Skocz do zawartości

FORESTER czy CRV?


Wielki Szu

Rekomendowane odpowiedzi

wygląd to rzecz obietywna. Forek poprostu wygląda inaczej niż wszystkie inne sprzęty.

Co do szybkości to i tak wolny ssak połyka większość golfiarzy, szczególnie 2,5.

 

jak chcesz szybkosci to polecam sti lub skyline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W grę wchodzi Forester 2.0 N/A AT MY97 -00 i Honda CRV I gen.

Oba ze skrzynią AT. Budżet 20 tys.PLN.

 

Tak się składa,że mam CRV MY03 i Ferester wolnyssak MY10.

 

nie wiem czy widzisz różnice w rocznikach :)

 

kolega się pyta o pierwsze generacje.

 

Facet z serwisu opowiadał, ze próbowali ją na śniegu wprowadzić w boczny poślizg ( w granicach rozsądku) i się nie dało. Napęd się włączał i wyrównywał tor jazdy. NIe jest to tylko atrapa jak niektórzy sugerują, bo wyraźnie pomaga na oblodzonych górkach, piachu czy błocie.

 

No to ja mam wspomnienia z pierwszej ręki i wiem że CRV Igen na śniegu po prostu nie chciał jechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy widzisz różnice w rocznikach :)

kolega się pyta o pierwsze generacje.

 

 

Widziałem, ale co wiem to piszę.

Jak poczyta to może dorzuci pare złotych i kupi CRV II generacji, która po śniegu zdrowo popier... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie 3-lata jeździłem Hondami. Nadszedł czas na zmiany.

Pierwszą myślą było "następny będzie Subaru" i chyba tak zostanie.

Mam czas do zimy, więc zastanowię się jeszcze nad tym, czy ma być N/A czy Turbo-S.

Turbo-S to prosiak...

 

Forek był S-turbo... tak gwoli ścisłości... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie 3-lata jeździłem Hondami. Nadszedł czas na zmiany.

Pierwszą myślą było "następny będzie Subaru" i chyba tak zostanie.

Mam czas do zimy, więc zastanowię się jeszcze nad tym, czy ma być N/A czy Turbo-S.

Co do porównania to jeśli chodzi o trakcie i wrażenia z jazdy te auta moim zdaniem dzieli przepaść :lol: Forek ze stałym napędem poprostu daje niesamowite poczucie pewności w zakretach no i fun :D No a Honda jeśli o mnie chodzi to raczej seniorska fura :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki Szu,

 

...a ja powiem tak s-turbo jest troche na forum, znam nawet kolege ktory jest dumny z posiadania s-turbo w automacie (GRZEGORZ 67), oj powiem nie jeden z forumowiczow zazdrosci mu tego lesnika, oj nie jeden !

... a jeszcze teraz kiedy to zostaly odkryte tajniki pozbycia sie utyskiwanego zawieszenia SLS na poczet sprezynek+amorkow KYB auto podnosi sie nieco do gory, sztywmnieje ... :lol:

poprostu wzrasta mu przeswit i lepiej (pewniej ) zachowuje sie w zakretach.

 

tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc forek SF to bardzo udane auto. Sprawdzona konstrukcja, która swobodnie daje sobie radę w lekkim terenie, a wersji s-turbo potrafi mile zaskoczyć dynamiką. AT podobno też jest niezłe. Mam wrażenie, że honda jest nieco lepiej wykończona w środku, być może też i ładniejsza, ale to rzecz gustu jak zawsze. Natomiast napęd jest zdecydowanie lepszy w subaru, nie wspominając o np. dźwięku... Bokser to bokser :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem pare lat temu CRV-ke benzyne - poprzedni model 2006, teraz mam Forestera MY10 diesla. Samochod byl bardzo dobry. Troche zalowalem, ze go sprzedalem - spanikowalem jak 3 lata temu ceny benzyny szly w gore, a palila w miescie 12 litrow. Naped na tylne kola wlaczal sie kiedy trzeba. Jedyny problem jaki zauwazylem to jazda w ulewnym deszczu. Przy duzych kaluzach cala woda spod przednich kol szla na przednia szybe - nie dawalo sie jechac. Nie wiem czy w nowym modelu jest taka samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze z innej beczki.

