Jump to content

Turbo pompuje 0,4-0,5 bara co robić ?


buhhu
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

po wymianie/romoncie silnika okazało się, że moje stare turbo było w opłakanym stanie a więc kupiłem takie samo lecz w stanie bdb. Problem polega na tym,że pompuje maksymalnie 0,4 w porywach do 0,5 bara.

 

Spiąłem kostki pod kierownicą (testowe) wentylatory się włączają, solenoid "cyka" a zatem działa.

 

DV nie przepuszcza.

 

Rurki od solenoida (3 portowy) są szczelne, nie poparciałe.

 

Westegate działa.

 

Po odpięciu rurki od solenoida prowadzącej do aktuatora pompuje tak jak powinno, czasem nawet dmuchnie do odcinki.

 

Restryktor jest na swoim miejscu oryginalny.

 

Dzisiaj też wyeliminowałem czujnik spalania stukowego jako przyczynę - Podłożyłem uszczelkę nieprzewodzącą pod czujnik, zresetowałem klemą - nie pomogło.

 

Pacjent to Legacy Turbo 1993r.

 

Co mogę jeszcze zrobić ? Co sprawdzić ? Każda nawet głupia uwaga może mi pomóc...

 

Z góry dzięki...

Link to comment
Share on other sites

buhhu, kompa sprawdzałeś? Legacy 93' na niemcy i jeszcze jakies kraje wychodziło z seryjnym chipem wpinanym w kompa (wewnątrz) tam gdzie potem wpinasz np. VOSa. Ten chip poprawiał parametry pod kątem norm czystości spalin czy coś w ten deseń - generalnie rzadka sprawa - ja znalazłem ten chip u siebie i doszedłem do tego po numerze seryjnym na jakimś niemieckim forum przy pomocy google translatora. Rzecz w tym, że ten chip potrafi sie wypiąć - lekko wysunąć tak, że ktoraś nóżka nie łapie i komp wchodzi w tryb awaryjny i wtedy ładuje max. 05 bara.

Mi sie to na serii nie zdarzyło a dopiero na VOSie - może był "luźniejszy" ale w sumie warto sprawdzić. Jeśli masz coś takiego to podłóż kawałek miękkiego styropianiku między chip a obudowę żeby go dociskał lekko.

 

Druga opcja, która często trapi Mikkiego, to czujnik stuków. Odsunięcie go od bloku poprzez podkładki nie jest najlepszą opcją ale pomaga. Natomiast proponowałbym najpierw go wyjąć, oczyścić i dokłądnie obejżec w dobrym świetle czy nie ma jakichś małych pęknieć. Jeśli są to wymiana bo będzie wariował i wieszał kompa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

buhhu, kompa sprawdzałeś? Legacy 93' na niemcy i jeszcze jakies kraje wychodziło z seryjnym chipem wpinanym w kompa (wewnątrz) tam gdzie potem wpinasz np. VOSa. Ten chip poprawiał parametry pod kątem norm czystości spalin czy coś w ten deseń - generalnie rzadka sprawa - ja znalazłem ten chip u siebie i doszedłem do tego po numerze seryjnym na jakimś niemieckim forum przy pomocy google translatora. Rzecz w tym, że ten chip potrafi sie wypiąć - lekko wysunąć tak, że ktoraś nóżka nie łapie i komp wchodzi w tryb awaryjny i wtedy ładuje max. 05 bara.

Mi sie to na serii nie zdarzyło a dopiero na VOSie - może był "luźniejszy" ale w sumie warto sprawdzić. Jeśli masz coś takiego to podłóż kawałek miękkiego styropianiku między chip a obudowę żeby go dociskał lekko.

 

Super, zaraz idę to sprawdzić! Dzięki

 

Druga opcja, która często trapi Mikkiego, to czujnik stuków. Odsunięcie go od bloku poprzez podkładki nie jest najlepszą opcją ale pomaga. Natomiast proponowałbym najpierw go wyjąć, oczyścić i dokłądnie obejżec w dobrym świetle czy nie ma jakichś małych pęknieć. Jeśli są to wymiana bo będzie wariował i wieszał kompa.

 

Wyjąłem go, obejrzałem bardzo dokładnie bo dowiedziałem się też o tych mikropęknięciach ale nic takiego nie stwierdziłem, pomimo tego podłożyłem podkładki i niestety nie przyniosło to rezultatu...

 

-- Cz lip 12, 2012 11:00 am --

 

A spięcie drugiej pary kostek i wymruganie błędów - próbowałeś?

 

Tak, nie wyświetla żadnych błędów, mruga jednostajnie.

Link to comment
Share on other sites

To jest jakis trub a aryjny bo mechanicznie dziala

Nie znalazles nic w logach? Wygla troche na jakas otwarta odmę

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To jest jakis trub a aryjny bo mechanicznie dziala

Nie znalazles nic w logach? Wygla troche na jakas otwarta odmę

 

Co to znaczy "otwarta odma" ? :shock:

 

-- Pt lip 13, 2012 7:17 pm --

 

a więc tak:

 

wyjąłem solenoid który w trybie testowym "cyka", przeczyściłem (syfu nie wyleciało z niego za dużo). - nie pomogło.

 

Kompa sprawdziłem - wszystko na swoim miejscu.

 

Zresetowałem także.

