filester Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Zastanawia mnie zależność A/F Learning i Fine Learning - druga tylko w niskim zakresie ma przekłamania a mimo to wypada gorzej niż ta która ma je w całym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Zdobyłem dziś dane z moich trzech przepływek. Z tym że chciałem wszystkie w miarę szybko sprawdzić i po przełożeniu było przez 10 sek łagodnie na 1, 2, później wlot w obwodnicę i ogniem 2-3 km obwodnicy do 180km/h i późnej znów kawałek spokojnie. Na podglądzie parametrów w ecuExplorer każda przepływka na wolnych 3,X g/s i dochodzi przy depnięciu do 170 g/s Tankowanie również na Lukoilu :wink: [...] Widzę, że rzetelnie do tematu podszedłeś. Ja na razie nie dzwoniłem do Ciebie, bo jestem w tej chwili umówiony na poważniejszą diagnostykę maszyny na piątek, ale kurcze, może jeszcze dać szansę i podmienić tę przepływkę na którąś z twoich... która tam masz free aktualnie. Jeśli już ten IAM nie będzie leciał w dół, to będzie sporo wiadomo. Dryndnę dziś. -- Wt wrz 11, 2012 9:35 am -- dochodzi przy depnięciu do 170 g/s Powiedz, w logu przy tym przepływie jakie miałeś obroty? Ja mam ze swojego logi, ale butowałem tylko do 5000rpm, bo nie wiadomo co jest i nie chcę, żeby coś spłynęło (w zasadzie w ogóle nie powinienem butować). Przy 5000 rpm mam 111g/s. Ile u Ciebie przy tych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Wrzuciłem ecuExplorera i później zerknąłem tylko na peak więc dokładnie nie wiem przy jakim obciążeniu te wartości. Nie robiłem wykresów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 No to jednak chyba przepływka. Podmieniłem dziś na używaną sprawną (dzięki filester!) i IAM zaczął iść w dobrą stronę. Nie jestem pewien tylko czy to wyczerpuje temat... chyba nie. Na razie jazda w trybie awaryjno-kapeluszowym. Zrobiłem loga ecuExplorerem i w czasie 9min takiej jazdy były 2 knocki. Czy to dużo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 bardzo mało ma nie knockować od 2k w górę inne knocki się nie liczą pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 bardzo mało ma nie knockować od 2k w górę Oba knocki przy circa 800rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 normalne, nie liczą się przy tych rpm przy niskich loadach nie są brane pod uwagę do iam pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 No to jednak chyba przepływka. Podmieniłem dziś na używaną sprawną (dzięki filester!) i IAM zaczął iść w dobrą stronę. Nie jestem pewien tylko czy to wyczerpuje temat... chyba nie. Na razie jazda w trybie awaryjno-kapeluszowym. Zrobiłem loga ecuExplorerem i w czasie 9min takiej jazdy były 2 knocki. Czy to dużo? Nie ma za co :wink: Kasowałeś swój niski IAM po podmiance? Bo nie zapytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Kasowałeś swój niski IAM po podmiance? Si. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 trzeba, bo inaczej bardzo długo rośnie a jeżeli był ponieżej 0,25 to chyba już w ogóle nie chce rosnąć Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam, koledzy czy learning view odczyta/połączy się z forkiem MY 06 NA? czy tylko xt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam,koledzy czy learning view odczyta/połączy się z forkiem MY 06 NA? czy tylko xt ? Sądzę, że raczej z każdym subaru się dogada. Może nawet ze skodą... ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Pytam bo na stronie RR jest takie info : http://www.romraider.com/forum/topic2772.html Supported ECUs: Learning View supports 260 different Subaru ECU revisions including those listed HERE (except for NA ROMs E2ZD508C, E2ZD308E, E2VG212E, and E2TB101Q). In addition, some additional ECUs were added in the last release (0.4a) that are not listed, based on user submissions up to that point in October of 2008. czyli: 3. European Domestic Market (EDM) Forester Turbo 01/02 A4SE700E (MT/AT) 03 A4RL100J (MT/AT) Forester X 11 EP5D004L# (AT)* Forester XT 04 A2WC401F (MT)*, A2WC420F (MT)*, A2ZJ500F (MT/AT)* 05 A2ZJA00P (MT/AT)*, A2ZJA10P (MT/AT)* 06 A8DH100F (MT)*, A8DH100P (AT)* 07 A8DK100F (MT)*, A8DK100P (AT)* 09/10 AZ1G101M (MT)*, AZ1G101N (AT)* a mój