Skocz do zawartości

Koła do Forka


slim

Rekomendowane odpowiedzi

Mistral ja nie chcę robić z mojego Forka STI chce mieć auto które ma dobre i sprawne amortyzatory a przy okazji bedzie trochę niższe - w terenie i tak się ne poruszam.

Może ktoś ma sugestie jak to osięgnąć wiedząc że wylało mi sls i musze wydać min 1600 zł na zamienniki, 4 amorki sti plus sprężyny i montaż to ok 4,5 tys zł gdybym wymienial równiz przód to koszt serii byłby niewiele mniejszy.

Martwi mnie tylko ET 35 felgi ale coż jak nie znajde innej 18 to pewnie spróbuje z tą..

 

Chętniej wysłucham Waszych rad..

Pozdr

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z mojej perspektywy wygląda to tak, że po zmianie opon z 225/60/16 zima i na tych samych oponach 225/55/16 lato na obecne 225/45/18 nie ma wyraźnie zauważalnego spadku komfortu jazdy... komfort to oczywiście tutaj słowo umowne, ale w każdym razie nie ma wielkiej różnicy i to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Oczywiście ie wnikam tutaj w kmfort wpadania w głębsze dziury, ale o tym przecież wspominać tutaj nie muszę, każdy wie, jak jest...

 

Auto na pewno w łuku jest pewniejsze w prowadzeniu, bo opona na niskim profilu nie poddaje się tak jak wielki balon i to jest zdecydowany plus.

 

Największym minusem jest właśnie to, że przez dość małe ET koło jest nieco oddalone od piasty i przez to auto bardziej myszkuje po drodze i trzeba go pilnować. Tutaj znacząco dały o sobie znać niedomagania mojej pompy wspomagania, która być może zostanie jutro (korekta godziny...) - dzisiaj zmieniona.

 

Co do ciśnienia, to obecnie mam 2,6 przód i 2,4 tył.

Sądzę, że z przodu powinno być nieco więcej ze względu na cieżar silnika i większe obciażenia, także na boki.

Ciśnienia na poziomie 2 i bliskiej okolicy sprawiłyby chyba, że po prostu byłby kapeć i auto prowadziłoby się mocno "gumowo"... Takie moje subiektywne opinie...

 

Mistral

 

-- 27 kwi 2011, o 23:19 --

 

wookie76,

 

Kropkowicz chybanadal ma te sprężyny z Forka STI w dobrej cenie... Już one obniżą Ci troszkę auto. Ma chyba też sensowne amory, jak dobrze pamiętam, to chyba AGXy. Jego auto miało pewnie z 270 kucy i prowadziło się bardzo fajnie z tą mocą, więc sądzę, że warto z Kropkowiczem dobrze pogadać.

 

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burzun, Mistral

 

Myślałem nad KYB plus sprężyny STI ale cena 4 amorków plus sprężyny (od kropkowicza np) to pewnie ok 3 tys zł więc robi się juz blisko ceny ok 4 tys za komplet STI stąd moje rozterki, pogadam z Kropokowiczem czy by mi całego zestawu nie opchnął.

 

Przez myszkowanie rozumiem wpadania auta w koleiny? bo chyba nie na równiej nawierzchni?

 

pozdr

 

Burzun a jak myslisz przy zestawie agx plus sprężyny sti ile auto pójdzie w dół i czy bedzie konieczne zaginanie błotników, czy zestaw bedzie na tyle twardy że nie dobije go dostatecznie głęboko aby obtarło, moze lekki negatyw z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nie wczoraj trafił do auta stabilizator tylny 20 mm z STI i znacząco poprawiło się prowadzenie auta w połączeniu oczywiście z niskoprofilowymi oponami. Już sie autko (pomimo zawieszenia a'la USA) nie buja tak bardzo.

