Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

On 24.09.2017 at 2:52 PM, Karas said:

pojawi sie w tym samym czasie co rywal mitshubishi eclipse cross. Na pewno jak tylko się pojawią podjade do obu salonów obczaić.

 

Pojawiły się ceny eclipsa.

https://autogaleria.pl/nowosci/producenci-i-rynek/mitsubishi-eclipse-cross-debiutuje-w-salonach-polski-cennik/

 

Tanio nie jest, 134k za najtańszą wersję z awd to lekko mówiąc przesada, nawet jeśli silnik z doładowaniem Jednak nowy XV jest lepiej wyceniony....

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jestem laikiem, ale nie dociera do mnie idea, że analog jest lepszy od cyfry. Zaczynając od produkcji to materiał do analogu skądś się bierze, z taśmy? Nie sądzę. 

Z drugiej strony mamy pliki bezstratne (FLAC), nie wchodząc w szczegóły techniczne, których nie znam, jak bezstratne to znaczy, że są doskonałe. Jeśli z tym porównamy pliki analogowe na płytach winylowych to gdzie tu przewaga?

W trzaskach ;)  ???

Może to analogia do Subaru XV? Jego doskonałość opiera się na jego wadach? :blink:

W tym szaleństwie może być jakaś metoda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, peteres napisał:

Tanio nie jest, 134k za sensowna wersje z awd to lekko mówiąc przesada, nawet jeśli silnik z doładowaniem Jednak nowy XV jest lepiej wyceniony....

Gdyby  XV  miał  1,6t  kosztowałby zapewne podobnie  patrz   na cene Levorga tzn. imprezę w nadwoziu kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, peteres said:

 

Poza tym osiągi tego silnika nie powalają, przynajmniej na papierze. 9,8 do setki. W necie są pierwsze testy, nie zachwyca prowadzeniem. Owszem, może się podobać, choć pewnie nie wszystkim, ale to tylko kompaktowy crossover, więc cena chyba za wysoka. Nie mówiąc o najwyższej wersji za prawie 150k, ale kto bogatemu zabroni.

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby oferowano podniesionego  Levorga ( jak OBK  ) nie byłoby  tematu -  niestety  nie  oferują.  Dla osób poszukujących  niedużego japońskiego suv'a z  niezłym AWD (  a to awd w  mitsu to  awd z rodowodem  z  evo )  elastycznym silnikiem z turbo chyba na  rynku  w chwili obecnej to  mitsu to jedyna  taka propozycja.  W każdym  razie  na 100%  pojadę ten samochód obejrzeć.  Oczywiscie  to  nowa jednostka i  nowe  auto więc ze  2 lata trzeba poczekać aby sprawdzić czy nie wyjdą jakieś kwiatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego porównujesz do levorga? Wymiary crossa sa zbliżone do xv, wielkość bagażnika w litrach nawet mniejsza, mniej miejsca z tylu, prześwit tylko 18cm. Levorg to jednak większe auto, abstrahując od tego, że inne

Edytowane przez peteres
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego porównujesz do levorga? Wymiary crossa sa zbliżone do xv, wielkość bagażnika w litrach nawet mniejsza, mniej miejsca z tylu, prześwit tylko 18cm. Levorg to jednak większe auto, abstrahując od tego, że inne
Levorg to w uproszczeniu stara Impreza kombi, pod względem wielkości różni sie wielkoscia bagaznika od Imprezy/XV

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Karas napisał:

Gdyby oferowano podniesionego  Levorga ( jak OBK  ) nie byłoby  tematu -  niestety  nie  oferują.  Dla osób poszukujących  niedużego japońskiego suv'a z  niezłym AWD (  a to awd w  mitsu to  awd z rodowodem  z  evo )  elastycznym silnikiem z turbo chyba na  rynku  w chwili obecnej to  mitsu to jedyna  taka propozycja.  W każdym  razie  na 100%  pojadę ten samochód obejrzeć.  Oczywiscie  to  nowa jednostka i  nowe  auto więc ze  2 lata trzeba poczekać aby sprawdzić czy nie wyjdą jakieś kwiatki

Niezła nisza zakupowa :) Klient poszukujący:

1. niedużego japońskiego suva (Japończyk lub japanofil chyba jakiś?)

