Naucz się najpierw pisać,bo ani po angielsku Ci to nie wychodzi,a po polsku wcale :wink:
-- Pt mar 23, 2012 9:13 pm --
Służę:
1. Jestem w stanie sprobowac sobie wyobrazić co autor modyfikacji uwidocznionej na zdjęciu Van Dyk chciał osiągnąć. Podobne rozwiązanie jest stosowane u innego japońskiego producenta - Mazda. Nie ma to wg mnie nic wspolnego z natryskiem na denko tłoka. Mazda budując coś takiego chciała osiągnąć efekt, ktory akurat w Subaru winien być organizowany totalnie inaczej. Nie bede sie rozpisywał bo temat nie dotyczy IMO tego fragmentu.
2. Jezeli jednak nie jest tak jak w Ad1 i owe zdjęcie ma jednakze tytułowy natrysk pokazywac to trudno juz mi sobie wyobrazic chocby dlugosc tej dyszy, pomijajac abstrakcyjny sposob jej ewentualnego montazu i dystrybucję oleju. Pomijam rowniez haslo "zawór zwrotny".
3. Pokazywanie dyszy od strony panewki i wału korbowego a nie od strony tłoka ma jakiś cel - jezeli przyjmujemy, ze to jednak natrysk na denko /w co nie wierzę/ to pobieranie oleju z rowka panewki jest wg mnie abstrakcją. Pomijam fakt, ze musiałaby przechodzić centralnie przez magistrale olejową na wylot - jaki to ma sens???
4. Jak w/w dysza winna być zamontowana pokazuje zdjęcie lucza, aczkolwiek zaznaczę BTW, ze jest to jak widzę nasza praca więc mogę nie być obiektywny. Foto melina26, pokazuje jednak to samo.
5. W silnikach EJ20K i EJ22 z fabrycznym natryskiem były stosowane pompy 10mm o określonej wydajności i ciśnieniu pracy liczonym przy niskich i wysokich obrotach. Dawało to radę, ale akurat my stosujemy pompy 11mm i 12mm w zaleznosci od aplikacji celem poprawienia owej wydajności. Żeby było jasne wg mnie więcej nie musi znaczyć lepiej.
6. Pisząc tylko o robieniu sobie jaj właśnie starałem sie być grzeczny bo jak słusznie zauważyłeś jesteśmy w "technicznym" a nie na bazarze.
Xbike Ty bądź grzeczny i zajmij się lepiej dystrybucją części,bardzo kiepsko Ci to idzie... :wink: Pozdrowienia od chłopaków z Krakowa,a ode mnie podziękowania za tłoki,które doszły po miesiącu... :wink: