Costi Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Witam! Przymierzam się do kupna Subaru Imprezy WRX z silnikiem 2,5l o mocy 230KM, rok 2006. Auto nie modyfikowane, jedynie jest zmieniony wydech na sportowy. Jednak po przeczytaniu kilku artukułów na internecie już sam nie wiem co robić. Wiem, że ten motor ma zbyt wąskie ścianki i często pękają uszczelki pod głowicą i tłoki pomiędzy pierścieniami. Pieniędzy na zakucie silnika na razie nie mam więc to nie wchodzi w grę. Mam omijać ten samochód szerokim łukiem i szukać Imprezy z 2 litrowym bokserem ? Nie chcę wydawać dużych pieniędzy na zakup samochodu a później jeszcze większych na remont silnika. Pozdrawiam i czekam na odp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Jaki przebieg auta? Masz jakiś link do ogłoszenia? Jak był użytkowany z głową to nie masz co się bać. Uszczelka prędzej czy później w seryjnym motorze poleci, ale nie są to jakieś gigantyczne koszty. Weź na to poprawkę przy zakupie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Costi Posted September 15, 2012 Author Share Posted September 15, 2012 Przebieg auta to 31 000 km. http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-sti-stan-bdb-okazja-C25991597.html W jakich granicach oscyluje wymiana uszczelki ? Łącznie z robocizną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 W jakich granicach oscyluje wymiana uszczelki ? Łącznie z robocizną. U mnie taka naprawa została wykonana jeszcze na gwarancji i koszt całkowity wyniósł około 4 tys. PLN. -- 15 wrz 2012, o 14:02 -- Przebieg auta to 31 000 km. Kod: http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-st ... 91597.html Jak będziesz szukał za taką cenę i nie daj Boże jeszcze powypadkowy z USA, to rzeczywiście szykuj gruby portfel. :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
socko Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Jak będziesz szukał za taką cenę i nie daj Boże jeszcze powypadkowy z USA, to rzeczywiście szykuj gruby portfel. :roll: Mój poprzedni WRX (2.0T) był z US i był po wypadku. I był zdecydowanie bardziej udanym autem niż obecny europejski, bezwypadkowy... za to 2.5T. -- 15 wrz 2012, o 13:13 -- Przebieg auta to 31 000 km.Kod: http://otomoto.pl/subaru-impreza-wrx-st ... 91597.html To konkretne auto już na zdjęciach wygląda tak sobie niestety, a jeszcze biorąc pod uwagę niewielki przebieg, szansa że było po sporym dzwonie jest duża. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Auto z ogłoszenia odpuść. Kupy się nie trzyma. Widać nawet po blaszkach IC, że jeździł tym nieświadomy użytkownik. Pominę kwestię wypadkowości. Dołóż niewiele i weź auto od Gefo555. Pewne i już po uszczelce. A conajmniej przeczytaj jego wątek;) http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=15&t=154223&view=unread#unread http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=19&t=147186&view=unread#unread Można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że uszczelka na seryjnych szpilkach nie przeżyje 60tys. A dołóż dyszkę i oddam Ci swoje zakute i też pewne- link w podpisie;) Albo nie, nie sprzedaję narazie hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że uszczelka na seryjnych szpilkach nie przeżyje 60tys. a na jakich przeżyje wiecej.... :?: bo chyba nie na tych lansowanych tu od paru lat arp (seria jest zrobiona z lepszego materialu :!: ) ps. przyczyną uszkodzeń UPG bynajmniej nie sa szpilki :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Mój poprzedni WRX (2.0T) był z US i był po wypadku. I był zdecydowanie bardziej udanym autem niż obecny europejski, bezwypadkowy... za to 2.5T. To znaczy miałeś pecha. :wink: Mój 2.5 T, kupiony używany w polskim salonie i bezwypadkowy, już przez prawie półtora roku jeździ bez żadnych problemów. Jedyna naprawa (akurat zbiegła się z wymianą rozrządu) dotyczyła przeciekającego uszczelniacza wału. Ale ja wolałem kupić nawet drożej niż średnia cena rynkowa, a mieć zadbane auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 a na jakich przeżyje wiecej.... bo chyba nie na tych lansowanych tu od paru lat arp (seria jest zrobiona z lepszego materialu )ps. przyczyną uszkodzeń UPG bynajmniej nie sa szpilki Mógłbym się zgodzić. Nie podważam, że wywód wziął się z doświadczenia, ale nie mając danych materiału nie można określić który jest lepszy. Do porównania potrzebne podstawowe dane - proszę wypełnić Stop/materiał: Twardość: Odporność na rozciąganie najlepiej w zależności od temperatury: Metoda wytwarzania i obróbki: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Do porównania potrzebne podstawowe dane - proszę wypełnićStop/materiał: Twardość: Odporność na rozciąganie najlepiej w zależności od temperatury: Metoda wytwarzania i obróbki: było to badane a wyniki kilka lat temu byly chyba na stronie sub.us . Jak wspomniałem wyżej , nie ma to znaczenia w przypadku silników 2.5 t . czym i jak beda dokrecane glowice. W przypadku dlugotrwałego obciążenia silnika ( upalanie , autostrada stale > 200 ) do uszkodzenia UPG i tak , wczesniej czy pózniej , dojdzie , taka konstrukcja bloku. Przy normalnym uzytkowaniu w zasadzie nie ma z UPG problemów (mniej wiecej zgodnie z przepisami..... