Skocz do zawartości

zgrzyty w skrzyni biegów przy wrzucaniu 4-ki


Tapicefor

Rekomendowane odpowiedzi

Pablo2, ale wlasnie konfigurator Shella podaje 2 rodzaje oleju Spirax 75w90: ATE, AXME. Dlatego pytam, ktory z nich? Mi nic nie zgrzyta, po prostu czas na wymiabe sie zbliza. Nie wiem, co mam zalane obecnie, ale na zimno skrzynia jest glosna i 1-2 wchodza ciezko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pablo2, ale wlasnie konfigurator Shella podaje 2 rodzaje oleju Spirax 75w90: ATE, AXME. Dlatego pytam, ktory z nich? Mi nic nie zgrzyta, po prostu czas na wymiabe sie zbliza. Nie wiem, co mam zalane obecnie, ale na zimno skrzynia jest glosna i 1-2 wchodza ciezko.

 

Nie mam pojęcia z jakim oznaczeniem literowym kupiłem :oops: .... kupiłem zalecany :mrgreen:

 

AXME (stara nazwa ASX) wysokoobciążone przekładnie osi napędowych i niesynchronizowane ręczne skrzynie biegów w samochodach osobowych oraz ciężarowych.

ATE (stara nazwa Transaxle) przekładnie ręczne zblokowane z wysokoobciążonymi przekładniami hipoidalnymi w układach przeniesienia napędu.

 

w przypadku SL jak wół jest napisane - olej do przekładni ręcznych samochodów Subaru w modelach Legacy i Impreza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku SL jak wół jest napisane - olej do przekładni ręcznych samochodów Subaru w modelach Legacy i Impreza.

 

i o takim oleju napisałem , że moze pomóc...(nie musi :mrgreen: ) z tego co pamiętam to był mineralny lub półsyntetyk ? 80w90....

zastąpił go shell spirax S6AXME 75w90 syntetyk który też może/nie musi przyczynic się do ustąpienia/zmniejszenia "zgrzytów" przy zmianie biegów 1-2 /3-4 ( przy redukcji nie wiem , nie próbowałem :roll: ). Jakby nie pomógł :roll: zawsze mozna uzyc go po wym. synchronizatora/ów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"legendarny" Shell SL czy jego dzisiejszy "odpowiednik"?

sprawdzę co jest napisane na beczce. :wink: .....ale jeżeli jest to juz odpowiednik sl to według opinii serwisu jest tak samo skuteczny przy , zaznaczam , "pewnych dolegliwosciach skrzyn biegów Subaru" .....zgrzytanie moze/nie musi wyeliminować... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Po prawie 2 tygodniach czytania i poszukiwania znalazłem firmę, która zadeklarowała się sprzedać beczkę 20L Shell SL 80W90 z możliwością sprowadzenia większej ilości.

Ja potrzebuję 5L. Pozostałe 15L można podzielić po 5L i stąd też poszukuję 3 osób chętnych :)

Post umieszczam w 3 wątkach, przepraszam z góry za SPAM, ale zapewne będzie to pożyteczny SPAM, gdyż widzę jakie jest tutaj chociażby zapotrzebowanie na ten czyniący cuda olej.

Kontakt do mnie: 662-280-206

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

U mnie w WRX 08 też pojawia się podobny problem ale tylko na wysokich obrotach (blisko czerwonego pola) przy chęci szybkiej zmiany biegów z 3 na 4.

Gdy wydłużam zmianę biegu poprzez odpuszczenie gazu na trochę dłuższy moment niż zwykle i długo wciskam sprzęgło problemu nie ma. Czy w tym przypadku też warto wymienić olej czy olać temat ? Przy "normalnym" zmienianiu biegów problem nie występuje...

Dodam , że zdarza się to sporadycznie nawet przy pełnym...:)

Edytowane przez Ryslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...