saszynski Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 saszynski napisał(a):zdecydowanie rezygnuje... no i bardzo dobrze -z benzyny tez rezygnuj ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 nie używajmy też proszę argumentów postaci "w innych markach też są problemy", bo nie jesteśmy na forum innej marki i z jakichś powodów wybraliśmy właśnie Subaru :wink: poza tym, dlaczego SIP nie miałby być wzorcowym importerem na naszym rynku? czemu kierowcy innych marek nie mieliby nam zazdrościć poziomu serwisu? celowo piszę o SIP i serwisach, bo same samochody są mniej więcej porównywalne, a dokonując wyboru, musimy brać pod uwagę, nie to co jest istotne w momencie emocjonalnej / przemyślanej* (*niepotrzebne skreślić) decyzji o zakupie, ale to, z czym marka kojarzyć nam się będzie przez kilka lat miłej współpracy / użerania się* (*niepotrzebne skreślić) z importerem i serwisami :wink: Racja :!: Należy pamiętać że po za paroma zapaleńcami i miłośnikami marki są klienci dla których w wyborze auta decydują takie czynniki jak sieć ASO , poziom obsługi , dostępność części itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Sprzęgła nie spaliłem jeszcze Niemniej wydaje mi się, że przy projektowaniu silnika trzeba wziąć poprawkę na to, ze nie każdy ma leciutką nogę i nie każdy jeździ jak emeryt dlatego dziwi mnie fakt padania silników niezależnie od marki....o ile DPF powoduje taki spustoszenie w silnikach to może go rzeczywiście można wypier....ć przecież dużo więcej emituje komin przy produkcji stali na nasz silnik niż diesel w całym jego życiu.....albo niech zrobią go tak, żeby było dobrze..... kolega ma diesla 2007r niestety też mu się rozsypał właśnie ściąga z rzeszy silnik tanio nie jest niemniej ponoć lepiej niż u nas....co do reszty cóż każdy z nas ma swoje przemyślenia i pewnie jego wnioski odbiją się na sprzedaży salonowej. Bo przecież nikt z nas nie jest zawodowym kierowcą tylko lubi jeździć i to nie koniecznie do serwisu no chyba, że na kawkę. P.S Jak będę w Warszawie wpadnę na kawkę do Andrzeja Kopra :-) ponoć najlepsza jest wszystko da się zepsuć. No może poza Ursusem z lat 70tych. Nie było diesli MY07. Xanadu - już chyba setki razy razy pisaliśmy obaj o sprzęgle. Wniosek jest prosty: jednym pasuje ( np. Tobie, mnie i setkom innych) a innym nie. Jedni dostosowują pracę lewej i prawej nogi a inni nie. Zmiana softu trochę ułatwiła to ostatnie i tyle. Chciałbym zauważyć, że moje uwagi dotyczyły lekko nie prawdziwych informacji, że TYLKO SBD ma problemy z DPF'ami w autach jeżdżących głównie w mieście. Najlepszym porównaniem jest "przełączenie" się na czas następne 2 - 3 lata na np. Skodę czy VW czy Audi Czu Citroena. Będziecie mieli porównanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Chciałbym zauważyć, że moje uwagi dotyczyły lekko nie prawdziwych informacji, że TYLKO SBD ma problemy z DPF'ami w autach jeżdżących głównie w mieście. Absolutnie nie tylko SBD ma problemy z DPF. Są marki które mają większe , mniejsze lub bardzo znikome albo nawet zerowe problemy związane z tym systemem.Rozwiązanie PSA należy własnie do tej ostatniej grupy wedle moich i nie tylko doświadczeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Xanadu - już chyba setki razy razy pisaliśmy obaj o sprzęgle. Wniosek jest prosty: jednym pasuje ( np. Tobie, mnie i setkom innych) a innym nie. Jedni dostosowują pracę lewej i prawej nogi a inni nie. Zmiana softu trochę ułatwiła to ostatnie i tyle. Chciałbym zauważyć, że moje uwagi dotyczyły lekko nie prawdziwych informacji, że TYLKO SBD ma problemy z DPF'ami w autach jeżdżących głównie w mieście. Najlepszym porównaniem jest "przełączenie" się na czas następne 2 - 3 lata na np. Skodę czy VW czy Audi Czu Citroena. Będziecie mieli porównanie. Adam, mnie nie chodzi o nic innego, jak o UCZCIWE informowanie nabywców o wadach / zaletach samochodów: 1. sprzęgło SBD - jeżeli to nie jest wina Subaru, to nie powinni wymienić softu, tylko trwać przy swoim zdaniu - ostatnio modne jest straszenie wariografem, więc może przydałoby się parę osób zaprosić do skorzystania :wink: 2. DPF - dlaczego żadna marka nie informuje o zagrożeniach tego rozwiązania? dlaczego nie ma nic w instrukcjach obsługi? wg mnie z SBD akurat