Than_Junior Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Podsterowne BMW. Ciekawe. dla chcacego... PS opinie? http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/ats-streetrallye-7-50x18-5x100-00-et48-00#14390450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ładna. Ciekawe czy są 17-tki, i czy weszły by na czterotłoczek w GT-ku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Może ATS DTC, wyjątkowo lekkie felgi, tylko nie wiem czy rozmiar do BRZ byłby dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levy Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Pod warunkiem że kierownik z STI będzie mało rozgarnięty Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To zerknij (jak jeszcze znajdziesz) na wyniki z ostatniego Power Stage w Bednarach I potem powiedz tym za 12 miejscem, że nie umieją jeździć Ledwo 90 osób do obdzwonienia Lepiej daj info jakie drugie oponki na16'' sobie zamówić. Chojny kusi R1R. Ktoś wcześniej miał przetestować. I co?mam R1R, trzyma dobrze, dużo lepiej od seryjnych Michalin, ale na suchym i równym asfalcie (jastrzab) szybko sie nagrzewa i płynie, na mokrym jest dość dobrze, nie ma strachu, przy niższych temperaturach i chropowatej nawierzchni (ułęż) było najlepiej, opona nie osiągnęła stanu płynnego. Jest głośna, dużo głośniejsza od serii czy zimówek (nokian). I na koniec trwałość - jeszcze jeden track day i koniec. Już teraz opony tylne prawie nie maja bieżnika (po pierwszym torze zamieniłem przód i tył miejscami).No niestety coś za coś. R1R trzyma praktycznie od startu, slick potrzebuje z kilometra aby zaczął działać, te działające od razu znikają w oczach i są mocno drogie. R1R jest polowe tańsza od Federala. Mi R1R na SuperOesie w Poznaniu trzymał od początku do końca. Na Bednarach by pewnie popłynął ale dużo później niż zwykła opona drogowa. Jaki wybrałeś rozmiar? Standardowy 215/45/17 Chojny, raczej tylne sie niszczą A u mnie przód 1,5 opony zjechane a tył nadal ok. Chyba za dużo mocy macie w tych BRZtach Również u mnie przednie idą szybciej to chyba wynika z mojej NIEumiejętności prowadzenia i płużenia przodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Również u mnie przednie idą szybciej to chyba wynika z mojej NIEumiejętności prowadzenia i płużenia przodem Wręcz przeciwnie... nie wiem jaka jest charakterystyka BRZ w jeździe na czas i jaka technika najlepsza ale w e30 atak wyścigowy właśnie daje najlepsze czasy ale i zarzyna przednie opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Podsterowne BMW. Ciekawe. To musi być strasznie nadsterowne Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ciekawe czy są 17-tki, i czy weszły by na czterotłoczek w GT-ku. zdaje sie, ze sa 17ki - dostepne z ET 35 i 48 tak wyścigowy właśnie daje najlepsze czasy ale i zarzyna przednie opony. do tej pory bylo u mnie malo ataku wyscigowego, a wiecej zabawy - moze stad roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryka Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day. Zamiast tych Federali to pomyśl o Kumho KU36, nie gorsza od FZ201, a cena jak 595RSR (270 zl za 15' jak poszukasz) Tylko na mokre to to sie nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Nie mam żadnego doświadczenia w kwestii opon sportowych, ale kupiłem do GT-ka Federale RSR, m.in. za namową carfita i cybla, i jestem pod ich wrażeniem, oczywiście na suchym. nie ukrywam, że cena była jednym z czynników wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primi Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day.Te federale w rozm 16 występują chyba tylko 205/50, czy moze ja nie mogę znaleźć 205/55? