Skocz do zawartości

FORESTER czy CRV?


Wielki Szu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się powoli do zakupu auta z napędem AWD. W grę wchodzi Forester 2.0 N/A AT MY97 -00 i Honda CRV I gen.

Oba ze skrzynią AT. Budżet 20 tys.PLN.

Jakie "+" i " -" można wymienić odnośnie obu aut.

Mam nadzieję, że nie zostanę "zlinczowany" za tego posta na tym forum :wink:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Japonczyki zamontowali tam jakiegoś topornego Haldexa, pamiętam, że na sniegu//lodzie to był dramat. Budą budą, wieje nudą i tam i tu. CRV chyba fajniejszy na trasę, bo to elektro oska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy pracowal kiedys w serwisie hondy..... Powiedzial tak - naped w crv to praktycznie oska, elektronicznie dolaczny tyl nie pozwoli na jazde bokami bo to tylko iles tam procent mocy idzie na tyl i czesto zdazaly sie awarie, ze uklad nie wlaczal sie wtedy gdy bylo trzeba np.wyjazd z blotka. Ja sobie wtedy odpuscilem takie autko bo tez sie interesowalem crv. Potrzebowalem auta co jezdzi po lesie a nie kopie sie w blocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki szu - widze ze jestes z lubelskiego - mozemy sie kiedys spiknac i zobaczysz Honde I gen w akcji ..... i wybierzesz Forestera.

 

Jezeli zalezy Ci glownie na wlasnosciach jezdnych - to Honda lezy - jest to oska - z mozolnie dolaczajacym sie napedem na tyl / o ile jeszcze jest sprawny system/ wtedy kiedy przednie kola praktycznie miela w miejscu. Pozycja za kierownica jest - jak dla mnie - malo wygodna - troche jak w Ikarusie - za wielka fajera - i zupelny brak przemyslenia rozkladu wlacznikow w aucie - przednie p/mglowe wlaczasz nad kolanem lewym, tylne p/mglowe z kolei przy lewym górnym nawiewie, poniżej nad kolanem masz panel do sterowania szybami /mało komfortowo/ - a i zapomniałbym - tylna klape otwierasz przyciskiem - prawie pod deska rozdzielcza....

 

Honda jest nieco przestronniejsza w srodku - zwlaszcza z tylu - nie ma tunelu srodkowego. Bagaznik podobnej pojemnosci - chociaz nieco plytszy w Hondzie. Rdzewieja zawiasy i klamka tylnej klapy. Fajnym rozwiązaniem jest stolik w podłodze w Hondzie. Fotele wygodne, mniej wydajna klimatyzacja. Silnik Hondy żwawy. Bardzo czesto - jak pisalem pada tylny dyferencjal, jezeli nie byl regularnie zmieniany olej. Auto jest wyżej zawieszone jak Forek - to plus - ale zupelnie nie da sie tego wykorzystac - bardzo latwo sie Hondaczem zakopac w sniegu lub piachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji z ta szperą to nie we wszyskich modelach chyba była motowana? Ciekawe ostatnio spotkałem wolnego ssaka typ starszy chyba 2000 rok i Pan mi powiedzial ze nie ma szpery hmmm a mój 2.0XT 2004 ma czy o co chidzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji z ta szperą to nie we wszyskich modelach chyba była motowana? Ciekawe ostatnio spotkałem wolnego ssaka typ starszy chyba 2000 rok i Pan mi powiedzial ze nie ma szpery hmmm a mój 2.0XT 2004 ma czy o co chidzi?

 

IMHO, w MT nie była montowana we wszystkich, MY00-MY01 wolnossacy nie mial szpery, Turbo z tych roczników miało. Od Forek II w N/A tez pojawiło się LSD, Twój XT na bank ma :)....słabą :wink: ale ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATki w FOrkach są wolne, są toporne, ale podobno można się nauczyć z nimi żyć.

Wsyzstko zależy od zastosowania forka. Plusem AT jest brak możliwości zjarania sprzęgła w błocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a grand vitary nie bierzesz pod uwagę?

masz naped na tył - zabawa murowana :lol: , a jak się nie bawisz dołączasz przód, a z błota po załączeniu blokady wyciagnie i crv i forestera :P

 

Do tej pory nie brałem. Wizualnie mi się średnio podoba.

 

-- 27 maja 2011, o 17:59 --

 

jak forek to nie AT :!:

Trochę lipa, już mi się nie chce "wachlować".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumas_72,

 

...oj kolego bo sie pogniewamy :lol: , mam automacik sport-shift i przy 230KM oraz lepszym rozkladzie mocy dzieki VDC to jakbym prawie manualem jezdzil bo i biegi pozmieniac sobie moge owszem reakcja na zmiane biegow NIECO jednak wolniejsza niz przy manualu ale turbo uzupelnia wszystko a na lodzie oj panie sympatyczny...

...nie odrzucajcie AT bo w korkach raczka was zaboli :lol:

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumas_72,

 

...oj kolego bo sie pogniewamy :lol: , mam automacik sport-shift i przy 230KM oraz lepszym rozkladzie mocy dzieki VDC to jakbym prawie manualem jezdzil bo i biegi pozmieniac sobie moge owszem reakcja na zmiane biegow NIECO jednak wolniejsza niz przy manualu ale turbo uzupelnia wszystko a na lodzie oj panie sympatyczny...

...nie odrzucajcie AT bo w korkach raczka was zaboli :lol:

 

tomasz

 

 

racja, jak ja bym miał sobie jakies auto kupić do tłuczenia to zdecydowanie AT, a najlepiej z taką skrzynią typu DSG, PDK i tym podobne wynalazki dwusprzęgłowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i wolny ale to nie ma być STI - bo tego w automacie to lipa trochę.

Ale w forku AT spoko. Raczej minusem jest to że nie masz 50/50 jak w MT

Ale tak to spko loko.

Ta DSG, PDK a potem laweta..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to są woły robocze. :wink:

Wracając do tematu- CRV zdecydowanie lepiej wygląda, w terenie jest nieco gorsza, więcej pali, większy bagażnik, w środku bardziej toporna niż forester, w przypadku montowania lpg butla w bagażniku. kropka

 

Tak się składa,że mam CRV MY03 i Ferester wolnyssak MY10. CRV zdecydowanie gorzej się zbiera z niższych obrotów i wymaga częstszej redukcji biegów.

Więcej pali. Komfort jazdy podobny. W CRV problemów z tylnym napędem nie miałem. Na mokrej nawierzchi przy ruszaniu jak się trochę więcej gazu doda wyraźnie czuć jak się dołącza tylny napęd. Facet z serwisu opowiadał, ze próbowali ją na śniegu wprowadzić w boczny poślizg ( w granicach rozsądku) i się nie dało. Napęd się włączał i wyrównywał tor jazdy. NIe jest to tylko atrapa jak niektórzy sugerują, bo wyraźnie pomaga na oblodzonych górkach, piachu czy błocie.

Przy ruszaniu ze świateł po deszczu w tyle zostają wszystkie auta z napędem na jedną oś.

Tak jak napisał kolega wyżej

w terenie jest nieco gorsza
z naciskiem na nieco. Przecież i jedno i drugie auto nie służy do typowego taplania w błocie.

Forester daje komfort psychiczny, że mam napęd 4x4 w CRV mam nadzieję,że w razie potrzeby się załączy.

Słabą stroną CRV z mego rocznika są światła i hamulce, ale z tego co czytałem to forki w tym okresie też je miały.

A jeśli już koniecznie chcesz AT, to tylko forek z wiatrakiem. 150 KM które oferują oba auta to za mało, chyba,że dla żony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...