Skocz do zawartości

SPRT AD 2011


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 470
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Witam wszystkich gorąco i serdecznie !!!

 

Siemanko na forum 8)

 

 

Mam nadzieję, że na Plejadach będzie Wojtek...

 

i przejazd z Nim będzie nagrodą dla zwycięzców Plejad , jak kilka lat temu z Fryczem :P

 

No to mamy nowe Subarowe pozdrowienie Siemanko

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę w temacie 2010 , ale całkiem fajne podsumowanie sezonu 2010 w wykonaniu Kajta i SPRT. Gratulacje dla Dyrekcji za odwagę , jeżeli chodzi o 2011 .

 

http://www.youtube.com/watch?v=ff7bRcnO ... =recentlik część I

 

http://www.youtube.com/watch?v=Hy0a9auRkzM część II

 

Szczególnie polecam 3:35 z drugiej części :mrgreen:

 

A poza tym jak tam Siemanko dzisiaj na testach ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili trwają obrady dot. różnych drobnych elementów teamu, w tym ubrań dla kibiców - jakbyście mieli jakieś pomysły albo preferencje, to TERAZ JEST OKAZJA żeby im dać wyraz :!: :)

 

proponowałbym pójść na jakość, ciuchy mogą być droższe ale konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja kocham to miejsce, lotnisko-lotniskiem ale asfalty/mostki począwszy od Huwnik przez Arłamów do Trójcy i dalej w stronę Liskowatego, to jest środowisko naturalne dla nas :D Każdy samochód który trafia w moje ręce na dłużej przechodzi tam jazdy testowe 

A co do SPRT:

Czy jest strategia marketingowa dla tego projektu? Zakładam, że przy takim zaangażowaniu środków jest :D

Jaki jest cel strategiczny tego projektu?

Jaka jest grupa docelowa dla tego projektu?

To są kluczowe pytania, aby odpowiedzieć gdzie i w jaki sposób komunikować się z odbiorcami tego komunikatu marketingowego.

Moim zdaniem najważniejsze jest obranie jednego kierunku i konsekwentne jego realizowanie przez cały okres trwania tego projketu.

A teraz do rzeczy, piszę na "oko" bo nie mam odpowiedzi na ww pytania, ale że mam co nieco do czynienia z komunikacją marketingową to pozwolę sobie popływać nieco :)

Zakładamy, że szukamy potencjalnych nabywców produktów Subaru wśród, aktywnych zawodowo ludzi w wieku 25-39lat (menedżerowie średniego i wyższego szczebla, właściciele firm, wolne zawody, o dochodach powyżej średniej D+, głównie mieszkańcy miast (ale uzupełnienie geomarketingowe o rejony turystyczne w Polsce), głownie mężczyźni, lubiący nowinki techniczne. Znam kilku facetów o tych "parametrach" dla których na hasło Subaru nie wywołuje ślinotoku, reszta to idealny grunt. Zaznaczam, że to są dane na oko i mogę sie tutaj mylić co do potencjalnego użytkownika Subaru.

Otoczenie rynkowe:

Konkurencja: marki premium + honda + mitsubishi. Rynek wschodzący ze względu na bogacące się społeczeństwo.

Wartości unikatowe:

Napęd na wszystkie koła, silnik boxer, innowacyjność, jakość, niezawodność, sport, historia nowoczesnej mysli technicznej w motoryzacji.

Przeszkody: Cena zakupu, Koszty serwisu, Dostępność sieci dystrybucji oraz sieci serwisowej, jakość usług serwisowych (nie bieżcie tego do siebie, te zagadnienia zawsze budzą złe emocja w przypadku każdej marki  )

Cel: popularyzacja marki Subaru wśród potencjalnych nabywców, wzrost sprzedaży

Komunikacja dla projektu SPRT:

Spójne komunikaty marketingowe oparte o mocną ekspozycję marki SUBARU! – moim zdaniem to podstawa. Sama marka jest mocna i jest wywołuje pozytywne emocje (jakość, sport, technologia)

Kreacja:

- nowoczesna dynamiczna uwzgledniająca potrzeby ekspozycyjne partnerów projektu. Wielkosć ekspozycji logo partnerów w zależności od wielkości zaangażowania w projekt

- logo projektu SPRT – kod kolorystyczny spójny z zasadami identyfikacji korporacyjnej Subaru. Raczej w formie użycia logo SUBARU + claim Poland Rally Team – podobnie jak Subaru WRT

- branding wszelkich możliwych materiałów reklamowych w spójnej jednolitej kolorystyce dla wszystkich elementów składowych: Samochód, Serwisówki, Ubiory, Kaski, Gadzety + strona internetowa, materiały reklamowe. Te materiały muszą się uzupełniać i być spójne!

