Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, adamW202 napisał:

Chciałbym usłyszeć jak to zachwyceni jesteście perfekcyjną jakością Skody, Suzuki czy BMWe

miałem Suzuki 4x4 i stosunkiem jakość/cena jestem do tej pory zachwycony - pisze całkowicie poważnie . katowałem po górach polach i nawet żadna gumka w zawieszeniu nie była do wymiany a pukał stukał skrzypiał tak samo jak XV 

1 godzinę temu, meci napisał:

Z tego co widzę w dziale sprzedam to ketivv ma XV SBD z "podwyższoną mocą" na sprzedaż . 

Co do możliwości jakie daje XV 2.0i to IMO moc jest wystarczająca = widocznie jestem tą "właściwą grupą docelową" 

znamy chyba różne pojęcia auta nowego. Dla mnie nowy=taki z salonu a nie 4 letni.

Dla niektórych moc może być wystarczająca ba 1,6i jest wystarczające. Ale dlaczego FHI robiąc nowy model wyposaża go w silnik o słabszych/ takich samych osiągach jak poprzedni - tego nie jestem w stanie zrozumieć. W dobie kiedy wszystkie crossovery mają wiatraki pod maską przydałoby się aby XV też taki posiadał a nie silnik z elastycznością na poziomie toyoty yaris ( mam uwielbiam to auto ) IMO strzelają sobie w kolano. Nikt Panowie przecież nie atakuje waszych wypieszczonych i piekielnie mocnych maszyn;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bym polemizował.

Mając do wyboru 2.0 B Subraru a jakąś turbopierdziawkę od skody czy suzuki (1,0 czy 1,4) wolę Subaru. Może jestem staroświecki ale tym nowym wynalazkom trzeba dać trochę czasu, żeby nie wyszły jakieś akcje po 3-4 latach. 20 lat temu 100 KM/L miały supersportowe auta za grubą kasę, dzisiaj każdy budżetowy maluch ma podobnie. Sorry jestem sceptyczny, a może zwyczajnie stary???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czego kto potrzebuje i co lubi lub na co go stać. Dla wielu osób biorących auto w leasing nie ma znaczenia jak ono będzie jeździło za parę lat i ja to rozumiem.

29 minut temu, Karas napisał:

Nikt Panowie przecież nie atakuje waszych wypieszczonych i piekielnie mocnych maszyn;)

Nie atakujesz zresztą naszych maszyn tylko nas samych takimi głupimi tekstami, pragnę przypomnieć tylko że to nie ja na ten przykład kupiłem sobie auto z silnikiem wolnossącym myśląc że zapewni mi ono dynamikę Forka XT i to nie ja potem ciągle biadolę z tego powodu.

p.s. tak poczułem się dotknięty:biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
6 godzin temu, Karas napisał:

W dobie kiedy wszystkie crossovery mają wiatraki pod maską przydałoby się aby XV też taki posiadał

Cóż, nie od dzisiaj wiadomo, że Subaru nie robi tego, co robią wszyscy.

Wszyscy oferują crossovery z napędem na jedną oś ( niektórzy wyłącznie ) - Subaru nie.

Itd, itd.

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, polak900 napisał:

samochód ma 22 cm prześwitu wiec na rajdówkę się nie nadaje

 

dokładnie ten sam argument usłyszałem w jednym z salonów Subaru mniej więcej 3 lata temu, przepraszam ale samo Subaru stawia do niego antytezę ;)

 

produkując Forestera XT z 2.0 DIT 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do forestera jak najbardziej się nadaje ale do XV już nie

Było by za szybkie

Subaru nie zależy na sprzedaży w Europie już to wiele razy pisałem

Dla nich są inne rynki ważne , gdzie tak nie narzekają

Wszyscy oferują crossovery z napędem na jedną oś ( niektórzy wyłącznie ) - Subaru nie.

Itd, itd.

 

 

 

Dokładnie co to za croosover bez napędu 4x4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Strusiu72 napisał:

Święta prawda, byle 500-tka na dwóch kołach ma lepsze osiągi niż Forek XT. Moja miłość do jednośladów nie znajduje jednak zrozumienia u lepszej połowy. A tak się przed ślubem maskowała....

