Skocz do zawartości

ile bezpieczego doladowania w STI?


Robo

Rekomendowane odpowiedzi

Oj AMI gdyby chodziło mi o np. JDMa zakutego z twinscrolem, strokerem i co tam jeszcze sobie wymyślisz to uwierzył nie omieszkał bym o tym wspomnieć...

 

No ok - ale tez bywaja rozne modele, rozne turbo itp.

Choc faktem jest, ze wiekszosc tych turbo IHI spotykanych w Imprezie na 1.5bara chyba poleci - zalezy jeszcze w jakim zakresie obrotow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem pisać nowy watek, ale widzę ze świeży jakiś temat no to się podłącze. W czwartek odebrałem Type R z serwisu, zamontowali m.in zegary STRI, ładowanie mi pokazuje z PEAK-a 1,7 bara, silnik jet zakuty, ECU Simtec, mechanik mówi ze jakieś nie oryginalne Turbo siedzi chyba :twisted: Powiedzcie mi czy bezpiecznie na takim dmuchaniu latać, mam w planach zrobienie dwóch map, na co dzień i na tor ale czy się spieszyć :?: Planowałem najpierw zrobić jeszcze inne rzeczy, może jednak teraz warto by się zająć mapami :?: A tak na teraz to wczoraj felgę rozpindolilem na tych naszych drogach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak masz wystrojone auto.

Ogolnie przy 1.5 doladowania czasami moze przebic nawet do 1.7 - bywa - jesli to tylko peak, to w sumie nie koniec swiata.

A co do turbo - najlepiej moze zerknac i sprawdzic co siedzi, dowiedziec sie od poprzedniego wlasciciela, o ile to mozliwe - na jakie paliwo byla mapa pisana itp.

Moze po prostu podjedz tez do Kocaru, niech sie przejada z Toba i sprawdza AFR i inne takie, czy wszystko jest ok i mozna bezpiecznie jezdzic, jesli nie czujesz sie pewnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI

Co do Turbo to poprzedni właściciel raczej odpada (anglik), kopiłem auto przełożone od forumowicza, mam faktury z anglii, pełno tego ale za turbo nie ma, mam teraz nakulane 108 tys. wiec turbo moglu być już wymienione. Mapa jest na 98 oktanow, od Kocara wlasnie wyjechalem i jak pytalem czy bezpieczne to powiedzieli ze jest OK, podjade jeszcze raz niech sprawdza AFR i detonacje i te inne wszystkie. A i jescze dodam ze jezdza na Shell V Power Racing :twisted: bo może to ważne :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze nie masz sie zatem co martwic.

Co do turbo - zawsze mozesz podniesc maske i sprobowac odczytac tabliczke znamionowa albo inne oznaczenia na turbo :)

Ja szukać - nie znaleźć, inni szukać tez nie znaleźć, może gdzie od spodu jest :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na muszli czesci zimnej cos powinno z reguly byc nabite.

 

Cos sobie przypominam - szare STi sedan? Chyba juz kiedys rozmawialismy na ten temat.

Ze zdjecia dziwnie wygladalo to turbo na td04 - ale to troche chyba malo realne na takie doladowanie.

No i chyba panowie z Kocaru by poznali td04. Niemniej jednak chyba i td-costam powinno z reguly cos miec nabite na muszli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na muszli czesci zimnej cos powinno z reguly byc nabite.

 

Cos sobie przypominam - szare STi sedan? Chyba juz kiedys rozmawialismy na ten temat.

Ze zdjecia dziwnie wygladalo to turbo na td04 - ale to troche chyba malo realne na takie doladowanie.

No i chyba panowie z Kocaru by poznali td04. Niemniej jednak chyba i td-costam powinno z reguly cos miec nabite na muszli.

 

Srebrny Type R (jak w avatarze, można zobaczyć watek sprzedażowy http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=15&t=148149&view=unread#unread ale nie ma zdjęcia turbo, zrobiłbym jutro ale rozwaliłem wczoraj fele i auto 100 km stoi w Polske. Jak ściągnę nowa felgę to zrobię zdjęcie i będziemy identyfikować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa kurcze, jakis niedowidzacy juz jestem dzis najwyrazniej - no to nie, to spokojnie, to nie to auto... sie mi pomerdalo :)

 

Poogladaj, jak masz metalowa oslone, to sobie ja sciagnij najwyzej - bedzie Ci latwiej odczytac, jesli jest cos wybite na muszli od frontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa kurcze, jakis niedowidzacy juz jestem dzis najwyrazniej - no to nie, to spokojnie, to nie to auto... sie mi pomerdalo :)

 

Poogladaj, jak masz metalowa oslone, to sobie ja sciagnij najwyzej - bedzie Ci latwiej odczytac, jesli jest cos wybite na muszli od frontu.

 

Sprawdzę na pewno, późno już, ja tez ślepnę :lol: Dzieki za info, szkoda ze nie mogę dać pomuka :cry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że nikt nic nie mówił o sprawdzeniu parametrów pracy silnika, było robione zupełnie co innego ponadto "awykonalne" bo sprzęgło się ślizga :(

 

tyle tu czasy chłopy spędzacie ... i nadal to samo ... ciś doładowania nie koreluje się z bezpieczeństwem silnika ( to stp wykorzystania turbawki ) ... może być mapa niebezpieczna przy 1,0 barze ,a bezpieczna przy 2,0 barach...

 

zapominacie o zapłonie , składzie mieszanki , EGT , temp oleju ... itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że nikt nic nie mówił o sprawdzeniu parametrów pracy silnika, było robione zupełnie co innego ponadto "awykonalne" bo sprzęgło się ślizga :(

 

tyle tu czasy chłopy spędzacie ... i nadal to samo ... ciś doładowania nie koreluje się z bezpieczeństwem silnika ( to stp wykorzystania turbawki ) ... może być mapa niebezpieczna przy 1,0 barze ,a bezpieczna przy 2,0 barach...

 

zapominacie o zapłonie , składzie mieszanki , EGT , temp oleju ... itd

 

Dlatego jak auto będzie mogło jeździć (pęknięta felga) to przyjedziemy i posprawdzamy resztę, no chyba ze żona postawi Veto :P, sprzęgło tez raz się ślizga a raz nie, ale do wymiany jest :( Tak poza tym to nie wiadomo za co się zabrać najpierw :x . EGT na PEAK-u jest 850 stopni, a na zegar od temp. oleju czekamu bo plynie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że nikt nic nie mówił o sprawdzeniu parametrów pracy silnika, było robione zupełnie co innego ponadto "awykonalne" bo sprzęgło się ślizga :(

 

tyle tu czasy chłopy spędzacie ... i nadal to samo ... ciś doładowania nie koreluje się z bezpieczeństwem silnika ( to stp wykorzystania turbawki ) ... może być mapa niebezpieczna przy 1,0 barze ,a bezpieczna przy 2,0 barach...

 

zapominacie o zapłonie , składzie mieszanki , EGT , temp oleju ... itd

Chyba czegoś nie kleje... :(

 

Rozumiem zapłon, AFR, EGT itd., ale czy ciśnienie doładowania nie przekłada się bezpośrednio na obciążenia układu korbowo-tłokowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...