 

Czy nikt nie wie co może być przyczyną ?

Link to comment
Share on other sites

Moze mechanik jakis obeznany z autem by wiedzial, ale nie chcesz jechac :)

Buhhu - bez urazy - bo fajnie, ze probujesz sam, ale wyraznie Ci nie idzie. Szklana kula sie zepsula... moze pora jednak podjechac spokojnie do Warszawy do jakiegos speca - tam masz najblizej?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Moze mechanik jakis obeznany z autem by wiedzial, ale nie chcesz jechac :)

Buhhu - bez urazy - bo fajnie, ze probujesz sam, ale wyraznie Ci nie idzie. Szklana kula sie zepsula... moze pora jednak podjechac spokojnie do Warszawy do jakiegos speca - tam masz najblizej?

 

Dostałeś pomuka - dzięki za radę :roll:

 

Ma ktoś inne pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

To muszę poszukać na podmiankę jakiegoś choć słyszałem, że psują się niesamowicie rzadko...

 

-- N lip 15, 2012 4:52 pm --

 

Sprawdziłem dzisiaj "ręcznie" opór stawiany przez mój aktuator oraz przez aktuator z td04. Różnica jest duża, obstawiam, że to będzie przyczną, że aktuator poddaje się za szybko.

 

Zdobycie aktuatora od Turbo IHI starszego typu graniczy z cudem. Planuje przerobienie flanszy mocującej aktuator od td04 tak aby pasował do mnie. Przejrzałem sporo for, wiem o oporze stawianym przez poszczególne aktuatory ale nie wiem nic o kącie wychylenia ramienia aktuatora. Ktoś coś wie na ten temat ? Podjedzie mi od td04, jak myślicie ?

 

-- N lip 15, 2012 9:33 pm --

 

up!

Link to comment
Share on other sites

niestety... nikt w tym wątku nie pokusił się o rozwiązanie problemu. Dobrze,że są telefony i życzliwi ludzie. W czwartek test ostateczny. Jak nie to Dziada oddam na złom - autentycznie.

 

-- Cz lip 26, 2012 11:26 am --

 

Problem rozwiązany dzięki cierpliwości, wiedzy, dociekliwości i jeszcze raz cierpliwości ociekająceg zajebistością Pana JAKO - wielkie dzięki jeszcze raz !!

 

Ide pozaiperdalać :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

niestety... nikt w tym wątku nie pokusił się o rozwiązanie problemu. Dobrze,że są telefony i życzliwi ludzie. W czwartek test ostateczny. Jak nie to Dziada oddam na złom - autentycznie.

 

-- Cz lip 26, 2012 11:26 am --

 

Problem rozwiązany dzięki cierpliwości, wiedzy, dociekliwości i jeszcze raz cierpliwości ociekająceg zajebistością Pana JAKO - wielkie dzięki jeszcze raz !!

 

Ide pozaiperdalać :mrgreen:

 

idź, idź... 8)

 

ale moze jeszcze napisz cotobyło zasadniczo?

Link to comment
Share on other sites

Brak restrykcji w wężu łączącym solenoid z aktuatorem. Restrykcja w dolnym wężu ukazana na tym obrazku:

 

3_port_solenoid_system.jpg

 

Nie wystarcza i musi być także w wężu o którym pisze wyżej.

Link to comment
Share on other sites

Brak restrykcji w wężu łączącym solenoid z aktuatorem. Restrykcja w dolnym wężu ukazana na tym obrazku:

 

[ http://www.scoobypedia.co.uk/uploads/Knowledge/3_port_solenoid_system.jpg ]

 

Nie wystarcza i musi być także w wężu o którym pisze wyżej.

 

dziwne bo tam fabrycznie nie ma byc restrykcji :)

Link to comment
Share on other sites

Brak restrykcji w wężu łączącym solenoid z aktuatorem. Restrykcja w dolnym wężu ukazana na tym obrazku:

 

[ http://www.scoobypedia.co.uk/uploads/Knowledge/3_port_solenoid_system.jpg ]

 

Nie wystarcza i musi być także w wężu o którym pisze wyżej.

 

dziwne bo tam fabrycznie nie ma byc restrykcji :)

 

dokładnie, w końcu jest trójportowy :D

Link to comment
Share on other sites

To czemu zatem jeżeli jest restrykcja w tym właśnie wężu (patrząć na solenoid tak jak jest przykręcony to boczny wąż) doładowanie jest na takim poziomie na jakim powinno ?

Link to comment
Share on other sites

To czemu zatem jeżeli jest restrykcja w tym właśnie wężu (patrząć na solenoid tak jak jest przykręcony to boczny wąż) doładowanie jest na takim poziomie na jakim powinno ?

 

moze dlatego że np wąż ma większą średnicę niż powinna być oryginalnie? 8)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To czemu zatem jeżeli jest restrykcja w tym właśnie wężu (patrząć na solenoid tak jak jest przykręcony to boczny wąż) doładowanie jest na takim poziomie na jakim powinno ?

 

moze dlatego że np wąż ma większą średnicę niż powinna być oryginalnie? 8)

 

Wymieniłem wąż ale na taki sam jaki był (mówię o średnicy wewnętrznej). Masz jakieś info jaka powinna być średnica oryginalnie w legacy przy solenoidzie 3portowym ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...