Skocz do zawartości

Kupiłem Forka 2.0 2003, Rzeszów


rutra80

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie kupiłem wymarzonego Forka, jestem w trakcie diagnozowania bolączek (mam nadzeję że nie powychodzą żadne cuda...) i mam kilka pytań:

 

1. Czy może ktoś polecić w Rzeszowie lub okolicach jakiś warsztat znający Subaru (który dałby sobie radę np. z wymianą paska rozrządu, sprawdzeniem i regulacją luzów zaworów, itp.)?

 

2. Czy da się wzrokowo tudzież inaczej stwierdzić czy pasek rozrządu ma 10k czy 100k? Mam niby papiery że był wymieniany 10k km temu ale wolałbym być pewien.

 

3. Świeci się kontrolka silnika, komputer zwraca problem na pierwszej sondzie lambda (za wysoka temperatura HOO2 czy coś...) - czy warto kupować oryginalną sondę za jakieś 700zł, czy wystarczy zamiennik za 2 czy nawet 4 razy mniej?

 

4. Komp zwraca też problem z komunikacją z ABS w jednym z kół, ale kontrolka ABS nie pali się - czy możliwe że ten błąd związany z ABS komunikowany jest świeceniem się kontrolki silnika?

 

5. Znacie w necie jakieś sklepy z zamiennikami gdzie mógłbym kupić np. przedni wahacz?

 

6. Czy podgrzewanie lusterka to skomplikowany mechanizm? Bo jedno mi się nie podgrzewa...

 

7. Na postoju (np. na światłach) gdy silnik jest już rozgrzany, czuć w aucie zapach jakby mocno rozgrzanego metalu. Dziś (nie wiem czy to kwestia np. tego że przedmuchałem wczoraj trochę pył z silnika, czy może np. tego że było dziś -23C mrozu) zapach ten ustąpił dość ostremu zapachowi benzyny. Paliwa raczej ponad normę (9l/100km) nie ubywa, silnik chodzi jak zegarek, wskazówka temperatury w normie. Co może być przyczyną takich smrodów? Silnik ogólnie czuć papą...

 

8. Czy to normalne że przy rozpędzaniu się na 1 i 2 biegu da się słyszeć wycie podobne do turbiny?

 

Jest trochę tych pytań ale będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi. Chciałbym doprowadzić to autko do bez-zarzutowego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wymarzonego Forka, ale zapewne nie marzyłeś o dodatkowo wyższych wydatkach :wink:

Jeśli auto masz świeżo kupione i nie bardzo wiesz czego możesz się spodziewać, nie kombinuj z niesprawdzonymi warsztatami :idea: Doświadczenie pokazuje, że i tak na końcu wszyscy lądujemy w tym samym miejscu, czyli w przypadku Podkarpacia, u carfit'a. Nie jest to zupełnie "okolica" Rzeszowa, ale to zawsze dobry pretekst na przejażdżkę wymarzonym Subarakiem :mrgreen:

 

Tam zostaniesz obsłużony kompleksowo a i przydatnych porad zasięgniesz. Nie myśl jednak, że załatwisz wszystko "po taniości", ale kupując niemłode już Subaru zawsze trzeba mieć kilka kilo PLN w zapasie :roll:

 

A tak wogóle, to gratulacje - dokonałeś słusznego wyboru. Będzie Pan zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j?

 

4. Komp zwraca też problem z komunikacją z ABS w jednym z kół, ale kontrolka ABS nie pali się - czy możliwe że ten błąd związany z ABS komunikowany jest świeceniem się kontrolki silnika?

 

 

U mnie po zerwaniu kabelka od czujnika ABS kontrolka od razu się zaświeciła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kilka pytań:

 

1. Czy może ktoś polecić w Rzeszowie lub okolicach jakiś warsztat znający Subaru (który dałby sobie radę np. z wymianą paska rozrządu, sprawdzeniem i regulacją luzów zaworów, itp.)?

