lekszyc Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Witam, Zastanawiam się nad kupnem legasa h6 forka 2,5 turbo lub 2,0 turbo - wszystko roczniki kolo 2006. A pytanie moje jest z gatunku blisko infantylnych ale proszę jednak o odpowiedz która pomoże mi w decyzji. KTORY Z NICH BĘDZIE PALIŁ NAJMNIEJ. Przeszperalem wątek o spalaniu i odpowiedzi są od sasa do lasa a z raportów spalania w necie wynika ze 2,5 t ma największy wir w baku. Ale na serio miałem imprezę gt99 i denerwuje mnie stałe spalanie na poziomie 17-18 a alternatywa jest audi 2.0t. Ale to już nie subarak:( a ostatnie 3 lata spędziłem mając przed oczami momo subaraka. Wszystkie oczywiście w manualu - znalazłem dziwne info ze legas w manualu pali wiecej????????? I jeszcze jedno który silnik jest najmniej awaryjny Ale się rozpisalem Dzięki za pomoc -- 2 sty 2011, o 10:20 -- O kurcze, Mam prośbę do administratora o przeniesienie do wątku o spalaniu:) Umiescilem tu przez pomyłkę. Sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 najmniej awaryjny jest H6 najbardziej ekonomiczny w miejscie jest 2.0T w trasie to juz zalezy ale stawiam na H6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Szybka jazda w trasie i w zasadzie H6 powinien brać najmniej paliwa, jeżeli planujesz jeździć zgodnie z przepisami obowiązującymi u nas i bez większej dynamiki, to 2.0T będzie tutaj liderem. W mieście przy delikatnym traktowaniu 2.0T też spali najmniej, H6 weźmie najwięcej. Oczywiście 2.0T nie będzie się tak zbierał żwawo jak 2,5T czy H6. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lekszyc Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Najbardziej ekonomiczny w miescie 2,0t!!!!!????? To znaczy ze jak w imprezie palil mi 17 to w forku 20!!!! Masakra! A przy jeździe w mieście h6 z racji na brak turbiny nie powinno brać mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 twoja impreza miala stary system zarzadzania paliwem + twoj ciezki but i wychodzilo ci 17+ a auta o ktore pytasz sa juz troszkee mlodsze i nie powinny tyle palic :roll: pozatym jak niechcesz aby ci tyle palily to wyciagnij cegle z buta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 To znaczy ze jak w imprezie palil mi 17 to w forku 20 Prawda jest taka, że moja żona w zeszłym roku w Foresterze z silnikiem 2.0T, zimą spalała ok. 20 litrów przy czym jazda wyłącznie w korkach bez żadnego wcikania gazu do dechy i to jest fakt obiektywny a nie gdybanie. Dlatego też między innymi sprzedałem samochód bo to był kompletny bezsens; pamiętam że jeden bak nie starczał na przejechanie 300 km. Na trasie latem zszedłem tym samym autem, minimalnie do ok, 8,5 litra czyli rozstrzał jest potężny. Jeżeli tym autem będziesz jeździł po zakorkowanym mieście albo robił bardzo krótkie odcinki to musisz się liczyć z takim spalaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 a dlaczego niby H6 ma palić najwięcej w mieście? :shock: Moje z manualną skrzynią pali 11.5, a z automatyczną 12.5 - nie sądzę, żeby zaturbione tyle paliły... w trasie nieautostradowej poniżej 9 litrów, na autostradzie przy prędkości ok 150 na liczniku poniżej 11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Moje z manualną skrzynią pali 11.5, a z automatyczną 12.5 W Krakowie 100% miasto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 H6 (OBK) po mieście zeszlej zimy na krótkich odcinkach spalał max 17. Średnia z 50000km 12,5l. 50/50 miasto/trasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lekszyc Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Czyli usredniajac 2,5t będzie palilo najwiecej ale i tak wszystkie polykaja znacznie wiecej niż 2.0t czy 3,2 audi Szkoda ze nie mogą dopracować tych silników... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 po remapie bedzie palil mniej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 H6 (OBK)...... Średnia z 50000km 12,5l. 50/50 miasto/trasa :shock: to mniej niz moj wrx :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 E no 2.0 T to tak 12-13 bez względu gdzie i jak Tzn jak się postarać wiadomo można więcej lub mniej Dla przykładu 4.2 V8 pali 16 w mieszanym przy normalnej jeździe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Na trasie mój LGT 2,5 turbo ( 120 km/h ) 9.1 litra a na krótkich dojazdach do pracy 15 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lekszyc Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Na czym polega remap o którym mówisz? Korekta momentu? Jeśli to działa to dlaczego fabrycznie nie maja takiego programu? sa jakies minusy? Ile +- kosztuje i gdzie można