Skocz do zawartości

KAMPANIA NAPRAWCZA SUBARU


siekla

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

siekla, na forum już ten temat został poruszony w Pytaniach do Dyrekcji. Obecnie czekamy na info z FHI :arrow: viewtopic.php?f=3&t=150097&view=unread#unread

tylko tam poruszony jest w nieco innej kwestii - dlatego nie chciałem zaśmiecać :mrgreen:

Swoja droga ciekaw jestem czemu akcja nie została zgłoszona do UOKIK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego nie chciałem zaśmiecać

Twoja troska o The Forum zachwyca :mrgreen: A tak odnośnie tematu to mam nadzieję, że będzie tak jak przy poprzedniej akcji serwisowej, która dotyczyła zaworka w baku US-speców, tj. SIP dostanie info od FHI, że ma dokonać stosownych działań względem wszystkich aut Subaru zarejestrowanych w Polsce, a wówczas napewno obecna akcja zostanie stosownie rozszerzona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja troska o The Forum zachwyca :mrgreen:

tja

 

 

A tak odnośnie tematu to mam nadzieję, że będzie tak jak przy poprzedniej akcji serwisowej, która dotyczyła zaworka w baku US-speców, tj. SIP dostanie info od FHI, że ma dokonać stosownych działań względem wszystkich aut Subaru zarejestrowanych w Polsce, a wówczas napewno obecna akcja zostanie stosownie rozszerzona :)

 

właśnie dlatego dziwi mnie brak informacji w UOKIK, zwłaszcza że SIP pisze - dla tych, którzy się załapali na akcję: "Wahacze są jednym z elementów zawieszenia pojazdu. Mają istotny wpływ na utrzymanie poprawnego ustawienia kół i bezpieczeństwo jazdy. Bardzo liczymy, że to profilaktyczne działanie, ukierunkowane na zmniejszenie ryzyka awarii, spotka się z Państwa życzliwym przyjęciem. Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności." - dlatego dziwi mnie brak staranności w wyszukaniu wszystkich właścicieli aut, w tym także kupionych poza SIP sp. z o.o., które winny zostać objęte kampanią, bo poruszają się po naszych drogach w ten sam sposób co auta, które są w bazie VINów ze strony.

 

Wszak akcja dotyczy :arrow: "Decyzja o ogłoszeniu kampanii naprawczej nastąpiła na podstawie analizy wyników stale prowadzonych badań eksploatacyjnych samochodów SUBARU. Wyniki te wskazały na możliwość wystąpienia przyspieszonego rozwoju korozji wahaczy przednich w pojazdach eksploatowanych na drogach o intensywnym stopniu zasolenia w okresie zimowym." A zatem tzw US spec także może skorodować na wahaczach , gdy jest użytkowany w takich warunkach :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla, nie jestem pewien, ale dany podmiot UOKIK informuje jedynie w zakresie produktów wprowadzonych przez siebie na rynek. Poza tym regulacja produktu niebezpiecznego względem aut z prywatnego importu nie obciąża odpowiedzialnością za te produkty SIP. Oczywiście fajnie by było, jakby info i cała akcja serwisowa były skierowane do wszystkich użytkowników Subaru, ale to wymaga dobrej woli i środków. Dobra wola ze strony SIP raczej jest, ale środki muszą przyjść z FHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla, nie jestem pewien, ale dany podmiot UOKIK informuje jedynie w zakresie produktów wprowadzonych przez siebie na rynek. Poza tym regulacja produktu niebezpiecznego względem aut z prywatnego importu nie obciąża odpowiedzialnością za te produkty SIP. Oczywiście fajnie by było, jakby info i cała akcja serwisowa były skierowane do wszystkich użytkowników Subaru, ale to wymaga dobrej woli i środków. Dobra wola ze strony SIP raczej jest, ale środki muszą przyjść z FHI.

