Jump to content

Opony letnie ....


Forkowa
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich posiadaczy :D

Mam pytanko odnośnie opon letnich, które muszę kupić, na już :) Jakie??? czy drogie oznaczają dobre? i takie mam małe dylematy.

Znalazłam takie http://opony.auto.com.pl/produkt/continental_4x4_contact_215_65r16_102_v_xl

 

i takie http://opony.auto.com.pl/produkt/michelin_latitude_tour_215_65r16_102_h

 

Jakieś rady :mrgreen: , bedę wdzieczna. Jazda, jak przystało na kobietę spokojna :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hejo!

 

Tutaj masz temacik o oponach do Forestera: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=132460

 

Sam go przemieliłem kilka razy, do tego przeczytałem jeszcze inne opinie i wybrałem Bridgestone Turanza ER300 ale niestety w tym roku w rozmiarze (215/55R17) który mi potrzeba nie są dostępne. Ale w standardowym foresterowym rozmiarze 215/60R16 są dostępne bez problemu.

 

Z braku Bridgestonów, po naradach, dla siebie wybrałem Continental Conti Premium Contact 2

 

Jeżeli faktycznie nie poruszasz się po terenie, albo sporadycznie wyjeżdżasz poza asfalt to nie musisz szukać 4x4.

 

Pozdrówki

Link to comment
Share on other sites

Ja od pewnego czasu kupuję takie opony żeby mi pasowały (rozmiar) na felgę i do samochodu, współczynniki prędkości i obciążenia się zgadzały i żeby były jak najtańsze. Pomijam oczywiście chińszczyznę.

 

Nie bawię się że np.: Michelin lepszy od Dunlopa czy odwrotnie....

 

Jaka by nie była opona, i tak się zedrze.

 

Poza tym, tę tańszą nie żal zdzierać... :D

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Nie bawię się że np.: Michelin lepszy od Dunlopa czy odwrotnie....

 

Jaka by nie była opona, i tak się zedrze.

 

Poza tym, tę tańszą nie żal zdzierać...

Idąc Twoim tokiem rozumowania to wszyscy powinni jeść pasztet z Tesco, bo i tak g...o z tego będzie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nie bawię się że np.: Michelin lepszy od Dunlopa czy odwrotnie....

 

Jaka by nie była opona, i tak się zedrze.

 

Poza tym, tę tańszą nie żal zdzierać...

Idąc Twoim tokiem rozumowania to wszyscy powinni jeść pasztet z Tesco, bo i tak g...o z tego będzie :mrgreen:

 

A czy ja Cię namawiam do jedzenia tego pasztetu?!?

 

Wyraziłem tylko swoje podejście do tematu bez namawiania kogokolwiek do niego, jak również bez krytykowania kogokolwiek.

 

Dlatego nie rozumiem czemu się czepiasz....

 

A co do pasztetu to masz rację że i tak "jedną dziurą wyjdzie..."

Link to comment
Share on other sites

:D Dzięki za podpowiedzi, w efekcie wybrałam 215/65 R16 98H BF Goodrich LT T/A Tour :D Opinie z tego co widzę są ok.

No i jednak 4x4 :mrgreen: kiedy pytałam aby założyć normalne opony, wg sugestii np.Dzidzi, to tak się nie robi ....chyba nie muszę Wam tłumaczyć dlaczego 8) Mnie wytłumaczono.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli się nie wyjeżdża poza czarne to nie wiem czemu się tak nie robi bo jeżdżąc tylko po asfalcie opona 4x4 będzie Ci raczej przeszkadzać niż pomagać (czytaj słabiej pracować). Więc ja poproszę o wytłumaczenie 8)

I jeszcze pytanie którego masz forka i czy to aby na pewno dobry rozmiar tej gumy? :)

 

wszyscy powinni jeść pasztet z Tesco, bo i tak g...o z tego będzie :mrgreen:

Btw. Szkoda że nie ma opcji "like it"

 

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze pytanie którego masz forka i czy to aby na pewno dobry rozmiar tej gumy? :)

Po rozmiarze strzelam że najnowszą budę :wink:

No i jednak 4x4 :mrgreen: kiedy pytałam aby założyć normalne opony, wg sugestii np.Dzidzi, to tak się nie robi ....chyba nie muszę Wam tłumaczyć dlaczego 8) Mnie wytłumaczono.

