Skocz do zawartości

Natrysk oleju na denko tłoka


kornik

Rekomendowane odpowiedzi

natrysk oleju na denko tłoka z jednej strony chłodzi tłok, zapobiegając puchnięciu, a z drugiej smaruje gładź zmniejszając tarcie, a co za tym idzie - przedłuża życie motoru...jak masz możliwość, zrób, na pewno nie zaszkodzi, a pomoże.... :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakiej średnicy jest ta dysza?

 

Zastanawia mnie jaki będzie spadek ciśnienia na panewkach korbowodowych.

 

Oryginalnie w Toyotach widziałem rozwiązanie, że natrysk jest dyszami zagiętymi, które mają osobne wyprowadzenie kanałów olejowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pogorszenia smarowania to w zdrowym silniku nie będzie z tym problemu o ile natryski otwierają się przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Z tego co pamiętam, w turbo silnikach subaru tylko 40% oleju trafia poza pompę czyli do panewek itd. Cała reszta krąży w pompie przez by pass-a tak więc naddatek jakiś tam jest. Oczywiści na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest niższe ale natrysk w tym momencie i tak nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka pompa oleju? bez zmian?

 

Nowa z STi,kosztuje 500zł

 

-- Cz mar 22, 2012 10:01 pm --

 

Proszę bardzo tak to wygląda.Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink: Dysze mają zaworek zwrotny,pochodzą z BMW

 

rozumiem, ze jaja sobie robisz :roll:

 

hahaha dlaczego?

 

-- Cz mar 22, 2012 10:02 pm --

 

Co do pogorszenia smarowania to w zdrowym silniku nie będzie z tym problemu o ile natryski otwierają się przy odpowiednio wysokim ciśnieniu. Z tego co pamiętam, w turbo silnikach subaru tylko 40% oleju trafia poza pompę czyli do panewek itd. Cała reszta krąży w pompie przez by pass-a tak więc naddatek jakiś tam jest. Oczywiści na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest niższe ale natrysk w tym momencie i tak nie działa.

 

Mądry chłopiec :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbike, kto jest zainteresowany i sam zamierza to robić, dokładnie wie jak mają być wykonane te otwory :wink: Dla całej reszty która zleci to komuś, info typu:

Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem,skierowanym na środek tłoka :wink:
zupełnie wystarczy.
Mądry chłopiec :wink:

No ale jak z tymi oznaczeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xbike, kto jest zainteresowany i sam zamierza to robić, dokładnie wie jak mają być wykonane te otwory :wink: Dla całej reszty która zleci to komuś, info typu:
Otwory na dysze należy wywiercić pod odpowiednim kątem' date='skierowanym na środek tłoka :wink:[/quote'] zupełnie wystarczy.
Mądry chłopiec :wink:

No ale jak z tymi oznaczeniami?

 

Na dyszach nie ma,dam znać jak się dowiem z jakiego BMW :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz odwrocic tę połówkę o 180 stopni i zrobic zdjecie od strony glowicy bo nadal nie wierze w to co widze

 

 

 

Chyba wiem co masz na myśli,widziałem twoje natryski u Maćka z Irlandi (mam zaszczyt składać to cudo) i wygląda to dduuużżżżoo inaczej,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Van Dyk,

Ja też poproszę o te fotki od strony głowicy. I nie miej nikomu tego za złe bo jest tu kilka osób z doświadczeniem i mogą pomóc uniknąć kosztownego fak-apu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...