Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję Dyrekcji za odpowiedź, chociaż szczerze przyznam, że pewne wątpliwości pozostały. Na początek więc cytat:

 

"In section 13 of the manual it states in bold print:

 

NOTE

Your vehicle is neither designed nor intended to be used for trailer towing. Therefore, never tow a trailer with your vehicle.

 

See it on page 13-10, 13-12, 13-13, 13-14 -- the same warning is printed four times."

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2131206&page=391

 

Tak więc w amerykańskiej instrukcji dla nowej Imprezy z CVT jest wytłuszczonym drukiem napisane i to kilka razy, że samochód nie jest ani zaprojektowane ani przeznaczone do holowania przyczepy i żeby nigdy tego nie robić... Czy skrzynia padnie, gdy będziemy holować przyczepę. Podobno nie, ale czeka nas inna przygoda. Na którejś kolejnej stronie dyskusji można wyczytać, że gdy komputer wyczuje, że skrzynia jest przeciążona, po prostu odetnie paliwo...

 

Na szczęście mało mnie to wzrusza. Jestem zwolennikiem skrzyń manualnych i napisałem o tym tylko po to, by pozdrowić zwolenników nowoczesnych automatów.

 

Dziwi mnie też zachowanie inżynierów FHI. Przecież rozkład momentu 60/40 czy 55/45 powinien być powodem do dumy, chwalenia się, a nie do trzymania w tajemnicy, nawet jeżeli niektórzy woleliby 40/60. Jako potencjalny nabywca XV chciałem zdobyć trochę szczegółów, których na polskich stronach nie było. Przy okazji chciałem sprawdzić jakie kolory tapicerki oferuje FHI Amerykanom w nowych Imprezach. Muszę przyznać że ten brązowy, nie wiem czemu oznaczony jako "ivory" bardzo mi się spodobał. Przypadkiem znalazłem też w specyfikacji takie 2 zdania:

 

CVT models use "Active" all wheel drive with electronically controlled front/back power split. Mostly front wheel drive under normal driving conditions.. WTF??? - pomyślałem.

 

http://www.cars101.com/subaru/impreza/impreza2012.html#mechanical

 

A tak BTW - czy znane są kolory tapicerki oferowane w XV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT models use "Active" all wheel drive with electronically controlled front/back power split. Mostly front wheel drive under normal driving conditions.. WTF??? - pomyślałem.
Active torque split AWD

(Legacy, Outback, Impreza and Forester 4AT/Lineartronic models)

An AWD system developed exclusively for 4-speed automatic transmission, E-4AT (with manual mode) and Lineartronic models to maximise the reliable driving performance of AWD models under any driving conditions. The system usually distributes torque 60:40 front and rear. Sensors constantly monitor the vehicle's condition in areas such as changes in grip of the front and rear tyres or vehicle speed. The electronically controlled MP-T (Multi Plate Transfer) adjusts torque distribution to the front and rear tyres in real-time to suit driving conditions. This further increases the stability of the AWD system to deliver a safe and agile driving experience.

Źródło: Subaru Global

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy. Dyrekcja twierdzi, że można holować w Europie. Ja się z tym zgadzam. Pójdę jeszcze dalej i powiem, że można też holować przyczepy w USA i Kanadzie, z tym też na własne ryzyko. Wielu Amerykanów tak będzie robiło, szczególnie po gwarancji. Pójdę jeszcze dalej. W Polsce za to właściciele subaru z silnikiem diesla mogą ruszając puszczać sprzęgło przy 3000 rpm. Samochód ruszy dynamiczniej. Nie ma zakazu, ale tez tak można robić tylko na własne ryzyko.

 

Co więcej, wiem dlaczego w Polsce będzie można będzie holować Subaru XV przyczepy a w USA Imprezą nie lzia. Ciekawi mnie czy wie ktoś jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy. Dyrekcja twierdzi, że można holować w Europie. Ja się z tym zgadzam. Pójdę jeszcze dalej i powiem, że można też holować przyczepy w USA i Kanadzie, z tym też na własne ryzyko. Wielu Amerykanów tak będzie robiło, szczególnie po gwarancji. Pójdę jeszcze dalej. W Polsce za to właściciele subaru z silnikiem diesla mogą ruszając puszczać sprzęgło przy 3000 rpm. Samochód ruszy dynamiczniej. Nie ma zakazu, ale tez tak można robić tylko na własne ryzyko.

