Jump to content

Silnika podstawowa diagnostyka


Jacky X
 Share

Recommended Posts

Włożyłem do cupety silnik na sztukę zanim nabędę docelowy napęd.Niemniej to jest właśnie przyjemne,że można się coś o aucie dowiedzieć. Silnik generalnie nia ma mocy., Wiem ,że może być pierdylion powodów, niemeniej co trzeba sprawdzić aby z grubsza coś wiedzieć o jednostce napędowej.Chodzi mi o takie wstępne badanie lub też diagnostykę przed zakupem samochodu, silnika :

 

1) Ciśnienie na cylindrach

2) Prawidłowość założenia rozrządu

 

Co jeszcze ?

Link to comment
Share on other sites

Jaka tam jest instalacja? Da radę odczytać ecuexplorerem czy jeszcze "mruganie" ?

Link to comment
Share on other sites

Generalnie rzecz biorąc, tak jak wspomniałeś przyczyn może być masa.

Poza diagnostyką ECU, która z pewnością pozwoli wstępnie zdiagnozować parametry elektroniki, należało by sprawdzić:

- kompresję;

- elementy zapłonu;

- system paliwowy;

- szczelność połączeń układu ssącego, z nastawieniem nie tylko na przebieg "magistrali głównej", ale też sterowania ciśnieniem / podciśnieniem elementów osprzętu;

- ustawienie rozrządu, na temat którego sam wspomniałeś;

- układ wydechowy

 

Gdybym miał oceniać pobieżną kondycję jednostki, to osobiście ściągną bym głowice.

Zdaję sobie sprawę, że łatwiej wykonać to przed instalacją silnika, jednak jeśli wstępny, ogólny przegląd nic nie wykaże, zapewne nie będzie innego wyjścia.

Poza tym zawsze mogą zdarzyć się sytuacje przytartych panewek, gładzi, płaszcza tłoka, itp. a tego bez rozbiórki elementów nie da się ani potwierdzić, ani naprawić.

Link to comment
Share on other sites

http://www.troublecodes.net/Subaru/

 

Dodatkowo jest BOV, niewiadomo jak włożony i nieorginalny wydech. Ale mam mieszane uczucia co do silnika bo nawet jak stoi 3 miesiące to odpala od dotknięcia i pracuje dosyć równo.

 

PS.Żeby spiąć kostki najpierw trzeba je było............. rozpiąć :shock: . Cały czas były spięte.

 

Dwa długie błyski i dwa krótkie.Rozumiem 22.Idę do FAQ poczytać....Już wiem: czujnik spalania stukowego.

Gdzie to ustrojstwo jest , może ktoś zapodać fotkę ? Musze się do niego dobrać.

Link to comment
Share on other sites

A czy "panewka" albo "piston slap" może aktywować czujnik spalania stukowego ?

 

PS. Zastanawiam się też nad rozrządem albo zapłonem.

 

Praca silnika.Myślę,że na you tube bardzo dobrze słychać to co jest w rzeczywistości. Stukanie lepiej słychać na zimnym silniku i cichnie na ciepłym.Silnik ma 200tys. przebiegu i w wielkie remonty nie będe inwestował.Ale też w tym momencie niekoniecznie chciałbym kupować silnik. Ktoś ma jakąś koncepcję , czy to panewka czy nie ?

 

 

PS. Mnie się wydaje,że to panewka nie jest.Jakiś inny ten odgłos niż panewka ?

Link to comment
Share on other sites

Ktoś ma jakąś koncepcję , czy to panewka czy nie ?

 

na 90% nie.

 

A czy "panewka" albo "piston slap" może aktywować czujnik spalania stukowego ?

 

Może ale tylko ograniczy doładowanie do 0,5 bara. Czyli jechać jakoś będzie ale bez "szału".

 

Ciężko będzie Ci pomóc przez net.

Link to comment
Share on other sites

Jacky X, sam dźwięk, jeśli cichnie na ciepło, to brzmi jak stukający tłok.

Czujnik spalania stukowego trzeba wymienić.

Jak nie pomoże, lub znowu problem się pojawi (nie długo po resecie sterownika) to może chciałbyś podłączyć go pod komputer i ustalić co "widzi" sterownik silnika?

Link to comment
Share on other sites

...Jak nie pomoże, lub znowu problem się pojawi (nie długo po resecie sterownika) to może chciałbyś podłączyć go pod komputer i ustalić co "widzi" sterownik silnika?

 

97 nie ma OBD2 więc chyba kompa diagnostycznego nie da się podłączyć. Tak jak pisałem kody migowe pokazują 22 - czujnik spalania stukowego. Ale ten dźwięk silnika jest najbardziej niepokojący.

 

Jeśli to tłok - to silnik poza tym temperaturę trzyma, woda w chłodnicy czysta, oleju nie przybywa. Zastanawiam się czy rozrząd nie przestawiony jest.

