evodziobak Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Pytanie techniczne - czy wykonalny jest swap skrzyni z ktoregos z Sti do wrxa 2004. Bardzo niepodoba mi sie ta skrzynia którą mam teraz. Co chwila synchronizatory padają i już mnie to powoli zaczyna irytować. Wymyśliłem sobie włożenie skrzyni z sti. Czy jest to waszym zdaniem wykonalne? Jezeli tak to co będzie potrzebne oprócz samej skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Operacja wykonalna i bardzo opłacalna jak celuje sie w wieksze moce. dobre sprzęgło - skrzynia - wał - dyfer - półośki Link to comment Share on other sites More sharing options...
evodziobak Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 ADK90 Dzieki. Nie chodzi mi nawet o dużo większe moce tylko o to że ta skrzynia z wrxa jest jakaś bardzo delikatna. Przez to że jedynka jest w niej dość długa to wymagana jest częsta redukcja do jedynki, a to powoduje uszkadzanie się synchronizatora. Staram się być dla niej delikatny ale już bardziej delikatny być nie mogę. Nie da się zrobić tego bez wymiany dyfra? Bo rozumiem że chodzi o długość wału, że nie będzie pasować, tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 evodziobak, operacja wykonalna i polecana w szczególności dla upalaczy. Temat rozgryziony - poczytaj w tym dziale i w nielegalu. A dyfer trzeba zmienić, bo różne są przełożenia w WRX i STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cysztof Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 operacja znana i popularna, potrzebujesz: - polosie - dyfer - wal - skrzynie - sprzeglo - drazek zmiany biegow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 operacja znana i popularna, potrzebujesz: - polosie - dyfer - wal - skrzynie - sprzeglo - drazek zmiany biegow A tylne piasty pod R180 ? Najlepiej przerzuć wszystko z STI razem z hamulcami-brembulcami :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Najlepiej przerzuć wszystko z STI razem z hamulcami-brembulcami :wink: To najlepiej niech sprzeda WRXa i kupi STI Dyfer musisz zmienić. Skrzynia z WRXa ma inne przełożenia niż z STI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evodziobak Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Nie chcę sti bo mam wagona i wózeczek dla dziecka mi się elegancko mieści :-) Wrx to moje auto cywilne. Denerwują mnie jeszcze hamulce które też są za delikatne. Wrzuciłem czterotłoczki z wersji EU z tarczami brembo nacinanymi i też się pogięły. A tak to generalnie fajne auto :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 To co ty z nim robisz że skoro auto rodzinne a takie szkody,chyba zawsze bardzo się śpieszysz do przedszkola :wink: ,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evodziobak Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 To co ty z nim robisz że skoro auto rodzinne a takie szkody,chyba zawsze bardzo się śpieszysz do przedszkola :wink: ,pozdro. Do przedszkola to nie ale generalnie mam tak że muszę się dość szybko przemieszczać. Kilka hamowań z wyższych prędkości i już tarcze pogięte. Nie mówcie mi że wszyscy wrxami jeżdżą 50 na godzinę :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 evodziobak, jeśli masz kombi, to będziesz potrzebował hybrydowych półosi (zbudowanych z elementów WRX i STi) ze względu na większy rozstaw kół w STi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evodziobak Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 evodziobak, jeśli masz kombi, to będziesz potrzebował hybrydowych półosi (zbudowanych z elementów WRX i STi) ze względu na większy rozstaw kół w STi. ok. dzieki za info. A wiesz może które elementy z którego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Niestety dokładnie nie wiem Napisz pw np. do carlosa, On ma takie w swoim kombi, więc pewnie będzie wiedział. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Generalnie można zbudować hybrydy,tyle że moim zdaniem,lepiej jest wymienić wahacze tylne na te z STi,wsazić zwrotnice,piasty i zestaw hamulcowy z STi.Dojdzie jeszcze wymiana stabilizatora.Wtedy mozna zastosować oryginalne półosie i przeguby z STi.Wygodniejsze rozwiązanie w razie jakiejś awarii.Koszty może ciut większe,ale czas dorobienia hybryd to cos ok.2 tygodni,czekanie na przesyłkę,awaria=demontaż+wysyłka+oczekiwanie na naprawę.W wypadku zastosowania seryjnych gratów z STi pozostaje tylko wybór gdzie kupujemy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Generalnie można zbudować hybrydy,tyle że moim zdaniem,lepiej jest wymienić wahacze tylne na te z STi,wsazić zwrotnice,piasty i zestaw hamulcowy z STi.Dojdzie jeszcze wymiana stabilizatora.Wtedy mozna zastosować oryginalne półosie i przeguby z STi.Wygodniejsze rozwiązanie w razie jakiejś awarii.Koszty może ciut większe,ale czas dorobienia hybryd to cos ok.2 tygodni,czekanie na przesyłkę,awaria=demontaż+wysyłka+oczekiwanie na naprawę.W wypadku zastosowania seryjnych gratów z STi pozostaje tylko wybór gdzie kupujemy. Tylko problemem są nadkola w kombi... Jak wsadzisz wszystko z STI, to jak bardzo trzeba będzie rozklepać nadkola, aby się koła zmieściły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Z tego co wiem,to nie trzeba nic klepać. :wink: Carlos bynajmniej nie klepał.A używa kółek 18 calowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 nic nie trzeba klepać - wszystko się mieści - polecam kompletny swap na 1/2osie sti - bo te hybrydowe lubią się skubane ukręcić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 I wszystko jasne :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 evodziobak, co do tych giętych tarcz to pamiętasz żeby po hamowaniu i zatrzymaniu na skrzyżowaniu nie trzymać nogi na heblu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 nic nie trzeba klepać - wszystko się mieści - polecam kompletny swap na 1/2osie sti - bo te hybrydowe lubią się skubane ukręcić Zacytuję Kameleona: Wachacze mam STI... Po wymianie wachaczy tylne koła wystają poza obrys Wymiana wachaczy z STI do kombi wiąże się z tym, że rozstaw kół zwiększa się o ok. 4-5 cm w zależności od tego jakie wachacze zostaną użyte.Kombi jest całe węższe wieć z przodu wystarczy zmienić błotniki na poszerzane jak w sedanie lub STI a tył niestety nie za bardzo jest jak zmienić... Dlatego wystaje... I jak jest naprawdę? Budy kombi bloba i hawka nie różnią się przecież w okolicach tylnych nadkoli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 socko, ale ja mam wahacze wrxowe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 socko, ale ja mam wahacze wrxowe... carlos, ja sie odniosłem tylko do wypowiedzi cybel'a, który pisał o wymianie wszystkiego, łącznie z tylnymi wahaczami. I tutaj mi coś nie pasowało... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LukiGT Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 socko, ja mam u siebie wszystko kompletnie wszystko z sti 05 wahacze też i koła nie wystaja mi poza obrys auta ale są na styk. Tylko że mam bude gf8 a ona jest chyba węższa od gd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gred Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Podłączę się do tematu, bo też czeka mnie taka zamiana (wrx po tuningu trochę za mocny dla swojej skrzyni). Ile kosztuje (choćby bardzo orientacyjnie) wymiana skrzyni z dyframi i półosiami? wiadomo - uzywane, ale do jakiego przebiegu "dawcy" warto jeszcze z niego wziąć te elementy? Pozdr. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 gred, tak około ... to 10-15k zależy czy skrzynia z DCCD czy bez .. a nawet 20k jak przy okazji podmienisz hamulce :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now