 

 

elmo czytaj najpierw :!: :!: :

 

Przedsiębiorcą, na gruncie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów /Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215/ - jest podmiot który wprowadził przedmiot na rynek - czyli w przypadku aut Subaru sprzedanych w Polsce w autoryzowanych stacjach dealerskich - jest to SIP. Dlatego auta sprzedane w Polsce winny się znaleźć w bazie UOKiK - jako mogące stworzyć niebezpieczeństwo.

 

Ale jednocześnie z komunikatu dowiadujemy się, że "Uprzejmie informujemy, że Fuji Heavy Industries Ltd., producent samochodów SUBARU w trosce o bezawaryjne użytkowanie pojazdów, podjął decyzję o przeprowadzeniu bezpłatnej kontroli wahaczy przednich i dodatkowym ich zabezpieczeniu środkiem antykorozyjnym, we wskazanej grupie samochodów Subaru Impreza i Subaru Forester wyprodukowanych w latach 2001-2007."

 

-- 17 sty 2012, o 11:23 --

 

Mój samochód to też import prywatny a VIN figuruje w bazie pojazdów uprawnionych do akcji .

 

 

czyli jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo czytaj najpierw :

 

Przedsiębiorcą, na gruncie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów /Dz. U. Nr 229, poz. 2275 oraz z 2007 r. Nr 35, poz. 215/ - jest podmiot który wprowadził przedmiot na rynek - czyli w przypadku aut Subaru sprzedanych w Polsce w autoryzowanych stacjach dealerskich - jest to SIP. Dlatego auta sprzedane w Polsce winny się znaleźć w bazie UOKiK - jako mogące stworzyć niebezpieczeństwo.

siekla, a co ja napisałem :roll: Mniejsza z tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca domowa odrobiona na 2 - niestety :shock: :|

 

Nie ma to jak opinia eksperta :D

elmo, daj spokój - szkoda pary ;)

Pozdrawiam

 

 

Subaryta - jak nie masz nic ciekawego do napisania w temacie - to lepiej nie pisz wogóle, po potem trzeba dłużej przewijać i palec zaczyna już boleć od kółka. Twoje "zarozumienie" emanuje wszędzie, więc nie zdziwiło mnie, że taki ekspert jak Ty od wszystkiego i wszędzie napisał taki poemat w tym temacie. Na marginesie - już Cię kiedyś odsyłałem do bardziej miarodajnych źródeł niż "wikipedia" - i ekspertem się jakoś w tej materi nie czuję i bynajmniej nie poczuwam. Aż odnotuje potomnym jak długo tym razem zajęło Ci znalezienie tematu od chwili pierwszego posta, gdzie zacząłeś rozwijać skrzydła :mrgreen:

 

Istotnie Panowie - akurat Waszej 2 to szkoda pary - bo najczęściej idzie Wam w gwizdek - jeden alcik i jeden mezzosopran :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo najczęściej idzie Wam w gwizdek - jeden alcik i jeden mezzosopran :mrgreen:

 

Rozumiem, że zainteresowanie naszymi gwizdkami nie wzięło się u Ciebie przypadkiem? :D

Jeden temat już jest - ten zamykam a swoją opinię możesz wyrazić na piśmie (z tego co wiem już masz w tym wprawę :D:twisted: )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Zgadzam się z autorem wątku, że nie jest celowe "zaśmiecanie " samego tematu akcji serwisowej, stąd poprosiłem o otwarcie aby móc tutaj udzielić odpowiedzi.

Po lekturze informacji dotyczącej akcji naprawczej - całkowicie nie rozumiem jak można napisać:

 

"Mamy świadomość, że nasza korespondencja może nie dotrzeć do wszystkich obecnych użytkowników tych samochodów.

 

Ponadto w Polsce jest użytkowana spora ilość samochodów sprowadzonych z zagranicy, które także podlegają tej kampanii. Niestety nie dysponujemy danymi właścicieli takich pojazdów i nie będziemy mogli wysłać do nich korespondencji."

Nie rozumiem co jest niezrozumiałego w cytowanej wypowiedzi ....

Polecam większe zaangażowanie i odwiedzenie bazy CEPIK...