nie ma aż takich problemów, jak z niektórymi innymi markami, ale wypadałoby konsumenta uprzedzić, że stan oleju może mu rosnąć :wink: na dzisiaj nie wiem, jakie będzie mój następny samochód - dotychczas nie byłem wierny konkretnym markom... jeździłem również autami marek wskazanych wyżej przez Ciebie, brałem różne auta do jaz testowych na weekendy i mogę jedynie stwierdzić, że nie ma samochodów idealnych, a są dobrzy lub źli importerzy / przedstawiciele oraz dobre lub złe serwisy :wink: jeżeli miałbym wybrać samochód swoich marzeń, to pewnie składałby się z 3 - 4 różnych aut, tylko gdzie miałbym go serwisować? -- 13 lut 2012, o 11:01 -- Racja :!: Należy pamiętać że po za paroma zapaleńcami i miłośnikami marki są klienci dla których w wyborze auta decydują takie czynniki jak sieć ASO , poziom obsługi , dostępność części itd. pytanie tylko czy zapaleńcy i miłośnicy wybraliby akurat klekota :wink: Subaru roztoczyło wokół siebie jakąś aurę, bo jak mówię znajomym, ile płaci się za przeglądy, ile kosztują tarcze i klocki, ile kosztowała mnie przednia szyba marki Pilkington, wyprodukowana najprawdopodobniej w Polsce, to każdy odpowiada: "no wiesz, przecież to Subaru" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 jeżeli miałbym wybrać samochód swoich marzeń, to pewnie składałby się z 3 - 4 różnych aut, tylko gdzie miałbym go serwisować? najlepiej samemu.... :wink: ps. tak przy okazji czy ktorys z Panów (bioracych udział w tej dyskusji) mial jakis problem z dpf-em lub ze sprzeglem :?: Najlepszym porównaniem jest "przełączenie" się na czas następne 2 - 3 lata na np. Skodę czy VW czy Audi Czu Citroena. Będziecie mieli porównanie. ....zawsze to powtarzam niezadowolonym malkontentom.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Chciałbym zauważyć, że moje uwagi dotyczyły lekko nie prawdziwych informacji, że TYLKO SBD ma problemy z DPF'ami w autach jeżdżących głównie w mieście. Absolutnie nie tylko SBD ma problemy z DPF. Są marki które mają większe , mniejsze lub bardzo znikome albo nawet zerowe problemy związane z tym systemem.Rozwiązanie PSA należy własnie do tej ostatniej grupy wedle moich i nie tylko doświadczeń a według wielu innych użytkowników FPA problemy są. Wygląda na to, że to kwestia indywidualnego podejścia. Podobnie jest ze sprzęgłem w SBD. Bardzo krótki skok gazu + duży moment + brak uślizgu kół daje śmiercionośną mieszankę dla NIEKTÓRYCH. Ja osobiście nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem i DPF'em co nie oznacza, że jest to idealne rozwiązanie. Takich po prostu nie ma. Xanada - bardzo przepraszam ale mnie przy odbiorze OBK dogłębnie i UCZCIWIE poinformowano o "specyfice" sprzęgła. "proszę nie "piłować" na pół-sprzęgle, proszę pamiętać, że napęd na 4 koła i nie "zrywa" przyczepności a cała moc silnika idzie w sprzęgło i powoduje jego uślizg" itd itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 co nie oznacza, że jest to idealne rozwiązanie. Takich po prostu nie ma. niestety nie ma :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Xanadu - bardzo przepraszam ale mnie przy odbiorze OBK dogłębnie i UCZCIWIE poinformowano o "specyfice" sprzęgła. "proszę nie "piłować" na pół-sprzęgle, proszę pamiętać, że napęd na 4 koła i nie "zrywa" przyczepności a cała moc silnika idzie w sprzęgło i powoduje jego uślizg" itd itp. no to brawo dla Twojego serwisu - jak ja odbierałem Forka MY09, to chyba było jeszcze przed burzą medialną, więc nikt o niczym nie informował, a jak odbierałem OBK MY10, to już sam miałem za sobą kilka "kapuch" z Forkiem żony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Xanadu - bardzo przepraszam ale mnie przy odbiorze OBK dogłębnie i UCZCIWIE poinformowano o "specyfice" sprzęgła. "proszę nie "piłować" na pół-sprzęgle, proszę pamiętać, że napęd na 4 koła i nie "zrywa" przyczepności a cała moc silnika idzie w sprzęgło i powoduje jego uślizg" itd itp. no to brawo dla Twojego serwisu - jak ja odbierałem Forka MY09, to chyba było jeszcze przed burzą medialną, więc nikt o niczym nie informował, a jak odbierałem OBK MY10, to już sam miałem za sobą kilka "kapuch" z Forkiem żony :wink: Kolega odbierając Legacy My08 usłyszał podobne uwagi. On w Łodzi, ja w Katowicach. Dla