Tarpan Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 W swoim Foresterze dokonałem przed zimą kilka modyfikacji zawieszenia: -wymieniłem stabilizator na grubszy z STI -wymieniłem łączniki stabilizatora na Kartboy z STI -ustawiłem odpowiednio negatywy w geometrii tyłu, kupując do tego specjalne śruby. Całość współpracuje z dużo wcześniej założonym Tein-em Super Street. Na suchej nawierzchni rewelacja, ale na śniegu i śliskiej nawierzchni tył auta zaczął masakrycznie uciekać na zewnątrz każdego łuku czy zakrętu. Bardzo utrudnia to codzienną jazdę, i wymaga mega koncentracji przy pokonywaniu zakrętów,nie mówiąc, że ośki mnie leją Muszę coś z tym zrobić, bo taki stan to jest dobry do zabawy, a nie do codziennej jazdy autem, które nie posiada ani ESP , ani aktywnych dyfrów. Zastanawiam się co zadecydowało o zmianie w prowadzeniu auta? Co zrobić, aby auto łatwiej się prowadziło na śliskim , ale nie utraciło zalet wynikających z modyfikacji przy jeżdzie po suchym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Tarpan, widzisz juz bylem pewien ze masz automat i to jest czestym powodem uciekania tylu bo tyl napedza ogolnie forka w blizko 60% a przod dopedza tylko max.40% (przy ESP) i to w najlepszym ukladzie (a ekstremalnie 90%tyl-10%przod) co jest powodem ze ma predyspozycje do uciekania na nawet niewielkim uslizgu, sam mam automat tylko ze z VDS czy jakos tak a mimo to przed zakretem skupiam sie by tyl mnie nie wyprzedzil. tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Po utwardzeniu tylnego zawieszenia (KYB + Ironman) też zauważyłem, że zimą na oblodzonej nawierzchni auto dużo gorzej się prowadzi (tył stara się zamienić z przodem) i wymaga więcej koncentracji zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów. Z drugiej strony już drugi sezon tak jeżdżę i przywykłem chociaż początki były trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 nie mam takiego problemu :shock: może za duże negatywy? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Utwardzenie tylu w subaru powoduje ze auto zmienia sie z podsterownego w nadsterowne, innymi slowy po opisanych zmianach takie zachowanie na sniegu to normalka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p@dre Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Co zrobić, aby auto łatwiej się prowadziło na śliskim , ale nie utraciło zalet wynikających z modyfikacji przy jeżdzie po suchym. Znawcą nie jestem ale może by pomogła wymiana przedniego stabilizatora na sztywniejszy. Tzn pierwszy został wymieniony tył na sztywniejszy :?: to teraz dobierz odpowiedni i wymień przód dla zachowania pierwotnych proporcji i trakcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 a ja nie widzę sensu montażu części zawieszenia z STI do forka ! efekt jest własnie taki że są problemy i całkowicie się zgadzam z ERYK i zrób co radzi p@dre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 u mnie po wymianie tylnego zawieszenia na twardsze kompletnie nic się nie zmieniło (tzn jeżeli się zmieniło to na gorsze)... Forek na śliskim pluje przodem jak zły. nie wiem...może to kwestia słabych opon. ale na pewno jest gorzej niż przed wymianą zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 nie mam takiego problemu :shock: może za duże negatywy? pozdrawiam Napisz proszę szerzej, jaki masz setup i jakie kąty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Tarpan, widzisz juz bylem pewien ze masz automat i to jest czestym powodem uciekania tylu bo tyl napedza ogolnie forka w blizko 60% a przod dopedza tylko max.40% (przy ESP) i to w najlepszym ukladzie (a ekstremalnie 90%tyl-10%przod) co jest powodem ze ma predyspozycje do uciekania na nawet niewielkim uslizgu, sam mam automat tylko ze z VDS czy jakos tak a mimo to przed zakretem skupiam sie by tyl mnie nie wyprzedzil. tomasz Jest całkiem odwrotnie :shock: inicjalnie 60/40 lub 90/10 Przód/Tył Mniejsza wartość dotyczy tyłu, a więc przy 90/10 90% idzie na przód i 10% na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakupno Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 czyli