Wprawdzie nie bardzo wiem jak można "odwiedzić" bazę CEPIK, lecz z przyjemnością się dowiem się, jak się to robi.

gdzie do dyspozycji jest baza danych WSZYSTKICH zarejestrowanych samochodów i danych adresowych ich właścicieli - objętych akcją

Gdy chodzi o dane objęte ochroną danych osobowych ( GIODO ) nie da się ot tak "odwiedzić" bazy danych - byłoby to łamaniem prawa.

SIP może bez problemu uzyskać dostęp do bazy - zwłaszcza że jest to akcja naprawcza z polecenia FHI.

Ponieważ normalna procedurą w komunikacji z administracją państwową jest formalna korespondencja, tę też drogę wybraliśmy.

Niestety na nasze zapytanie z 02.12 nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Próby "wsparcia" nieformalnego ( czyli tzw. "ZiS" ) jak do tej pory też nie przyniosły pozytywnych skutków.

 

Nie rozumiem dlaczego np. Skoda Auto Polska potrafi znaleźć te dane /a sprzedaje o wiele więcej aut/ niż Subaru Import Polska.

Tu zaczynam się gubić :mrgreen: Nie rozumie Pan, dlaczego Skoda ma dostep, a jednoczesnie dlaczego SIP go nie ma :shock:

 

Nie wiem, czy i ew. jak Skoda rozwiązała problem. Może mają lepszy "ZiS" ?

 

Praca domowa odrobiona na 2 - niestety

 

Wystawianie oceny bez znajomości faktów uważam za nieco, powiedzmy, lekkomyślne.

Aczkolwiek znakomicie wpisujące się nasz, polski, typowy sposób myślenia... niestety.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co jest niezrozumiałego w cytowanej wypowiedzi ....

ja z kolei nie rozumiem niezrozumienia - zostało to wszak dokładnie wyjaśnione , a skoro udziela Dyrekcja odpowiedzi.... :mrgreen:

 

Wprawdzie nie bardzo wiem jak można "odwiedzić" bazę CEPIK, lecz z przyjemnością się dowiem się, jak się to robi.

Ewidencja jest prowadzona w systemie teleinformatycznym - podstawy znajomości komputera widzę że Dyrekcja opanowała, trzeba jeszcze tylko odrobinę dobrej woli :mrgreen: ..... i chęci.

 

Ponieważ normalna procedurą w komunikacji z administracją państwową jest formalna korespondencja, tę też drogę wybraliśmy.

Niestety na nasze zapytanie z 02.12 nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Próby "wsparcia" nieformalnego ( czyli tzw. "ZiS" ) jak do tej pory też nie przyniosły pozytywnych skutków.

udzielenie formalnej odpowiedzi przez organy administracji - jest określone czasowo i przepisowo :mrgreen: Jak organ zwleka - to są przeciez odpowiednie procedury formalne :mrgreen:

 

Tu zaczynam się gubić :mrgreen: Nie rozumie Pan, dlaczego Skoda ma dostep, a jednoczesnie dlaczego SIP go nie ma :shock:

proszę się odnaleźć, to nic trudnego. Ja rozumiem, Pan :arrow: nie

 

Nie wiem, czy i ew. jak Skoda rozwiązała problem. Może mają lepszy "ZiS" ?

to pytanie chyba nie powinno być kierowane do mnie :roll: :mrgreen:

 

Wystawianie oceny bez znajomości faktów uważam za nieco, powiedzmy, lekkomyślne.

Aczkolwiek znakomicie wpisujące się nasz, polski, typowy sposób myślenia... niestety.

 

Nie znam jaki jest nasz polski typowy, sposób myślenia - dużo słów niewiele treści w tej wypowiedzi widzę - jednakże opieranie się na utartych stereotypach przez Dyrekcję chyba nie przystoi - może czas najwyższy zweryfikować swoje stereotypy w zetknięciu z rzeczywistością - polecam rozmowy. :mrgreen:

Fakty istotnie były znane - stąd ocena.