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Kupię, za przykładem TJ, Dunlopy Sport Maxx RT ale 225/45/17 i drugie Federale 595 RS-R 16'' do zabawy na Track Day.Te federale w rozm 16 występują chyba tylko 205/50, czy moze ja nie mogę znaleźć 205/55?Powiem wiecej: nawet są 205/45: http://www.racingtires.pl/semi_slick2/Federal_595_Rs-R. Wiesz jak to auto bedzie sie napedzać i trzymać asfaltu. A na tych autoslalomach, palce lizać Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Jak to znjomy mówi, "dobry" wybór konkurencji ale kumpla szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Czasami bywa i tak chi, chi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Nie pamieta ktos, jak znalezc to porownanie roznych rozmiarow kolo do ZC6, z ktorego im wyszlo, ze 18" byly wolniejsze od 17" ze sportowa opona?? Chcialem znajomemu podeslac... Może ATS DTC, wyjątkowo lekkie felgi, tylko nie wiem czy rozmiar do BRZ byłby dobry. z tego co wyczytalem, to nie podejda ale sa tez drogie skurzybyki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Wystarcxy policzyc: srednica kola, obwod, moment obrotowy, przelozenia, masa, moc wszysyko jest. Tak z grubsza: im mniejsze kolo tym lepszy sprint do setki ale mniejsza predkosc maksymalna. I na odwrot przy wiekszym kole. Oczywisvie w odniesieniu do serii. 18 jest sens wrzucuc do BRZeta przy +250 KM. A tak chyba lepiej 17 ale szersza opone. Chociaz wiem, ze na seryjnej oponie BRZ na torze, zrobil lepszy czas niz na oponie 225/45/17 Re070. Za duzo tej przyczepnosci tez niezbyt dobrze Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 No wlasnie Podobnie wyszło im w tym filmiku seryjne primacy < sportowa 18" < sportowa 17" (czas okrążenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 No wlasnie Podobnie wyszło im w tym filmiku seryjne primacy < sportowa 18" < sportowa 17" (czas okrążenia) Tutaj wrzucałem linki: #2185729 niestety nie są już dostępne Wydaje mi się, że to był kanał BestMotorTV, ale teraz są jakieś skrócone wersje, np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 wydaje mi sie, ze tamten test byl w USA na Willow Springs....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Najłatwiej zobrazować to przyspieszeniem do setki: różnica pomiędzy oponą 215/45/17, a 225/45/18 to 0,4 s na korzyść opony na 17". Natomiast prędkość maksymalną na 18" wzrosłaby o około 12 km/h. Biorąc pod uwagę, że jazda po torze to 70% przyspieszeń i hamowań, zdecydowanie korzystniej jest jeżdzić na 17''. Albo 16'' na oponie 225/45/16 Toyo R1R: 0,35 s do setki szybciej niż 17'' ale o 15 km/h niższy predkość maksymalna . i wg mnie takie szesnastki był najlepsze na tor Poznań: i tak prędkość maksymalna to góra 200 km/h, może ciut więcej na prostej startowej. Za to auto będzie się dużo lepiej "odpychać" przy wyjściach z zakrętów. Są to rozważania typowo teoretyczne, czysta matematyka. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grin Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Ale przeciez przy zwiększaniu/zmniejszaniu wielkości opony zmienia sie jej profil i tak opona na 18tce ma juz profil 40, a na 16tce powinna miec 50. Zatem nie sądzę zeby różnice przyspieszen do 100 były az tak drastyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Średnica felgi wzrasta o 2 cale. Wysokość profila opony liczy się od szerkości itd: czyli R1R (http://www.toyotires.eu/tire/pattern/proxes-r1r) jest w rozmiarze 225/45/16 co daje średnicę 608,9 mm, a opona 225/45/18 ma średnicę 659,7 mm. Pomijam co powinna być, zgodnie z homologacją. Oczywiście jeśli chcesz zachować taką samą średnicę cąłego koła to możesz dopasowywać wysokość profila opony i jej szerokość do wartości właściwych np. dla seryjnej 17''. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Jako ciekawostka, jedna z lepszych recenzji jakie czytałem (eng). http://www.wsj.com/articles/SB10001424052702304724404577293812942708538 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Widzieliscie 0-60 mph w 6 sekund? Z pomiarow jakie zrobilem wychodzilo, ze bardzo dobry kierownik - nue ja - zrobi pierwsza setke w 6,3. Ale bylo to bardzo agresywne 6,3 sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Izotom, podejrzewam, ze nie bez znaczenia jest tez większa masa większej felgi..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się