zrobić? nie-ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Najbardziej ekonomiczny będzie chyba 2,5 N/A, tylko nie wiem czy bierzesz pod uwagę OBK :roll: W mieście i korkach spala ok. 11,5 - 12 l/100 km. Na trasie przy prędkościach 140-150 km/h spala ok. 10,5 l/100 km. Przy prędkościach ok. 110 km/h to spalanie schodzi do ok. 9,2 l/100 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lekszyc Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Najbardziej ekonomiczny będzie chyba 2,5 N/A, tylko nie wiem czy bierzesz pod uwagę OBK :roll: W mieście i korkach spala ok. 11,5 - 12 l/100 km. Na trasie przy prędkościach 140-150 km/h spala ok. 10,5 l/100 km. Przy prędkościach ok. 110 km/h to spalanie schodzi do ok. 9,2 l/100 km. tnx wykaze sie teraz niekompetencja ale rozszyfrujesz prosze skroty: N/A i OBK - pewnie outback - jesli turbo to tak czy 2,5 N/A jest rowniez w foresterze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shyha Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 N/A czyli Naturally Aspirated czyli silnik wolnossący, OBK to Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 czy 2,5 N/A jest rowniez w foresterze jest ale to tylko US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Wg mnie najgorzej wypada 2.0 N/A - najgorsza dynamika, zmusza do wciskania gazu, spalanie rośnie (mój legas III kombi średnio brał 10,5) ale też najmniej problemów z motorem (generalnie nie do zarżnięcia ). 2.0T to bardzo dobry kompromis między osiągami, spalaniem a trwałością, mnie średnio pali 11,5 (ale jak pojeździłem ostatnio po mieście i poupalałem troszkie to wziął prawie 14 ), sam silnik jest również bardzo trwały; z jednego musisz sobie zdawać sprawę - jak się zapnie turbina, to spożycie będzie duże i tyle, no z czegoś tą mieszankę trzeba uzyskać, a jak masz więcej tlenu to i paliwa musi być więcej :wink: . 2.5 N/A może palić mniej niż 2.0 N/A (ja tak miałem w OBK w porównaniu do legasa), mi palił ok. 9,5 (jeżdżony w taki sam sposób jak legas), lepsza dynamika, ale trochę brak tego kopnięcia jak w 2.0T, co do trwałości motoru nie będę się wypowiadał, bo opinii jest tyle co użytkowników. 2.5T to kosa, rewelacyjne osiągi, co do spalania to nie mam pojęcia, koledzy piszą różnie, ale średnia jawi mi się gdzieś koło 12,5 - 13,5. Trwałość, no coś tam siedzi na rzeczy, ale nie czuję się upoważniony do wystawiania rzetelnych opinii. 3.0 H6 jest rewelacyjny, świetna dynamika szczególnie w spec b, spalanie bierze się tu tylko z dużej pojemności, ale legas jest bardziej opływowy, przez co jego opory są mniejsze (również przez niski zawias), dlatego nie demonizowałbym z tym spalaniem, przypuszczam, że wartości będę przeciętne dla tej pojemności w tej klasie aut plus litra na AWD. Wybór generalnie nie jest prosty, pojeździj, pomacaj, sam zobaczysz co Ci najbardziej leży :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 mój forek 2,5t ma średnie spalanie z 70kkm niecałe 13l/100 z czego 99% to miasto znam kilka osób z w 2.0t i mają większe spalanie. Być może bardziej używają turbiny? nie wiem ale w mojej ocenie 2.5t ma znacznie mocniejszy dół, auto sprawnie przyspiesza bez szczególnego dmuchania. co do H6 podobno mniej pali w trasie, więcej w mieście. Trzeba pamiętać o tym, że 2.5t od my06 są całkowicie elektroniczne i steruje nimi komputer 32bitowy poprzednie były sterowane linką przepustnicy gazu i komputer był 16bit. na ile ma to znaczenie? nie wiem jakieś ma skoro wycofano się z tego pomysłu. ja chyba wybrał bym H6 oczywiście manualna skrzynia pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lekszyc Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 dzieki N/A odpada z racji na dynamike - jedynie H6 Coraz bardzisj skłaniam się do H6 ale kusi mnie ciągle turbo w foresterze. Mam nadzieje, że ukaszWRX miał racje i forek 06 będzie miał lepszy program i system zarządzania paliwem niż mój turbowirwbakudziadek gt-ek -- 3 sty 2011, o 14:28 -- Rozumiem, że wątek awaryjności i potencjalnych problemów jest już gdzieś na forum męczony Ja miałem gt i uszczelke robiłem H6 wydaje się najbezpieczniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 H6 wydaje się najbezpieczniejszy i tak chyba jest :!: bo kazdy uturbiniony boxer ma jakies swoje wady w jednym panewki padaja, w innym uszczelki leca :roll: a slyszal ktos cos o jakichs awariach w H6 :?: bo ja jeszcze nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 a ma ktoś te silniki? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 a ma ktoś te silniki? :shock: luknij do watku o spec.b-kach tam jest ich duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się