1.Jak sprawuję się Forester w trasie np.500-600 km jednego dnia, chodzi mi o komfort podróżowani,wyprzedzanie, wyciszenie itp?

2.Silniki są wrażliwe na gorszą jakość paliwa?

3.Do S-Turbo podejdzie PB 95 czy 98?

4."Średniej" klasy mechanik poradzi sobie z bierzącymi naprawami, czy trzeba szukać fochowca od Subaru (bo u mnie może być z tym problem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jak sprawuję się Forester w trasie np.500-600 km jednego dnia, chodzi mi o komfort podróżowani,wyprzedzanie, wyciszenie itp?

Zrobiłem KTW-Amsterdam sam, 1250km - poza zwykłym zmęczeniem nie odczuwałem zadnych dolegliwości. Potem KTW-Chorwacja 1000km, też sam i efekty podobne. Forkiem jeździ się w trasie bardzo przyjemnie. S-Klasa to nie jest, ale wystarczająco wygodnie.

 

2.Silniki są wrażliwe na gorszą jakość paliwa?

To zależy co masz na myśli. Jak będzie mało oktanów to kultura pracy mocno spadnie, a i zdaje się były przypadku Check Engine. Jeśli masz na myśli awarie takie jak dotykają diesle z CR to raczej ten temat nie dotyczy benzynowych Foresterów. Jak będziesz lał podejrzane paliwo to każdy silnik zabijesz. Ale tankując na normalnych markowych stacjach nie będzie miał problemów.

 

3.Do S-Turbo podejdzie PB 95 czy 98?

Jeżeli dobrze pamiętam to większość S-Turbo jest standardowo pod PB95.

 

4."Średniej" klasy mechanik poradzi sobie z bierzącymi naprawami, czy trzeba szukać fochowca od Subaru (bo u mnie może być z tym problem)?

Każde auto najlepiej oddawać w dobre ręce. Mechanik bez doświadczenia z Subaru, ale z głową na karku zrobi wszystko - trochę dłużej ale zrobi. Mechanik który zna Subaru będzie działał szybko i bezbłędnie. Subaru to też samochód, ma tylko kilka specyficznych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem pare lat temu CRV-ke benzyne - poprzedni model 2006, ... Jedyny problem jaki zauwazylem to jazda w ulewnym deszczu. Przy duzych kaluzach cala woda spod przednich kol szla na przednia szybe - nie dawalo sie jechac. Nie wiem czy w nowym modelu jest taka samo.

 

Ja tego nie zaobserwowałem, może miałeś szersze opony.

CRV po zaspach śnieżnych idzie jak burza. Parę razy zdarzało mi się objeżdzać na parkingu inne auta w 40 cm świeżym śniegu.

 

A nowy forek wydaje mi się,że jedzie trochę na opinii poprzedników. Swojego odbierałem w grudniu. Wyjechałem przed salon, skręciłem na parking pooglądać dokładnie przełączniki. Było tak z 30 cm śniegu i lekko pod górę. No to zobaczymy te "słynne" napędy pomyślałem. Zgasł po pół metra. Nie chiałem go katować, bo był na dotarciu. Wycofoałem i objechałem "przeszkodę". Pierwsze wrażenie,że zakup to porażka.

Po dotarciu przetestowałem na podjeździe ok. 150 m, 40 stopni nachylenia, ujeżdzony śnieg. Stanąłem na srodku i przy włączonym reduktorze ruszył bez boksowania. CRV też by poszła, ale koła by się zakręciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko

 

Dorzucę swoje "trzy grosze"

Ja szukałem F S-turbo I generacji a kupiłem F II generacji, wolnego ssaka. I powiem, Kolego, NIE idź tą drogą :mrgreen:

Jedyny plus, ze kupiłem go przed zimą i reduktor, co nieco, pomógł przetrwać zimę ale teraz troskze się męczę.