kabelek lm327 się nie łączy... zły kabel, czy ECU nie to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 zły kabel HiszpanskaInkwizycja, i jak iam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 [...] HiszpanskaInkwizycja, i jak iam? IAM idzie do góry :-D. Na razie 4km testowej jazdy (do 3.5krpm) od permanentnej podmiany przepływki i jest 0.75. Mam nadzieję że jestem na dobrej drodze. Liczę na wzrost w okolice 1. W poprzednim forku (ECU 16bit) ta przepływka dawała 15/16. === Zakończę historię ze swojej strony. Forek dostał wczoraj nową przepływkę (OEM). Auto jeździ zupełnie inaczej, płynnie przyspiesza od 2000 do końca, także na zimno (tu do końca nie próbowałem). IAM = 1,0. Zmierzony boost: stara - 0,2 bar, nowa - prawie 0,8 bar. filester, przepływka od Ciebie niestety nie zdała egzaminu, niby mierzona, ale ja u siebie zobaczyłem na drugi dzień po założeniu IAM=0 :shock: Hough! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 :shock: podjedź w takim razie w wolnej chwili zrobimy spowrotem machniom na bilety nbp Muszę w takim razie posprawdzać IAM wszystkich po dłuższym niż 0,5 godz użytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 HiszpanskaInkwizycja, czyli wygrałem :?: 8) dobrze, ze wszystko dobrze się skończyło. teraz furgon zacznie porządnie jeździć pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Cześć, chyba też będę sprawdzał logi przy pomocy LearningView (o ile mam właściwy kabel ) I teraz pytanie: czy nawet bez włączania silnika mogę sprawdzić jakie są parametry IAM i ew. korekt czy muszę pojeździć z podłączonym lapkiem do portu? ECU nie był resetowany od.... nawet nie wiem kiedy, ale raczej od dawna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 A czym można sprawdzić ciśnienie doładowania? ECUExplorerem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) czy nawet bez włączania silnika mogę sprawdzić jakie są parametry IAM i ew. korekt Tak, wpinasz wtyke, wlaczasz zapłon i naciskasz Connect i po chwili masz wyswietlone IAM i fine learning. ECUExplorerem Tak, to bedzie chyba "Manifold Absolute Pressure", jeno sobie jednostki na nasze ustaw. U mnie turbo ładowało 4 PSI, czyli 0.27 bara jak była uwalona przepływka. Edytowane 15 Listopada 2012 przez HiszpanskaInkwizycja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Tak, to bedzie chyba "Manifold Absolute Pressure", jeno sobie jednostki na nasze ustaw. U mnie turbo ładowało 4 PSI, czyli 0.27 bara jak była uwalona przepływka. Dzięki za informacje Czyli pobrać go z http://ecuexplorer.googlecode.com/files/ecuexplorer_v3_0_25.exe, podpiąć się pod złącze, pojechać i sprawdzić do ilu napompuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam,koledzy czy learning view odczyta/połączy się z forkiem MY 06 NA? czy tylko xt ? Sądzę, że raczej z każdym subaru się dogada. Może nawet ze skodą... ;-D Zadam głupie pytanie - czy RomRaider'a połączę z ecu w moim forku za pomocą ELM327 (OBDII) blutooth? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sole3 Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Pytanko . Czy to normalne że w Sti 2,5 , chwilami , są to ułamki sekund , doładowanie skacze do 2 bar ? Wykres w załączniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) To i ja pojeździłem swoim gadem i oto co wyszło: Po odpaleniu FineLearning IAM wyszło "16", czy OK. Po resecie kompa IAM, wynosi "8" i jak się powoli jeździ to osiąga po kilkunastu minutach "16". Natomiast jak po resecie chwilę pojeździłem i dałem w palnik to IAM zatrzymał się na "9" i po kliku kilometrach spokojniejszej jazdy skoczył na "15". Wówczas nawet przy pałowaniu nie spadał. Wniosek taki, że po resecie bidok jak się nie nauczy za wiele to nie ogarnia wysokich obrotów. Następnego dnia IAM był znowu "16". Wartość BTDC przy klepce skacze pomiędzy 0-5, czasami wskoczy jakieś 7, ale wszystko na plusie. Przy normalnej, spokojnej jeździe trzyma 0. Więc chyba gitarrra :cool: Dodam, że przepływka i pompa paliwa jest od nowości - 215 tyś km i pomiary robione były na PB95. Temp. w dolocie 20-30 stopni. Edytowane 19 Listopada 2012 przez miszozon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się