Skocz do zawartości

Montaż BlowOff'a


Game

Rekomendowane odpowiedzi

co do zużycia do się nie zgodzę - mam w WRX'02 dłubniętym na 330hp BOVA i jest OK z konsumpcją - jak bez BOV'a :shock:

 

zastanawiam się natomiast nad sensownością zakładania do drugiego auta typowo streetowego - chyba niew ma to żadnego sensu :roll: :roll:

ile z wrx 2002 !! 330 kunia??, mam pytanie co tam wsadziłeś że silnik i skrzynia wytrzymuje taką moc i jeszcze silnik cały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aki001, ale IC tak samo sie różnia miedzy STI wspomnianych przez Ciebie generacji, wiec problem moze byc podobny. W Twoim Bezowym swiecie nie ma kogos kto ma STI06 z BOV'em abys mogl poprosic o przelozenie do Twojego STI aby sprawdzic czy wszystko pasuje ?

no więc właśnie nie znalazłem... :P za to te co jeżdżą, mają SSQV, więc skądś tę flanszę dorwali...

 

EDIT//. zamówiłem sobie zaworek z australii (GFB)… W pełni regulowany. Opiszę wrażenia jak dotrze.

 

Chce ktoś SSQV II bez flanszy? Oddam za przysłowiowego czteropaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zużycia do się nie zgodzę - mam w WRX'02 dłubniętym na 330hp BOVA i jest OK z konsumpcją - jak bez BOV'a :shock:

 

zastanawiam się natomiast nad sensownością zakładania do drugiego auta typowo streetowego - chyba niew ma to żadnego sensu :roll: :roll:

ile z wrx 2002 !! 330 kunia??, mam pytanie co tam wsadziłeś że silnik i skrzynia wytrzymuje taką moc i jeszcze silnik cały

 

 

seria 2.0, przykuty, a dlaczego ma nie być cały? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem BOV'a ponieważ to była jedyna możliwość po za kupnem nowego kolanka dolotu, które się rozpadło (trzeba było czekać 4 tyg). Udało mi się właśnie wrócić do serii i jestem zachwycony!! Zniknęło mulenia po zmianie biegu lub odpuszczeniu i dodaniu gazu, spalanie w moim przypadku spadło o mniej więcej 1-2l względem spalania z BOV'em i auto po prostu odżyło. Trasa cały czas 160km/h do 190 km/h autostrady non stop i spalanie 11,35l/100km wyliczone z 2070km (3 osoby i pełne kombi bagaży), a z BOV'em o takie spalanie trzeba było się prosić jazdą w granicach 90km/h na trasie i tylko ze mną na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale marchewy puszcza z BOVem, a to jest wystarczająco mocny argument za tym, żeby montować.

A co do spalania to [moderator czuwa] FUEL ECONOMY :mrgreen:

Nie wiem jakim cudem ale mi 2.5 sti prodrive (318 KM, 470 Nm) pali 25-27 w mieście. Jak zacznie strzelać marchewami to będę chociaż wiedział skąd takie spalanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...GFB z pełną regulacją założony.

 

Na początku trzeba sobie pomóc odkręcając IC i odsuwając go trochę, żeby mieć dostęp do rury powrotu powietrza. Fajnie też mieć trochę cierpliwości i nie robić tego na rozgrzanym silniku ;)

 

dafota.2.kw51335186787l.jpg.smboDSC_0264.jpg&th=1957 dafota.2.1um1335186787e.jpg.smboDSC_0268.jpg&th=3981

 

Po zdjęciu oryginalnego zaworka DV warto też oskrobać pozostałości uszczelki...

 

dafota.2.tfj1335186787j.jpg.smboDSC_0271.jpg&th=7505 dafota.2.xz71335186787z.jpg.smboDSC_0277.jpg&th=8512

 

...złożyć, skręcić i jeździć ;)

 

dafota.2.9mg1335186787n.jpg.smboDSC_0280.jpg&th=6797 dafota.2.c7y1335186787t.jpg.smboDSC_0282.jpg&th=1675

 

Zaworek, który widzicie na zdjęciach dedykowany był do modeli "STI 02-.", czyli wychodzi na to, że flansza jest taka sama w STI z 09 jak i z 02 roku. Po rozkręceniu zaworu na pełną "atmosferę" dmucha aż miło i ciut szarpie przy odejmowaniu nogi z gazu. Po ustawieniu na pełny "powrót", auto chodzi jak na seryjnym DV. Gdzieś w 1/3 skali znajduje się takie ustawienie, które sprawia, nie szarpie, a wciąż słychać głośne "wssshhhh...".

 

Co ciekawe, nie zaobserwowałem problemów z biegiem jałowym (nic nie falowało, nie gasł) nawet przy ustawieniu na układ "w pełni otwarty".

 

 

//EDIT:

 

Jeszcze całego baku nie zjeździłem, a już komputer pokazuje, że mam 19.2l/100 przy praktycznie takiej samej jeździe jak poprzednio (a może ciut ostrzej, bo jednak psss prowokuje). Ciekaw jestem faktycznego wyniku na stacji no i tego w jakim stopniu to zawyżone spalanie wynika z czynnika psychologicznego? :P

 

///EDIT II (2012.04.28)

 

Wniosek1 po zrobieniu pełnego baku - spalanie dramatycznie wzrasta (z 15 na 18l - statystyki w podpisie). Ciekawe na ile da się to wyeliminować softwarem.

