Tapicefor Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Witam Forumowiczów, Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa. Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Witam Forumowiczów, Od kilku tygodni pojawia mi się problem z wrzucaniem 4-ki, tzn. często zdarza się, że skrzynia zgrzyta, pomimo właściwego wysprzęglenia. Problem dotyczy tylko 4-ki, dlatego zastanawiam się czy to już początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. Skrzynia przejechała 105 tys. km, 5 biegowa. Bedę wdzięczny za opinie i spostrzeżenia Tapi pewnie synchro do wymiany :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 carfit dzięki za podpowiedź, nie masz przypadkiem takiego cuda - widziałem na forum że miewasz jakieś części Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 synchronizator to akurat najtańsza częśc ,,calej operacji" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 początek końca skrzyni, czy może jakiś pomniejszy problem. na początek zmień olej na zalecany przez Subaru... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Panie Andrzeju, olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu. Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny? Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Panie Andrzeju, olej wymieniałem w ASO we Wrocławiu, zalali mi Castrol 75W90 GL-5, przejechałem na nim 20 000 km, a wymiana miała miejsce rok temu. Sugeruje Pan zmianę oleju na inny, jeżeli tak to co najlepiej zalać? I czy po takim przebiegu olej może być już trefny? Tapi Proszę Pana , pierwsze co bym zrobil to zmienil olej na shell sl , koszt niewielki a czasami pomaga....... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
czajos Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 synchronizator to akurat najtańsza częśc ,,calej operacji" w JDM MY99 : synchronizator: ok. 350pln. A samego synchronizatora raczej sie nie wymienia. Wiec zeby bylo dobrze to jeszcze: przesuwka : ok. 500pln Poza tym: podobno nie ma juz oryginalnych synchro. a zamiennik sie rozni. Dlatego zeby pasował trzeba wymienic koło zębate : koło zębate: 1000-1200 pln no i jeszcze robocizna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 czajos nie pocieszyłeś mnie, jak nowy olej nie pomoże to będzie trzeba sporo wyłożyć. Dzięki. Panie Andrzeju na forum sporo osób pisze, że olej jest praktycznie nie do dostania w Polsce. Macie go może u siebie w serwisie? Dla potwierdzenia - chodzi o Shell Gear SL 80W-90? Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 olej skrzyni nie naprawi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Macie go może u siebie w serwisie? 22-8460049 może jakos wyslą olej skrzyni nie naprawi swoja możesz rozbierac natychmiast po usłyszeniu zgrzytnięcia 1-2 / 3-4 koledze daj szansę może pomoże a jak nie to olej uzyje po naprawie ps.jak jest zimno ( rano ) chwile poczekać nie wbijac biegow 1-2 na siłę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Panie Andrzeju odezwę się po 1 listopada, faktycznie nie zaszkodzi spróbować z olejem, tym bardzie że to duuużo tańsza opcja a może wystarczy jak na razie Dziękuję! Tapi -- Pn lis 07, 2011 2:56 pm -- panie Andrzeju, Forumowicze, rozmawiałem dzisiaj z Warszawą i nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90. Zamiast tego podobno wszedł nowy olej Shell Spirax, orientuje sie Pan który byłby właściwy? Shell Spirax A 80W-90, czy Shell Spirax ST 80W-90? Pozdrawiam, Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 nie ma podobno juz Shella SL 80W-90, jest jedynie 75W-90. tel.22-8460049 p.Romański (uprzedzony o Pana tel.) poinformuje i może przeslać (75w-90 tez może byc) ps. podobno wszedł nowy olej Shell Spirax, nie mam informacji czy pomoże na Pana dolegliwosć :wink: poprzedni (75w90/80w90) może pomóc.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted November 7, 2011 Author Share Posted November 7, 2011 Panie Andrzeju, dzięki, jutro dzwonię. Pzdr Tapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
goOly19 Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 kiedys ogladlaem auto pod poznaniem tez posiadala taki defekt. pytanie czy to szarpniecie posiadasz zawsze czesto czy tylko przy wysokich obrotach i jesli naprawde jest to szybkie przebijanie biegow? Moze szkoda zachodu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Tydzeiń temu wymieniłem olej na polecany Shell i jak na razie - a przejechałem około 600 KM wygląda, że problem ucichł. Chyba że teraz inaczej zmieniam biegi Dzięki za pomoc! goOly19 często pojawiało się przy zmianie biegu na wysokich obrotach i głównie wtedy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Tydzeiń temu wymieniłem olej na polecany Shell i jak na razie - a przejechałem około 600 KM wygląda, że problem ucichł. tak myslalem , powinno być lepiej.... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
goOly19 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 tapicefor priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrc79 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 witam, czytałem właśnie kilka postów na temat w/w i u mnie też jest taki sam objaw... na jaki w końcu olej wymienić 75W-90 czy 80W-90 Shell Spirax, z góry dziekuje za odp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapicefor Posted December 11, 2011 Author Share Posted December 11, 2011 Ja wymieniłem na 75W-90 Shell Spirax i objawy ustapiły Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrc79 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 stokroć dzięki... jak zmienię oliwkę to dam znać jaki jest rezultat Link to comment Share on other sites More sharing options...
goOly19 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Dzięki uprzejmności forum oraz pana Andrzeja olej dotarł do mnie w ciągu niespełna dnia! Stokrotne dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMA52 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Jaki Shell Spirax pomogl i jest obecnie rekomendowanu do naszych aut? Konfigurator Shella podaje jeszcze jakies oznaczenia literowe ATE, AXME ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo2 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Jaki Shell Spirax pomogl i jest obecnie rekomendowanu do naszych aut? Konfigurator Shella podaje jeszcze jakies oznaczenia literowe ATE, AXME ... Do Subaraków polecają syntetyczny Spirax 75W-90. Mi taki polecono do WRX-a 04 :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Mojemu OBKowi zmiana oleju nie pomogła nic a nic Też mam teraz tego Shella z ASO Koper... i przy wysokich obrotach lubi sobie zgrzytnąć przy redukcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now