Skocz do zawartości

Benzyna czy diesel dla osoby, 15k km rocznie


callisto

Rekomendowane odpowiedzi

to nie jest tak, że zrobię tylko dziennie 2km robię z 20 ale po prostu z przerwami, zazwyczaj co 2km, odnośnie roweru: biegam, pływam , już wystarczy :) Czas najwyższy kupić subaru, zachlać się, przepalić i dać komuś po mordzie :) a tak na poważnie: Ile spali 15 litrów, TOŻ TO SZOK! Na autocentrum sprawdzałem raporty spalania i pb średnie wynosi 9,2 a w trasie 8 czyli troszkę mniej niż moje volvo 2.0 165km byłem przekonany, że spali co najwyżej tyle samo.. Faktycznie jeżeli różnica między 2.0 a h6 to tylko jeden litr to 2l odpuszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o tym h6 i taki super to on nie jest, bardzo kosztowna eksploatacja, o hamulcach podobnie jak w foresterze xt nie wspominam.. No i pali w automacie z 17 litrów w mieście :)

 

kup Skode :P

 

Jeszcze odnośnie automatu, tiptronic? Na pewno bardziej podatny na awarii niż manual a w przypadku awarii koszty nieporównywalnie większe, kupując auto z salonu jestem za, jednak kupując auto z przebiegiem min 100k muszę rozważnie podjąć decyzję :)

 

automaty w Subaru, to z całym szacunkiem, nie awaryjne automaty Volvo ....inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o tym h6 i taki super to on nie jest, bardzo kosztowna eksploatacja, o hamulcach podobnie jak w foresterze xt nie wspominam.. No i pali w automacie z 17 litrów w mieście :)

 

kup Skode :P

 

Jeszcze odnośnie automatu, tiptronic? Na pewno bardziej podatny na awarii niż manual a w przypadku awarii koszty nieporównywalnie większe, kupując auto z salonu jestem za, jednak kupując auto z przebiegiem min 100k muszę rozważnie podjąć decyzję :)

 

automaty w S

ubaru, to z całym szacunkiem, nie awaryjne automaty Volvo ....inna bajka

 

taka nowa mala zrobili Citigo chyba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na poważnie: Ile spali 15 litrów, TOŻ TO SZOK! Na autocentrum sprawdzałem raporty spalania i pb średnie wynosi 9,2 a w trasie 8 czyli troszkę mniej niż moje volvo 2.0 165km byłem przekonany, że spali co najwyżej tyle samo.. Faktycznie jeżeli różnica między 2.0 a h6 to tylko jeden litr to 2l odpuszczam

Nie do końca zrozumiałeś :) H6 po mieście spali około 17 litrów, pod warunkiem, że jedziesz dajmy na to w korkach jakieś 15km do pracy. Silnik przez większą część drogi jest zagrzany. Podobnie z 2.0, moje turbo po mieście zazwyczaj mieści się w okolicach ciut ponad 11 litrów, wolnossące będzie paliło podobnie, może ciut mniej. Ale pisałeś, że odcinki o długości 2km, to rozumiem czarny scenariusz zimowy - odpalam silnik, dojeżdżam do celu, gaszę, stoi auto z godzinę i potem znowu jazda... W takim przypadku silnik będzie non stop zimny i będzie miał podawane dużo większe ilości paliwa. H6 pewnie przekroczy 20litrów... - trzeba zobaczyć na wskaźnik spalania chwilowego jak się zachowuje. Zresztą... mój brat ma golfa GTD III generacji - koszmar pod względem kultury pracy (a raczej jej braku), ale mistrz jazdy o kropelce. Zimny (pierwsze 1-2 km) wciągał prawie 17 litrów ropy... ale ciepły w trasie zszedł do 3,9..... :D Wszystko jest kwestią tak naprawdę jak długo jedziesz na ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pisałeś, że odcinki o długości 2km, to rozumiem czarny scenariusz zimowy - odpalam silnik, dojeżdżam do celu, gaszę, stoi auto z godzinę i potem znowu jazda... W takim przypadku silnik będzie non stop zimny i będzie miał podawane dużo większe ilości paliwa.

Istna katorga dla silnika :?

Lepiej kupić skuter. No może nie na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jest też duża przepaść cenową między 2L a 3L, za 50 tyś zł można znaleźć ładną 07/08 natomiast H6 w tej cenie kilka lat starsze, dla mnie jest to ważne, ponieważ muszę liczyć się z pieniędzmi.