Ważne należy przygotować set materiałów BTL dla SPRT i ich ekspozycja we wszystkich salonach sprzedaży i serwisach Subaru.

- zaangażowanie partnerów projektu do promowania strony WWW projektu. Niech umieszczą w swoich materiałach logo i adres strony. Niech użyją swoich struktur PR aby promować projekt. Każdy z partnerów łacznie z Subaru ma swoje układy tzw media relations, należy z tego korzystać! Uczestnictwo w programach na TVN Turbo, Polsat Play, TVP Sport.

Srodki komunikacji:

We wszystkich materiałach sprzedazowych Subaru (BTL) powinno się pojawiać logo SPRT jako wzmianka, że taki projekt jest prowadzony wraz z adresem strony internetowej, na której już szerzej wyjaśniamy czym jest projekt, jakie są jego zasady, kto jest obecnie jego beneficjentem (Wojtek), jak do tego doszło że to on, historia projektu, osiągnięcia, kolejne kroki, porady, ciekawostki.

Materiały wiralowe via Youtube (kanał) Facebook, ciekawe wydarzenia, komentarze, blog, Wymagana konkretna aktywność. Dajcie Wojtkowi Blackberry z aplikacją FB i pokażcie go w codziennym życiu, niech się dzieje. Podobnie osobom kluczowym w projekcie np.: techniczny , co zrobione zostało w aucie, gdzie jedziecie na trening, jak przebiegaja przygotowania do imprez, czyli projekt SPRT od kuchni. Niech tym, którzy dodadzą kanały na YT albo FB wyskakują niusy co chwila. Możecie się wzorować na działaniach na FB usera speedhunters, piszą o wszystkim i zwykle ludzie to udostępniają. Podobnie wygląda temat z głównym festynem rajdowo- wyścigowym czyli misterem Blokiem. On to już nieco przesadza  zakładam że Wojtek będzie miał lepsze osiągniecia sportowe :D Tutaj nie bez znaczenia jest osobowość kierownika zasiadającego za sterami. Nie bójcie się niekonwencjonalnego wizrenuku Wojtka. Subaru też jest niekonwencjonalne – to jest spójne. Faceci w średnim wieku są młodsi duchem niż wiekiem. Kupią to.

 

Eventy – drogo ale warto  zwykle przy wydarzeniach już organizowanych treningi/rajdy.

Organizacja konkursów na coodrive`y podczas jazd testowych/treningów, wtsęp do strefy serwisowej, akredytacje przy imprezach sportowych, zestawy gadzetów projektu, elektroniczny newsletter na WWW, zakłady (obstawianie na którym miejscu SPRT zakończy kolejną imprezę sportową), ankiety (możliwość decydowania respondentów o różnych aspektach projektu), okazjonalne oklejanie samochodu.

Pozyskajcie partnera technicznego podpowiem, że przez LOTOS możecie dotrzeć do Polkomtela, w celu udostępniania danych do FB, YT, na WWW. Ograniczycie koszty i będziecie mieli kolejne medium. Nie dajcie się zwieźć , że rajdy nie wpisują się w politykę komunikacyjną PLUSa. Przecież były precedensy Plus na Barbórce, itd… :D

Gadzety – dostępne w salonach jako gifty i do zakupu, na stronie sklep z gadzetami,

 

W działaniach komunikacyjnych ATL (wizerunkowe czy sprzedażowe) także powinna być wzmianka logo i strony WWW projektu SPRT choćby w formie payoff`u czy packshot`u w reklamie TV. Nie znam Waszych planów komunikacyjnych więc wrzucam jako aspekt do wykorzystania. Podobnie w prasie.

Uważam że powinna powstać jedna konkretna strona, a na niej podłączone kanały na YT i FB. To powinno być centrum informacji dla wszystkich zainteresowanych projektem, obejmująca całość zagadnień SPRT która będzie medium wiodącym, będzie żyła i będzie linkowana z wszystkich możliwych miejsc, czyli od partnerów projektu i subaru, a sieć dystrybucji i serwisu Subaru będzie się z tym projektem identyfikować.

Się trochę rozpisałem,

Temat na pewno nie został wyczerpany, mam nadzieję, że nie zanudziłem  i nie zająłem zbyt wiele KB na serwerze…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Siemanko ! Witamy i liczymy na częstą obecność ...

 

Temat na pewno nie został wyczerpany, mam nadzieję, że nie zanudziłem  i nie zająłem zbyt wiele KB na serwerze…

aleś się rozpisał :shock: ale brzmi to rozsądnie niech decydenci korzystają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaho, dzięki za długiego i słusznego posta :) Wiele podanych przez Ciebie pomysłow już była realizowana, ale ponowne wymienienie ich przez specjalistę od komunikacji marketingowej tylko potwierdza ich słuszność :)Dyrekcja na pewno będzie wdzięczna!

