

-- Pt paź 19, 2012 7:13 pm --

 

http://otomoto.pl/subaru-impreza-2-0-4w ... 14341.html

 

Niski wlot na masce (nie STi), brak gum na tylnych nadkolach, nieoryginalne felgi (po 2005 roku dopiero zaczeli je montować). Ale felgi se zawsze można zmienić w sumie. Podejrzanie czysto pod maską i jakoś zbyt zachęcająca cena. Ja nie wiem, może mam paranoje, ale dla mnie te auto już troche trąci.

 

Nie wymuszona niczym (np przejsciem na skrzynie 6) zmiana błotników z STi? Jakoś mało mi się w to wierzyć chce, ale zobacz, pogadaj, tylko kupuj rozumem, nie sercem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski wlot na masce (nie STi), brak gum na tylnych nadkolach, nieoryginalne felgi (po 2005 roku dopiero zaczeli je montować). Ale felgi se zawsze można zmienić w sumie. Podejrzanie czysto pod maską i jakoś zbyt zachęcająca cena. Ja nie wiem, może mam paranoje, ale dla mnie te auto już troche trąci.

 

Nie wymuszona niczym (np przejsciem na skrzynie 6) zmiana błotników z STi?

 

W sumie to nie jest STI, tylko stylizacja, więc wlot jest raczej ok. A te błotniki to nie są od WRX-a? :roll: :oops: W hawku mam takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ze blotniki musialy byc zmieniane przez wlasciciela czy mogla byc taka wersja oryginalnie? czemu cena jest za niska to przeciez seryjka bez zadnego wkladu w zasadzie i 2 tyg w kraju dopiero. myslicie ze tryfna (bita, skladak)???

 

-- So paź 20, 2012 8:14 am --

 

Jak masz budżet na 2x takie auto to kupuj.

 

czemu tak sadzisz, rozwin temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski wlot na masce (nie STi), brak gum na tylnych nadkolach, nieoryginalne felgi (po 2005 roku dopiero zaczeli je montować). Ale felgi se zawsze można zmienić w sumie. Podejrzanie czysto pod maską i jakoś zbyt zachęcająca cena. Ja nie wiem, może mam paranoje, ale dla mnie te auto już troche trąci.

 

Nie wymuszona niczym (np przejsciem na skrzynie 6) zmiana błotników z STi?

 

W sumie to nie jest STI, tylko stylizacja, więc wlot jest raczej ok. A te błotniki to nie są od WRX-a? :roll: :oops: W hawku mam takie same...

 

W sedanie tak, kombiwar ma inne zderzaki. No ikto normalny wkładając mache niby ze sti likwidowalby wysoki kurołap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu tak sadzisz, rozwin temat?

 

Moim zdaniem jest to pułap, który bezstresowo pozwoli eksploatować auto niezależnie co się popsuje i przy okazji nie odmawiać sobie innych rzeczy.

Zależy od podejścia. Dla mnie auto ma jeździć i być na tip-top bez uszczuplania budżetu na inne sprawy jak rodzina, wakacje itp.

Jak kupisz Subaraka za ~40k PLN to w zależności od zniżek na ubezpieczenie na dzień dobry masz ~5 kPLN. A jak jeszcze masz przegląd z rozrządem to kolejne 4 kPLN, potem komplecik opon 2 kPLN. Fakt, że dużo wydatków często jest w pierwszym roku od kupna bo jak ma coś wyjść to wtedy wyjdzie i trzeba naprawić i to dobrze bo jak pewnie wiesz w przypadku Subaru druciarstwo się nie opłaca.