No ciekaw jestem argumentacji, bo już wiele się nasłuchałem historii :twisted:, ale może będą sensowne argumenty - choć na pewno będą niedopowiedzenia, bo nie ma żadnych konstrukcyjno/technicznych przeciwskazań do stosowania opon osobowych w aucie 4x4 - najważniejsze elementy to rozmiar (najlepiej zgodny z homologowanymi), nośność (bezwględnie conjmniej najniższa homologowana), indeks prędkośći (dla opony letniej co najmniej ten z homologacji i wyższy niż V max - chyba że zakładamy oponę typu AT lub MT), czasami dochodzi homologacja na dane opony producenta auta (np. Porsche - innaczej problem z gwarancją) - wybór bieznika to sprawa indywidualna i zastosowań auta.

Link to comment
Share on other sites

Forkowa, , no nie wiem czy to najlepszy wybór .... :roll:

Indeks prędkości "na granicy" osiągów Forestera ... A ten bieżnik na czarnym nie będzie dobrze trzymał i raczej będzie bardzo głośny. No chyba, że ciągle jeździsz po szutrach, lasach i podmokłym terenie :wink: . Sprawdź jeszcze przed zakupem, czy obwód tych opon jest taki sam jak twojego koła zapasowego, bo to są na pewno opony "z innej bajki" i mimo tego samego rozmiaru co w specyfikacji auta mogą się różnić tym parametrem, a w takiej sytuacji, to tak jakbyś nie miała zapasu (ewentualnie ryzykujesz uszkodzenie wiskozy).

PZDR :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dziwna opinia :? , piotrusia...... a to co tu piszą na tej stronie, to między bajki mam włożyć

http://abc-opony.pl/opony/bfgoodrich_long_trail_t_a_tour_215_65r16_98h_382095

 

Gościu na jednym warsztacie powiedział, że zakładanie opony normalnej, do sam. 4x4 spowoduje starcie szybsze opon tylnych, drugi też mówił coś o ścieralności i jeszcze coś tam, ale wiadomo :mrgreen: jak to baba, nie połapałam tego ...

Zresztą tu gdzie mieszkam, zachód, kombinacje tego typu: zamiana opon nie wchodzą w rachubę.

Odnośnie koła z zapasu, to owszem może, się okazać, jako opona nie używana :?: ,że będzie jakaś tam różnica.

Link to comment
Share on other sites

taaa, to słuchaj gości z warsztatu, a jak nie "połapałaś" co człowiek miał na myśli, to nie pisz, że nie musisz tłumaczyć dlaczego...

Na forum Ci doradzą wybór jest Twój, ale piotruś ma rację co do opon - głosne i na deszczu na asfalcie napewno frajda bedzie :)

Klient nasz Pan, a obskubać i pobujać nie zaszkodzi :twisted:

 

Tak się więc zastanawiam jak do auta z dołaczana osią np. starsze vitary miały napęd na tył z dołączanym przodem to czy im powinno zakładać się opony do aut 4X4 czy "normalne" ? :twisted:

 

Pozdrawiam

dzidz

Link to comment
Share on other sites

Witam:) Dziękuję za rady i sorry, że nie do końca mogę wytłumaczyć, dlaczego nie zakłada się opon normalnych, zamiast 4x4 /może kiedyś do tego dojdę :roll: / Niemniej kierując do Was zapytanie, oczekiwałam jakiś konstruktywnych odpowiedzi, typu ; przetestowałam, miałem i wiem :mrgreen:

Odnośnie opon Goodrich, faktycznie okazało się, że są twarde i droga hamowania, wiadomo, jak również hałas i inne.Michelin maja tak samo, ponoć :!: a więc zdecydowałam się, w końcu.... na Goodyear-y , cenowo prawie drugie tyle, ale cóż...Są mięciutkie, więc hałasu nie będzie, hamowanko bezpieczniejsze, no i na pewno maja i inne zalety, zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Witam:) .... Niemniej kierując do Was zapytanie, oczekiwałam jakiś konstruktywnych odpowiedzi, typu ; przetestowałam, miałem i wiem :mrgreen: ....

 

Wybacz, jeśli te nasze odpowiedzi wydały się niepełne i może trochę skrótowe, ale naprawdę chcieliśmy Ci pomóc :D

W skrócie:

- opony "do aut 4x4" są zwykle stosowane do aut terenowych, a Forester raczej takim nie jest. Z powodu rodzaju zawieszenia, nadwozia samonośnego i sposobu przekazywania napędu na koła, trudno go zakwalifikować do aut terenowych. Ma jednak większe zdolności terenowe od innych podobnych sobie samochodów i niektórzy lubią to wykorzystywać. Niektóre z Foresterów, np. te z reduktorami, się do tego trochę nadają, a inne raczej nie ....

- dlatego napisałem Ci, abyś się zwróciła do użytkownika Lukass, ponieważ On najlepiej potrafiłby Ci dobrać te opony.

