ALEX Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Jak puszcza materiał i odpowidnio go nagłośnią to może być ładna afera!!!Może ludzie przejrzą na oczy :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Jak puszcza materiał i odpowidnio go nagłośnią to może być ładna afera!!!Może ludzie przejrzą na oczy :!: Jeśli faktycznie uzyskano takie zaskakujące wyniki w tym teście, to prawdopodobnie pojawią się w TVN smutni panowie z jakiejś kancelarii reprezentującej ORLEN i zablokują emisję. Tego się spodziewam, ale czekam z niecerpliwością co się okaże... :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Polecam oglądnięcie najbliższego odcinka programu GARAŻ na TVN Turbo,testowali na hamowni paliwa z BP, Shella, Orlenu i jakieś tam jeszcze. wyniki sa nastepujace: paliwo Verva jest gorsze od wiekszości 95 !!! a najwyzszą moc uzyskano na 99 V-power racing. No to świetnie teraz wiem od czego mi się auto popsuło ! Na stacji gdzie zawsze tankuje mówią, ze tylko ten od Subaru narzeka na Verve a wszyscy inni zachwyceni ! Subarynka od razu wyczuła podstęp ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 A może z jakiejś lewej stacji brali albo dostawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 A może z jakiejś lewej stacji brali albo dostawy? Tak czy siak czujni temperatury spalin poszedł się j............ Verva + wrodzona ułomność tego czujnika = 310 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Dowiedziałem się o wyniku testu paliw jako ciekawostkę bo smutni panowie z biura promocji Orlenu chcieli zablokować emisję, ale testy są podparte opiniami ekspertów taka "dupokrytka" producenta TVN. Co do paliwa na stacjach orlen od czasu kiedy szlak mi trafił sonde lambda po zatankowaniu paliwa 98 do mojej poprzedniej imprezy STi to omijam przybytki spod znaku orła szerokim łukiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 I z jakiej firmy dystrybutora lejesz teraz "Orlenowskie" paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 aflinta, Zmartwię Cię, bzdurą kompletną jest twierdzenie, że wszystkie koncerny sprzedają to samo paliwo. Sprawa uwarunkowń prawnych, produkcji i dystrybucji paliwa w polsce jest bardziej skomplikowana. Proponuję tankować na BP i Shellu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Tam akurat leję zależy w którą stronę jadę, czy do czy też z pracy Z tym, że co do pochodzenia paliwa to nie mam żadnej informacji kto je produkował, to przynajmniej mam nadzieję, że trzyma parametry, szczególnie takie jedno nie lubiane za bardzo tu na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alan Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 W Sti bardzo się czuje różnicę w paliwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaw Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 witam witam. Od zawsze w zasadzie tankuje na BP i jestem zadowolony... Od jakiegos czasu tankuje pb98 z przypadku... raz pojechalem i nie mieli 95... wzialem 98 i sie okazalo, ze za ta sama kase wyjechalem 20-30 km wiecej, no to znow za ta sama stala kwote 98 i znowu wiecej km niz na 95, do trzech razy sztuka znowu 98 i po raz 3 za ta sama kase wiecej wyjechanych km. Mam Subarynke 1,6 z 1995r. wydawaloby sie, ze powinienem tankowac pb95... W wakacje jechalem do szklarskiej poreby i jak wracalem zatankowalem na orlenie bo balem sie ,ze na styk dojade do bp za autostrada, i w sumie dojechalem na styk bo po tym jak nalalem orlenu wskazowka paliwa zaczela opadac w zastraszajacym tepie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Podobne zjawisko odzczuwalem w BMW 2.0 na VPower 99+ - mocy nie przybylo, ale spalanie sie zmniejszylo... (takie mialem wrazenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Nalałem pierwszy raz Vervy do syta/pełna i połowę baku mam przy przejechanych 160km, zamiast przy 190-210km :roll: :? Poprzedno z powodu braku PB98 zalałem 95Vpower na Shellu i tez kiepsko. Spaliłem wiecej, jechałem wolniej. Ale Verva na razie prowadzi w wysokim spalaniu i marnych osiągach. Zgodzę sie, że auto na PB98 spala minimalnie mniej niz na PB95. Około 40km na jednym pełnym baku potrafie zyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Zgodzę sie, że auto na PB98 spala minimalnie mniej niz na PB95. Około 40km na jednym pełnym baku potrafie zyskać. To trzeba policzyć, czy się opłaca lać droższą benzynę i dalje jechać czy też wychodzi na to samo co z Pb95 czy jest i tak drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 wychodzi podobnie, ale leję benzynę "lepsza" dla mojego silnika, i mam ciut lepsze osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmi Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 To wychodzi na to ze najlepiej lac z BP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 23 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 To wychodzi na to ze najlepiej lac z BP. Gwarantuję Ci,że znajdzie się kilku,kilkunastu, którzy stwierdzą,że np. na paliwie Shell'a robią więcej kilometrów. A co do informacji, że na paliwie ze stacji X auto przejedzie o kilkadziesiąt km więcej....no bez jaj. Tankując na tej samej stacji, jeżdżac w "podobnym stylu" (subietywnie) na baku moje auto robi x km lub x + 70km. Pewnie stacja oferuje w zależności od dnia różne paliwo.... Ja uważam, że w przypadku Subaru spalanie jest bardzo zróżnicowane!Wystarczy na odcinku 300 km kilkukrotnie użyc intensywniej gazu i gadanie o średnim spalaniu diabli biorą!!!Jak doskonale wiecie, np.Impreza może spalić od (na trasie) od ~9 litrów do 30...a nawet więcej. Człowiek nie jest robotem, ktory mógłby idealnie równo manipulować gazem, dlatego takie wyniki "statystyczne" sa niewierygodne ponieważ nie są przeprowadzone w idenycznych warunkach!