Jako że Krajan, to powiem, że swoją poznałem przez motocykl (CZ350 B)) i nie było problemu z zakupami kolejnych - mocniejszych. A teraz mam kłopot, bo przy 4 kołach zaczęła od 60 KM, potem 170 KM, a teraz chce 240 KM :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Strusiu72 napisał:

OBK jest całkiem żwawy, zwłaszcza jak mu się wdepnie, spalanie skacze jednak wtedy w rejony benzynowe

 

fabryczna moc i moment jest wystarczajaca dla klasycznej ekspoloatacji

natomiast jazda na limicie powodowala pewien niedosyt (to moje subiektywne odczucie)

niewielka w sumie korekta i wygladzenie mapy spowodowalo zupelnie inne zachowanie auta bez jakiegokolwiek wzrostu spalania

caly czas z tylu glowy siedzi ze skrzynia to cvt i nie nalezy przesadzic ;)

 

9 godzin temu, Strusiu72 napisał:

Brakuje trochę mocy dołem

 

to poprawilem i jestem b. zadowolony:)

 

9 godzin temu, ketivv napisał:

Dieslem nie jeździłem

 

polaczenie diesla z cvt jest bardzo fajne ale bierz pod uwage ze obk to spory kredens

bedziesz we wro - zapraszam

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, adamW202 napisał:

A tu widzę nadal to co zwykle :biglol: kupcie sobie w końcu inne auto, będzie szybsze, nie bedzie trzeszczało i nic w zawieszeniu sie nigdy nie wytłucze. Ja wiem że Wy tylko wyrażacie swoją opinię ale kupcie auto innej marki, za podobne pieniądze, traktujcie je potem tak jak traktujecie swoje XVły i wróćcie na forum za parę miesięcy może za rok by podzielić sie doświadczeniami. Chciałbym usłyszeć jak to zachwyceni jesteście perfekcyjną jakością Skody, Suzuki czy BMWe. Powodzenia!

Dzięki za pomysł,nigdy bym na to nie wpadł.;)

Sęk w tym,że moja opinia jest wyrobiona po pierwsze na podstawie użytkowania XVa (współużytkowania bo jeździ nim głównie żona),a po drugie patrząc przez pryzmat posiadanych wcześniej samochodów, a kilka ich było ( w tym 2 bmw które były PERFEKCYJNE jeżeli chodzi o eksploatacje i mówię to z pełną powagą). Spytasz zatem szerloku dlaczego przesiadłem się na subaru?A no dlatego,że mam impreze gt którą kocham bezgranicznie i stwierdziłem, że dam szanse tej marce. Każdy może wyrazić swoje zdanie i odczucia, może komuś się to przyda przy kupnie.

Co do kwestii dotyczącej porównania XV z innymi autami i dzielenia się doświadczeniami - ot taki pierwszy z brzegu przykład żeby nie przynudzać - miałem swego czasu E87 120d z 2008 r. Jak ją kupiłem miała rok i 20.000km. Jak ją sprzedawałem miała 160.000 km. Używała  ją podobnie jak XV głównie małżonka. Zdaje sobie sprawę z różnic między XV a bmw 1 ale porównuje je celowo żeby uwypuklić to o czym mówię. Oba samochody używane na tych samych drogach i trasach. Oba traktowane jako codzienny środek transportu. Mimo dojazdu do domu rodem z polnego poligonu beema nigdy nie wykazała żadnego zmęczenia (pomijam kwestie zimy i napędu ale to oczywiste). Jakość wykonania podzespołów, spasowanie materiałów, odgłosy we wnętrzu (a raczej ich brak) to w porównianiu do XV które ma 15.000 km przepaść. O takiej maździe CX 7 która była wspaniałym autem nawet nie wspomnę bo nie chce się pastwić nad XV. Jest jeszcze kilka dobrych przykładów w naszym CV ale nie ma sensu więcej pisać. 

Wiadomo, że nie wszystkie auta które mieliśmy były idealne bo zdarzyła się 1, a właściwie 2 wtopy ale to już inny temat.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko ok. Pamietasz tylko o ile więcej trzeba zapłacić za BMW? Nie bronię XV dlatego że jest doskonały bo doskonały to on nie jest ale pisanie że XV to badziewny i bezsensowny zakup dlatego że coś zaczęło pukać w zawieszeniu to jest nie fair. Pozatym w każdym aucie ma prawo wytłuc się coś od czasu do czasu w zawieszeniu nawet w "perfekcyjnym" BMW Panie "szerloku".