 

Co więcej, wiem dlaczego w Polsce będzie można będzie holować Subaru XV przyczepy a w USA Imprezą nie lzia. Ciekawi mnie czy wie ktoś jeszcze...

 

Czuje sarkazm, zwlaszcza z tym ruszaniem dieslem przy 3 tys rpm :twisted:

 

No i prosze o wyjasnienie kwestii czemu u nas XV tak, a w US Impreza nie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Za przykład niech posłuży sprawa Merva Grazinskiego z Oklahoma City, który nabył turystycznego vana. Kiedyś jechał autostradą, ustawił tempomat prędkości, po czym poszedł do części mieszkalnej zrobić sobie kawę. Efekt był do przewidzenia - pojazd uległ wypadkowi. Jednak ława przysięgłych przyznała Grazinskiemu 1,75 mln dolarów odszkodowania, sędziowie przysięgli uznali bowiem, że w instrukcji obsługi nie wyjaśniono, iż tempomat to nie to samo, co automatyczny pilot. Do kanonu przeszła też sprawa Stelli Liebeck, która otrzymała z kolei 250 000 USD odszkodowanie od McDonald'sa, są za to, że poparzyła się zbyt gorącą kawą w restauracji tej sieci."

 

http://www.pressmedia.com.pl/ls/index.php?option=com_content&view=article&id=16:kawa-za-250-000-usd-czyli-prawa-obywatelskie-na-wokandzie&catid=2:prawo&Itemid=3

 

Przykład Grazinskiego trochę skrajny, ale działa na wyobraźnię, prawda? W USA żaden koncern nie jest bezpieczny, o czym przekonała się ostatnio Toyota. Gdy jakieś Subaru stanie pod stromą górę, bo komputer uzna, że CVT jest przeciążone i odetnie paliwo i dojdzie do jakiejś kolizji, to sprytny amerykański papuga wyciągnie od FHI grubą kasę. Na nic pomogą tłumaczenia, że subarowe przekładnie bezstopniowe są jednymi z najlepszych na świecie, że to wina słabszego silnika.

 

Ma to jednak i dobre strony. Może wreszcie konstruktorzy FHI ruszą dupska i zbudują CVT na tyle mocną, że będą współpracowały z silnikiem diesla. Wtedy zniknie problem i sprzęgła i holowania przyczepy. Pozostanie opracować mocny 2 litrowy benzyniak.

 

Trochę sobie pofantazjowałem, bo prawda jest taka, że na razie skrzynie CVT są zbyt słabe, delikatne. Nie potrafią na dłuższą metę przenosić wysokich momentów i nie nadają się ani w teren ani do holowania cięższych przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak faktycznie Amerykanie do najbardziej rozgarnientych nie naleza :roll:

 

Nigdy jakos nie wpadlem na ten przyklad, ktory podales odnosnie Merva, ale dlaczego mnie to nie dziwi :P

 

A generalnie problem na styku silnik, sprzeglo i skrzynia jest jak na razie nie do przeskoczenia, chyba ze faktycznie ktos dupe zacisnie i w koncu urodzi sie cos wystarczajaco silnego aby to pociagnac bez problemu.

 

Ja jakos nie mialem jeszcze okazji jezdzic CVT, ale z teoretycznego punktu widzenia jakos to do mnie nie przemawia, jednostajne przyspieszenie jak jakis skuter :?:

No chyba, ze zle rozumiem zasade dzialania, a trzeba bedzie sie umowic gdzies na jazde probna i w naturze ocenic prace takiej skrzyni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia też inna sprawa. Tańsze wersje CVT mają przełożenie "LO", czyli rodzaj reduktora. Bardzo przydatna rzecz właśnie do holowania przyczep i jazdy w terenie.