Wniosek2 po zrobieniu pełnego baku - po skręceniu zaworu (GFB ma pełną regulację) i zrobieniu kilku kilometrów na "cicho", auto zaczyna żwawiej jechać, zwłaszcza w górnej partii obrotów. Czuć to niestety dopiero po jakimś czasie - wniosek jest taki, że sterownik się dostosowuje i po założeniu w pełni atmosferycznego BOVa moje STI zrobiło się wyczuwalnie słabsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo poszło w górę :shock:

 

Może ktoś to wytłumaczyć dla czego tak się dzieje :?: ,chodzi mi wzrost zużycia.bo nie do końca to rozumiem :( bo przy seryjnym DV też powietrze jest upuszczane ale zasysane z powrotem w obieg i to miało by taki znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo poszło w górę :shock:

 

Może ktoś to wytłumaczyć dla czego tak się dzieje :?: ,chodzi mi wzrost zużycia.bo nie do końca to rozumiem :( bo przy seryjnym DV też powietrze jest upuszczane ale zasysane z powrotem w obieg i to miało by taki znaczenie

Ja myślę, że tu o styl jazdy chodzi bo chce się ciągle słyszeć psssttt i się kręci silnik wysoko :roll:

i dodatkowo przelewanie, przez które auto jedzie gorzej i ma większego laga i rozwalony katalizator jeżeli ktoś takowy posiada. Także poza lansem wynikającym z wooosssshhhh i marchew z wydechu to ustrojstwo ma same minusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak mówi Krysztal, a chyba łatwo to można sprawdzić strzelając sobie BOVem w miejscu na biegu jałowym, umnie było czuć benzynę która się nie spalała. na seryjnym DV tego oczywiście nie ma . Spalanie z BOV większe o jakieś 3 litry w moim wypadku. Ściągnąłem, już takiej frajdy nie ma ale za to lepsze spalanie i tak jakby auto lepiej jechało i nie lagowało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale je chce poznać przyczynę tego :D

Moje teoria jest taka ale może się mylę bo znawcą nie jestem ale na tyle co się orientuje to tak to rozumiem . może ma na to wpływ że przepływka mierzy masę powietrza zasysanego i dostosowuje do dej ilości dawkę paliwa a w rzeczywistości potem to powietrze ucieka w atmosferę a dawkowanie paliwa jest właśnie do do tej ilości powietrza i z tond przylewa silnik :?:

 

Druga sprawa że auto jest leniwe to że jest przylewane i są spadki ciśnienia doładowanie i chwilkę to trwa zanim napompuje od nowa i przez to czujemy chwilowy nie dobór mocy :?:

 

Mogę się mylić ale nikt tego tu nie wyjaśnił a jestem ciekawy tego :D jeśli ktoś wie to proszę napisać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tond

 

 

Aaa... zlituj się :)

 

Ale poza tym - jesteś na dobrym tropie.

 

Fakt to że lubisz cię czepiać to już odczułem kiedyś :D

 

 

Dziękuje za odpowiedz :D skoro jestem na dobrym tropie to może jednak byś zabłysnął :D bo na razie to tylko suche słowa i nikt tego jakoś nie wyjaśnił dlaczego tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mnie oko zabolało, jak to zobaczyłem, a muszę się troszczyć o swoje zdrowie w moim wieku już :)

 

Mam nadzieję , że jakoś nie bardzo ucierpiało Twoje zdrowie , ale ja jakoś jestem troszkę bardziej wyrozumiały dla ludzi ,tobie też tego ŻYCZĘ ,I POZDRAWIAM SERDECZNIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wstąpiłem do klubu "miałem kiedyś bova"

Zalozylem seryjnego DV i mam mieszane uczucia.

Nie wiem jak spalanie choc u mnie nie wzroslo z BOVem jakos znaczaco.

Faktycznie jest lepsze reakcja na gaz przy zmianie biegu. Zniknela sekundowa dziura az dolot znow napelni rozkrecajaca sie na nowo sprezara aleeeeeee lece leceeeee zmieniam bieg i???? ZUPELNIE GLUCHO. O jak mi brakuje dzwieku podczas wrzucaniu kolejnych biegow:) I nie strzeli juz sobie:(

Tak wiec sumujac. Zniknelo chwilowe zmniejszenie mocy po zmianie biegu ale pojawila sie niefajna cisza.

Kwestia co komu daje wieksza frajde z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dopalone paliwo w spalinach tez czasem dostawać zapłonu w układzie wydechowym ,nie mówię przy ostrej jeździe tylko tak przy bardzo spokojnej i tak strzeli z wydechu to też pewnie przyczyna BlowOff'a ,czy ktoś po zmianie miał takie objawy :?:

Bo pewnie tez na to zjawisko ma wpływ montaż blowOff'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...