 

ASO w Rzeszowie nie ma najlepszej opinii - najbliżej sprawdzony masz warsztat w Nowym Sączu - tak jak pisał spokojny

 

2. Czy da się wzrokowo tudzież inaczej stwierdzić czy pasek rozrządu ma 10k czy 100k? Mam niby papiery że był wymieniany 10k km temu ale wolałbym być pewien.

vide pkt 1

 

3. Świeci się kontrolka silnika, komputer zwraca problem na pierwszej sondzie lambda (za wysoka temperatura HOO2 czy coś...) - czy warto kupować oryginalną sondę za jakieś 700zł, czy wystarczy zamiennik za 2 czy nawet 4 razy mniej?

vide pkt 1 - niekoniecznie musi to byc problem z sama sonda

 

4. Komp zwraca też problem z komunikacją z ABS w jednym z kół, ale kontrolka ABS nie pali się - czy możliwe że ten błąd związany z ABS komunikowany jest świeceniem się kontrolki silnika?

a wogole masz sprawna kontrolke ABS ? Czy po przekreceniu kluczyka swieci sie ?

 

5. Znacie w necie jakieś sklepy z zamiennikami gdzie mógłbym kupić np. przedni wahacz?

na forum oficjalnie nie można podac takiej informacji - ale sa takowe

 

6. Czy podgrzewanie lusterka to skomplikowany mechanizm? Bo jedno mi się nie podgrzewa...

nie jest to skomplikowane - albo Ci siadla mata grzewcza - albo sie rozlaczyla - suszarka w dlon i wyjmij szklo ostrożnie - za szklem jest podklejona mata -

 

7. Na postoju (np. na światłach) gdy silnik jest już rozgrzany, czuć w aucie zapach jakby mocno rozgrzanego metalu. Dziś (nie wiem czy to kwestia np. tego że przedmuchałem wczoraj trochę pył z silnika, czy może np. tego że było dziś -23C mrozu) zapach ten ustąpił dość ostremu zapachowi benzyny. Paliwa raczej ponad normę (9l/100km) nie ubywa, silnik chodzi jak zegarek, wskazówka temperatury w normie. Co może być przyczyną takich smrodów? Silnik ogólnie czuć papą...

vide pkt 1

 

8. Czy to normalne że przy rozpędzaniu się na 1 i 2 biegu da się słyszeć wycie podobne do turbiny?

vide pkt 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie po zerwaniu kabelka od czujnika ABS kontrolka od razu się zaświeciła .

Ale zapaliła się wtedy kontrolka ABS czy silnika?

Mi kontrolka ABS zapala się tylko przy włączeniu zapłonu, po zapaleniu silnika gaśnie, czyli prawidłowo.

 

W ASO Rzeszów byłem na niewielkim przeglądzie, no i faktycznie - nigdy więcej :lol: "Serwis" mnie tam więcej nie zobaczy, ale sklep w wypadku co trudniej dostępnych części się przydaje.

Spróbuję skontaktować się z carfitem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok powoli do przodu idę z tym wszystkim, ale mam jeszcze kilka pytań:

 

1. Mam problem z dostaniem przedniego prawego wahacza, ma ktoś może takowy na sprzedaż?

 

2. Kazałem w "serwisie" sprawdzić m.in. poziom oleju w moście, chłopiec włożył palca i powiedział że mało, jaki olej i ile powinno się tam lać na te -30C mrozy? Czy to tam jest wiskoza (on ma w ogóle wiskozę)?

 

3. Przydałby mi się Owners Manual, polski lub angielski, w każdym razie europejski bo amerykański znalazłem i jest tam sporo rzeczy które do mojego modelu nie pasują...

 

4. Czy Wasze Forki rano też tak wyją w te mrozy? U mnie to chyba wspomaganie bo przy kręceniu kierownicą się wzmaga. Po pół godziny przechodzi (jeśli wyłączę silnik na kilka minut to szybciej :? ).

 

5. Do mojego fotela prowadzi od spodu jakiś kabel z kostką. Szto eta? Nie udało mi się wymacać w fotelu niczego elektrycznego (suwanie, oparcie, góra/dół jest wszystko ręczne, mam wersję X bez podgrzewania).

 

6. Czy wszystkie Forestery mają za schowkiem nad nogami pasażera filtr nawiewu do kabiny? Bo pewnie będę chciał wymienić tylko że sklep w ASO Rzeszów mi powiedział że mój takiego nie ma, ale odniosłem wrażenie że Pan z którym rozmawiałem niezbyt kumaty był...

