Skocz do zawartości

Montaż BlowOff'a


Game

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co widze, to z rury masz i tak po prostu wyjscie w ksztalcie rury i do tego masz i tak podpiety adapter, do ktorego masz przykreconego obecnego blow-offa.

Mysle, ze bedziesz musial po prostu poszukac flanszy, ktora przez rure silikonowa/gumowa polaczysz z instalacja intercoolera, a z drugiej strony  - przez flansze - z dump valvem.

Drugie wyjscie dump valve'a w powrot powietrza ZA PRZEPLYWOMIERZ, przed turbo - i w droge...

 

Ew. mozesz poszukac po prostu jakiegos zaworu z dwoma wyjsciami na rury - ale z aftermarketowymi zaworami to zawsze jest troche loteria - jedne dzialaja lepiej, inne gorzej.

Ja mam na razie u siebie w jednym aucie takiego "chinola" recyrkulacyjnego i w sumie dziala, nie widze problemow. Ale roznie moze byc.

 

Niewatpliwie HKS, nawet oryginalny, a nie HKS-style - to chyba byl najgorszy z zaworow, jakie przeszly przez moje rece. A najlepszy - oryginal z new age :)

 

EDIT: sie walnalem :) oczywiscie przed turbo powrot, a za przeplywka :)

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale wciąż nie wiadomo dlaczego? icon_rolleyes.gif:P jeszcze jakieś argumenty na nie poproszę to się posłucham i kupię zwykły recyrkulacyjny

 

W tym watku takze. Ale trzeba tez pamietac, ze dotyczy to w zasadzie aut z przeplywomierzem, jak wspomnial Oskar.

 

jeśli się mogę podpiąć pisząc "przepływomierzem" masz na myśli starego typu przepływki czy nowsze MAF Sensor , czy nie ma to znaczenia ? pytam bo nie ukrywam że zastanawiałem się na dobrym BOVem, ale jak widać jest wiele opinii że to lipa, zastanawia mnie czy śą jakieś dobre i jakieś złe bo można kupić za 30-50 funtów a można i za 400 więc czy ta cena się na coś przekłada czy to ta sama lipa w drogim wydaniu ?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na mysli ogolnie przeplywomierz - wazne jest miejsce pomiaru i co sie dzieje za nim, a nie jakiego typu jest przeplywomierz.

 

Oczywiscie - jak zwykle - zdania sa podzielone co do tego, czy bov jest ok, czy nie :) Niektorzy maja nawet w aucie z przeplywka i mowia, ze u nich jest OK :)

Ja jestem zdania, ze w aucie z przeplywomierzem zawor powinien byc recyrkulacyjny.

 

A przede wszystkim - sprawny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przeczytalem temat i zaczalem sie zastanawiac nad BOVem w moim bugu...

 

pojezdzilem tydzien i pech chcial ze akurat odmowil posluszenstwa,

kupilem DV - od STI - nie wiem czy to jest jakas roznica wzgledem WRXa?,

zamontowalem i...

 

-spalanie:

szczerze nigdy sie nie przygladalem czy weszlo tyle czy tyle wiec po wnikliwej analizie potwierdzam,

spalanie spada!

o 1 (jeden) litr! :biglol:

 

nie odczuwalna za to jest dziura przy zmianie biegu,

zastanawialem sie o czym pisali przedmowcy bo wydawalo mi sie ze nie mam "mula",

po zamontowaniu DV reakcja na pedal gazu jest natychmiastowa,

auto zupelnie inaczej reaguje (przy koncu zywota BOVa mialem wielkiego mula przy zmianie biegu)

 

z odczuwalnych wrazen tyle,

nie jestem w stanie powiedziec jak jest ze strzelaniem w kata i innych teoriach zwiazanych z BOVem

brakuje mi troche dzwieku przy zmianie biegu ale to pozostawiam Wam do wyboru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same odczucia co kolega powyżej. Auto dużo lepiej reaguje zarówno na dodanie gazu jak i jego odjęcie, nie jest tak nerwowe.

Nie mam BOVa już kilka miesięcy i nie tęsknię za syczeniem. Jedynie może trochę za tymi strzałami w wydech, no ale wszystko dla dobra silnika :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy mozna jakos sprawdzic DV ? cos mi mowi ze chyba nie pracuje on dobrze, mam jakies dziwne jakby odciecia mocy np na 3 biegu po ponad 4k auto przestaje jakby ciagnac do tego jakis dziwny gwizd jest przy zmianie biegu przy wysokich obrotach a nie bylo tego . czy lepiej wymienic na oryginal czy wstawic jakis alternatywny ? jakies sugestie ?
bo o BOV juz dawno zapomnialem choc nie ukrywam chcialem ale po tym poscie dalem sobie spokoj ...

 

PS

a swoja droga co do BOV czytalem ze mozna ponoc zapodac mape z pominieciem przeplywki, tylko ciekawe jak pozniej mierzy powietrze i odmierza paliwo d wtrysku ?

Edytowane przez sc00by
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swoja droga co do BOV czytalem ze mozna ponoc zapodac mape z pominieciem przeplywki, tylko ciekawe jak pozniej mierzy powietrze i odmierza paliwo d wtrysku ?

 

speed density - mierzysz cisnienie i temperature powietrza podawanego do silnika, i na tej podstawie przewidujesz ilosc powietrza jaka sie tam dostanie (znajac pewne dodatkowe wartosci jak objetosc zassanego gazu, wynikajaca z pojemnosci silnika i takie tam :))

 

 

Ale jak Siewcu wspomnial - nie kazde ecu, zwlaszcza fabryczne, daje taka mozliwosc.

Chociaz w new age chyba i Ecutek, i OpenECU, przynajmiej dla niektorych wersji ecu taka mozliwosc daje.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dużo informacji na ten temat można ogarnąć - jest np taki rom jak carberry, który obsługuje LC, NLTS, SD i kilka innych rzeczy. :) obsługuje takie kompy:

  • USDM 02-03 WRX
  • EDM 01-05 WRX
  • EDM 03 STI
  • ADM 01-02 WRX
  • JDM 02-04 WRX
  • JDM 02-04 STI

 

czyli zasadniczo te z przepustnicą na linkę. na DBW pewnie też jest możliwość ogarnięcia SD, ale tego na 100% nie powiem...

 

i tak jak AMI pisał - algorytm basuje na MAP i IAT, czyli ciśnieniu i temperaturze w dolocie. większość mocnych aut jeździ wystrojonych w ten sposób i nie ma z tym żadnych problemów, jeśli jest to poprawnie wystrojone.

Edytowane przez siewcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam 

Jak założyć oryginalny dv do wrx 2001?

Założony jest bov a chcę założyć oryginał.

Oryginalny zawór mam .

Przewód który kieruje powietrze przed turbo zlokalizowany , jest zaślepiony i jest za krotki potrzebuje czegoś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Zawór przychodzi na i lntercooler, więc jeśli są takie same, bądź na tyle podobne to powinien. Przewody ciśnieniowe robisz jak chcesz.

Tak mniemam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ech napisał:

Zawór przychodzi na i lntercooler, więc jeśli są takie same, bądź na tyle podobne to powinien. Przewody ciśnieniowe robisz jak chcesz.

Tak mniemam

Dzięki za info! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...