 

zgadza się...dlatego szukaj zadbanego egzemplarza....może być starszy ale zadbany...IMHO Diesle są młodsze ale w tej cenie około 50kkzłotówek mają już sporo km na kołach, więc łatwiej będzie o 2.0 N/A PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

callisto, dorzucę i ja coś od siebie. Jak nie masz parcia na moc, kup 2,5 benzyne i zagazuj od początku eksploatacji.

Co prawda przy przebiegach 2km nie powącha nawet gazu, ale w trasie będzie znacznie ekonomiczniejszy od diesla i bez ryzyka awarii. Instalacja lpg nie powinna kosztować więcej niż 3500. Silnik 2,5 ma rozrząd SOHC i regulację zaworów na śrubki, więc nie powinna kosztować więcej niż 450 zł (w nieautoryzowanych serwisach) z ori uszczelkami - przy dobrze ustawionym lpg regulacja co ok.60.000km.

 

2.0 DOHC, 2.5Turbo i 3.0 ma regulację na szklankach i jest to drogie (trzeba wyjąć silnik), więc w twoim przypadku lpg odpada.

 

A diesel do zło i koniec :twisted: .

 

A ja osobiście jeszcze wziąłbym pod uwagę utratę wartości (im młodsze auto, tym większa) i kupiłbym spec.b z okolic 2004-2005 z przebiegiem max 150.000km. Bez gazu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na prawdę eksploatacja subaru jest tak kosztowna jak np. porsche? Byłem przekonany, że podobnie jak utrzymanie volvo... Sprawdzałem części zawieszenia są prawie identyczne.. Jeżeli tak to faktycznie za daleko gęba od potrawy.. Te dane z linku do money.pl w Twojej stopce to zarobki? :shock:

( Aktualnie posiadany kapitał: 9438648,86 PLN

Łączna wartość posiadanych walorów: 9534791,88 PLN

Zysk z dotychczas sprzedanych walorów: 8272890,00 PLN

Łączny zysk od początku inwestowania: 8369033,02 PLN )

 

Ps. ...A ja liczę się z pieniędzmi... :) Gdyby nie turbina i napęd na przód to ujeżdżałbym volvo z 10 lat ( potrzebuje 4x4 stały żaden haldex ) - nie mam parcia na auta( aczkolwiek subaru uwielbiam :) , ile do setki itd - byle się nie psuł i nie palił jak v8. Sprawdziłem również ceny klocków, tarcz, rozrząd nie wygląda to jakoś tragicznie - powiedziałbym, że normalnie - nie widzę żadnych różnic - po prostu różnice 20k wolę przeznaczyć np. na podróże..

 

-- Pt gru 23, 2011 2:52 am --

 

po przeczytaniu postów na forum dotyczących tego silnika zdecydowałem się na ten model Bardzo serdecznie Wam wszystkim dziękuje za wyjaśnienie, pomoc! Jak coś znajdę - dam znać do oceny! Pozdrawiam i życzę radosnych, szczęśliwych Świąt Bożego Narodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedemczwartych, DOHC to taki co ma wa wałki rozrządu w każdej głowicy - czyli H6, 2.0 Turbo, 2,5 Turbo, 2.0 o mocy większej niż 125KM, 2.5 150-165KM -98, 1.5.

SOHC - po jednym wałku, archiwalne 1.6,1.8,2.0,2.2 -97, 2.0 125KM i 2.5 98-.

Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem.

A regulacja na szklankach w DOHC od 2003 roku. Wcześniej płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedemczwartych, DOHC to taki co ma wa wałki rozrządu w każdej głowicy - czyli H6, 2.0 Turbo, 2,5 Turbo, 2.0 o mocy większej niż 125KM, 2.5 150-165KM -98, 1.5.

SOHC - po jednym wałku, archiwalne 1.6,1.8,2.0,2.2 -97, 2.0 125KM i 2.5 98-.

Pewnie o czymś jeszcze zapomniałem.

A regulacja na szklankach w DOHC od 2003 roku. Wcześniej płytki.

 

można patrząc na silnik zobaczyć te różnicę?

Tak organoleptycznie, wizualnie? :)

 

Masz może gdzieś fotki DOHC v SOHC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...