Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.06.2021 o 21:21, RoadRunner napisał:

Szykuje się mały upgrejd: chcę zmienić 1x11 SRAM Rival 1 na 2x11 GRX (mam otwory na montaż przerzutki z przodu). Ale z tego co czytałem to przerzutka tylna SRAM do kasety 11 będzie bez problemu obsługiwać kasetę 11 Shimano. W związku z tym tylna przerzutka zostaje a tym samym prawa klamkomanetka i tylny zacisk. Do zakupu mam lewą klamkomanetkę GRX z zaciskiem, przednią przerzutkę oraz korbę z 2 blatami. Coś pominąłem ? :) 

chyba łańcuch, linkę i pancerz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również chętnie posłucham o sprawdzonych rozwiązaniach - ciekaw jestem czy to nie łopocze w trakcie jazdy.

 

btw - w moim frankensteinie wjechał dzisiaj mostek redshifta i przy okazji nowa kiera - stara miała przedpotopową średnicę i ciut za krótko ją przyciąłem (za bardzo zapatrzyłem się na kurierskie trendy ostrokołowe ;)

mam nadzieję, że nadgarstki mi podziękują - pierwsze wrażenie jest super. 

 

redshift.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kruque Nadgarstki Ci pewnie podziekuja za mostek, ale szerokosc kiery raczej nie ma wplywu na nadgarstki - bardziej jej wygiecie.  Waskie kierownice sa bezpieczne, natomiast kierownice za szerokie moga miec negatywny wplyw na stawy w barku itp.

 

Z drugiej strony przy takiej ilosci podkladek pod mostkiem, to i tak pewnie pozycje masz bardziej pionowa i mniejszy nacisk na nadgarski - byleby siodelko bylo wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.5d5d86329490c30e12b2a5d8f1689f88.png

 

wbrew pozorom mimo podkładek pozycja jest bardziej ścigancka niż dostojna :)

jeśli chodzi o szerokość kierownicy to ciachnąłem na razie kilkanaście cm z oryginalnej 760mm, w przypadku poprzedniej przegiąłem - osprzęt mi się ledwo mieścił.

liczę że amortyzowany mostek plus szersza opona zrobią robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kruque napisał:

w moim frankensteinie wjechał dzisiaj mostek redshifta

Jeżdżę z takim od prawie roku. Rewelacja. Od miesiąca mam w gravelu amortyzowaną sztycę. Robi robotę na nierównościach niesamowitą.

 

Btw, może ktoś porównać Scotta 950 do 960 ?

https://www.scott.pl/produkt/813/4941/Rower-Genius-960

https://www.scott.pl/produkt/813/4940/Rower-Genius-950

W kilku miejscach znalazłem, że warto dopłacić do 950 ze względu na lepszy zawias ale nie wiem na czym na "lepszość" polega :)

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, RoadRunner napisał:

Jeżdżę z takim od prawie roku. Rewelacja. Od miesiąca mam w gravelu amortyzowaną sztycę. Robi robotę na nierównościach niesamowitą.

 

Btw, może ktoś porównać Scotta 950 do 960 ?

https://www.scott.pl/produkt/813/4941/Rower-Genius-960

https://www.scott.pl/produkt/813/4940/Rower-Genius-950

W kilku miejscach znalazłem, że warto dopłacić do 950 ze względu na lepszy zawias ale nie wiem na czym na "lepszość" polega :)

W 950 masz pelne zawieszenie Foxa, to taki odpowiednik Bilsteina ;) Lepiej tłumi jak ma tłumic, lepiej wybiera jak ma wybierać. 

B.Rz

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

 

 

Wygląda ciekawie, ale raczej nie ta półka cenowa ;)

Poza tym, w takich pantografach cofa się siodełko i nie wiem czy by mi to nie przeszkadzało - myślałem raczej o czymś prostszym:

https://allegro.pl/oferta/sztyca-amortyzowana-kellys-crx-urb-70-s-30-9-mm-9968578201

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2021 o 15:52, czekker napisał:

Czy ktoś z Was używa takich zestawów EZmtb do odpowietrzania hamulców?

Na allegro można kupić za mniej niż jednorazowa usługa w serwisie, a wygląda na to, że jest uniwersalne (końcówki do większości systemów).

image.thumb.png.2d23b78e6336c59c902ed2b184cda5d1.png

 

Chodzi mi oczywiście o zastosowanie amatorskie..

 

Aha, kupiłem ten wynalazek i nawet daje radę :thumbup:

Jakiś czas temu odpowietrzałem tył (przy okazji wymieniłem klocki na ceramiczne) - no i teraz to hamuje :biglol:

 

image.thumb.png.03933364c5daf6cd6061d4426fd7b3a2.png

 

image.thumb.png.ccbf121a4deb829264aeaeefdf73b094.png

 

 

PS.

Tak wiem, rower usyfiony, ale ostatnio straciłem zapał do ciągłego mycia ramy - więcej czasu na to marnowałem niż na jeżdżenie ;)

A pogoda była taka, że po chwili i tak wyglądało tak samo..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czekker napisał:

PS.

Tak wiem, rower usyfiony, ale ostatnio straciłem zapał do ciągłego mycia ramy - więcej czasu na to marnowałem niż na jeżdżenie ;)

A pogoda była taka, że po chwili i tak wyglądało tak samo..

 

:thumbup: za samodzielne odpowietrzanie hamulcow... to potrafi byc bardzo denerwujaca operacja... w zaleznosci od modelu hamulcow. 