 

 

 

Mistral

Zmieniałeś coś jeszcze (np. łączniki ), bo też się nad taką operacją zastanawiałem, tylko nie wiem czy nie pociągnie to za sobą kolejnych zmian :?:

Trochę się już przyzwyczaiłem do bujania, ale chętnie bym poprawił stabilność, szczególnie w zakrętach :wink:

Ciekawe czy można dobrać grubszego staba do MY09 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nie wczoraj trafił do auta stabilizator tylny 20 mm z STI i znacząco poprawiło się prowadzenie auta w połączeniu oczywiście z niskoprofilowymi oponami. Już sie autko (pomimo zawieszenia a'la USA) nie buja tak bardzo.

 

 

 

Mistral

Zmieniałeś coś jeszcze (np. łączniki ), bo też się nad taką operacją zastanawiałem, tylko nie wiem czy nie pociągnie to za sobą kolejnych zmian :?:

Trochę się już przyzwyczaiłem do bujania, ale chętnie bym poprawił stabilność, szczególnie w zakrętach :wink:

Ciekawe czy można dobrać grubszego staba do MY09 :?:

 

Zmieniłem stabilizator na 20 mm z STI i łapy, które go trzymają też na STI, bo podobno fabrycze może pourywać (w Forku to są dość cieńkie blaszki). Ponieważ te łapy z STI są krótsze musiałem zastosować inne łączniki. Dla próby zostały zainstalowane łączniki z Hondy HRV, ale widzę, że odrobinę krórze byłyby chyba troszkę lepsze.

 

W efekcie auto buja się dużo mniej na boki w szybkich zakrętach, chociaż jest jeszcze nieobjeżdżone, więc pewnie za jakiś czas poznam więcej zalet bądź wad tego rozwiązania.

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

moze ktos mial okazje jezdzic na 17" z profilem 60 ?

w tej chwili mam 16" na 60 i w sumie juz dosc mocno czuc nasze piekne drogi, wiec nie chcial bym zmieniac profilu na nizszy, a po prostu wieksze felgi i zastanawiam sie czy 17" 215/60 wejda i nie beda nigdzie obcierac ?!

jesli bylo by ok to moglbym wtedy zalozyc na 16" zimowe o profilu 70, zeby lepiej wybierac nierownosci, zdaje sobie sprawe, ze za szybo sie na takim profilu nie pojezdzi, ale przynajmniej bedzie bardziej komfortowo :)

 

dzieki za ewentualne odpowiedzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem zimówki Goodyear UG Performance 2 215/60/R17. Miały średnicę większą od fabrycznie montowanych Geolandarów 215/55/R17 o ponad 2,5% (więcej niż to wynika z tabeli zamienników dla tych profili). Jazda była dość komfortowa- może nawet bardzo komfortowa. Koła nigdzie nie obcierały nawet w maksymalnych skrętach. Jednak nie hamowałem ostro i nie jeździłem w wyboistym terenie. W śniegu, typowych dziurach i koleinach było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku na komfort nie ma co za bardzo liczyć, bez względu na opony...

 

W każdym razie posprawdzaj sobie tutaj...

 

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

 

a w czwartek wpadnij na spot.

 

Mistral

 

faktem jest to, ze o komforcie w Forku raczej ciezko mowic, ale czlowiek zawsze probuje sobie cos polepszyc :D

 

jako, ze jestem "swiezakiem", Forek w moich rekach jest zaledwie od 10 dni, to duzo jeszcze musze sie nauczyc :mrgreen:

 

a gdzie macie spota w trojmiescie, co bym mogl w miare mozliwosci sie przylaczyc ?

 

no i dzieki za odzew :lol:

 

-- N maja 01, 2011 2:16 pm --

 

Założyłem zimówki Goodyear UG Performance 2 215/60/R17. Miały średnicę większą od fabrycznie montowanych Geolandarów 215/55/R17 o ponad 2,5% (więcej niż to wynika z tabeli zamienników dla tych profili). Jazda była dość komfortowa- może nawet bardzo komfortowa. Koła nigdzie nie obcierały nawet w maksymalnych skrętach. Jednak nie hamowałem ostro i nie jeździłem w wyboistym terenie. W śniegu, typowych dziurach i koleinach było super.