 

Z ciekawostek /udało się jednak :twisted: /

 

http://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3210

 

.... :mrgreen:

 

Pozdrowienia

 

Również pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek /udało się jednak :twisted: /

 

http://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3210

 

Tamże jest taki cytat:

 

"Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu usunięcia ewentualnej usterki. Pozostali właściciele samochodów marki Subaru Forester i Impreza, objętych przedmiotową kampanią, powinni zgłosić się do autoryzowanego punktu serwisowego Subaru."

 

Wiem, że serwisy wykonują już telefony do pierwszych właścicieli. Na prośbę kierownika jednej z ASO warszawskich przekazałem info II właścicielowi mojego dawnego auta, żeby zgłosił się na naprawę. Możesz wyjaśnić konkretnie, w jaki inny sposób (oprócz kampanii medialnej) serwisy mają dotrzeć do kolejnych właścicieli?... Bez naruszania prawa o danych osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane objęte ochroną danych osobowych na pewno nie są potrzebne do wysłania listu /powiadomienia/ do właściciela pojazdu

:lol::lol::lol:

właśnie zauważyłem, że skrót myślowy wyszedł - więc żeby nie wchodzić w szczegóły, szczególnie na publicznym forum - co i jak - nie zaśmiecając niniejszego wątku - cofam tę wypowiedź jako nie związaną z tematem.

na takiej samej zasadzie - danymi teleadresowymi dysponują ASO - od pierwszych właścicieli - i nikt nie krzyczy /chyba/, że naruszane są jego dane osobowe w takim przypadku :mrgreen:

 

-- 19 sty 2012, o 14:38 --

 

Z ciekawostek /udało się jednak :twisted: /

 

http://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3210

 

Tamże jest taki cytat:

 

"Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o zagrożeniu i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu usunięcia ewentualnej usterki. Pozostali właściciele samochodów marki Subaru Forester i Impreza, objętych przedmiotową kampanią, powinni zgłosić się do autoryzowanego punktu serwisowego Subaru."

 

Wiem, że serwisy wykonują już telefony do pierwszych właścicieli. Na prośbę kierownika jednej z ASO warszawskich przekazałem info II właścicielowi mojego dawnego auta, żeby zgłosił się na naprawę. Możesz wyjaśnić konkretnie, w jaki inny sposób (oprócz kampanii medialnej) serwisy mają dotrzeć do kolejnych właścicieli?... Bez naruszania prawa o danych osobowych.

 

na przykład wypełnia się wniosek o udostepnienie danych lub informacji z CEPIK - zakreśla się punkt 2.37 /zbycie pojazdu dane nowego właściciela/, wskazuje się interes prawny, podaje dane identyfikujace pojazd - numer VIN - i czeka na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
na przykład wypełnia się wniosek o udostepnienie danych lub informacji z CEPIK - zakreśla się punkt 2.37 /zbycie pojazdu dane nowego właściciela/, wskazuje się interes prawny, podaje dane identyfikujace pojazd - numer VIN - i czeka na odpowiedź.
:shock:
Ponieważ normalna procedurą w komunikacji z administracją państwową jest formalna korespondencja, tę też drogę wybraliśmy.

Niestety na nasze zapytanie z 02.12 nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

 

Czy koniecznie trzeba się upierać :?:

 

Zarzuty wobec naszej firmy są niesłuszne. To fakt potwierdzony przez cytowaną wyżej informację UOKiK.

 

Wobec powyszego stanu rzeczy można :

- dalej prowadzić nonsensowną dyskusję;

- przyznać się do błędu ( errare humanum est );

 

Można też ( nie jest to moim oczekiwaniem ) ... przeprosić za niesłuszne stawianie zarzutów ( zamiast np. zapytania o podjete działania ).

 

W końcu, uzywając znanego przysłowia, nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udzielenie formalnej odpowiedzi przez organy administracji - jest określone czasowo i przepisowo :mrgreen: Jak organ zwleka - to są przeciez odpowiednie procedury formalne :mrgreen:

 

O co zatem pretensje do SIP-u? :shock: Dyrekcja wystąpiła z podaniem o udzielenie danych i ustawowo czeka na decyzję. :roll:

 

 

Serwisy rozpoczęły kampanię, samochody są już naprawiane... Po co to bicie piany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co to bicie piany?

