Jump to content
Sign in to follow this  
Gooz

Zakup Subaru XT

Recommended Posts

Od pewnego czasu przygotowuje się psychicznie do zakupu Subaru XT. Jestem świadomy że będzie to bardzo trudna przeprawa, samochodów jest mało, brakuje części i myślę że sporo kasy pójdzie żeby było "dobrze". Niestety nie kupuję samochodów głową bo wtedy bym jeździł lanosem w gazie, tutaj chodzi o coś zupełnie innego.

 

Czy ktoś zna jakieś egzemplarze które warto polecić? Ktoś jeździł tym pojazdem i jest mi w stanie powiedzieć jak to wygląda?

 

Jakiś czas temu jedno było na allegro ale teksty w stylu :"samochód pali jezdzi " kojarzą mi się bardziej z kondonem który ledwo jedzie do przodu a nie dobrą bryką.

 

Samochód raczej nie będzie samochodem na co dzień (choć z drugiej strony miała być weekendowa a na co dzień jeżdżę Legendą coupe), chętnie spędzę z nim nie jeden dzień w warsztacie :)

 

Chętnie przygarnę wszystkie informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

będę miał coś takiego z 2002/2003. 138 kkm. Więcej info - PW.

 

Pozdrawiam

raju

Share this post


Link to post
Share on other sites

raju chyba nie do końca wisz czego Gooz szuka.

Takie mam wrażenie.

 

4276847013_3d5a2149bf_z.jpg?zz=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ze Starachowic już dość długo wisi. Sam się łamałem, ale jednak targetem był SVX i to mnie sie udało. Natomiast szacun dla wszystkich, którzy ratują zabytki, w szczególności tak nietypowe jak subaru :bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten srebrny xt to lemiecha z forum były, sciągnął go z niemiec z bardzo małym przebiegiem i jakąś usterką w silniku (chyba go remontował) najważniejsze że buda była zdrowa i to bardzo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tam... U siebie ma ładniejsze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Dzisiaj znalazłem takie oto cudo: http://allegro.pl/sh...tem=3503589365#

Sam jestem pod wrażeniem tego auta :) Może kiedyś

 

Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu.

 

Ten oryginalny przebieg może być nieco wątpliwy. Te cyferki są strasznie nierówno ustawione. Przy takim samochodzie raczej na przebieg się nie patrzy, tylko na stan techniczny, więc trochę nie bardzo wiem po co go tak skręcać? Z przyzwyczajenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, kolegów zakupiłem egzemplarz o którym mowa ( ten z allegro ). Samochód faktycznie w bdb stanie, ostanio zmieniłem rozrząd , wymiany olei itd itp. problem z którym się spotkałem to brak częsci zamiennych. Egemplarz który posiadam ma zwieszenie pneumatyczne które jest sprawne. Proszę o pomoc szuka nowych amortyzatorów na tył może być kpl 4 szt ( dobre używki ) nowych nie znalzłem. proszę o info na PW.

 

a jeszcze jedno odnścnie częsci zamiennych chętnie , prosżę o info na PW poszukuję częsci do środka przełącznik świateł , gumki osłaniające to wszyko na PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papkin - tylne amory z mojego razem z kompresorem mogę Ci oddać za piwo. U mnie tylko zagracają. Po dłuższym staniu auto siadało, ale to standard (nieszczelny miech). W trakcie jazdy problemów nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, kolegów zakupiłem egzemplarz o którym mowa ( ten z allegro )

Gratulacje! Jakie dalsze zamierzenia? Do pojeżdżenia czy jakas renowacja?