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 ( upalanie , autostrada stale > 200 ) do uszkodzenia UPG i tak , wczesniej czy pózniej , dojdzie , taka konstrukcja bloku. Przy normalnym uzytkowaniu w zasadzie nie ma z UPG problemów (mniej wiecej zgodnie z przepisami..... ) No i otóż to. Kto nie upala jeździ długo i bezawaryjnie. Przez to >200 na autostradzie to rozumiem dłuższe dystanse czy się mylę. Powiedzmy 30km chyba nie wpłynie tak znacząco , ale jechać tak godzinę to wtedy dzieje się zło? Podsumowując to jeżdżąc po przysłowiowe bułki można być spokojniejszym;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 Przez to >200 na autostradzie to rozumiem dłuższe dystanse czy się mylę. 100/200 km , 30 km nie zaszkodzi... a nawet moze pomóc :wink: Podsumowując to jeżdżąc po przysłowiowe bułki można być spokojniejszym;) Ze wzgledu na ilosc policyjnych aut z pomiarem prędkosci , fotoradarów ( do końca roku jeszcze 300 :shock: ) oraz tlok na drogach , można miec nadzieje , ze problem UPG w silnikach 2.5 T "prawie" przestanie istnieć.... ps. seryjne sruby glowić nie wymagają wymiany przy ponownym dokręcaniu , podobnie jak paska rozrzadu nie trzeba wymieniac na nowy po demontazu ( o ile spełnia wymóg lat/przebiegu i nie jest uszkodzony )...bo takie wersje również slyszałem... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
torro Posted September 15, 2012 Share Posted September 15, 2012 tak tylko po co kupować STI kup SE Audi tego nie rób, tak nie jeździj, najlepiej nie dodawaj gazu i opraw w ramkę. Jak to słysze to mam dość , żygowina ,promocja modelu zajebista 8) sportowy model ale nie do jazdy, a sorry można w korkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Widać nawet po blaszkach IC, że jeździł tym nieświadomy użytkownik. Z ciekawości zapytam, co jest przyczyną takiego wyglądu blaszek ? sportowy model ale nie do jazdy, a sorry można w korkach STI nie zostało zaprojektowane na autostradę, żeby jeździć 200 km/h Warszawa - Frankfurt. Chyba, że ktoś chce ogłuchnąć Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 bzyq napisał(a):Widać nawet po blaszkach IC, że jeździł tym nieświadomy użytkownik. Z ciekawości zapytam, co jest przyczyną takiego wyglądu blaszek ? W kurniku nie ma żadnego siatexu. Czasem jakiś kamyczek z tira czy jakieś coś poderwane zostanie zassane w otchłań komory silnika i pada prosto na IC. Przy kontroli poziomu oleju każdy normalny użytkownik spojrzy jak wygląda IC - jak ine umie się tym zająć to zleca w warsztacie. Z reszta w warsztacie przy wymianie oleju każdy mechanik z sercem powiedziałby mu, że IC jest w kiepskim stanie.. Mnie na przykład taki widok zmotywowałby już do wymiany IC bo z takiego stanu ciężko już go wyprowadzić. Szczególnie, że IC do wrx w dobrym stanie kupuje się za pasztet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Te jego blaszki są zdecydowanie zbyt pogięte jak na kamyczek co jakiś czas. Raczej jakiś debil-mechanik kładł klucze na ic-ku. Pytanie po co? No i wersja usa, to bez miernika grubości lakieru i oględzin przez fachowca lepiej nie podchodzić... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 ak tylko po co kupować STI kup SE Auditego nie rób, tak nie jeździj, najlepiej nie dodawaj gazu i opraw w ramkę. Jak to słysze to mam dość , żygowina ,promocja modelu zajebista 8) sportowy model ale nie do jazdy, a sorry można w korkach załatw jakies audi , pojezdzę nim kilka godzin , moze byc Ułęz/NMnP obojetne , opony i benzyne dam swoje 8) ......Ty tylko zabierzesz potem auto.... ....bedziesz mial promocję z lawetą... ....bo o takim sposobie uzytkowania :roll: pisalem i przed tym ostrzegałem a nie przed jazda po drogach publicznych z szybkosciami +- 30% wiekszymi niz obowiazują.