 

Bo to jedyne co siekla potrafi a i to słabo.

Wobec powyszego stanu rzeczy można :

- dalej prowadzić nonsensowną dyskusję;

 

znając Pańskiego adwersarza? To JEDYNA opcja.

- przyznać się do błędu ( errare humanum est );

 

To nie ten model. Z pewnymi rzeczami trzeba się urodzić - nie da się ich wyhodować ;)

Można też ( nie jest to moim oczekiwaniem ) ... przeprosić za niesłuszne stawianie zarzutów

 

Gdyby to miało mieć miejsce - osobiście pójdę dać na mszę (choć jestem zdeklarowanym ateuszem ;) )

Mam prośbę - pozwólcie mi zamknąć ten temat bo to wstyd dla dzisiejszej młodzieży (a przecież nie wszyscy są tacy) i merytorycznie niczego nie wnosi...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siekla, jak Cię lubię, niezbyt grzecznie prowadzisz dyskusję.

To nie z Dyrekcją, tylko jednym modem masz konflikt.

rombu - ja tam z nikim konfliktu nie mam. Jednemu modowi co prawda wydaje się coś, ale jemu się tylko tak wydaje. Uczeni się spierają.

 

BTW - może masz nieco racji :wink:

 

-- 19 sty 2012, o 16:38 --

 

Czy koniecznie trzeba się upierać :?:

 

Zarzuty wobec naszej firmy są niesłuszne. To fakt potwierdzony przez cytowaną wyżej informację UOKiK.

 

Wobec powyszego stanu rzeczy można :

- dalej prowadzić nonsensowną dyskusję;

- przyznać się do błędu ( errare humanum est );

 

Można też ( nie jest to moim oczekiwaniem ) ... przeprosić za niesłuszne stawianie zarzutów ( zamiast np. zapytania o podjete działania ).

 

W końcu, uzywając znanego przysłowia, nie ważne jak się zaczyna, ważne jak się kończy. :mrgreen:

 

Szanowna Dyrekcjo,

 

dziękuję za informacyjne wyjaśnienie sprawy, jezeli się SIP poczuł dotknięty w jakikolwiek sposób - przepraszam

czy zarzuty były niesłuszne ? pewne fakty - brak informacji w UOKiK /mimo że o akcji było wiadomo wcześniej/ - pozwalają na inne spojrzenie na sytuację.

Jeżeli dyskusja była nonsensowna - wg Dyrekcji - trzeba było nie brac w niej udziału. :mrgreen:

Jeżeli zarzuty były istotnie niesłusznie - przepraszam, że takie padły.

 

-- 19 sty 2012, o 16:41 --

 

Po co to bicie piany?

 

Bo to jedyne co siekla potrafi a i to słabo.

Wobec powyszego stanu rzeczy można :

- dalej prowadzić nonsensowną dyskusję;

 

znając Pańskiego adwersarza? To JEDYNA opcja.

- przyznać się do błędu ( errare humanum est );

 

To nie ten model. Z pewnymi rzeczami trzeba się urodzić - nie da się ich wyhodować ;)

Można też ( nie jest to moim oczekiwaniem ) ... przeprosić za niesłuszne stawianie zarzutów

 

Gdyby to miało mieć miejsce - osobiście pójdę dać na mszę (choć jestem zdeklarowanym ateuszem ;) )

Mam prośbę - pozwólcie mi zamknąć ten temat bo to wstyd dla dzisiejszej młodzieży (a przecież nie wszyscy są tacy) i merytorycznie niczego nie wnosi...

Pozdrawiam

 

 

Subaryta nie pajacuj jak zwykle - chociaż wiem, że masz taki etat - od wejścia na forum począwszy.

Ostatnio nikogo nie musiałeś prosić o zamknięcie tematu - jak również innych - coś się zmieniło ?

Tego posta też zmienisz jak kiedyś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...