Jacky X Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Włożyłem do cupety silnik na sztukę zanim nabędę docelowy napęd.Niemniej to jest właśnie przyjemne,że można się coś o aucie dowiedzieć. Silnik generalnie nia ma mocy., Wiem ,że może być pierdylion powodów, niemeniej co trzeba sprawdzić aby z grubsza coś wiedzieć o jednostce napędowej.Chodzi mi o takie wstępne badanie lub też diagnostykę przed zakupem samochodu, silnika : 1) Ciśnienie na cylindrach 2) Prawidłowość założenia rozrządu Co jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Jak nie ma mocy to chyba doładowanie najpierw wypadało by sprawdzić :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Jak nie ma mocy to chyba doładowanie najpierw wypadało by sprawdzić :?: OK. Co jeszcze ? Przepływomierz, pompę paliwa,filtry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Jaka tam jest instalacja? Da radę odczytać ecuexplorerem czy jeszcze "mruganie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Jaka tam jest instalacja? Da radę odczytać ecuexplorerem czy jeszcze "mruganie" ? Stary typ.Mruganie.Nie kumam tego.Musze przekopać forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 FAQ przejrzyj. Jest link jak czytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 FAQ przejrzyj. Jest link jak czytać. Tu instrukcja jak wywołać kody błyskowe: Uprzejmie poproszę o link ze spisem kodów błyskowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Generalnie rzecz biorąc, tak jak wspomniałeś przyczyn może być masa. Poza diagnostyką ECU, która z pewnością pozwoli wstępnie zdiagnozować parametry elektroniki, należało by sprawdzić: - kompresję; - elementy zapłonu; - system paliwowy; - szczelność połączeń układu ssącego, z nastawieniem nie tylko na przebieg "magistrali głównej", ale też sterowania ciśnieniem / podciśnieniem elementów osprzętu; - ustawienie rozrządu, na temat którego sam wspomniałeś; - układ wydechowy Gdybym miał oceniać pobieżną kondycję jednostki, to osobiście ściągną bym głowice. Zdaję sobie sprawę, że łatwiej wykonać to przed instalacją silnika, jednak jeśli wstępny, ogólny przegląd nic nie wykaże, zapewne nie będzie innego wyjścia. Poza tym zawsze mogą zdarzyć się sytuacje przytartych panewek, gładzi, płaszcza tłoka, itp. a tego bez rozbiórki elementów nie da się ani potwierdzić, ani naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 http://www.troublecodes.net/Subaru/ Dodatkowo jest BOV, niewiadomo jak włożony i nieorginalny wydech. Ale mam mieszane uczucia co do silnika bo nawet jak stoi 3 miesiące to odpala od dotknięcia i pracuje dosyć równo. PS.Żeby spiąć kostki najpierw trzeba je było............. rozpiąć :shock: . Cały czas były spięte. Dwa długie błyski i dwa krótkie.Rozumiem 22.Idę do FAQ poczytać....Już wiem: czujnik spalania stukowego. Gdzie to ustrojstwo jest , może ktoś zapodać fotkę ? Musze się do niego dobrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Pierwsze lepsze wyszukiwania z google; Tylko pytanie czy problem z czujnikiem czy stuki się pojawiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 A czy "panewka" albo "piston slap" może aktywować czujnik spalania stukowego ? PS. Zastanawiam się też nad rozrządem albo zapłonem. Praca silnika.Myślę,że na you tube bardzo dobrze słychać to co jest w rzeczywistości. Stukanie lepiej słychać na zimnym silniku i cichnie na ciepłym.Silnik ma 200tys. przebiegu i w wielkie remonty nie będe inwestował.Ale też w tym momencie niekoniecznie chciałbym kupować silnik. Ktoś ma jakąś koncepcję , czy to panewka czy nie ? PS. Mnie się wydaje,że to panewka nie jest.Jakiś inny ten odgłos niż panewka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Ktoś ma jakąś koncepcję , czy to panewka czy nie ? na 90% nie. A czy "panewka" albo "piston slap" może aktywować czujnik spalania stukowego ? Może ale tylko ograniczy doładowanie do 0,5 bara. Czyli jechać jakoś będzie ale bez "szału". Ciężko będzie Ci pomóc przez net. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Jacky X, sam dźwięk, jeśli cichnie na ciepło, to brzmi jak stukający tłok. Czujnik spalania stukowego trzeba wymienić. Jak nie pomoże, lub znowu problem się pojawi (nie długo po resecie sterownika) to może chciałbyś podłączyć go pod komputer i ustalić co "widzi" sterownik silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 ...Jak nie pomoże, lub znowu problem się pojawi (nie długo po resecie sterownika) to może chciałbyś podłączyć go pod komputer i ustalić co "widzi" sterownik silnika? 