 

 

czyli jest szansa, ze sie uda :lol:

 

dzieki za niusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoty są zawsze w czwartki o 21:00 na pasie startowym na Zaspie, a właściwie na tym, co po nim pozostało, przy wiadukcie.

Później jedziemy do KFC na Grunwaldzkiej przy salonie Subaru na kurczaki, a nowi zawsze stawiają pepsi...

 

Mistral

 

-- 1 maja 2011, o 14:26 --

 

A co do większego profilu opony, to powinno wejść, tylko trzeba zadać sobie pytanie, czy ważniejsza jest dla nas komforotwa jazda, czy jazda pod kontrolą... 60 to i tak dość duży profil i w ekstremalnych sytuacjach znaczącą wydłuża czas reakcji (skrętu) ze względu na pracę opony.

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoty są zawsze w czwartki o 21:00 na pasie startowym na Zaspie, a właściwie na tym, co po nim pozostało, przy wiadukcie.

Później jedziemy do KFC na Grunwaldzkiej przy salonie Subaru na kurczaki, a nowi zawsze stawiają pepsi...

 

Mistral

 

-- 1 maja 2011, o 14:26 --

 

A co do większego profilu opony, to powinno wejść, tylko trzeba zadać sobie pytanie, czy ważniejsza jest dla nas komforotwa jazda, czy jazda pod kontrolą... 60 to i tak dość duży profil i w ekstremalnych sytuacjach znaczącą wydłuża czas reakcji (skrętu) ze względu na pracę opony.

 

Mistral

 

postaram sie w czwartek zintegrowac na spocie

 

jesli chodzi o profil, to masz absolutna racje i calkowicie zdaje sobie z tego sprawe, ze wlasnie cos za cos :(

ale na razie to tylko takie moje przymiarki, jesli znajde za rozsadna cene 17", to na lato bylo by w porzadku przy profilu 55 lub 60, wtedy stare 16" zostaly by na zime o profilu pomyslalo by sie nieco pozniej (co najmniej 60 jak w oryginale)

 

dzieki za dordztwo i mam nadzieje do zobaczenia na spocie :)

 

-- Cz maja 05, 2011 8:38 pm --

 

Spoty są zawsze w czwartki o 21:00 na pasie startowym na Zaspie, a właściwie na tym, co po nim pozostało, przy wiadukcie.

Później jedziemy do KFC na Grunwaldzkiej przy salonie Subaru na kurczaki, a nowi zawsze stawiają pepsi...

 

Mistral

 

Kurcze no i bylem, chcialem sie zintegrowac, a tu dooopa blada, ciemno zimno i nikt sie nie pojawil :cry:

 

Szkoda, moze uda sie kiedy indziej spotkac z innymi posiadaczami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę śmiecić więc pytanie zadam tu ;)

Obecnie w forku mam 15" koła, chcę przesiąść się na 16" czyli wg producenta zalecany rozmiar to 215/60, a czy eksperymentował ktoś z oponami w rozmiarze 215/65/16? Opony w tym rozmiarze są troszkę tańsze, jest spory wybór no i jeśli się nie mylę wskazania prędkościomierza powinny być bardziej wiarygodne (innymi słowy nie powinien tak zawyżać).

Chętnie dowiem się wszystkich za i przeciw :)

 

A forek oczywiście MY'03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę śmiecić więc pytanie zadam tu ;)

Obecnie w forku mam 15" koła, chcę przesiąść się na 16" czyli wg producenta zalecany rozmiar to 215/60, a czy eksperymentował ktoś z oponami w rozmiarze 215/65/16? Opony w tym rozmiarze są troszkę tańsze, jest spory wybór no i jeśli się nie mylę wskazania prędkościomierza powinny być bardziej wiarygodne (innymi słowy nie powinien tak zawyżać).

