Skocz do zawartości

zgrzyty w skrzyni biegów przy wrzucaniu 4-ki


Tapicefor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

 

Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa.

Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia :)

 

Tapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam Forumowiczów,

 

Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa.

Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia :)

 

Tapi

 

pewnie synchro do wymiany :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju,

 

olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu.

Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny?

 

Tapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju,

 

olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu.

Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny?

 

Tapi

 

Proszę Pana , pierwsze co bym zrobil to zmienil olej na shell sl , koszt niewielki a czasami pomaga....... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizator to akurat najtańsza częśc ,,calej operacji" :idea:

w JDM MY99 :

synchronizator: ok. 350pln. A samego synchronizatora raczej sie nie wymienia. Wiec zeby bylo dobrze to jeszcze:

przesuwka : ok. 500pln

Poza tym: podobno nie ma juz oryginalnych synchro. a zamiennik sie rozni. Dlatego zeby pasował trzeba wymienic koło zębate :D:

koło zębate: 1000-1200 pln

no i jeszcze robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czajos

nie pocieszyłeś mnie, jak nowy olej nie pomoże to będzie trzeba sporo wyłożyć. Dzięki.

 

Panie Andrzeju

na forum sporo osób pisze, że olej jest praktycznie nie do dostania w Polsce. Macie go może u siebie w serwisie?

Dla potwierdzenia - chodzi o Shell Gear SL 80W-90?

 

Tapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie go może u siebie w serwisie?

22-8460049 może jakos wyslą

olej skrzyni nie naprawi

swoja możesz rozbierac natychmiast po usłyszeniu zgrzytnięcia 1-2 / 3-4 :mrgreen: koledze daj szansę może pomoże a jak nie to olej uzyje po naprawie

ps.jak jest zimno ( rano ) chwile poczekać nie wbijac biegow 1-2 na siłę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju

 

odezwę się po 1 listopada, faktycznie nie zaszkodzi spróbować z olejem, tym bardzie że to duuużo tańsza opcja a może wystarczy jak na razie :)

Dziękuję!

 

Tapi

 

-- Pn lis 07, 2011 2:56 pm --

 

panie Andrzeju, Forumowicze,

 

rozmawiałem dzisiaj z Warszawą i nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90. Zamiast tego podobno wszedł nowy olej Shell Spirax, orientuje sie Pan który byłby właściwy?

Shell Spirax A 80W-90, czy Shell Spirax ST 80W-90?

 

Pozdrawiam,

Tapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90.

tel.22-8460049 p.Romański (uprzedzony o Pana tel.) poinformuje i może przeslać (75w-90 tez może byc)

ps.

podobno wszedł nowy olej Shell Spirax,

 

nie mam informacji czy pomoże na Pana dolegliwosć :wink: poprzedni (75w90/80w90) może pomóc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kiedys ogladlaem auto pod poznaniem tez posiadala taki defekt. pytanie czy to szarpniecie posiadasz zawsze czesto czy tylko przy wysokich obrotach i jesli naprawde jest to szybkie przebijanie biegow? Moze szkoda zachodu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzeiń temu wymieniłem olej na polecany Shell i jak na razie - a przejechałem około 600 KM wygląda, że problem ucichł. Chyba że teraz inaczej zmieniam biegi ;)

Dzięki za pomoc!

 

goOly19

często pojawiało się przy zmianie biegu na wysokich obrotach i głównie wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...