97 nie ma OBD2 więc chyba kompa diagnostycznego nie da się podłączyć. Tak jak pisałem kody migowe pokazują 22 - czujnik spalania stukowego. Ale ten dźwięk silnika jest najbardziej niepokojący. Jeśli to tłok - to silnik poza tym temperaturę trzyma, woda w chłodnicy czysta, oleju nie przybywa. Zastanawiam się czy rozrząd nie przestawiony jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Gdybym miał oceniać pobieżną kondycję jednostki, to osobiście ściągną bym głowice. silnik włożony ,,na sztukę", żeby trochę pojeździć..... :shock: ściąganie głowic łaczy się nierozerwalnie, jak słyszałem od kogoś mądrzejszego, z ich późniejszym zakładaniem, a do tego niektórzy ponoć używają nowych uszczelek.... (pińcet) plus robota głowic plus plus plus.....czyli wsadzić półtora tysiaka, żeby zobaczyć okopcone tłoki... tania i fajna zabawa.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 97 nie ma OBD2 więc chyba kompa diagnostycznego nie da się podłączyć. Da sie - ale nie OBD. SSM sie klania, ale oczywiscie nie kazdy warsztat ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 26 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Silnik do cupety docelowo ma być inny ale,że chciałem szybko uruchomić auto włożyłem swapa z GT MY97. Teraz mam już sporo części w skrzynkach , mt6,szybki magiel i korci mnie żeby złożyć auto. Ale brak silnika .... Więc spojrzałem na ten który aktualnie siedzi. Tak jak pisał emotorsport nie chcę go rozbierać,remontować,składać bo to pieniądze niedoodzyskania. Lepiej już dołożyć i kupić motor docelowy.A to się pewnie przeciągnie w czasie. I tu pytanie czy aktualny silnik nie dało by się podnieść w międzyczasie pozyskania docelowego. Zwłaszcza,że nie mam przekonania że jest szrotem. Gdyby tak było to bym sobie nie zawracał głowy. Dlaczego tłok może tak stukać ? - pęknięty ? ale z olejem i wodą nic się nie dzieje. Czy rozrząd mógł tak zamieszkać albo czujnik spalania stukowego ??? .....czyli wsadzić półtora tysiaka, żeby zobaczyć okopcone tłoki... tania i fajna zabawa.... Właśnie tego chciałbym uniknąć. Albo podniosę silnik tanim kosztem albo kupuję inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Jacky X, skoro silnik chodzi, przyjąłem, że auto jeździ. A jakby co, ja mam taki tester, co się z twoim autem dogada i pozagląda sterownikowi w parametry . Poza tym, dobrze by było, żeby ktoś posłuchał tych stuków, taki fachowiec od subaru , ten czy inny. Może nie musisz natychmiast rozbierać silnika, tylko trochę można polatać. Albo wręcz przeciwnie, grozi w każdej chwili awarią. Jeśli tłok i cichnie na ciepło, to wg mnie możesz jeździć. Ale jeśli to tłok, który nie cichnie, albo to panewka, to raczej długo silnik nie podziała. Jedno jest pewne, "przez internet" nikt ci wiążącej opinii nie wyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Chłopki ja rozumiem,że dźwięków można przez net nie zlokalizować ale pomóźnie zlaeżć ten ch....y czujnik. Zdjęcie nie są z GT 97 bo tam to wygląda z całkowicie inaczej. Pod cięgnami jest jakaś rura do turbo i tam w tym modelu czujnika nie ma. Dajcie konkretne namiary jak ten czujnik znależć.Plizzzz. PS. Nie wydaje mi się po odgłosach,rżeby to była panewka.Natomiast na tłok chyba za mało obijawów jest jak na tak znaczącą awarię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Chłopki ja rozumiem,że dźwięków można przez net nie zlokalizować ale pomóźnie zlaeżć ten ch....y czujnik. Zdjęcie nie są z GT 97 bo tam to wygląda z całkowicie inaczej. Pod cięgnami jest jakaś rura do turbo i tam w tym modelu czujnika nie ma. Bo Ty nie z tej strony szukasz.Jeśli stoisz przed silnikiem to czujnik masz pod kolektorem ssącym z prawej strony (powtarzam,stojąc przed silnikiem). Pewnie masz przepustnicę z linkami po drugiej stronie i stąd to przekłamanie,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jacky X, czujnik jest po stronie kompresora od klimy. Blisko łączenia skrzyni z silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jacky X, czujnik jest po stronie kompresora od klimy. Blisko łączenia skrzyni z silnikiem. To nie są żarty. Poszukuję go od 3 dni. Doszedłem do tego,że musi być on bardzo blisko łączenia ze skrzynią biegów.Ale tam wszędzie jest bardzo ciasno !!! Na pewno nie trzeba zdejmować IC aby zobaczyć czujnik ? Zaczynam podejrzewać,że mógł go ktoś zdemontować lub przenieść na skrzynię biegów bo bardzo długo szukałem i nic.Już mi na ambicję wpływa. Bardzo proszę o fotkę lub szczegółowy opis.Może gdzie idzie kabel itp. Pomóżcie wkońcu sprawa nie powinna być bardziej skomplikowana niż jest. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jacky X, :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Byłby ktoś uprzejmy wskazać palcem ? (strzałką ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Na twoich zdjęciach go nie widać,tu masz lepszy widok,pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się