Chętnie dowiem się wszystkich za i przeciw :)

 

A forek oczywiście MY'03

Faktycznie rozmiar standardowy 215/16/60 jest nieco problematyczny... ale z profilem 65 nie będzie żadnego problemu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kurcze no i bylem, chcialem sie zintegrowac, a tu dooopa blada, ciemno zimno i nikt sie nie pojawil :cry:

 

Szkoda, moze uda sie kiedy indziej spotkac z innymi posiadaczami.

 

Pozdrawiam

 

 

Nie możliwe. Siedzieliśmy tradycyjnie na pasie (na tym odcinku przy wiadukcie), a potem standardowo pojechaliśmy do KFC ns Grunwalziej.

A Ty o której byłeś?

W czwartek próbuj jeszcze raz...

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kurcze no i bylem, chcialem sie zintegrowac, a tu dooopa blada, ciemno zimno i nikt sie nie pojawil :cry:

 

Szkoda, moze uda sie kiedy indziej spotkac z innymi posiadaczami.

 

Pozdrawiam

 

 

Nie możliwe. Siedzieliśmy tradycyjnie na pasie (na tym odcinku przy wiadukcie), a potem standardowo pojechaliśmy do KFC ns Grunwalziej.

A Ty o której byłeś?

W czwartek próbuj jeszcze raz...

 

Mistral

 

No to wychodzi na to, ze ja jestem "dooopa" :mrgreen:

Bylem gdzies tak o 20.45 i krecilem sie dookola przez 20 minut po okolicach i nie wpadlo mi w oko zadne Subru :evil:

Ale z tego wniosek, ze widocznie w zlym miejscu szukalem, krecilem sie dookola pasa od srony Zaspy (SKM).

Jesli tylko znajde sily to poprobuje w ten czwartek :)

 

Aha, moj Forek ma juz nowe buty 7,5x17 i na tym 225x55R17 :D

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tylko znajde sily to poprobuje w ten czwartek :)

 

Aha, moj Forek ma juz nowe buty 7,5x17 i na tym 225x55R17 :D

 

pozdro

 

 

Przyjedź koniecznie i pochwal się kapciami.

Jak spotkasz na pasie srebrną Octavię, Mazdę RX8 czy np. granatowe Audi A4 z plecakiem, to także podjeżdżaj - to nasi, tylko po cywilu...

 

Ewentualnie dzwoń 888 162 173

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę śmiecić więc pytanie zadam tu ;)

Obecnie w forku mam 15" koła, chcę przesiąść się na 16" czyli wg producenta zalecany rozmiar to 215/60, a czy eksperymentował ktoś z oponami w rozmiarze 215/65/16? Opony w tym rozmiarze są troszkę tańsze, jest spory wybór no i jeśli się nie mylę wskazania prędkościomierza powinny być bardziej wiarygodne (innymi słowy nie powinien tak zawyżać).

Chętnie dowiem się wszystkich za i przeciw :)

 

A forek oczywiście MY'03

Faktycznie rozmiar standardowy 215/16/60 jest nieco problematyczny... ale z profilem 65 nie będzie żadnego problemu :wink:

 

 

BartZ, czemu rozmiar standardowy jest problematyczny?

 

Czytam wątek, ale przyznam, że trochę się gubię. Co byście polecili do forka na 16", pół na pół asfalt i dość wyboiste drogi polne/żwirówki. Nie szaleję na zakrętach, ale lubię kiedy samochód jest stabilny podczas wyprzedzania na węższych drogach, kiedy trzeba jeździć wygryzionymi z asfaltu krawędziami. Co na lato, a co na zimę? Zimą drogi wiejskie, odśnieżane, ale nie solone i niekiedy głębszy śnieg - jak zawieje z pobocza a pługu nie widać na horyzoncie (albo sam się zakopał, hihi!!)

 

A, i jeszcze żeby nie ścierały się błyskawicznie, choć nie wiem, czy w moim przypadku ma to jakieś znaczenie, bo wyrabiam ok. 15 - 20 kkm rocznie. Ale może ma, zapytać nie zaszkodzi :)

 

...a lansuję się tuszem do rzęs, nie oponami ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...