 

problem z którym się spotkałem to brak częsci zamiennych

Ten sam problem dotyczy SVX. Zamienników praktycznie nie ma, ceny byle nowej części (do SVX akurat są) kosmiczne albo jeszcze gorzej (nowe auto złożone z oryginalnych nowych cżęści kosztowałoby pewnie miliony :biglol: ). Dlatego wynalazłem w dobrym stanie i w dobrej cenie drugiego. Jednemu robię małą renowację, a drugiego utrzymuję i eksploatuję, ale nie inwestuję w odnowienie - w razie potrzeby posłuży jako magazyn cześci zamiennych :) Myślę, że w przypadku XT też warto rozważyć ten scenariusz, póki jeszcze można za śmieszne pieniądze kupić w miarę sprawne auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat w przypadku XT problemem są blachy. Mechanika jest w większości wspólna z Leone, więc nie jest to problem jakiś ogromny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akurat w przypadku XT problemem są blachy.
To jest problem z dostępnością czy trwałością?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardziej z dostępnością. Jak auto stało w trawie po klamki przez 10 lat, to i najlepsze progi nie wytrzymają, a wiele z tych samochodów właśnie tak spędziło ostatnią dekadę. Aha - silnik jako taki jest dość popularny w amatorskim lotnictwie i montowany do motolotni i małych samolotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak auto stało w trawie po klamki przez 10 lat, to i najlepsze progi nie wytrzymają, a wiele z tych samochodów właśnie tak spędziło ostatnią dekadę
No to prawda. A i kilka miesięcy wystarczy i już sa ślady. Dlatego właśnie pod tym kątem, szukałem, szukałem, szukałem, aż trafiłem za cenę kilku skrzynek wódki egzemplarz, który może nie ma super zdrowych blach, ale do uratowania, a i szyby czy inne elementy nie do pogardzenia. Jeszcze jest szansa trafić znośne XT za parę tysięcy PLN. Za kilka lat albo będą kosztować krocie, albo już będą od jakiegoś czasu na złomie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mała wizualizacja XT`ka

post-5993-0-00344700-1382345438_thumb.jpg

post-5993-0-70697800-1382345467_thumb.jpg

post-5993-0-16084200-1382345485_thumb.jpg

post-5993-0-24012300-1382345510_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow! Wygląda pięknie i zdrowo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie.... I jeszcze kolor prawdziwy old school ;) Zdążyłem zapomnieć jak fajnie ten samochód wygląda w całości - chyba idzie pracowita zima :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdążyłem zapomnieć jak fajnie ten samochód wygląda w całości - chyba idzie pracowita zima :P
Twój rozebrany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor, skrzynia i zawias na miejscu. Trzeba dorobić przewody hamulcowe z przejściem na inne zaciski, adaptery na tył, flanszę do turbo, wrzucić wnętrze i inne takie pierdoły. Część blach na aucie, część po garażu porozkładana ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to roboty jest. wytrwałości i powodzenia życzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by coś potrzeba było to mam chyba dwa XT w piwnicy w częściach :)

 

Plan na ten rok podobny jak Ivana, jednego XT robię na upalańsko, buda zdrowa więc można działać, silnik pewnie pójdzie od Turbo dziadka albo od forka 177 konnego. Glowice na 2 wałkach nie mieszczą się w grodzi ( Andrzejek od Białego XT z Mokotowa to próbuje zainstalować do auta i będzie pewnie podłużnice przerabiać )

 

Ivana XT ... projekt ciągnie się już z 4 lata ... tempo tempo i reszcze raz tempo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładuj motor z turbodziada - wiem co mówię  :P A mój to się ciągnie, bo nikt go nie dotyka dłuższy czas. Lepiej zamiast marudzić bierz klucze, piwo i wpadaj na budowanie  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam , proszę o pomoc w zakupie kpl. zawieszenia do xt1.8 turbo 4wd przesiadka z pneumatycznego zawiasu. chodzi o nr katalogowy czesci zamiennych ( amortyzatory + sprezyny ) z leona które podpasuja do mojego XT z góry dzieki za pomoc.

dodam że mimo szczerych chęci regeneracja zawieszenia pneumatycznego jest nie możliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...