Musiałabyś tylko napisać do niego PW, jaki masz konkretnie typ Forestera, ile i gdzie jeździsz (np. czy tylko po autostradach, czy może niemal wyłącznie po drogach polnych) i czego oczekujesz od samochodu (niektórzy uwielbiają zjeżdżać w trudny teren i taplać się w błotku, inni chcą aby samochód jak najlepiej trzymał się drogi w deszu ... itd). Może faktycznie typowe opony do aut terenowych bedą w sam raz dla Ciebie? Po prostu określ te warunki i Twoje oczekiwanie, a ludzie, którzy się znają na oponach i Subaru (!) udzielą Ci najlepszej z możliwych porad :mrgreen:

Moje poprzednie opony kupiłem za radą mojego nadwornego oponiarza, który prowadzi warsztat od wielu, wielu lat i na pewno sprzedał mi bardzo dobry towar, który chwalą wszyscy pozostali kierowcy, ale ... o tym, że do takiego Forestera jak mój, lepiej będą nadawać się inne, nie wiedział, bo i skąd ... Myślę, że Twoi sprzedawcy raczej też nie mają doświadczenia takiego, jak ktoś kto zajmuje się oponami i jednocześnie używa od lat Subaru :wink: .

 

No i widzisz, miało być "w skrócie", a się rozpisałem i nic z tego nie wynika ... bo ja się na oponach nie znam, ale ufam tym, którzy się znają i ich proszę o radę :wink:

Powodzenia w zakupach.

Pozdrawiam. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Witam:) więc zdecydowałam się, w końcu.... na Goodyear-y , cenowo prawie drugie tyle, ale cóż...Są mięciutkie, więc hałasu nie będzie, hamowanko bezpieczniejsze, no i na pewno maja i inne zalety, zobaczymy.

 

Napisz jak na mokrym się prowadzą, śliskie?, jak w zakrętach na suchych nie piskaja jak geolandary :evil: jak cena za sztukę?

 

Ja się zastanawiam jeszcze nad barumami bravurisami II, nieweiele niżej w rankingach niż pirelli, dunlop i goodyery, cena około 300 zł/sztuka...

 

-- So kwi 30, 2011 10:26 pm --

 

Moje poprzednie opony kupiłem za radą mojego nadwornego oponiarza, który prowadzi warsztat od wielu, wielu lat i na pewno sprzedał mi bardzo dobry towar, który chwalą wszyscy pozostali kierowcy, ale ...

 

Na jakich oponach jeździsz?

Link to comment
Share on other sites

Moje poprzednie opony kupiłem za radą mojego nadwornego oponiarza, który prowadzi warsztat od wielu, wielu lat i na pewno sprzedał mi bardzo dobry towar, który chwalą wszyscy pozostali kierowcy, ale ...

 

Na jakich oponach jeździsz?

 

 

Teraz na ContipremiumContact 2 (i to właśnie dzięki Lukassowi ;-)). nawet nie ma co ich porównywać do fabrycznych Geolanderów - po prostu rewelacja !!! :mrgreen:

A ten "dobry towar" to zimówki Fulda cośtamcośtam... Wtedy miały bardzo dobre notowania, bo np. klienci cenili je za niską ścieralność - więc miała b.dobre opinie. Ale ja wolałbym

aby zużyły się szybciej, za to lepiej trzymały np. na lodzie... Naprawdę lepiej pytać o opinię ludzi, którzy znają się na oponach ale też na Subaru :mrgreen:

PZDR :oops:

Link to comment
Share on other sites

Bridgestone Turanza ER300

 

 

mam te opony jeden z najlepszych na jakich do tej pory jezdzilem

 

porownywalnie dobre byly dla mnie TOYO Proxes T1R ale niestety znikaly w oczach

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem na Nokianach i są bardzo dobre, zwłaszcza na mokrym. Teraz mam ER300 i tez są bardzo dobre. Polecam obie marki, z tym że Nokiany sa chyba bardziej miękkie i szybciej znikają.

Link to comment
Share on other sites

ER300 to fajna gumka, co prawda nie wiem jak by sobie poradziła w jakimś soft terenie :lol: , ale miałem ją na 2 autach i na czarnym radzi sobie bardzo dobrze, no i nie znika w oczach 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę już na swoich nowych Continental ContiPremiumContact 2

Po prostu rewelacja. Nic nie słychać, samochodu nie sposób oderwać od asfaltu czy to na suchym czy mokrym. Nic nie buja, kałuż nawet głębokich w ogóle nie czuć, zdecydowanie lepiej też niż poprzednie GY Eagle F1 radzą sobie w koleinach - nie rzuca mi samochodem z boku na bok. Rewelacja!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...