Jump to content

SWAP skrzyni z STI do WRX 2004 usdm???


evodziobak
 Share

Recommended Posts

Pytanie techniczne - czy wykonalny jest swap skrzyni z ktoregos z Sti do wrxa 2004. Bardzo niepodoba mi sie ta skrzynia którą mam teraz. Co chwila synchronizatory padają i już mnie to powoli zaczyna irytować. Wymyśliłem sobie włożenie skrzyni z sti. Czy jest to waszym zdaniem wykonalne? Jezeli tak to co będzie potrzebne oprócz samej skrzyni?

Link to comment
Share on other sites

ADK90 Dzieki. Nie chodzi mi nawet o dużo większe moce tylko o to że ta skrzynia z wrxa jest jakaś bardzo delikatna. Przez to że jedynka jest w niej dość długa to wymagana jest częsta redukcja do jedynki, a to powoduje uszkadzanie się synchronizatora. Staram się być dla niej delikatny ale już bardziej delikatny być nie mogę. Nie da się zrobić tego bez wymiany dyfra? Bo rozumiem że chodzi o długość wału, że nie będzie pasować, tak?

Link to comment
Share on other sites

operacja znana i popularna, potrzebujesz:

- polosie

- dyfer

- wal

- skrzynie

- sprzeglo

- drazek zmiany biegow

 

A tylne piasty pod R180 ?

Najlepiej przerzuć wszystko z STI razem z hamulcami-brembulcami :wink:

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej przerzuć wszystko z STI razem z hamulcami-brembulcami :wink:

 

To najlepiej niech sprzeda WRXa i kupi STI :mrgreen:

 

Dyfer musisz zmienić. Skrzynia z WRXa ma inne przełożenia niż z STI.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę sti bo mam wagona i wózeczek dla dziecka mi się elegancko mieści :-) Wrx to moje auto cywilne. Denerwują mnie jeszcze hamulce które też są za delikatne. Wrzuciłem czterotłoczki z wersji EU z tarczami brembo nacinanymi i też się pogięły. A tak to generalnie fajne auto :-)

Link to comment
Share on other sites

To co ty z nim robisz że skoro auto rodzinne a takie szkody,chyba zawsze bardzo się śpieszysz do przedszkola :wink: ,pozdro.
Do przedszkola to nie ale generalnie mam tak że muszę się dość szybko przemieszczać. Kilka hamowań z wyższych prędkości i już tarcze pogięte. Nie mówcie mi że wszyscy wrxami jeżdżą 50 na godzinę :-)
Link to comment
Share on other sites

Generalnie można zbudować hybrydy,tyle że moim zdaniem,lepiej jest wymienić wahacze tylne na te z STi,wsazić zwrotnice,piasty i zestaw hamulcowy z STi.Dojdzie jeszcze wymiana stabilizatora.Wtedy mozna zastosować oryginalne półosie i przeguby z STi.Wygodniejsze rozwiązanie w razie jakiejś awarii.Koszty może ciut większe,ale czas dorobienia hybryd to cos ok.2 tygodni,czekanie na przesyłkę,awaria=demontaż+wysyłka+oczekiwanie na naprawę.W wypadku zastosowania seryjnych gratów z STi pozostaje tylko wybór gdzie kupujemy.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie można zbudować hybrydy,tyle że moim zdaniem,lepiej jest wymienić wahacze tylne na te z STi,wsazić zwrotnice,piasty i zestaw hamulcowy z STi.Dojdzie jeszcze wymiana stabilizatora.Wtedy mozna zastosować oryginalne półosie i przeguby z STi.Wygodniejsze rozwiązanie w razie jakiejś awarii.Koszty może ciut większe,ale czas dorobienia hybryd to cos ok.2 tygodni,czekanie na przesyłkę,awaria=demontaż+wysyłka+oczekiwanie na naprawę.W wypadku zastosowania seryjnych gratów z STi pozostaje tylko wybór gdzie kupujemy.

 

Tylko problemem są nadkola w kombi... Jak wsadzisz wszystko z STI, to jak bardzo trzeba będzie rozklepać nadkola, aby się koła zmieściły?

Link to comment
Share on other sites

nic nie trzeba klepać - wszystko się mieści - polecam kompletny swap na 1/2osie sti - bo te hybrydowe lubią się skubane ukręcić

Zacytuję Kameleona:

Wachacze mam STI... Po wymianie wachaczy tylne koła wystają poza obrys :twisted:
Wymiana wachaczy z STI do kombi wiąże się z tym, że rozstaw kół zwiększa się o ok. 4-5 cm w zależności od tego jakie wachacze zostaną użyte.

Kombi jest całe węższe wieć z przodu wystarczy zmienić błotniki na poszerzane jak w sedanie lub STI a tył niestety nie za bardzo jest jak zmienić... Dlatego wystaje...

I jak jest naprawdę?

Budy kombi bloba i hawka nie różnią się przecież w okolicach tylnych nadkoli...

Link to comment
Share on other sites

socko, ale ja mam wahacze wrxowe...

carlos, ja sie odniosłem tylko do wypowiedzi cybel'a, który pisał o wymianie wszystkiego, łącznie z tylnymi wahaczami. I tutaj mi coś nie pasowało...

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się do tematu, bo też czeka mnie taka zamiana (wrx po tuningu trochę za mocny dla swojej skrzyni). Ile kosztuje (choćby bardzo orientacyjnie) wymiana skrzyni z dyframi i półosiami? wiadomo - uzywane, ale do jakiego przebiegu "dawcy" warto jeszcze z niego wziąć te elementy? Pozdr. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...