Jump to content

Swap silnika


BlindNomad

Recommended Posts

Witam. Zastanawiam sie nad przelozeniem silnika do mojego subaru,coraz bardziej odczuwam brak mocy,zwlaszcza przy kilku pasazerach. Zastanawialem sie nad tym zeby wrzucic do siebie 2.0 wolnossacy,slyszalem ze napedy,hamulce ,skrzynia sa takie same, czy to prawda? Co trzeba jeszcze przekladac przy 2.0T?przypuszczam ze hamulce,ale czy skrzynia tez jest inna(wiem ze w wrx i sti napewno sa inne? Co myslicie o 2.5 od RS albo 2.2 ?Ciezko je znalezc?Czy skrzynie sa inne?Jak stoja cenowo?

Co sie bardziej oplaca kupic anglika i zrobic przekladke,czy przekladac z anglika do siebie? Z góry dziekuje za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

2.0 n/a - inne przełożenia skrzyni, inna wiązka el, inny sterownik silnika.

2.0t - inna skrzynia, wiazka, ecu, hamulce.

 

Prawdopodobnie masz u siebie z tyłu bębny hamulcowe.

Do zmiany na tarcze potrzebowałbyś jeszcze zwrotnice.

 

Najbardziej się opłaca sprzedać to co masz i kupić to co chcesz.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myslalem zeby tak wlasnie zrobic, juz nawet dalem cynk znajomemu ze jakby cos bylo to zeby bral. Ale np kupujac gt'ka moglbym uzyc tylko elementy wnetrza,bo maglownica juz jest inna, a do tego dochodza chyba jeszcze inne rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

maglownica jest taka sama (lub prawie taka sama) dopiero w STI jest krótsza ...

tak na pewno będziesz miał do przerobienia wiązkę elektr. i pedały, bo sprzęgło w N/A jest na lince a w GT jest hydrauliczne, deskę, światła i lusterka możesz wziąć ze swojego 1.6 - jeżeli kupisz GT'ka w tej samej budzie ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wlasnie myslalem bardziej o GT, bo n/a bez sensu sciagac z anglii, ten znajomy ostatnio mial GT 96rok za 600funtow,tylko za pozno dal mi znac :/ Ale zawsze byloby to troche taniej odejmujac ta dese lusterka itp. A czy tapicerke drzwi tez trzeba zmieniac? czy wystarczy ze elektryke przerzuce ?jak jest z siedzeniami?mozna bez problemu przerobic prawy na lewy?

 

U mnie troche bez sensu wkladac pieniadze w naprawe. wyjdzie mi tyle co za silnik i przelozenie...a mocy mu nie przybedzie... kupilem go tylko "do jazdy" trafilo na subaru i teraz mnie wzielo na dobre... nawet to mulaste 1.6 ma w sobie to cos, czego nie znajdzie sie w innych autach jezdzacych po naszych drogach.

Link to comment
Share on other sites

musisz miec całe auto zeby nie kompletowac pojedynczo czesci ja robiłem u siebie i bez wiekszych problemów ale przywiozłem sobie całego wrx kombi z angli jak chcesz jakies info pisz na PW mi zajeło to ok 1tygodnia w tym ze moja to seryjnie była impreza sport 2.0GL skrzynia została seryjna ( bardzo krotka ) juz 6 miesiecy bez problemów zadych a nie oszczedzam auta raczej:))) przekładnia z anglika nie pasuje zostawiasz swoją ktora pasuje na sanki przednie z anglika bo na twoje orginalne nie wejdzie nowy silnik

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Odgrzebie antyczny temat, bo mam pytanie odnośnie antycznego swapa. :twisted: Mam EJ20E i planuję wsadzić do siebie serducho EJ22 z dziadka Legacy i zastanawiam się czy czegoś jeszcze prócz silnika i ECU będę potrzebował do szczęścia? Chodzi mi głównie o przepływki i MAFy bo tu zielony jestem.

Edited by dexter4127
Link to comment
Share on other sites

Przepływka to MAF :)

 

EJ20E to wciąż MAF, jak EJ22 z dziadka z podobnych lat to też MAF i masz P&P. MAP pojawia się dopiero w poliftach i silnikach Phase 2 czyli końcówka lat 90tych.

 

Tu masz temat podobny, jest ich duużo więcej: 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dnia 5/12/2017 o 11:59, HoQ napisał:

Przepływka to MAF :)

 

EJ20E to wciąż MAF, jak EJ22 z dziadka z podobnych lat to też MAF i masz P&P. MAP pojawia się dopiero w poliftach i silnikach Phase 2 czyli końcówka lat 90tych.

 

Tu masz temat podobny, jest ich duużo więcej: 

 

 

 

Rozumiem, że wzięcie EJ22 z 1991 roku i zastąpienie nim EJ20 125KM 2002r. jest złożone, bo trzeba pokombinować z okablowaniem, bieg jałowy i inne wspomniane na amerykańskich forach.

A czy wstawianie ww. EJ22 do Imprezy 1995 JDM WRX GF8 jest problematyczne j.w. czy raczej równie proste jak wsadzenie EJ22 w miejsce EJ20 116KM?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Voldemort napisał:

Rozumiem, że wzięcie EJ22 z 1991 roku i zastąpienie nim EJ20 125KM 2002r. jest złożone, bo trzeba pokombinować z okablowaniem, bieg jałowy i inne wspomniane na amerykańskich forach.

 

+ prawdopodobne problemy z EGR, którego z tego co kojarzę w EJ22 z 91 roku jeszcze nie było.

 

13 godzin temu, Voldemort napisał:

A czy wstawianie ww. EJ22 do Imprezy 1995 JDM WRX GF8 jest problematyczne j.w. czy raczej równie proste jak wsadzenie EJ22 w miejsce EJ20 116KM?

 

Tutaj już lipa, tak jak z resztą w drugą stronę: cała wiązka, komp, osprzęt, sprzęgło, chłodzenie - raczej najgorsza buda do wstawiania silnika N/A.

Link to comment
Share on other sites

Czyli trzymam się metodologii EJ18 EJ20 115/116KM i EJ22 i jak zostawię kolektor od starego i czyli wału+wałka to powinno być wszystko w porządku.

 

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...