 

@siekla: o co chodzi z tą suszarką? Żeby ew. mróz roztopić? Szkło się tak po prostu wyjmuje przy pociągnięciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwisowałem Forka w ASO Rzeszów do czasu aż się skoczny gwarancja i powiem ze większych wpadek nie mieli - ale w sumie w aucie nic wielkiego się nie działo

oprócz tego co sam popsułem i standardowych przeglądów, padła taśma do kierownicy (wymienili choć trzeba było chwilkę na nią czekać, ale to nie wina ASO), przednie gumy od stabilizatorów (też wymienili),

jedyne do czego mogę się przyczepić to dość długi czas wykonywanych usług

teraz też wolę jechać do Carfita choć mam tam 180km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Kazałem w "serwisie" sprawdzić m.in. poziom oleju w moście, chłopiec włożył palca i powiedział że mało, jaki olej i ile powinno się tam lać na te -30C mrozy? Czy to tam jest wiskoza (on ma w ogóle wiskozę)?

lejesz do poziomu korka rewizyjnego, tzn. tyle ile wejdzie bez wylewania. Olej 70 lub 80W ztcp

4. Czy Wasze Forki rano też tak wyją w te mrozy? U mnie to chyba wspomaganie bo przy kręceniu kierownicą się wzmaga. Po pół godziny przechodzi (jeśli wyłączę silnik na kilka minut to szybciej :? ).

przy taakich mrozach dzieją się przedziwne rzeczy. Jeżeli płyn do wspomagania jest w normie, nie robiłbym nic więcej zanim mróz zelżeje

5. Do mojego fotela prowadzi od spodu jakiś kabel z kostką. Szto eta? Nie udało mi się wymacać w fotelu niczego elektrycznego (suwanie, oparcie, góra/dół jest wszystko ręczne, mam wersję X bez podgrzewania).

albo do bocznej poduszki powietrznej, albo pod ogrzewanie fotela. Okablowanie jest montowane fabrycznie, grzejące fotele to kwestia wersji

6. Czy wszystkie Forestery mają za schowkiem nad nogami pasażera filtr nawiewu do kabiny? Bo pewnie będę chciał wymienić tylko że sklep w ASO Rzeszów mi powiedział że mój takiego nie ma, ale odniosłem wrażenie że Pan z którym rozmawiałem niezbyt kumaty był...

wydaje mi się, że filtr powietrza kabinowy jest w każdym Forysiu tej generacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutra - suszarka jak ogrzejesz ramkę w której jest lusterko zamontowane - to bedziesz mogl je wyciagnac i masz dostep do tylnej czesci, zeby sprawdzic co jest problemem braku podgrzewania. Najlepiej wymontuj cale lusterko, zebys tego na mrozie nie robil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy może ktoś polecić w Rzeszowie lub okolicach jakiś warsztat znający Subaru (który dałby sobie radę np. z wymianą paska rozrządu, sprawdzeniem i regulacją luzów zaworów, itp.)?

 

Ja wszystko robię w Automacherze. Przez ostatnie dwa lata były to: zmiana olejów w silniku, dyfrze (Motul Motulgear 75W90), skrzyni, wymiana łączników stabilizatora, montaż LPG, wymiana sondy lambda - w tym przypadku musiała być to idealnie taka sama oryginalna sonda, bo na "innej" dalej wywalało błąd. Ze wszystkich usług jestem zadowolony, zwłaszcza, że jeden z właścicieli ma kilka Forków.

 

4. Czy Wasze Forki rano też tak wyją w te mrozy? U mnie to chyba wspomaganie bo przy kręceniu kierownicą się wzmaga. Po pół godziny przechodzi (jeśli wyłączę silnik na kilka minut to szybciej ).

 

U mnie auto w te morzy też po odpalaniu nie wydaje miłych dźwięków, słychać właśnie takie "wycie". Po złapaniu małej temperatury wszystko wraca do normy.

