Skocz do zawartości

PORSCHE 911GT3 & SUBARU STI


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj miałem okazję jeździć GT3 mojego kolegi a on jeżdził moim STI. Pokrótce opiszę nasze wspólne wrażenia.

Porsche rocznik 2003 380 KM napęd na tył przebieg 78tys - mój 2004 339 KM (POWERED BY nie-ASO) przebieg 25 tys.

Powiem tak zdecydowanie najwieksze wrażenie robią hamulce, tarcze są wiercone tył i przód nie wiem czy seryjne bo już takie kupił w szwajcarii, niesamowite wrażenie jak z prędkości ok 180 km hamowałem prawie do zera, było takie przeciązenie że po tym manewrie miałem zawroty w głowie, w sti są naprawde dobre hamulce ale to co ma 911 przerosło moje oczekiwania. Największa wadą moim zdaniem i właściciela 911 są siedzenia w porównaniu z STI. słabo trzymaja i są obitę skórą :( no i niestety się człowiek ślizga. Silnik miły dzwięk choć moim zdaniem brakuje mu tego ryku co w moim. Plusem jest zużycie paliwa!!! Naprawde go nie oczczędząłem, jak wsiadłem w niego zresetowałem komputer pokładowy, zrobiłem 149 km i zużycie na poziomie 22,6 l/100 km, w moim przy takiej jezdzie jeszcze chwila a musiałbym tankować. Kolega zrobił na moim 112 km i wskazówka była w połowie :( ( a był zatankowany do pełna) sam był zszokowany zużyciem paliwa mojej bestii,

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to jest zupełnie inny samochód, bardziej cywilny, komfortowy, prowadzi się jak gokard, prawie na zakrętach się nie przechyla ( może dlatego te siedzenia są mniej wyprofilowane niz w STI) CO do jakiś uślizgów bocznych bo pewno takie pytania padna od szanownych forumowiczów, to powiem nie wiem bo się bałem :oops: nie jest to mój samochód , nie jestem kierowcą rajdowym, i jeżdziłęm w mieście a nie na torze. Silnik - przyspieszenie uważam że porównywalne z moim , może minimalnie moj jest szybszy tzn, bardziej czuć przyspieszenie no i ten kop przy 4tys. w 911 jest elastyczniej i w pełnym zakresie obrotów, trzeba by było się sprawdzić na jakiejś prostej.

Szanowni forumowicze pewno co poniektórzy będa mieli okazję go poznąć i kolegę i samochód bo namówiłem go na SJS lub spotkanie w stylu CYNAMONOWY SLAJD. Nie wiem jeszcze kiedy ale napoewno dam znać na forum.

PODSUMOWANIE:

Kolega jak pojeżdził moim powiedział: cytuje kur... ja nie wiedziałem że subaru może tak zapierd.... był w szoku bo nie doceniał i nigdy nie jeżdził subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze pewno co poniektórzy będa mieli okazję go poznąć i kolegę i samochód bo namówiłem go na SJS lub spotkanie w stylu CYNAMONOWY SLAJD. Nie wiem jeszcze kiedy ale napoewno dam znać na forum.

 

To ja sobie pierwszy zaklepuję przejażdzkę na prawym :twisted::mrgreen:

 

Masz załatwione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze pewno co poniektórzy będa mieli okazję go poznąć i kolegę i samochód bo namówiłem go na SJS lub spotkanie w stylu CYNAMONOWY SLAJD. Nie wiem jeszcze kiedy ale napoewno dam znać na forum.

 

To ja sobie pierwszy zaklepuję przejażdzkę na prawym :twisted::mrgreen:

 

Masz załatwione :D

 

Ja juz mialem okazje na prawym ale niestety na mokrym.

Powiem tak, jak Carfit zapina 4 bieg to moje STi wyglada jakby stalo w miejscu...

Musze to zobaczyc jeszcze na suchym...

Moge byc drugi w kolejce :mrgreen:

 

Ale ze kolega z Porsche byl zszokowany osiagmi subaru to dziwne

GT3 jest chyba lekkie? do tego mocniejsze i ma duzo mniejsze straty w przeniesieniu napedu, nie czytajac tego postu powiedzialbym ze gt3 zmiazdzy powyzej 100 nawet >400HP STi ...

