Wielki Szu Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Witam. Przymierzam się powoli do zakupu auta z napędem AWD. W grę wchodzi Forester 2.0 N/A AT MY97 -00 i Honda CRV I gen. Oba ze skrzynią AT. Budżet 20 tys.PLN. Jakie "+" i " -" można wymienić odnośnie obu aut. Mam nadzieję, że nie zostanę "zlinczowany" za tego posta na tym forum :wink: Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yahu Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Honda powinna być tańsza w eksploatacji, wnętrze typowe japońskie proste i toporne czyli jak to mówią w japońskim stylu... Subaru lepszy napęd, + 5 do prestiżu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 ...no dobra I generacja Hondzinki da sobie lepiej radę niż ten piękny suv ostatniej generacji Hondy ale ....to forum Subaru Edit: małe OT : a całkiem taki nowy filmik dotyczący ostatniej wersji Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 A Honda CRV jest AWD :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Japonczyki zamontowali tam jakiegoś topornego Haldexa, pamiętam, że na sniegu//lodzie to był dramat. Budą budą, wieje nudą i tam i tu. CRV chyba fajniejszy na trasę, bo to elektro oska:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 A Honda CRV jest AWD :?: Króciutki OPIS Hondzinki I generacji, wskazuje że nie...jeśli masz na myśli stały napęd 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 znajomy pracowal kiedys w serwisie hondy..... Powiedzial tak - naped w crv to praktycznie oska, elektronicznie dolaczny tyl nie pozwoli na jazde bokami bo to tylko iles tam procent mocy idzie na tyl i czesto zdazaly sie awarie, ze uklad nie wlaczal sie wtedy gdy bylo trzeba np.wyjazd z blotka. Ja sobie wtedy odpuscilem takie autko bo tez sie interesowalem crv. Potrzebowalem auta co jezdzi po lesie a nie kopie sie w blocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 małe OT : a całkiem taki nowy filmik dotyczący ostatniej wersji Forka super filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Wielki szu - widze ze jestes z lubelskiego - mozemy sie kiedys spiknac i zobaczysz Honde I gen w akcji ..... i wybierzesz Forestera. Jezeli zalezy Ci glownie na wlasnosciach jezdnych - to Honda lezy - jest to oska - z mozolnie dolaczajacym sie napedem na tyl / o ile jeszcze jest sprawny system/ wtedy kiedy przednie kola praktycznie miela w miejscu. Pozycja za kierownica jest - jak dla mnie - malo wygodna - troche jak w Ikarusie - za wielka fajera - i zupelny brak przemyslenia rozkladu wlacznikow w aucie - przednie p/mglowe wlaczasz nad kolanem lewym, tylne p/mglowe z kolei przy lewym górnym nawiewie, poniżej nad kolanem masz panel do sterowania szybami /mało komfortowo/ - a i zapomniałbym - tylna klape otwierasz przyciskiem - prawie pod deska rozdzielcza.... Honda jest nieco przestronniejsza w srodku - zwlaszcza z tylu - nie ma tunelu srodkowego. Bagaznik podobnej pojemnosci - chociaz nieco plytszy w Hondzie. Rdzewieja zawiasy i klamka tylnej klapy. Fajnym rozwiązaniem jest stolik w podłodze w Hondzie. Fotele wygodne, mniej wydajna klimatyzacja. Silnik Hondy żwawy. Bardzo czesto - jak pisalem pada tylny dyferencjal, jezeli nie byl regularnie zmieniany olej. Auto jest wyżej zawieszone jak Forek - to plus - ale zupelnie nie da sie tego wykorzystac - bardzo latwo sie Hondaczem zakopac w sniegu lub piachu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 A tak przy okazji z ta szperą to nie we wszyskich modelach chyba była motowana? Ciekawe ostatnio spotkałem wolnego ssaka typ starszy chyba 2000 rok i Pan mi powiedzial ze nie ma szpery hmmm a mój 2.0XT 2004 ma czy o co chidzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 a grand vitary nie bierzesz pod uwagę? masz naped na tył - zabawa murowana , a jak się nie bawisz dołączasz przód, a z błota po załączeniu blokady wyciagnie i crv i forestera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 A tak przy okazji z ta szperą to nie we wszyskich modelach chyba była motowana? Ciekawe ostatnio spotkałem wolnego ssaka typ starszy chyba 2000 rok i Pan mi powiedzial ze nie ma szpery hmmm a mój 2.0XT 2004 ma czy o co chidzi? IMHO, w MT nie była montowana we wszystkich, MY00-MY01 wolnossacy nie mial szpery, Turbo z tych roczników miało. Od Forek II w N/A tez pojawiło się LSD, Twój XT na bank ma ....słabą :wink: ale ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 jak forek to nie AT :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 ATki w FOrkach są wolne, są toporne, ale podobno można się nauczyć z nimi żyć. Wsyzstko zależy od zastosowania forka. Plusem AT jest brak możliwości zjarania sprzęgła w błocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 a grand vitary nie bierzesz pod uwagę?masz naped na tył - zabawa murowana , a jak się nie bawisz dołączasz przód, a z błota po załączeniu blokady wyciagnie i crv i forestera Do tej pory nie brałem. Wizualnie mi się średnio podoba. -- 27 maja 2011, o 17:59 -- jak forek to nie AT :!: Trochę lipa, już mi się nie chce "wachlować". