Skocz do zawartości

Uciekający tył Forestera


Tarpan

Rekomendowane odpowiedzi

W swoim Foresterze dokonałem przed zimą kilka modyfikacji zawieszenia:

-wymieniłem stabilizator na grubszy z STI

-wymieniłem łączniki stabilizatora na Kartboy z STI

-ustawiłem odpowiednio negatywy w geometrii tyłu, kupując do tego specjalne śruby.

Całość współpracuje z dużo wcześniej założonym Tein-em Super Street.

 

Na suchej nawierzchni rewelacja, ale na śniegu i śliskiej nawierzchni tył auta zaczął masakrycznie uciekać na zewnątrz każdego łuku czy zakrętu.

Bardzo utrudnia to codzienną jazdę, i wymaga mega koncentracji przy pokonywaniu zakrętów,nie mówiąc, że ośki mnie leją :(

Muszę coś z tym zrobić, bo taki stan to jest dobry do zabawy, a nie do codziennej jazdy autem, które nie posiada ani ESP , ani aktywnych dyfrów.

 

Zastanawiam się co zadecydowało o zmianie w prowadzeniu auta?

Co zrobić, aby auto łatwiej się prowadziło na śliskim , ale nie utraciło zalet wynikających z modyfikacji przy jeżdzie po suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarpan,

 

widzisz juz bylem pewien ze masz automat i to jest czestym powodem uciekania tylu bo tyl napedza ogolnie forka w blizko 60% a przod dopedza tylko max.40% (przy ESP) i to w najlepszym ukladzie (a ekstremalnie 90%tyl-10%przod) co jest powodem ze ma predyspozycje do uciekania na nawet niewielkim uslizgu, sam mam automat tylko ze z VDS czy jakos tak a mimo to przed zakretem skupiam sie by tyl mnie nie wyprzedzil.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po utwardzeniu tylnego zawieszenia (KYB + Ironman) też zauważyłem, że zimą na oblodzonej nawierzchni auto dużo gorzej się prowadzi (tył stara się zamienić z przodem) i wymaga więcej koncentracji zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów.

 

Z drugiej strony już drugi sezon tak jeżdżę i przywykłem chociaż początki były trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić, aby auto łatwiej się prowadziło na śliskim , ale nie utraciło zalet wynikających z modyfikacji przy jeżdzie po suchym.

 

Znawcą nie jestem ale może by pomogła wymiana przedniego stabilizatora na sztywniejszy. Tzn pierwszy został wymieniony tył na sztywniejszy :?: to teraz dobierz odpowiedni i wymień przód dla zachowania pierwotnych proporcji i trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie tylnego zawieszenia na twardsze kompletnie nic się nie zmieniło (tzn jeżeli się zmieniło to na gorsze)... Forek na śliskim pluje przodem jak zły. nie wiem...może to kwestia słabych opon. ale na pewno jest gorzej niż przed wymianą zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarpan,

 

widzisz juz bylem pewien ze masz automat i to jest czestym powodem uciekania tylu bo tyl napedza ogolnie forka w blizko 60% a przod dopedza tylko max.40% (przy ESP) i to w najlepszym ukladzie (a ekstremalnie 90%tyl-10%przod) co jest powodem ze ma predyspozycje do uciekania na nawet niewielkim uslizgu, sam mam automat tylko ze z VDS czy jakos tak a mimo to przed zakretem skupiam sie by tyl mnie nie wyprzedzil.

 

tomasz

 

Jest całkiem odwrotnie :mrgreen: :shock: inicjalnie 60/40 lub 90/10 Przód/Tył

Mniejsza wartość dotyczy tyłu, a więc przy 90/10 90% idzie na przód i 10% na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli podsumowując chcesz zabawy zrób zawias a jak nie to zostaw serię 8)

 

:lol::P:mrgreen:

 

Ale mnie pocieszyłeś,tylko co teraz zrobić aby uzyskać neutralność prowadzenia?

 

Załóż twardsze stabilizatory na przód, a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc.

 

Zdaje się , że to nie kwestia ustawień Teina,bo mam ten zawias już trzy lata i było do tej pory w porządku, z tendencją do rycia przodem.

Objawy wystąpiły dopiero po ostatnich modach, tj:stabilizator,łączniki i geometria.

Przypuszczam, że swoje robi też większa moc na kołach po niedawnym remapie u Carfita :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każda ingerencja w zawias, sztywność (stabilizatory), a szczególnie w geometrię będzie skutkować zmianami w prowadzeniu się auta.

trzeba znaleźć metodą prób i błędów nastawy, jakie Cię najbardziej satysfakcjonują i już :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tymczasowo ustaw twardość Teina na tyle o 2 stopnie bardziej miękko niż przód, powinno pomóc.

 

Zdaje się , że to nie kwestia ustawień Teina,bo mam ten zawias już trzy lata i było do tej pory w porządku, z tendencją do rycia przodem.

Objawy wystąpiły dopiero po ostatnich modach, tj:stabilizator,łączniki i geometria.

Przypuszczam, że swoje robi też większa moc na kołach po niedawnym remapie u Carfita :D

 

Spróbuj pokombinować z ustawieniami, zmieniłeś sztywność tyłu a przodu nie. Możesz to trochę zrekompensować ustawieniami twardości zawieszenia. W swoim drugim aucie mam Teina i jak grzebałem z ustawieniami kątów to musiałem zmniejszyć odrobinę twardość tyłu bo dupa strasznie uciekała i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarpan, a jak masz ustawionego teina jeśli chodzi o wysokość ? może masz tył za wysoko i w związku z tył zmienił sie rozkład masy.

Wysokość Teina mam tak ustawioną , jak zaleca producent: 365mm przód i 355mm tył, licząc od osi koła do nadkola.

Tak więc tył siedzi trochę niżej od przodu.

 

-- 11 lut 2012, o 09:25 --

 

Spróbuj pokombinować z ustawieniami, zmieniłeś sztywność tyłu a przodu nie. Możesz to trochę zrekompensować ustawieniami twardości zawieszenia. W swoim drugim aucie mam Teina i jak grzebałem z ustawieniami kątów to musiałem zmniejszyć odrobinę twardość tyłu bo dupa strasznie uciekała i pomogło.

 

Mam cały czas ustawionego Teina na najmniejszą twardość, tj. 15 kliknięć od najtwardszego ustawienia, zarówno z tyłu jak i z przodu.Więc nie mam już jak zmniejszyć twardości tyłu.

A może trzeba w tym przypadku trzeba dać twardziej z przodu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może trzeba w tym przypadku trzeba dać twardziej z przodu ??

Dokładnie tak zrób

 

A może trzeba na zimę wywalić ten stabilizator z tyłu i wrócić do serii. W pojeżdzawkowozie znajomego (subaru) chłopaki wogóle wywalali staby na zime.

A tak naprawdę zrobiłeś wszystko żeby auto stało się nadsterowne a teraz jesteś zdziwiony, że zamiata dupą :mrgreen: . Potrzeba dużo większych sił żeby na asfalcie forek wychodził tyłem, a w zimie to już nie problem, nawet w serii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...