 

 

Uwagi nt. ubioru zostały przekazane i będą uwzględnione (oczywiście w miarę możliwości ;) ) Dzieki wielke za udział :!:

 

 

Teraz pytanie odnosnie .... oklejenia auta. Nie ulega wątpliwości, że aktualna buda jest po prostu trudna do oklejenia. Są wozy o takich proporcjach, które wręcz same się malują, ale niestety nie w przypadku STI hatchback. Czy widzieliście jakieś łądne/ciekawe projekty w kraju czy zagranicą, z któych można by zerżnąć... znaczy się .... zaczerpnąć inspirację? ;) Jako kibice, wolelibyście projekt prosty i elegancki czy pokręcony i trochę zwariowany? Przy okazji dodam, że szczęki pozostaną tylko i wyłącznie do testów... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, wiesz, problem polega na tym, że SIP nie pokrywa 100% budżetu SPRT. Są też inni sponsorzy: Lotos Quazar, Keratronik, Raiffeisen Bank. Oczywiście należy pogodzić ich logotypy oraz dopasować umiejscowienie reklam oraz ich rozmiar do wkładu finansowego. Nie zmienia to faktu, że trzeba wyjść z jakiejś bazy, którą się później modyfikuje uwzględniając w/w :)

 

Dlatego pytając o drobną pomoc w tej kwestii nie oczekuję "gotowców" w odpowiednich barwach. Kolory moga być całkowicie inne, chodzi jedynie o poprowadzenie linii, rodzaj oklejenia itp. O, podam przykład (dodam, że żadne z nich mnie nie urzekło):

 

pirelli_rally_2009_1192.jpg

 

n14_n4.jpg

 

5047867366_a582c44072.jpg

 

subarubanner.jpg

 

subaru-impreza-wrx-spt1.jpg

 

subaru-impreza-wrx-sti-5-door-by-spt-5.jpg

 

P1010955.jpg

 

Subaru_Impreza_JUN_GRB_StreetSpec_car_modification_the_Japanese_modified_JUN_automotive_supplies_industry.jpg

 

lb_img_15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie technicznie niemożliwe. Jak wiadomo relacje takie są robione na niektórych OS-ach w WRC czy też IRC.

Jest to jednak wykonywane przy ogromnym zaangażowaniu środków, na które nas nawet w przybliżeniu nie stać.

Jedyną realną szansą w naszych warunkach byłoby wprowadzenie nowej technologii transmisji danych w sieci telefonii komórkowej. Prowadziliśmy na ten temat też rozmowy z jednym z największych operatorów. Zainteresowanie tematem jak najbardziej jest, technologie mają też w przyszłości być dostępne - lecz jeszcze nie w sezonie 2011.

A Video Call nie pociągnie tego typu relacji? Problem jest tylko z zasięgiem 3G/3.5G na odpowiednim obszarze. Nie wiem z kim dyrekcja rozmawiała, ale rzadko kompetentne techniczne osoby po stronie operatora docierają na tego typu dyskusje. Może ktoś z forum by pomógł (ja tam widziałem z dwie Imprezy turbo na Baletowej w Data Center jednego operatora, koledzy chyba się udzielają na forum :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T8LEK, widzialem ten show-car, faktycznie świetny jest. :) Jak najbardziej motywy "SPLASH" mogą być - są trochę odkręcone i pasują do bardziej młodzieżowego wizerunku, jaki SPRT teraz siłą rzeczy będzie miało :D

 

 

Przy okazji info dla wszystkich, którzy bawią się trochę fotoszopem itp. ... najprawdopodobniej będzie konkurs na oklejenie auta :twisted: Oficjalna informacja jeszcze się pojawi :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za tym malowaniem T8lek

 

Fajnie, ze nie tylko mi sie podoba :wink:

 

Jak najbardziej motywy "SPLASH" mogą być - są trochę odkręcone i pasują do bardziej młodzieżowego wizerunku, jaki SPRT teraz siłą rzeczy będzie miało

 

Fordzine Mr Block'a ktos pedzlem potraktowal, to Mr Siemanko moze jezdzic w takich ciapkach :mrgreen:

 

dla wszystkich, którzy bawią się trochę fotoszopem itp. ...

 

co najwyzej moge zrobic fote jakiegos szopa, zdolnosci graficznych brak, ale...

 

najprawdopodobniej będzie konkurs na oklejenie auta

 

jak wygra projekt "splashopodobny", to biore prowizje od nagrody (jako muza-inspiracja) :P:mrgreen:

 

subaruspt2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...