2. niezłe AWD (zakładam, że Haldexy ten Klient odrzuca, bo nie są "niezłe" w jego rozumieniu i odczuciu)

3. elastyczny silnik turbo (znów zakładam, że jest fanem silników turbo, nie wiemy, czy ma być benzynowy, ale tak załóżmy)

Ilu takich Klientów jest? Mam nadzieję, ze dostatecznie dużo, żeby zobaczyć takie Mistu na drodze, a nie tylko na zdjęciach ;) 

Trochę jak z XV - też rzadki widok,  chociaż tu raczej problem polega na tym, że na EU jest dosyć drogo. Bo w głoszoną na The Forum teorię, że sprzedaż XV poszybowałaby na lidera rynku "gdyby tylko silniki były odpowiednie" średnio wierzę. Nowe XV wygląda wg mnie fajnie, wydaje się lepiej wykonane i wyposażone (systemy bezpieczeństwa) niż poprzednik. Cena... jak euro trochę spadnie do przejścia. Myślę, że trochę ich będzie się sprzedawać w górskich regionach i krajach, gdzie kultura i styl jazdy nie wymaga od auta 250KM i 450NM aby "przeżyć", do ludzi, którzy nie robią tygodniowo 1000 km po autostradach a potrzebują rzetelne auto, które dowiezie ich gdzie chcą w przyzwoitych warunkach, bez względu na pogodę. To nie STi, który ma zapewniać głównie emocje, ale produkt wg. mnie skrojony właśnie pod takich klientów - którzy zapewne szukając tych cech trafią także do innych salonów, chociażby VAG (mimo, że Haldex).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, ketivv said:

Levorg to w uproszczeniu stara Impreza kombi, pod względem wielkości różni sie wielkoscia bagaznika od Imprezy/XV

tapatalk
 

Ja to rozumiem. Chodziło mi o porównanie crossa do levorga, które sa zupełnie innymi samochodami. Gdyby był lancer kombi, wtedy ok.

 

Generalnie mitsu przesadziło z cenami. Wydawało mi się, że nowe xv jest drogie, ale teraz wyglada na okazję:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, peteres napisał:

Ja to rozumiem. Chodziło mi o porównanie crossa do levorga, które sa zupełnie innymi samochodami. Gdyby był lancer kombi, wtedy ok

cross to odpowiednik XV,  XV  to  podniesiona  impreza (klon na  szczudłach), Levorg to impreza  w kombi. :) Cross ma cenę zbliżoną do Levorga więc podejrzewam że gdyby XV wychodził z silnikiem 1,6t kosztowałby tyle co cross. Jestem pewien na 99% że osoby  które oglądały XV/forestera ( nie potrzebujące forka XT) odwiedzą dzięki modelowi Cross również salon mitsubishi( Japończyk z dobrym awd i elastyczniejszym niż  Subaru silnikiem, zapewne mniejszym spalaniem)

 

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Ilu takich Klientów jest? Mam nadzieję, ze dostatecznie dużo, żeby zobaczyć takie Mistu na drodze, a nie tylko na zdjęciach ;) 

Trochę jak z XV - też rzadki widok

Europa to nie jedyny rynek na świecie.  Sprawdź  ile XV sprzedało się w USA/Kandzie/ Australii- klientów na takie  auto  na świecie jest więcej niż  Ci  się wydaje. Polski rynek to nie pępek świata.  :)

Cena wysoka ale  obecnie  każde japońskie  auto tanie  nie jest.  Dlatego coraz częściej (pomimo mojego przekonania nad wyższością japońskiej motoryzacji) myślę że może  warto kupić coś innego tzn europejski bądź koreański samochód...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

 

 

Europa to nie jedyny rynek na świecie.  Sprawdź  ile XV sprzedało się w USA/Kandzie/ Australii- klientów na takie  auto  na świecie jest więcej niż  Ci  się wydaje. Polski rynek to nie pępek świata.  :)

Cena wysoka ale  obecnie  każde japońskie  auto tanie  nie jest.  Dlatego coraz częściej (pomimo mojego przekonania nad wyższością japońskiej motoryzacji) myślę że może  warto kupić coś innego tzn europejski bądź koreański samochód...

Karasiu, zdaje siebie sprawę z podwyższych faktów, jak rownież z tego, ze Polska pępkiem świata nie jest. Tymczasowo jednak mieszkam tutaj (Ty pewnie tez?), the Forum raczej w większości dotyczy mieszkańców Polski, stad opinia moja tegoż rynku dotyczyła. Dziękuje Ci mimo wszystko za cenne uwagi, mam nadzieje, ze poprawiłeś sobie humor epatując swoją rozległa wiedza na temat świata ;) 

Twoje opinie o XV i innych autach cenię sobie szczególnie, jak juz odbedziesz jazdę próbna Mitsu podziel się z nami proszę swoją opinia, oczywiście vs XV, bo to w końcu forum Subaru.

