kornik Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Przy okazji remontu silnika pomyślałem o zrobieniu natrysku oleju na denko tłoka, mniej więcej wiem co daje ale czy warto? W przyszłości celuję w moce rzędu 280-300KM... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Jak najbardziej tak,jeśli silnik rozebrany to koszta takiej operacji żadne a i roboty niewiele.Czy pomoże?pewnie tak ale na pewno nie zaszkodzi,pozdro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 natrysk oleju na denko tłoka z jednej strony chłodzi tłok, zapobiegając puchnięciu, a z drugiej smaruje gładź zmniejszając tarcie, a co za tym idzie - przedłuża życie motoru...jak masz możliwość, zrób, na pewno nie zaszkodzi, a pomoże.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Jak będzie słabo zrobione to prawdopodobnie wpłynie na ciśnienie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Sam jestem zainteresowany takim zabiegiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 A jak to wygląda w praktyce? jakieś dysze czy coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 A jak to wygląda w praktyce? jakieś dysze czy coś? wtryski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 jest jakis zestaw do zrobienia tego? trzeba jakos ingerować w silnik? Jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Nie znam szczegółów(to już zadanie mojego mechanika który ogarnia temat), wiem tylko że przy rozebranym silniku to nie problem, ale niech się wypowiedzą fachowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Wykonuje się gwintowane otwory w bloku, sięgające magistrali olejowej. W w/w umieszcza się dysze z zaworkiem one way. Kąt i miejsce bardzo istotne. Większość tłoków nie pasuje lub wymaga adaptacji. PS. Warto 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Van Dyk Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Proszę bardzo tak to wygląda.Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink: Dysze mają zaworek zwrotny,pochodzą z BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melina26 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Van Dyk, dzięki za info Masz może jeszcze jakiś nr/oznaczenie tych zaworków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 jaka pompa oleju? bez zmian? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Jakiej średnicy jest ta dysza? Zastanawia mnie jaki będzie spadek ciśnienia na panewkach korbowodowych. Oryginalnie w Toyotach widziałem rozwiązanie, że natrysk jest dyszami zagiętymi, które mają osobne wyprowadzenie kanałów olejowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melina26 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Co do pogorszenia smarowania to w zdrowym silniku nie będzie z tym problemu o ile natryski otwierają się przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Z tego co pamiętam, w turbo silnikach subaru tylko 40% oleju trafia poza pompę czyli do panewek itd. Cała reszta krąży w pompie przez by pass-a tak więc naddatek jakiś tam jest. Oczywiści na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest niższe ale natrysk w tym momencie i tak nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Proszę bardzo tak to wygląda.Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink: Dysze mają zaworek zwrotny,pochodzą z BMW rozumiem, ze jaja sobie robisz :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Van Dyk Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 jaka pompa oleju? bez zmian? Nowa z STi,kosztuje 500zł -- Cz mar 22, 2012 10:01 pm -- Proszę bardzo tak to wygląda.Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink: Dysze mają zaworek zwrotny,pochodzą z BMW rozumiem, ze jaja sobie robisz :roll: hahaha dlaczego? -- Cz mar 22, 2012 10:02 pm -- Co do pogorszenia smarowania to w zdrowym silniku nie będzie z tym problemu o ile natryski otwierają się przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Z tego co pamiętam, w turbo silnikach subaru tylko 40% oleju trafia poza pompę czyli do panewek itd. Cała reszta krąży w pompie przez by pass-a tak więc naddatek jakiś tam jest. Oczywiści na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest niższe ale natrysk w tym momencie i tak nie działa. Mądry chłopiec :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melina26 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Xbike, kto jest zainteresowany i sam zamierza to robić, dokładnie wie jak mają być wykonane te otwory :wink: Dla całej reszty która zleci to komuś, info typu: Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink: zupełnie wystarczy. Mądry chłopiec :wink: No ale jak z tymi oznaczeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Van Dyk Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Xbike, kto jest zainteresowany i sam zamierza to robić, dokładnie wie jak mają być wykonane te otwory :wink: Dla całej reszty która zleci to komuś, info typu: Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem' date='skierowanym na środek tłoka :wink:[/quote'] zupełnie wystarczy. Mądry chłopiec :wink: No ale jak z tymi oznaczeniami? Na dyszach nie ma,dam znać jak się dowiem z jakiego BMW :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 Mozesz odwrocic tę połówkę o 180 stopni i zrobic zdjecie od strony glowicy bo nadal nie wierze w to co widze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Mozesz odwrocic tę połówkę o 180 stopni i zrobic zdjecie od strony glowicy bo nadal nie wierze w to co widze Chyba wiem co masz na myśli,widziałem twoje natryski u Maćka z Irlandi (mam zaszczyt składać to cudo) i wygląda to dduuużżżżoo inaczej,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Van Dyk, Ja też poproszę o te fotki od strony głowicy. I nie miej nikomu tego za złe bo jest tu kilka osób z doświadczeniem i mogą pomóc uniknąć kosztownego fak-apu!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Ciśnienie to nie wszystko... Jak małe ilości oleju idą na tłok , żeby to nie obniżało ilości oleju na panewce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Jestem pewien ze wystarcza oleju na panewki mam natrysk zamontowany fabrycznie wiec chyba jakoś to obliczyli Podejrzewam ze spore znaczenie ma rozmiar dysz i ciśnienie w jakim te kuleczki poszczają olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Fabrycznie też masz w tym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się