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 gumas_72, ...oj kolego bo sie pogniewamy , mam automacik sport-shift i przy 230KM oraz lepszym rozkladzie mocy dzieki VDC to jakbym prawie manualem jezdzil bo i biegi pozmieniac sobie moge owszem reakcja na zmiane biegow NIECO jednak wolniejsza niz przy manualu ale turbo uzupelnia wszystko a na lodzie oj panie sympatyczny... ...nie odrzucajcie AT bo w korkach raczka was zaboli tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 gumas_72, ...oj kolego bo sie pogniewamy , mam automacik sport-shift i przy 230KM oraz lepszym rozkladzie mocy dzieki VDC to jakbym prawie manualem jezdzil bo i biegi pozmieniac sobie moge owszem reakcja na zmiane biegow NIECO jednak wolniejsza niz przy manualu ale turbo uzupelnia wszystko a na lodzie oj panie sympatyczny... ...nie odrzucajcie AT bo w korkach raczka was zaboli tomasz racja, jak ja bym miał sobie jakies auto kupić do tłuczenia to zdecydowanie AT, a najlepiej z taką skrzynią typu DSG, PDK i tym podobne wynalazki dwusprzęgłowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 może i wolny ale to nie ma być STI - bo tego w automacie to lipa trochę. Ale w forku AT spoko. Raczej minusem jest to że nie masz 50/50 jak w MT Ale tak to spko loko. Ta DSG, PDK a potem laweta..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Ta DSG, PDK a potem laweta..... oj tam oj tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 W każdym Legacy III 2.5 AT było zawieszenie pneumatyczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 US spec chyba nie miało.... ale pewności nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 To zostaje Outback II 2.5 AT, bo tam chyba nie było zawieszenia pneumatycznego (chyba że się mylę). Swoją drogą trochę wolne te Subarynki w N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Czemu wolne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Bo to są woły robocze. :wink: Wracając do tematu- CRV zdecydowanie lepiej wygląda, w terenie jest nieco gorsza, więcej pali, większy bagażnik, w środku bardziej toporna niż forester, w przypadku montowania lpg butla w bagażniku. kropka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homar7 Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Bo to są woły robocze. :wink: Wracając do tematu- CRV zdecydowanie lepiej wygląda, w terenie jest nieco gorsza, więcej pali, większy bagażnik, w środku bardziej toporna niż forester, w przypadku montowania lpg butla w bagażniku. kropka Tak się składa,że mam CRV MY03 i Ferester wolnyssak MY10. CRV zdecydowanie gorzej się zbiera z niższych obrotów i wymaga częstszej redukcji biegów. Więcej pali. Komfort jazdy podobny. W CRV problemów z tylnym napędem nie miałem. Na mokrej nawierzchi przy ruszaniu jak się trochę więcej gazu doda wyraźnie czuć jak się dołącza tylny napęd. Facet z serwisu opowiadał, ze próbowali ją na śniegu wprowadzić w boczny poślizg ( w granicach rozsądku) i się nie dało. Napęd się włączał i wyrównywał tor jazdy. NIe jest to tylko atrapa jak niektórzy sugerują, bo wyraźnie pomaga na oblodzonych górkach, piachu czy błocie. Przy ruszaniu ze świateł po deszczu w tyle zostają wszystkie auta z napędem na jedną oś. Tak jak napisał kolega wyżej w terenie jest nieco gorsza z naciskiem na nieco. Przecież i jedno i drugie auto nie służy do typowego taplania w błocie. Forester daje komfort psychiczny, że mam napęd 4x4 w CRV mam nadzieję,że w razie potrzeby się załączy. Słabą stroną CRV z mego rocznika są światła i hamulce, ale z tego co czytałem to forki w tym okresie też je miały. A jeśli już koniecznie chcesz AT, to tylko forek z wiatrakiem. 150 KM które oferują oba auta to za mało, chyba,że dla żony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się