Udanego dnia.

Edytowane przez Tsunetomo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, peteres napisał:

Generalnie mitsu przesadziło z cenami. Wydawało mi się, że nowe xv jest drogie, ale teraz wyglada na okazję:)

 

Fakt, dosyć drogi się ten Eclipse AWD wydaje, może nastawiają się na sprzedaż tańszych wersji z 2WD? Albo będzie jak z outlanderem kilka lat temu, na początku ceny ustalili jakieś kosmiczne a po roku poleciały mocno w dół ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Karasiu, zdaje siebie sprawę z podwyższych faktów, jak rownież z tego, ze Polska pępkiem świata nie jest. Tymczasowo jednak mieszkam tutaj (Ty pewnie tez?), the Forum raczej w większości dotyczy mieszkańców Polski, stad opinia moja tegoż rynku dotyczyła. Dziękuje Ci mimo wszystko za cenne uwagi, mam nadzieje, ze poprawiłeś sobie humor epatując swoją rozległa wiedza na temat świata ;) 

Twoje opinie o XV i innych autach cenię sobie szczególnie, jak juz odbedziesz jazdę próbna Mitsu podziel się z nami proszę swoją opinia, oczywiście vs XV, bo to w końcu forum Subaru.

Udanego dnia.

do tematu motoryzacji podchodze globalnie , ty regionalnie-też tak można :) Możesz na mnie liczyć jak tylko bede  miał  okazje przetestować ten samochód podzielę się z Tobą moją opinią.

miłego dnia również życzę!!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karas napisał:

do tematu motoryzacji podchodze globalnie , ty regionalnie-też tak można :) Możesz na mnie liczyć jak tylko bede  miał  okazje przetestować ten samochód podzielę się z Tobą moją opinią.

miłego dnia również życzę!!

Wyrażę swoją dozgonna wdzięczność za to, że dzięki The Forum mam okazję obcowania z tak znamienitym, Globalnym Ekspertem ds. Motoryzacji :)

Słowa wdzięczności dla SIP, bo dzięki nim jest forum, na którym dane mi było zetknąć się z Ekspertem, i dla Ciebie, że swoją ekspercką, globalną wiedzą tak chętnie dzielisz się z takimi "lokalesami" jak ja. Dziękuję! Każdej Twej globalnej recenzji będę wypatrywał jak kania dżdżu. A może kanał na YouTube? 

 

Ciekawe podsumowanie nowego XV. Co prawda rynek Australia, ale u nas konkurencja podobna. 

 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Trochę jak z XV - też rzadki widok,  chociaż tu raczej problem polega na tym, że na EU jest dosyć drogo.

 

nie wiem czy XV jest "dość drogi w EU" bo odnoszę wrażenie, że ciężko o coś tańszego  (zapytam inaczej - co na rynku w EU jest tańsze od Subaru będąc jego konkurentem ?  nie tylko XV-ła  )

 

droższe są przeglądy z racji cen (to ponoć zależy od ASO) jaki interwałów 

 

nie oszukujmy się nie ma nić za darmo jak masz dobrze wyposażone auto w jednej z najniższych (lub najniższej cenie na rynku) to musi być jakiś tego powód 

 

nie jest to altruizm a rachunek ekonomiczny co widać na przykładzie Forestera gdzie różnica w cenie pomiędzy wersją 2.0 DIT a 2.0 NA to lekko ponad 17 000 PLN 

 

brak doładowanego silnika w XV to nie wina EU a decyzja Subaru widocznie z takim najlepiej sprzedaje się na kluczowych rynkach, takowym EU nie jest i dla Subaru już pewnie nigdy nie będzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ketivv napisał:

 

nie wiem czy XV jest "dość drogi w EU" bo odnoszę wrażenie, że ciężko o coś tańszego  (zapytam inaczej - co na rynku w EU jest tańsze od Subaru będąc jego konkurentem ?  nie tylko XV-ła  )

 

droższe są przeglądy z racji cen (to ponoć zależy od ASO) jaki interwałów 

 

nie oszukujmy się nie ma nić za darmo jak masz dobrze wyposażone auto w jednej z najniższych (lub najniższej cenie na rynku) to musi być jakiś tego powód 

 

nie jest to altruizm a rachunek ekonomiczny co widać na przykładzie Forestera gdzie różnica w cenie pomiędzy wersją 2.0 DIT a 2.0 NA to lekko ponad 17 000 PLN 

 

brak doładowanego silnika w XV to nie wina EU a decyzja Subaru widocznie z takim najlepiej sprzedaje się na kluczowych rynkach, takowym EU nie jest i dla Subaru już pewnie nigdy nie będzie

 

Nowe XV ok 130k zł. Coś tam już da się w VAG, Kia, Mazda etc znaleźć, szczególnie ze w Subaru to raczej cena końcowa, a u innych od cennika są grube rabaty, szczególnie na firmę. 

