Jump to content

zgrzyty w skrzyni biegów przy wrzucaniu 4-ki


Tapicefor

Recommended Posts

Witam Forumowiczów,

 

Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa.

Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia :)

 

Tapi

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam Forumowiczów,

 

Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa.

Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia :)

 

Tapi

 

pewnie synchro do wymiany :roll:

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

 

olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu.

Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny?

 

Tapi

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju,

 

olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu.

Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny?

 

Tapi

 

Proszę Pana , pierwsze co bym zrobil to zmienil olej na shell sl , koszt niewielki a czasami pomaga....... :wink:

Link to comment
Share on other sites

synchronizator to akurat najtańsza częśc ,,calej operacji" :idea:

w JDM MY99 :

synchronizator: ok. 350pln. A samego synchronizatora raczej sie nie wymienia. Wiec zeby bylo dobrze to jeszcze:

przesuwka : ok. 500pln

Poza tym: podobno nie ma juz oryginalnych synchro. a zamiennik sie rozni. Dlatego zeby pasował trzeba wymienic koło zębate :D:

koło zębate: 1000-1200 pln

no i jeszcze robocizna.

Link to comment
Share on other sites

czajos

nie pocieszyłeś mnie, jak nowy olej nie pomoże to będzie trzeba sporo wyłożyć. Dzięki.

 

Panie Andrzeju

na forum sporo osób pisze, że olej jest praktycznie nie do dostania w Polsce. Macie go może u siebie w serwisie?

Dla potwierdzenia - chodzi o Shell Gear SL 80W-90?

 

Tapi

Link to comment
Share on other sites

Macie go może u siebie w serwisie?

22-8460049 może jakos wyslą

olej skrzyni nie naprawi

swoja możesz rozbierac natychmiast po usłyszeniu zgrzytnięcia 1-2 / 3-4 :mrgreen: koledze daj szansę może pomoże a jak nie to olej uzyje po naprawie

ps.jak jest zimno ( rano ) chwile poczekać nie wbijac biegow 1-2 na siłę

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju

 

odezwę się po 1 listopada, faktycznie nie zaszkodzi spróbować z olejem, tym bardzie że to duuużo tańsza opcja a może wystarczy jak na razie :)

Dziękuję!

 

Tapi

 

-- Pn lis 07, 2011 2:56 pm --

 

panie Andrzeju, Forumowicze,

 

rozmawiałem dzisiaj z Warszawą i nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90. Zamiast tego podobno wszedł nowy olej Shell Spirax, orientuje sie Pan który byłby właściwy?

Shell Spirax A 80W-90, czy Shell Spirax ST 80W-90?

 

Pozdrawiam,

Tapi

Link to comment
Share on other sites

nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90.

tel.22-8460049 p.Romański (uprzedzony o Pana tel.) poinformuje i może przeslać (75w-90 tez może byc)

ps.

podobno wszedł nowy olej Shell Spirax,

 

nie mam informacji czy pomoże na Pana dolegliwosć :wink: poprzedni (75w90/80w90) może pomóc....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kiedys ogladlaem auto pod poznaniem tez posiadala taki defekt. pytanie czy to szarpniecie posiadasz zawsze czesto czy tylko przy wysokich obrotach i jesli naprawde jest to szybkie przebijanie biegow? Moze szkoda zachodu ...

Link to comment
Share on other sites

Tydzeiń temu wymieniłem olej na polecany Shell i jak na razie - a przejechałem około 600 KM wygląda, że problem ucichł. Chyba że teraz inaczej zmieniam biegi ;)

Dzięki za pomoc!

 

goOly19

często pojawiało się przy zmianie biegu na wysokich obrotach i głównie wtedy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jaki Shell Spirax pomogl i jest obecnie rekomendowanu do naszych aut? Konfigurator Shella podaje jeszcze jakies oznaczenia literowe ATE, AXME ...

 

Do Subaraków polecają syntetyczny Spirax 75W-90. Mi taki polecono do WRX-a 04 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mojemu OBKowi zmiana oleju nie pomogła nic a nic :P

 

Też mam teraz tego Shella z ASO Koper... i przy wysokich obrotach lubi sobie zgrzytnąć przy redukcji :evil::(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...