jasności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Kolega odbierając Legacy My08 usłyszał podobne uwagi. On w Łodzi, ja w Katowicach. Dla jasności. myślę, że powinniśmy już dać sprzęgłu spokój, bo obaj jesteśmy generalnie z aut zadowoleni :wink: jedyne na co zwracam uwagę, to że FHI lub / i SIP mają w tej sprawie trochę brudu za pazurami :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 pytanie tylko czy zapaleńcy i miłośnicy wybraliby akurat klekota :wink: Z tego co się orientuje to czasami tak :wink: Trochę takie "nie chcę ale muszę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 poza klekotem i STI nie ma fajniejszego Subaru dajacego wiecej FUN. Bylby Legacy 2,5 GT MT wzialbym bez zastanowienia ale nie z tym automatem jaki obecnie jest do dyspozycji. Ze sportem to on ma malo wspolnego podobnie jak w OBK 3,6. Po prostu nie ma bardziej sportowej wersji od Legacy/Impreza 2D :roll: Moze wypowie sie ktos kto ma pojecie ... pan AK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Jest/było Legacy 2.0D sport z bardzo ładnym wykończeniem oraz zawieszeniem Bilsteina + 18". Za oceanem jest Legacy 2.5T 6MT ze skrzynią od STI. Ci co jeździli L GT mówią, że jest mega szybkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja po kilkumiesięcznej przygodzie z turbo benzyną stwierdzam jednoznacznie, że diesel ze sportem nie ma nic wspólnego. Głównie chodzi mi o użyteczny zakres obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 kolegom chodzi bardzie o całość samochodu niż rodzaj silnika..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Głównie chodzi mi o użyteczny zakres obrotów. nie jest tak żle ....2500 - 4500 wystarczy jak na diesla :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 kolegom chodzi bardzie o całość samochodu niż rodzaj silnika..... Chyba ze tak bo jeżeli ktoś twierdzi że 3.6 nie ma ze sportem nic wspólnego to chyba 2D tym bardziej Jeśli już o skrzynie M/T w Subaru to nie wiem czy tak akurat jest we wszystkich egzemplarzach ale w tych co ja jeździłem (OBK 2D, Impreza 2.0 ) biegi nie wchodzą precyzyjnie oraz jest koszmarnie długi skok co nie ma nic wspólnego z "fun-em". Bardzo byłem tym zdziwiony gdyż np. w M CX-7 biegi niemal same wskakują a gałka jest precyzyjna niczym porzadny joystick (słyszalne jest nawet lekkie kliknięcie) a więc zmiana biegów to czysta przyjemność Nie doświadczyłem natomiast żadnego dyskomfortu ze strony sprzęgła w SBD i kompletnie nie rozumiem problemu przez niektórych poruszanego :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 2.0d i 3.6 w OBK mają mniej więcej tyle samo ze sportu czyli prawie "nic" bo..... nie zostały przygotowane z takim założeniem. No chyba, że ktoś za "sport" uważa jak najszybszą jazdę na wprost. W tej kwestii 3.6H coś tam potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 2.0d i 3.6 w OBK mają mniej więcej tyle samo ze sportu czyli prawie "nic" bo..... nie zostały przygotowane z takim założeniem. No chyba, że ktoś za "sport" uważa jak najszybszą jazdę na wprost. W tej kwestii 3.6H coś tam potrafi. Dokładnie tak. Nawet w przypadku jazdy na wprost nie "rzuca" na kolana - nie do tego jest ten samochód. Sport to chyba tylko STI ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Dokładnie tak. Nawet w przypadku jazdy na wprost nie "rzuca" na kolana - nie do tego jest ten samochód. Sport to chyba tylko STI ... w przypadku porównania z dyszlem na pewno rzuca na kolana zarówno przyspieszenie, jak i kultura pracy :wink: co nie zmienia faktu, że w EU to auto jest niestety za drogie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Sport to chyba tylko STI ... Tylko i wyłącznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 co nie zmienia faktu, że w EU to auto jest niestety za drogie... a są jakieś tańsze/podobne w tym wyposażeniu... :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 a są jakieś tańsze/podobne w tym wyposażeniu... :?: Są wyłącznie tylko droższe : Volvo XC70 t6 , ARO 4 2.0 TFSI S tronic ,ARO 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Są wyłącznie tylko droższe : Volvo XC70 t6 , ARO 4 2.0 TFSI S tronic ,ARO 6 Tak właśnie myślałem.... :roll: ....czyli H6 w UE jest za tania... :shock: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się