Link to comment
Share on other sites

Gdybym miał oceniać pobieżną kondycję jednostki, to osobiście ściągną bym głowice.

 

silnik włożony ,,na sztukę", żeby trochę pojeździć..... :shock:

 

ściąganie głowic łaczy się nierozerwalnie, jak słyszałem od kogoś mądrzejszego, z ich późniejszym zakładaniem,

a do tego niektórzy ponoć używają nowych uszczelek.... :mrgreen: (pińcet)

plus robota głowic plus plus plus.....czyli wsadzić półtora tysiaka, żeby zobaczyć okopcone tłoki... :twisted: tania i fajna zabawa.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Silnik do cupety docelowo ma być inny ale,że chciałem szybko uruchomić auto włożyłem swapa z GT MY97. Teraz mam już sporo części w skrzynkach , mt6,szybki magiel i korci mnie żeby złożyć auto. Ale brak silnika ....

 

Więc spojrzałem na ten który aktualnie siedzi. Tak jak pisał emotorsport nie chcę go rozbierać,remontować,składać bo to pieniądze niedoodzyskania. Lepiej już dołożyć i kupić motor docelowy.A to się pewnie przeciągnie w czasie.

 

I tu pytanie czy aktualny silnik nie dało by się podnieść w międzyczasie pozyskania docelowego. Zwłaszcza,że nie mam przekonania że jest szrotem. Gdyby tak było to bym sobie nie zawracał głowy.

 

Dlaczego tłok może tak stukać ? - pęknięty ? ale z olejem i wodą nic się nie dzieje. Czy rozrząd mógł tak zamieszkać albo czujnik spalania stukowego ???

 

.....czyli wsadzić półtora tysiaka, żeby zobaczyć okopcone tłoki... :twisted: tania i fajna zabawa.... :mrgreen:
Właśnie tego chciałbym uniknąć. Albo podniosę silnik tanim kosztem albo kupuję inny.
Link to comment
Share on other sites

Jacky X, skoro silnik chodzi, przyjąłem, że auto jeździ. A jakby co, ja mam taki tester, co się z twoim autem dogada i pozagląda sterownikowi w parametry :mrgreen: .

Poza tym, dobrze by było, żeby ktoś posłuchał tych stuków, taki fachowiec od subaru :P , ten czy inny. Może nie musisz natychmiast rozbierać silnika, tylko trochę można polatać. Albo wręcz przeciwnie, grozi w każdej chwili awarią.

Jeśli tłok i cichnie na ciepło, to wg mnie możesz jeździć. Ale jeśli to tłok, który nie cichnie, albo to panewka, to raczej długo silnik nie podziała.

 

Jedno jest pewne, "przez internet" nikt ci wiążącej opinii nie wyda.

Link to comment
Share on other sites

Chłopki ja rozumiem,że dźwięków można przez net nie zlokalizować ale pomóźnie zlaeżć ten ch....y czujnik. Zdjęcie nie są z GT 97 bo tam to wygląda z całkowicie inaczej. Pod cięgnami jest jakaś rura do turbo i tam w tym modelu czujnika nie ma.

 

Dajcie konkretne namiary jak ten czujnik znależć.Plizzzz.

 

 

PS. Nie wydaje mi się po odgłosach,rżeby to była panewka.Natomiast na tłok chyba za mało obijawów jest jak na tak znaczącą awarię.

Link to comment
Share on other sites

Chłopki ja rozumiem,że dźwięków można przez net nie zlokalizować ale pomóźnie zlaeżć ten ch....y czujnik. Zdjęcie nie są z GT 97 bo tam to wygląda z całkowicie inaczej. Pod cięgnami jest jakaś rura do turbo i tam w tym modelu czujnika nie ma.

Bo Ty nie z tej strony szukasz.Jeśli stoisz przed silnikiem to czujnik masz pod kolektorem ssącym z prawej strony (powtarzam,stojąc przed silnikiem). Pewnie masz przepustnicę z linkami po drugiej stronie i stąd to przekłamanie,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Jacky X, czujnik jest po stronie kompresora od klimy. Blisko łączenia skrzyni z silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Jacky X, czujnik jest po stronie kompresora od klimy. Blisko łączenia skrzyni z silnikiem.

 

To nie są żarty. Poszukuję go od 3 dni. Doszedłem do tego,że musi być on bardzo blisko łączenia ze skrzynią biegów.Ale tam wszędzie jest bardzo ciasno !!! Na pewno nie trzeba zdejmować IC aby zobaczyć czujnik ?

 

Zaczynam podejrzewać,że mógł go ktoś zdemontować lub przenieść na skrzynię biegów bo bardzo długo szukałem i nic.Już mi na ambicję wpływa.

 

Bardzo proszę o fotkę lub szczegółowy opis.Może gdzie idzie kabel itp. Pomóżcie wkońcu sprawa nie powinna być bardziej skomplikowana niż jest. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...