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaw Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 w zasadzie o dokladnosci pomiarow nie ma mowy... ale o usrednieniu niedokladnego pomiaru mozna pisac w moim przypadku nie zatankowalem raz czy dwa razy pb95. tankowalem od momentu zakupu auta, zazwyczaj na tej samej stacji, wiedzialem ile mniej wiecej (zakladajac kolejny margines bledu licznika) przejade... nie pisze o dokladnej liczbie kilometrow tylko o przedziale i w dodatku ze slowami "mniej wiecej". zauwazylem, ze robie srednio te minimum 20km wiecej na pb98 niz na pb95... zaczalem tankowac pb98 i sprawdzalem stan licznika przed kazdym tankowaniem i zawsze pokazywal wiecej przejechanych kilometrow niz na pb95... nie przeliczalem tego na srednie spalanie, ale na ilosc km za okreslona kwote i przy 100 zl przejezdzalem srednio okolo 8-10% wiecej km niz normalnie. dobranoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 To wychodzi na to ze najlepiej lac z BP. W stanach skrot BP jest rozszyfrowywany jako "bad performance" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 24 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Orlenowi mówię NIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Ja się wypowiem w kwestii paliwa ale lpg. Na lpg BP (testy z ostatnich 3,4 tankowań) przejeżdżam ok 30-40 km więcej niż na lpg innych stacji orlen, statoil lub tzw. autogazy. Kolega kiedyś zwrócił mi uwagę na to że w testach to bp wygrywało zdecydowanie w jakości gazu ale nie wierzyłem (biorąc to na karb ustawianych przez sponsorów pseudotestów) dopóki nie sprawdziłem. Rzeczywiście po przejechaniu 50-70 normalnie gaśnie 1 lampka wskaźnika pełności baku lpg a tu surprise bo przy 80-100 jeszcze się świeciła ! Aha sprawdziłem na 2 różnych stacjach bp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Rzeczywiście po przejechaniu 50-70 normalnie gaśnie 1 lampka wskaźnika pełności baku lpg a tu surprise bo przy 80-100 jeszcze się świeciła !Aha sprawdziłem na 2 różnych stacjach bp. Lampka wskaźnika jest mało wiarygodna, na dodatek tankowanie pod korek też jest mało wiarygodne (bo zależnie od temperatury wchodzi inna ilość gazu do butli), na całość nakłada się fakt, ze instlacja sekwencyjna odpala auto na benzynie i przełącza na gaz dopiero po rozgrzaniu silnika. Tak więc sensowne pomiary spalania da się pomierzyć przy ciągłej jeździe miejskiej albo ciągłej jeździe po autostradzie czy innych drogach, gdzie nie będzie momentu jazdy na benzynie. Jeżeli jeżdżę po Krakowie to leję gaz albo na BP albo na Shellu - zależy jaka stacja jest po drodze. Wiele razy tankowałem za granicą (słowacja, czechy, chorwacja, węgry), niestety nie dane mi było zalać gazu niemieckiego bo obsługa nie znała angielskiego i była wybitnie odporna na próby tłumaczenia, ze mają inne końcówki w dystrybutorach. Ogólne wnioski są takie, że moja instalacja trawi sensownie wszystko co dane jej było spożyć, a różnica w przebiegach bardziej zależy od stylu jazdy niż tego gdzie zatankowałem (oczywiście nie neguję, ze są lepsze i gorsze stacje, ale jak na razie udało mi sie trafić na te lepsze - przynajmniej staram się). Prostym przykładem jest trasa, w której jak jest beznadziejnie tłoczno i trzeba jechać z ogonku, to spalam 10l/100km, jak jest luźniej i czasem powyprzedzam to spalanie rosnie do 11l/100km, a czasem nawet do 12l/100km (mój rekord to prawie 17litrów/100 - ale wtedy to było faktycznie szybko i deszcz padał ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Postaram sie jutro napisac, ktore paliwa sa importowane. Napewno prawda jest to co napisal Alex, ze duzo zalezy od ajenta. Ale jestes miszczu uparty To postaraj sie w miare szybko napisac, ktore paliwa sa importowane - bede jutro w Orlenie, to moze uda mi sie ich zaskoczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Nawiasem mówiąc to jeżlei tabliczki "paliwo importowane" przy dystrybutorach z 99 V-power to ściema to ciekawe że jeszcze nikt Shella nie pozwał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Nawiasem mówiąc to jeżlei tabliczki "paliwo importowane" przy dystrybutorach z 99 V-power to ściema to ciekawe że jeszcze nikt Shella nie pozwał. Nie sciema, tylko zabieg marketingowy. Dodatki sa importowane - a paliwo na stacji to pewien zbior komponentow. Podobny chwyt to naklejki z kontrola jakosci, czy gwarantowana jakoscia. Myslicie, ze jakiekolwiek procedury kontroli sie ostatnio zmienily? Nie. Ale jak widzisz taka naklejke, to oczywiscie chcesz w nia wierzyc. Jedyna kontrola, ktora interesuje koncerny to, czy pomiar ilosci paliwa w temp. 15 stopni C w zbiornikach oraz odczyt manualny z dystrybutorow zgadzaja sie z automatyka pomiarowa i wyliczeniem sprzedazy przez aplikacje POS-owa - czyli KASA. Na tym koncze temat z mojej strony, bo widze ze mamy tu mnostwo ekspertow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się