 

Te "bogatsze" skrzynie z dźwigienkami przy kierownicy do redukcji wirtualnych biegów, bardzo przydatne do wyprzedzania na drogach asfaltowych. Czy skrzynie z dźwigienkami mają przełożenie "LO"? Przyznam, że dokładnie nie wiem, ale z tego co pamiętam, to chyba nie. Obym się mylił, bo inaczej miłośnicy automatów mieliby trudny wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a propos XV... bylem b. zdziwiony, kiedy podczas pewnej rozmowy dowiedzialem sie, ze pewna moja kolezanka z pracy dosc powaznie rozwaza zakup XV :shock: albo CX5

(juz wczesniej mowila mi, ze jezdze fajnymi Subarakami i ze chcialaby kiedy smiec Subaru, ale wtedy myslalem sobie, ze mnie podrywa w ten sposob :mrgreen: )

historii ciag dalszy :D

 

kolezanka wrocila z urlopu i powiedziala, ze 3 maja odbiera wczesniej zamowiona XV :P

(oczywiscie umowilem sie na jazde testowa :mrgreen: )

 

otrzymalem tez w prezencie jakis kalendarz z XV, ktorzy przekazali mi pracownicy salonu Subaru (w salonie podczas zamowienia zapytano kolezanke, skad sie dowiedziala o XV, a ona na to: kolega z pacy, Subarumaniak ( 8) :mrgreen: ) dal mi broszurke, wiec oni poprosili o przekazanie mi kalendarza :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wsiadlem do XV w salonie. Wnetrze forka czy imprezy nie jest mi obce i to XV ...tez :mrgreen:

Kilka szegolow sie poprawilo. Takie bardziej legasiowe jakies. Wcale nie miałem wrażenia ze brak mi miejsca na kapelusz (jesli nie przekracza wielkosci normalnego kasku). Kufer salkiem ok. Mnie wystarczy jak kola na stojaco wejda (moje auto chyba do tego służy :roll: :mrgreen: ).

Brak zapasowego jakos mnie nie przeraża.

Ciekaw jestem kiedy wyjdą dyszle z CVT :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dorzucę swoje trzy grosze do XV. Widziałem w telewizji reklamę XVa, sygnowaną przez Dawoja. Powiem szczerze, patrząc na obrazki lecące w TV oraz słuchając lektora wyglądałem tak: :shock:

Reklama jak z początku lat 90tych, jak słynna Pollena 2000, albo inny Muchozol Uważam, że reklama jest po prostu słaba. Nie wiem czyją inicjatywą jest ta reklama - odgórną czy dealera, ale zamiast zachęcać odrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dorzucę swoje trzy grosze do XV. Widziałem w telewizji reklamę XVa, sygnowaną przez Dawoja. reklama zamiast zachęcać odrzuca.

Po prostu ...nie wyrabiajo z realizacjo zamówień i chco letko wyhamować klientów.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no nie wiem czy będzie aż taki popyt :twisted::lol: :wink:

 

Ciekaw też jestem jak się będzie sprzedawał zwłaszcza że Mazda wypuściła w tym samym czasie nie lada konkurenta jakim jest bardzo dopracowany CX-5 :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no nie wiem czy będzie aż taki popyt :twisted::lol: :wink:

 

Ciekaw też jestem jak się będzie sprzedawał zwłaszcza że Mazda wypuściła w tym samym czasie nie lada konkurenta jakim jest bardzo dopracowany CX-5 :idea:

 

Czytałem ostatnio opinie użytkowników CX-5 i nie są za pochlebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ciekaw też jestem jak się będzie sprzedawał zwłaszcza że Mazda wypuściła w tym samym czasie nie lada konkurenta jakim jest bardzo dopracowany CX-5

Moim zdaniem CX5 ze względu na zupełnie inny charakter i stylizację trudno jest uważać za konkurenta dla XV ( choć naturalnie każdy może stosować własne kryteria oceny ).

Uwzględniając powyższe parametry jest raczej konkurentem dla Forestera, Outlandera & Co.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem CX5 ze względu na zupełnie inny charakter i stylizację trudno jest uważać za konkurenta dla XV ( choć naturalnie każdy może stosować własne kryteria oceny ).

Uwzględniając powyższe parametry jest raczej konkurentem dla Forestera, Outlandera & Co.

 

Pozdrowienia

 

Być może i tak ale wielu dziennikarzy obok XV stawia właśnie CX-5 który wg mnie już jest hitem Mazdy :idea: Za XV przemawia oczywiście świetny i bezkonkurencyjny napęd. Mazda za to ma świetne wnętrze z bardzo dobrej jakości materiałów , masę dodatków oraz sporo miejsca i duży bagażnik a dołączany napęd dla większości jest wystarczający aż nadto w tym segmencie aut :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...