Ale fakt, bezpośrednia konkurencje trudno znaleźć. Tak czy owak ja z pewnością zapoznam się z tym autem jako potencjalnie nowy Zonowoz zamiast Volvo V60cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tsunemoto strzelił gafe i teraz wypisuje dziwne rzeczy :)

 

Jeżeli weźmiemy konkurencje doposażymy w AWD i wszystkie inne bajery które mamy w XV, porównamy z XV wyjdzie że to jednak tani samochód jest.  Tak czy inaczej mała ilość XV'ow na drogach spowodowana jest tym że za nie wiele większe $$ można kupić forka  ( jeżeli koniecznie chcemy Subaru  a  jeździ ich całkiem sporo) który jest autem i większym, bardziej rodzinnym, bardziej dopracowanym i komfortowym niż obecny XV. Finansowaniem dla firm które do tej pory było imo słabe w Subaru - teraz zaczęli współpracować z wbk lesing zobaczymy czy coś się zmieni.

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Karas napisał:

Tsunemoto strzelił gafe i teraz wypisuje dziwne rzeczy :)

 

Jeżeli weźmiemy konkurencje doposażymy w AWD i wszystkie inne bajery które mamy w XV, porównamy z XV wyjdzie że to jednak tani samochód jest.  Tak czy inaczej mała ilość XV'ow na drogach spowodowana jest tym że za nie wiele większe $$ można kupić forka  ( a  jeździ ich całkiem sporo) który jest autem i większym, bardziej rodzinnym, bardziej dopracowanym i komfortowym niż XV. Finansowaniem dla firm które do tej pory było imo słabe w Subaru - teraz zaczęli współpracować z wbk lesing zobaczymy czy coś się zmieni.

 

E tam dziwne ;)

Finansowanie zawsze będziesz miał od kwoty zakupu, a ta w Subaru jest dosyć sztywna jak wiemy. Leasing 103% dostaniesz spokojnie jak masz zdrowa firmę. Ja brałem teraz Tiguana mocno doposazonego na firmę. Cennik ponad 160k zł, cena końcowa 123k brutto. Ok, ma Haldex, nie ma EyeSight, ale poza tym trudno nie uznać go za konkurencje. 

11 minut temu, MKK napisał:

XV opcją dla V60cc?

To chyba inne auta. Tak jeśli chodzi o wielkość jak i osiągi

Także cenowo

 

Osiągi w Warszawskich korkach nie są kluczowe ;). Volvo można było kupić z potężnym rabatem, a auto w środku duże nie jest. tak naprawę to powinienem kupić jej hybrydę, ale toyota mnie nie przekonuje, może Kia Niro... Subaru z sympatii ;)

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, GREGG napisał:

 

Oglądałem dzisiaj informacje na stronce Mitsu, ma 9,3 do setki

No to nie miażdży... XV koło 10? Ale może elastyczność lepsza przy wyprzedzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV 10,4 do setki więc niby tylko sekunda różnicy, ale moment obrotowy niecałe 200 nm wobec 250 w Mitsu (który tam jest oczywiście dzięki turbo dostępny od niskich obrotów), więc Mitsu powinno się znacznie przyjemniej prowadzić. Szkoda, że z ceną na razie przegięli  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GREGG napisał:

XV 10,4 do setki więc niby tylko sekunda różnicy, ale moment obrotowy niecałe 200 nm wobec 250 w Mitsu

zgodnie z testami na YT 0-100 w nowym XV około 12s - nie wiem czy się śmiać czy płakać ale czekam na testy wersji EU bo na razie dostępne  tylko te z rynku US czy JP. Pal licho te 0- 100 bo to w codziennej jeździe wogole to nie przydatne chodzi o elastyczność i żeby się dało jakoś sensownie wyprzedzać tym autem w szczególności że pozbawili go manualnej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...