 

Odradzam natomiast chwytanie roweru alu czy karbon za rame gdy jest mocowany w stojaku serwisowym bo nawet jesli rurki nie zostana zgniecione, to w przypadku alu lakier moze odejsc od ramy wlasnie w miejscu gdzie chwyt mial kontakt z rama.  Lepiej zlapac za sztyce. Do czyszczenia ramy polecam pledge do mebli ktory powoduje ze pozniej kurz i bloto latwiej schodza z lakieru.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kruque napisał:

image.thumb.png.5d5d86329490c30e12b2a5d8f1689f88.png

 

wbrew pozorom mimo podkładek pozycja jest bardziej ścigancka niż dostojna :)

jeśli chodzi o szerokość kierownicy to ciachnąłem na razie kilkanaście cm z oryginalnej 760mm, w przypadku poprzedniej przegiąłem - osprzęt mi się ledwo mieścił.

liczę że amortyzowany mostek plus szersza opona zrobią robotę.

Wydaje mi sie ze rama moze byc troszka za mala dla Ciebie - ale nie jestem specem od szosy... natomiast zdjecie wyjasnia zastosowanie tylu podkladek w polaczeniu z tym mostkiem. 

Znam problem z brakiem miejsca na kierze... u siebie mam zazwyczaj 580mm 5stopni wygiecia, do tego manetki obrotowe i robi sie ciasno dla niektorych klamek hamulcowych.  Ostatnio zaryzykowalem i zalozylem kiere 600mm;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Eryk napisał:

Odradzam natomiast chwytanie roweru alu czy karbon za rame gdy jest mocowany w stojaku serwisowym bo nawet jesli rurki nie zostana zgniecione, to w przypadku alu lakier moze odejsc od ramy wlasnie w miejscu gdzie chwyt mial kontakt z rama.  Lepiej zlapac za sztyce.

No to co w przypadku droppera? Nie ma tyle miejsca na "sztywnej" części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przymar napisał:

No to co w przypadku droppera? Nie ma tyle miejsca na "sztywnej" części.

Podobnie z karbonowa sztyca... ja robie tak ze uzywam poprostu stara aluminiowa sztyce i wkladam ja na miejsce droppera czy sztycy karbonowej.  Jest tez takie narzedzie:

ISC-1 Internal Seat Tube Clamp | Park Tool

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Eryk napisał:

Odradzam natomiast chwytanie roweru alu czy karbon za rame gdy jest mocowany w stojaku serwisowym

 

Do odpowietrzenia tyłu musiałem ustawić rower bardziej "w pionie" i mój budżetowy uchwyt z Lidla nie dał rady utrzymać tego za sztyce :biglol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, czekker napisał:

 

Mineralny.

I zabezpieczenie klocków na śrubce, a nie na tych drucikach jak w niektórych Shimano ;)

 

Minerlany jest najlepszy w serwisowaniu... przez lata meczylem sie z DOT w hamulcach Hope, ale ostatnio przerzucilem sie na Shimano i jestem bardzo zadowolony, bo nie dosc ze plyn mineralny to jeszcze bardzo latwe odpowietrzanie z tym nakrecanym kubeczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę jest ryzyko, że w karbonie coś się zgniecie jak złapiemy uchwytem za ramę ? Sam nacisk uchwytu jest niewielki - główne obciążenie to ciężar roweru. Jakby przy 10-15 kg na kilka(naście?) cm^2 coś miało się zgnieść to by oznaczało, ze paluchem można robić dziury w takiej ramie :)

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Eryk napisał:

Wydaje mi sie ze rama moze byc troszka za mala dla Ciebie - ale nie jestem specem od szosy... 

 

to rama przełajowa, one są takie 'przykrótkie' w porównaniu z szosą/gravelem. 

 

22 minuty temu, RoadRunner napisał:

Naprawdę jest ryzyko, że w karbonie coś się zgniecie jak złapiemy uchwytem za ramę ? 

 

też mi się to wydawało abstrakcją, ale w trakcie dyskusji o bagażnikach Xawery1939 uświadomił mi, że ramy uszkodzone w ten sposób nie są objęte gwarancją i nie opłaca się ryzykować przy bardzo drogich framesetach. np żaden bagażnik rowerowy thule dostępny u nas nie ma wprost napisanej deklaracji, że nadaje się do przewozu karbonów (trzeba zacisnąć szczękę na ramie). do przewozu drogich rowerów kolega proponował coś takiego: https://yakima.com/products/highroad albo https://www.yakima.com/drtray. 

 

ja wożę karbonową ramę na taniej platformie, ale nie mam szczęki tylko ramę przypinaną paskiem do ogumowanego pałąka. poza tym cena mojego roweru nie była pięciocyfrowa :)

Edytowane przez kruque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, RoadRunner napisał:

Naprawdę jest ryzyko, że w karbonie coś się zgniecie jak złapiemy uchwytem za ramę ? Sam nacisk uchwytu jest niewielki - główne obciążenie to ciężar roweru. Jakby przy 10-15 kg na kilka(naście?) cm^2 coś miało się zgnieść to by oznaczało, ze paluchem można robić dziury w takiej ramie :)

Jak sie zastanowisz to wszystko co montujesz na karbonowej kierownicy ma konkretne momenty dokrecania - na alu to nie mialo takiego znaczenia jak w karbonie... A jaki jest dopuszczalny moment sciskania ramy?  Tego nie wiadomo, tym badziej ze rama karbonowa coraz czesciej nie ma okraglego przekroju wiec i rozklad sily zacisku nie jest tak rownomierny jak w w ramach z tradycyjnych rurek.  Nie mowiac nic o tym ze ramy nie sa konstruowane tak by je ktos sciskal klamrami. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...