Ale milo przeczytac cos takiego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem zaskoczony. Myślałem że przepaści miedzy 911 GT3, a nawet STI jest bardziej odczuwalna i większa. Carfit Daj znać na jaki SJS jedziesz bo nie mogę przeboleć tej mojej straty do ciebie 0,01 s z Bednar :)

 

P.S. Hmm Gdzie serwisujesz auto ? Tu www.carfit.com.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślałem że 911 będzie dużo szybsza od STI ale tak nie jest, jak zmieniliśmy się samochodami z powrotem, kolega jechał 911 a ja za nim, nie uciekł mi ani metr, a czasami miałem wrażenie że mogę być szybszy

BARTH 100 - wydaje mi się że 911 jest cięższa od STI nie wiem z ciekawości sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT3 waży 1380kg a STi 1470kg.

STI takie ciężkie :cry: :?: nie wygląda :wink:

Nie wszystkie, niektore waza okolo 1200kg ;)

Fotele z gt3 to jest calkiem popularna przekladka do Subaru...

Obrazek

Cena sie wacha od $800 do $1200 za nowe

 

Radek, to sa fotele z GT3? :shock: moze z jakiegos GT1 lub 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT3 waży 1380kg a STi 1470kg.

STI takie ciężkie :cry: :?: nie wygląda :wink:

Nie wszystkie, niektore waza okolo 1200kg ;)

Fotele z gt3 to jest calkiem popularna przekladka do Subaru...

Obrazek

Cena sie wacha od $800 do $1200 za nowe

 

Radek, to sa fotele z GT3? :shock: moze z jakiegos GT1 lub 2?

GT3. Sa jeszcze w wersji skorzanej, ale materialowe chyba bardziej sie nadaja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby miał takie fotele byłoby ok, on miał skórzane i nie są tak wyprofilowane i ta skóra dosyć śliska żeby chiociaż miały alcantarę pośrodku to by było super , ale nie miał :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby miał takie fotele byłoby ok, on miał skórzane i nie są tak wyprofilowane i ta skóra dosyć śliska żeby chiociaż miały alcantarę pośrodku to by było super , ale nie miał :cry:

 

Ja myślałem że GT3 to taka ascetyczna wersja ? Wszystko co nie służy do osiągania lepszego prowadzenia jest zbędne !? A tu skórzane foteliki... Hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby miał takie fotele byłoby ok, on miał skórzane i nie są tak wyprofilowane i ta skóra dosyć śliska żeby chiociaż miały alcantarę pośrodku to by było super , ale nie miał :cry:

 

Ja myślałem że GT3 to taka ascetyczna wersja ? Wszystko co nie służy do osiągania lepszego prowadzenia jest zbędne !? A tu skórzane foteliki... Hmm

 

No właśnie tez mnie to zastanowiło, a tam full wypas, skóra, klima, tempomat, esp, elektryczne fotele, itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby miał takie fotele byłoby ok, on miał skórzane i nie są tak wyprofilowane i ta skóra dosyć śliska żeby chiociaż miały alcantarę pośrodku to by było super , ale nie miał :cry:

 

Ja myślałem że GT3 to taka ascetyczna wersja ? Wszystko co nie służy do osiągania lepszego prowadzenia jest zbędne !? A tu skórzane foteliki... Hmm

 

Ascetyczna jest GT3 RS ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne sprawozdanie, ale... Gt3 100 kg mniej wagi, z 60 koni więcej i mniejsze straty na napędzie. STI respekt, ale cudów nie ma, Gt3 musi być szybsze choćby nie wiem co.

 

O zwykłego STi to na pewno, ale nie od maszyny Carfita :)

Lucek obawiam się ze masz racje że ascetyczny jest GT3 RS :)

 

Zadziwia mnie to ze Carfit Nie napisał że Porsche to po prostu inna bajka ! Jedyne czym się zachwycił to hamulce. O trakcji nawet nie wspominał :(

 

Z jednej strony to Cieszy że Subaru od Porsche nie odstaje tak kosmicznie, a z drugiej martwi :( No ale są nowsze modele :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie jechałem GT3 ale 911 Carrera 4S w porównaniu do STI niczym specjalnym się nie wyróżnia. Hamulce faktycznie inna bajka ale to chyba norma w Prosiaku. Generalnie 911 mnie jakoś nie rzuca na kolana, za to kochałem swoją 928 (5.0V8, "poprawione"przez Prosiaków na 370 kucyków - bajeczka...) Jak dla mnie to to był PRAWDZIWY samochód. Swego czasu miałem kontakt z chłopakami z Porsche Klub i jak dla "koneserów" (czy tak jakoś) jeżeli 911 to przed 89 rokiem produkcji - tłumaczyli mętnie, że nie ma wspomagania i jest "rasowa". Ile w tym prawdy pojęcia nie mam ale faktycznie z dużym uznaniem mówili o GT3 czyli wynik Subaryny chyba może cieszyć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...