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Costi moge podjechać rzucić okiem na autko.Robiłem parę lat auta z USA i wiem że często były auta z szpachli ale ludzie brali bo było mało aut teraz już jest przesycenie rynku i nawet najgorsi druciarze nie ściągają mocno bitych bo się nie opłaca co z tego że kupi tanio po wypadku lotniczym zrobi byle jak skoro auta nikt nie chce kupić. Po komisach pełno stoi takich aut a to zamrożona kasa. Auto z USA można łatwiej sprawdzić niż bezwypadkowe z Europy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torro Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 załatw jakies audi , pojezdzę nim kilka godzin , moze byc Ułęz/NMnP obojetne , opony i benzyne dam swoje ......Ty tylko zabierzesz potem auto.... ....bedziesz mial promocję z lawetą... ....bo o takim sposobie uzytkowania pisalem i przed tym ostrzegałem a nie przed jazda po drogach publicznych z szybkosciami +- 30% wiekszymi niz obowiazują.... tylko sie nie rozpłacz :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 załatw jakies audi , pojezdzę nim kilka godzin , moze byc Ułęz/NMnP obojetne , opony i benzyne dam swoje ......Ty tylko zabierzesz potem auto.... ....bedziesz mial promocję z lawetą... ....bo o takim sposobie uzytkowania pisalem i przed tym ostrzegałem a nie przed jazda po drogach publicznych z szybkosciami +- 30% wiekszymi niz obowiazują.... Toż to jedne z mądrzejszych słów jakie czytałem w ostatnim czasie. Zajechać się da wszystko. W pancernych silnikowo Ewelinach klękają napędy, a w takim audi 4,2 po takiej jeździe w silniku jeśli przetrwa całodniowe upalanie zostanie ze 120KM, jeśli w serii mają jej brak już o 100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KALI Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 załatw jakies audi , pojezdzę nim kilka godzin , moze byc Ułęz/NMnP obojetne , opony i benzyne dam swoje ......Ty tylko zabierzesz potem auto.... ....bedziesz mial promocję z lawetą... ....bo o takim sposobie uzytkowania pisalem i przed tym ostrzegałem a nie przed jazda po drogach publicznych z szybkosciami +- 30% wiekszymi niz obowiazują.... Do takich zabaw polecam Audi S4 B5 - silnik 2.7 V6 biturbo naprawde potrafi znieść wiele (wiem z doświadczenia, bo jeździłem takim 2 lata) Naprawde trzeba być zdolnym, zeby go zajechać. Moce 400-500 KM bez zakucia nie robią na nim wrażenia. fakt, że odczucia z jazdy są zupełnie inne niż w STI ale to też zupełnie inne auto. W trasy nadaje się idealnie, prędkości 220-280 nawet dłużej niż godzinę tez nie robią na nim wrażenia. Aczkolwiek mając teraz porównanie nie zamieniłbym STI na S4. W Subaru jest zdecydowanie więcej emocji i frajdy z jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeFo555 Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 bzyq, tylko, że ja dalej mam dylemat co z autem zrobić, a miałem być twardy W każdym bądź razie dziękuję za reklamę pzdr :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Można założyć z dużym prawdopodobieństwem, że uszczelka na seryjnych szpilkach nie przeżyje 60tys. a na jakich przeżyje wiecej.... :?: bo chyba nie na tych lansowanych tu od paru lat arp (seria jest zrobiona z lepszego materialu :!: ) ps. przyczyną uszkodzeń UPG bynajmniej nie sa szpilki :wink: Andrzej tu stanowczo zaprzecze ! bo piszesz niestety bzdury !!! Po pierwsze jest kilka rodzajów ARP jedne te najtansze mają 190 000 PSI , drugie extreme mają 260 000 PSI , oraz cosworthy np. ultra hight 260 000 PSI a seria ma 170 000 PSI Czy to wg Ciebie seria jest zrobiona z lepszego materiału :?: Przypomne że parametr PSI to jest siła na rozciąganie , jest jeszcze inny parametr jak elastycznośc pozioma , ale olejmy to :roll: Oczywiscie tu chodzi o śruby 11mm, bo są jeszcze inne np. 12m czy 14mm , jutro Wam pokaze zdjecia jak to wyglada , bo robilysmy coś takiego , czyli przeróbka totalna bloku + głowic , A jeśli chodzi o lansowanie , no cóż , przecież trochę klientów od Ciebie wyjechało z tymi lansowanymi szpilkami , pisali o tym na forum :roll: więc jak to jest ? :shock: Mysle że podobnie myślymy , jest klient , chce miec takie szpilki ok , montujesz ! (napewno nie zaszkodzi ) mimo że mozesz nie miec sam do tego przekonania , ok , wszystko rozumiem, podobnie jak z olejem AMS , lansowanie ? chyba tak , moda , wpływ wyszkowa , a moze za dużo czytania forum , i tendencja na uleganie Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrGS Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Mam WRX 2,5T z 2006r. 120tys km (tylko ja), czasem po bułki a czasem z bułkami Zrobiony wydech SS + remap (275km i 420Nm) - po wymianie na SS wyszło 260KM i 360Nm. Nigdy nic nie wylazło bokiem, przodem i tyłem, szpilki, uszczelki, turbo nic nie cieknie nic nie wyje itp. Serwis ASO Pana Andrzeja od samego początku wymienia olej (od zmiany do zmiany bez dolewek) i wymienia filtry no i zamontował SS. Jestem zadowolony i nie chcę sprzedawać a jedynie wyrazić swoją subiektywną opinię o posiadanym aucie. lubie to PS. Auta do rajdów, wyścigów itp to chyba trochę więcej kosztują niż 150 czy 200tys pln :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now