 

5. Do mojego fotela prowadzi od spodu jakiś kabel z kostką. Szto eta? Nie udało mi się wymacać w fotelu niczego elektrycznego (suwanie, oparcie, góra/dół jest wszystko ręczne, mam wersję X bez podgrzewania).

Być może jest to czujnik wagi, odpowiedzialny za dźwięk niezapiętych pasów (gdy kostka jest rozłączona to wtedy nie będzie się odzywać - ja tka mam zrobione aby przy przestawianiu auta nie męczył mnie dźwięk upominający zapięcie pasów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutra - suszarka jak ogrzejesz ramkę w której jest lusterko zamontowane - to bedziesz mogl je wyciagnac i masz dostep do tylnej czesci, zeby sprawdzic co jest problemem braku podgrzewania. Najlepiej wymontuj cale lusterko, zebys tego na mrozie nie robil.

Ja to chyba zostawię komuś bardziej fachowemu, szczególnie że to moje lusterko nie trzyma się całkiem tak jak powinno i wogóle klosz jakiś poprzewiercany jest...

Ja wszystko robię w Automacherze. Przez ostatnie dwa lata były to: zmiana olejów w silniku, dyfrze (Motul Motulgear 75W90), skrzyni, wymiana łączników stabilizatora, montaż LPG, wymiana sondy lambda - w tym przypadku musiała być to idealnie taka sama oryginalna sonda, bo na "innej" dalej wywalało błąd. Ze wszystkich usług jestem zadowolony, zwłaszcza, że jeden z właścicieli ma kilka Forków.

O to dobra wiadomość. Byłem u nich na wymianę wahacza i łączników ale nie mieli od ręki czasu. Zresztą w końcu okazało się że wahacz i tak nie pasuje.

A sondę kupiłem za 80zł na Allegro po jakimś rozbitym Forku, niby 100% sprawna, pojadę tam na wymianę i reset kompa. Jak okaże się że dalej będzie świrować to będę się umawiał z carfitem zanim wydam ponad siedem stów na oryginał...

Być może jest to czujnik wagi, odpowiedzialny za dźwięk niezapiętych pasów (gdy kostka jest rozłączona to wtedy nie będzie się odzywać - ja tka mam zrobione aby przy przestawianiu auta nie męczył mnie dźwięk upominający zapięcie pasów).

O a właśnie się dziwiłem że jeszcze na oczy nie widziałem lampki od pasów i nie słyszałem alarmu, myślałem że nie ma, ale chyba faktycznie tam te kostki były rozpiętę, sprawdzę jeszcze dokładniej.

Swoją drogą trochę zabawne rozwiązanie z wagą po stronie kierowcy, przecież jak auto jedzie to wiadomo że ktoś tam siedzi :lol: Jakiś czujnik w zapięciu pasów wydawałby się bardziej logiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutra - ogarnięty mechanik - powinien Ci na początku miernikiem sprawdzić, czy Twoja sonda jest rzeczywiście padnięta i "stoi" zanim pójdziesz w dalsze wydatki

Ja to sprawdzałem w ASO Rzeszów, gdzie chłopak po zczytaniu kompa na ucho pytał drugiego co to wyskoczyło, musiałem mu jeszcze pokazać jak w windowsowym programie poszerzyć kolumnę żeby cały opis błędu mógł przeczytać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj przyszła ta sonda, jest razem z kablami i kostką więc nie trzeba będzie lutować, w piątek jadę na wymianę i reset - mam nadzieję że problem zniknie, chociaż z tego co czytam to te błędy bywają złośliwe...

 

-- Pt lut 10, 2012 1:09 pm --

 

Tanie mięso psy jedzą - sonda która przyszła ma ukręcony gwint :(

 

-- Pn lut 20, 2012 10:53 pm --

 

No to jestem po wizycie w Nowym Sączu, w kilka godzin za rozsądną cenę ekipa Carfita kompleksowo doprowadziła mój dupowozik do porządku - chodzi jak zegarek :D Szkoda że takich fachowców nie ma bliżej. No ale jakby wszędzie był dostępny każdy luksus to by człowiek niczego nie doceniał :)

Do zrobienia zostało parę kosmetycznych szczegółów, no i ciągle szukam wahacza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...