P.S. miło by było usłyszeć zamiast tego wczesniejszego jałowego biadolenia coś konkretnego: zaczęło się tłuc w zawieszeniu i może ewentualnie z jakiego powodu a dało by to innym sygnał do ewentualnego zwrocenia uwagi na podobne dźwięki w ich autach o ile występują. Wszystko inne co wypisujesz Pan z kolegami jest zwykłym hejtem a nie krytyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adamW202 napisał:

I wszystko ok. Pamietasz tylko o ile więcej trzeba zapłacić za BMW? Nie bronię XV dlatego że jest doskonały bo doskonały to on nie jest ale pisanie że XV to badziewny i bezsensowny zakup dlatego że coś zaczęło pukać w zawieszeniu to jest nie fair. Pozatym w każdym aucie ma prawo wytłuc się coś od czasu do czasu w zawieszeniu nawet w "perfekcyjnym" BMW Panie "szerloku".

P.S. miło by było usłyszeć zamiast tego wczesniejszego jałowego biadolenia coś konkretnego: zaczęło się tłuc w zawieszeniu i może ewentualnie z jakiego powodu a dało by to innym sygnał do ewentualnego zwrocenia uwagi na podobne dźwięki w ich autach o ile występują. Wszystko inne co wypisujesz Pan z kolegami jest zwykłym hejtem a nie krytyką.

Tak gwoli śclisłości hejt wd. słownika SJP oznacza:
1. obraźliwy i zwykle agresywny komentarz internetowy;
2. mówienie w sposób wrogi i agresywny na jakiś temat lub o jakiejś osobie.Jeśli uważasz,że moj komentarz poparty wnioskami z uzytkowania XV zawiera znamioma opisane wyzej to mamy pogadane.                                Tym niemniej apropo rzekomej roznicy w cenie między 1ka a xv to porownam tutaj model nowy bo nie ma sensu patrzec na E87.Otóż dobrze wyposażona 118i (nie biore pod uwagi 116i zeby nie było,że najtańsza) w wersji urban line (czyli takiej już fajnej) to wydatek rzędu 110.000 zł (około).Wielkiej różnicy względem XV nie widzę ale ok. Odnośnie jałowego biadolenia- co zaczęło się tłuc?A no zapewne jakiś drążek czy inny łącznik czyli typowa sprawa tyle,że nie w aucie o takim przebiegu.Dlaczego?Dlatego,że autem się jeździ:). W jedynce wymieniałem sworzeń plus gumki przed samą sprzedażą czyli w okolicach 160.000km. W maździe zawieszenie robiliśmy przy 200.000km ale auto kupiliśmy użwane z większym przebiegiem więc liczyłem sę z tym.XVmam nowe z salonu.Trzeba umieć odróżnić hejt od konstruktywnej krytyki.     

Edytowane przez beemowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi kiedyś 2.0 NA wystarczał do życia, więc rozumiem, że inni moga być z tego zadowoleni. Każdy ma inne potrzeby. Ale robienie z tego jakiejś aury ekskluzywności czy niszowości... nie przesadzajcie. Po prostu Subaru opłaca się w obecnej sytuacji tłuc proste, jednowariantowe auto nakierowane na rynek USA i nie ma w tym żadnej filozofii. Póki na tym będzie biznes to po co zmieniać schemat. Trochę jak w czasach Forda model T ;) A że iluś tam klientów w EU odejdzie to per saldo strata mniejsza niż koszty rozbudowy tutaj oferty. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, też tak uważam, wybór w Subaru jest masakrycznie mały i nie każdy znajdzie tu coś dla siebie a szkoda. Niszowość tych aut jest ich zaletą ale i zarazem ogromną wadą ale nie o to chodziło w powyższym wzajemnym wytykaniu paluchami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamW202 napisał:

Niszowość tych aut jest ich zaletą ale i zarazem ogromną wadą

 

globalnie rzecz ujmując to Subaru rocznie dobija do sprzedaży miliona aut a Skoda sprzedaje ok. 1.1 mln ;)

nie wiem ile XV wyprodukowali ale pewnie setki tysięcy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...