 

Co do rzeczonego auta: ja jestem z natury podejrzliwy i dość niska cena + brak info o bezwypadkowości + STI look dały obraz: auto powypadkowe zrobione na STIajowych częściach bo akurat takie były. ;) Ale to tylko moja wyobraźnia (wybujała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byla mowa wczesniej o wrx z turbina i niektorzy zachwalali inni ostrzegali ze bedzie drogi to ja chce zapytac jak bedzie z takim autem:

http://otomoto.pl/subaru-impreza-C21638335.html

jak ze spalaniem, eksploatacja, beda jakies roznice niz w turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wlasnych doswiadczen z 2002 WRX moge stwierdzic ze w normalnym uzytkowaniu jest to auto bezawaryjne, chodzi tu o codzienna jazde bez upalania, dlubania i innych przygod. Jak juz przedmowcy zauwazyli, problemem jest kupno auta ktorego historia jest znana i styl jazdy poprzedniego kierowcy jest zgodny ze stylem jazdy na przyszlosc. Moim WRXem jezdilem 5 lat, pokonalem 100kkm, mimo ze auto mialo w opini wielu najslabsza ze skrzyn w WRX, to wytrzymala u mnie do konca mojej przygody z tym autem. Spalanie jest zdecydowanie wyzsze niz w imprezie bez turbiny, ale przyjemnosc dla zmyslow wynagradza trzepanie portfela. Jazda zima to czysta przyjemnosc. Dodadkowym plusem jest stosunkowo tania i prosta mozliwosc podniesienia mocy w tym aucie (w porownaniu z impreza bez turbiny). W swoim WRX podnioslem moc przy pomocy Cobb Accessport Stage II z mapa specjalnie robiona do mojego auta, i bylem bardzo zadowolony - bylo nizsze spalanie, wyzsza moc, wiecej przyjemnosci z jazdy na codzien. Nie chodzilo mi tu o robienie STI z WRXa - poprostu drobny tuning. Przyszedl czas, i byla okazja to kupilem STI...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byla mowa wczesniej o wrx z turbina i niektorzy zachwalali inni ostrzegali ze bedzie drogi to ja chce zapytac jak bedzie z takim autem:

http://otomoto.pl/subaru-impreza-C21638335.html

jak ze spalaniem, eksploatacja, beda jakies roznice niz w turbinie?

 

To chyba byłe auto dzudoka. Jego pytaj o szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz Subaraka za ~40k PLN to w zależności od zniżek na ubezpieczenie na dzień dobry masz ~5 kPLN.

 

A co to za ubezpieczenie?? :shock: :shock: :shock:

Poprzednie auto o wartości dwukrotnie wyższej, niż podałeś, ubezpieczyłem w full opcji za 3,5k. Dodam, ze w Allianz, nie w jakimś badziewiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati2610

"Mając NA będziesz non stop myślał o turbo, a już nie mówiąc jak się niefartownie przejedziesz turbo. W Imprezę warto włożyć każdą złotówkę."

Potwierdzam ze to "myslenie" jest stale i to obsesja gorsza od uzaleznienia od gorzaly czy dragow.

Mam NA i kazdy obok mnie przejazd wrx-a powala mnie psychicznie.

 

Sie nie poddaje i jak tu padlo na forum inwestuje kazda zlotowke w to co mam.

 

Wydech supersprint - od tego sie zaczelo.

Nastepnie sportowy filtr powietrza.

Ostatnio hamulce brembo srebrne z przodu - mega-poprawa. Za jedyne 4500 zeta [tak dla info ile kosztuje subaroholizm].

Teraz mam dylemat - amorki kayaba i nowe sprezynki oraz usztywnienie - tak mi poleca serwis i znajomi z tej choroby.

Chyba mi padlo na rozum. Ale to choroba.

Jedno Ci zapewniam - jak wejdziesz do subaru to z niego nie wyjdziesz. A jak do imprezy to juz na 300% jestes usubarowiony - na zawsze.

Wejdz w wrx-a. Nie ma lepszej bryki na Ziemi.

Ja to jestem stary zgred i subaru glownie ujedzam duzo po Polsce i do pracy.

I tak na marginesie realizuje swoje marzenia co i Tobie polecam.

Duzo jezdze po calym swiecie i widze i obserwuje ze imreza to kultowy samochod od Litwy, Kostaryki, przez Islandie, Mauritius, Malezje do Australii, USa i jeszcze dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam NA i kazdy obok mnie przejazd wrx-a powala mnie psychicznie.

 

Też tak kiedyś miałem... :wink:

 

Jedno Ci zapewniam - jak wejdziesz do subaru to z niego nie wyjdziesz. A jak do imprezy to juz na 300% jestes usubarowiony - na zawsze.

 

Święte słowa. Amen. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...