podsumowując chcesz zabawy zrób zawias a jak nie to zostaw serię 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 czyli podsumowując chcesz zabawy zrób zawias a jak nie to zostaw serię 8) Ale mnie pocieszyłeś,tylko co teraz zrobić aby uzyskać neutralność prowadzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 czyli podsumowując chcesz zabawy zrób zawias a jak nie to zostaw serię 8) Ale mnie pocieszyłeś,tylko co teraz zrobić aby uzyskać neutralność prowadzenia? Załóż twardsze stabilizatory na przód, a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 AdaSch, bo masz total serię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc. Zdaje się , że to nie kwestia ustawień Teina,bo mam ten zawias już trzy lata i było do tej pory w porządku, z tendencją do rycia przodem. Objawy wystąpiły dopiero po ostatnich modach, tj:stabilizator,łączniki i geometria. Przypuszczam, że swoje robi też większa moc na kołach po niedawnym remapie u Carfita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luigi Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Tarpan, a jak masz ustawionego teina jeśli chodzi o wysokość ? może masz tył za wysoko i w związku z tył zmienił sie rozkład masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 każda ingerencja w zawias, sztywność (stabilizatory), a szczególnie w geometrię będzie skutkować zmianami w prowadzeniu się auta. trzeba znaleźć metodą prób i błędów nastawy, jakie Cię najbardziej satysfakcjonują i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc. Zdaje się , że to nie kwestia ustawień Teina,bo mam ten zawias już trzy lata i było do tej pory w porządku, z tendencją do rycia przodem. Objawy wystąpiły dopiero po ostatnich modach, tj:stabilizator,łączniki i geometria. Przypuszczam, że swoje robi też większa moc na kołach po niedawnym remapie u Carfita Spróbuj pokombinować z ustawieniami, zmieniłeś sztywność tyłu a przodu nie. Możesz to trochę zrekompensować ustawieniami twardości zawieszenia. W swoim drugim aucie mam Teina i jak grzebałem z ustawieniami kątów to musiałem zmniejszyć odrobinę twardość tyłu bo dupa strasznie uciekała i pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tarpan Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Tarpan, a jak masz ustawionego teina jeśli chodzi o wysokość ? może masz tył za wysoko i w związku z tył zmienił sie rozkład masy. Wysokość Teina mam tak ustawioną , jak zaleca producent: 365mm przód i 355mm tył, licząc od osi koła do nadkola. Tak więc tył siedzi trochę niżej od przodu. -- 11 lut 2012, o 09:25 -- Spróbuj pokombinować z ustawieniami, zmieniłeś sztywność tyłu a przodu nie. Możesz to trochę zrekompensować ustawieniami twardości zawieszenia. W swoim drugim aucie mam Teina i jak grzebałem z ustawieniami kątów to musiałem zmniejszyć odrobinę twardość tyłu bo dupa strasznie uciekała i pomogło. Mam cały czas ustawionego Teina na najmniejszą twardość, tj. 15 kliknięć od najtwardszego ustawienia, zarówno z tyłu jak i z przodu.Więc nie mam już jak zmniejszyć twardości tyłu. A może trzeba w tym przypadku trzeba dać twardziej z przodu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 A może trzeba w tym przypadku trzeba dać twardziej z przodu ?? Dokładnie tak zrób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Napisz proszę szerzej, jaki masz setup i jakie kąty ? -0,55 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 A może trzeba w tym przypadku trzeba dać twardziej z przodu ?? Dokładnie tak zrób A może trzeba na zimę wywalić ten stabilizator z tyłu i wrócić do serii. W pojeżdzawkowozie znajomego (subaru) chłopaki wogóle wywalali staby na zime. A tak naprawdę zrobiłeś wszystko żeby auto stało się nadsterowne a teraz jesteś zdziwiony, że zamiata dupą . Potrzeba dużo większych sił żeby na asfalcie forek wychodził tyłem, a w zimie to już nie problem, nawet w serii :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Napisz proszę szerzej, jaki masz setup i jakie kąty ? -0,55 ale co -0,55 ? przód, tył, PK łącznie, zbieżność łączna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się