Na razie nie pozostaje mi nic innego, jak pocieszanie się, że to moze i lepiej, ze to pierwszy czterołap i mniej koni nie pozwoli mi przeszarżować, i że człowiek nie ma już 18lat, i że spod świateł nie musi już nic nikomu udowadniać... Ale są chwile, tak 59 na minutę, że zastanawiam sie, czy nie sprzedać i nie kupić S-turbo :mrgreen:

 

A!! i pod żadnym pozorem nie wsiadaj, nawet nie oglądaj, :mrgreen: sieklowego Forka, bo wtedy już po Tobie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldex ma tylko jedną zaletę, może być sterowany elektronicznie. Wiskoza nie. Szczerze to jak miał bym jeździć CR-V to wolałbym ośkę - przynajmniej ma stałą charakterystykę prowadzenia. Zresztą Honda przyznała się, że nie bierze się za AWD, a CR-V to zabieg ekonomiczny. Popyt na SUV'y jest ogromny, a brak takiego auta w ofercie to spora strata dla firmy. CR-V dobrze się sprzedaje, kobiety wręcz uwielbiają to auto (z moich obserwacji) i chyba mało kto wgłębia się w to co w tym aucie siedzi. Dla przecietnego klienta liczy się, że ma 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondach to nie jest Haldex. Tam jest układ hydrauliczny - 2 pompy napędzane przednią i tylną osią a różnica ciśnień powoduje ściskanie sprzęgła wielopłytkowego. Generalnie tylny dyfer i owe sprzęgło pozwala na przeniesienie bardzo małego momentu. Miałem HR-V (ten sam napęd) to wiem jak jest słaba w głębokim śniegu. Do mojego Legaca AT nie ma w ogóle startu. W dodatku to opóźnione dołączenie napędu potrafi nieźle zaskoczyć na śliskim zakręcie. W Legacu napęd pracuje zupełnie płynnie i auto wchodzi w kontrolowany slajd. HR-V potrafi raptem polecieć na pobocze :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondach to nie jest Haldex. Tam jest układ hydrauliczny - 2 pompy napędzane przednią i tylną osią a różnica ciśnień powoduje ściskanie sprzęgła wielopłytkowego.

Owszem, tu masz rację, ale zasada działania prawie identyczna, a efekty... no cóż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rozwieje Twoje wątpliwości

 

To forum się czasami zachowuje jak "Nasz Dziennik". Jest jedyne słuszne wyidealizowane auto , a reszta to badziew.

Śmiem sądzić,że nie każdy Forester będzie jeździł jak ten z filmu. Z tego co się zdążyłem zorierntować było kilkanascie jak nie kilkadziesiąt wersji napędów i tylko nieliczni wiedzą co w której wersji siedzi. Przewagą Forestera jest to,że można coś przełożyć, dołożyć z aut "wyczynowych". A ta "bidna hondzina" była pewnie jak ją z fabryki wypuścili.

Niedawno ktoś pisał,że ulgnął w śniegu i kręciło się mu prawe przednie i lewe tylne koło, a miało być jak na filmie. :P

 

Na następnym filmie bedzie pewnie jak podczas ruszania Forester bije na głowę CRV, tylko że nie będzie to już ten "wolnyssak" , tylko inna wersja z turbiną.

Uważam,że Forester to lepsze auto niż CRV, ale nie przeginajmy. Przepaści między nimi nie ma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.pl/Testy/1,113516,9701021,H ... wideo.html

 

i komentarz

 

"proponuje powtorzyc ten test w zimie, plus jedno autko wyciaga z zaspy drugie,

Honda ma to do siebie, ze sama ma problem w poruszaniu sie w takich warunkach...no ale wtedy czekajac na lawete mozna nacieszyc sie "lepszym wykonczeniem wnetrza Hondy"."

 

zamiast "lawety", powinno być "ciągnik" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...