GeOrGe Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Idąc tym tropem każdy prostownik o napięciu ładowania 14,4V będzie dobry. Prąd ładowania zależy od samego akumulatora i od tego jak bardzo jest rozładowany. Za maksymalny prąd jaki da rade wytworzyć alternator odpowiada tylko alternator. Regulator ogranicza tylko napięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 MY używamy do akumulatorów Brailla ładowarek BC Battery Controler, mamy ładowarki na kilka stanowiska na raz ale w ich ofercie są tez ładowarki inteligentne 6 i 8 cyklowe dla indywidualnych klientów . BC Junior 900 ( 0.9Amps) i Junior 15000 (1.5Amps ) to ładowarki które polecamy wszystkim do akumulatorów AGM oraz litowo-jonowych. Bardzo dobry produkt za niewielkie pieniądze . 1.5Amps ładowarka wystarcza do akumulatorów od pojemności od 10-45 Ah do długiego ładowania. Zwykłe ładowarki nie nadają się zupełnie do ładowania akumulatorów AGM , po prostu skrócisz żywotność takie akumulatora. ładowarki BC są o tyle fajne ze możesz zostawić ją nawet na kilka tygodni podłączona na stałe do akumulatora kiedy np nie używamy w zimie naszych żelowych lekkich akumulatorów i będzie kontrolowała stan akumulatora cały czas nie tylko go doładowując ale i konserwując . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Kruk, do Optimy kupilem ladowarke CTEK Multi XS 3600 w www.escapada.com.pl Na stronie nie maja, ale zadzwon to zorganizuja w dobrej cenie. Bardzo prosta w obsludze, wybiera sie tylko motocykl/samochod/ladowanie na mrozie. Sama przeprowadza jakies tam procesy regeneracyjne, laduje do pelna i podtrzymuje ten stan. Czesto zostawiam podlaczona do auta na cele dnie i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 grzywaczewski, dzięki...już kupiłem coś podobnego i też jestem mega zadowolony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 A ładujecie aku w aucie bez odłączania klem?Pytam tylko o bezpieczeństwo elektroniki/sterownika (nie o korozję wyciekielektrolitu itp).Chyba to nie szkodzi-jakieś doświadczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 respect, choćby nie wiem co mówili czy pisali ja ZAWSZE odłączam aku od klem do naładowania go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 mogę diody w alternatorze pójść.. ale to chyba jak by był samochód odpalony, lub odpalany z prostownikiem na podłączonym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ja laduje na autach - ta wlasnie elektroniczna ladowarka CTEKa. Przy zwyklejszym prostowniku zdecydowanie bym odlaczyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 problemem ladowania bez zdjetych kem jest tylko czasem pulsacja kiepskiego prostownika. Odlaczanie klem tez ma swoje zle strony, a mianowicie rozladowywanie sie baterii "bacup" i wyzerowanie kodow w niektorych zestawach radiowych, gps itp. PONOC niektore elementy C.M.O.S; nie lubia jak im sie zdejmuje mase (a wlasniwie jak sie ja podpina). Bezwzglednie natomiast nalezy odpiac obie klemy do prac blacharkich (zgrzewanie, spawanie). Zlotego srodka nie znam jak w medycynie, jedyne to myslec jak sie robi nawet tak banalne oreracje. -- 15 gru 2010, o 15:18 -- mogę diody w alternatorze pójść.. ale to chyba jak by był samochód odpalony, lub odpalany z prostownikiem na podłączonym. Diody w alternatorze pala sie przewaznie od odpalania z "lejcow" innego auta. Nie nalezy dodawac gazu dawcy w czasie odpalania i odczekac przynajmniej 10mn aby dawca podladowal i rozgrzal troche akumulator padalca (w tym casie trzeba lekko dodac gazu aby zainicjowaqc ladowanie przez alternator przewaznie ok 1500rpm wystarczy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 nie tylko go doładowując ale i konserwując . Niby na czym ta konserwacja polega??Wiele możliwości raczej nie ma Diody w alternatorze pala sie przewaznie od odpalania z "lejcow" innego auta. Nie nalezy dodawac gazu dawcy w czasie odpalania i odczekac przynajmniej 10mn aby dawca podladowal i rozgrzal troche akumulator padalca (w tym casie trzeba lekko dodac gazu aby zainicjowaqc ladowanie przez alternator przewaznie ok 1500rpm wystarczy) Nie obraź się ale bzdury piszesz.Przecież prąd w drugim aucie jest , powinien być taki sam jak u ciebie , podpinając się pod niego masz normalne zasilanie więc????Gazu się dodaje żeby zminimalizować spadek napięcia.Diody się palą wtedy jeśli odpaliłbyś auto i miał nie podpięty aku,bądź odpiął w czasie pracy silnika.Aku jest pusty więc należało by dać mu parę minut na doładowanie(powyłączanie wszelkich świateł wentylatorów,grzania szyb itp) Z aku żelowymi co prawda małej pojemności mam styczność parę lat.Ich obsługa i konserwacja polega na tym że nie powinny być ;zagotowane; A naciąganie klienta na 'gwiazdki na niebie' sora wyrosłem z tego.W prostowniku,ładowarce potrzebne jest dostosowanie prądu ładowania do rozładowania aku i ewentualne zabezpieczenie go przed rozładowaniem.Akumulator do końca rozładowany im dłużej stoi tym bardziej mu szkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 nie tylko go doładowując ale i konserwując . Niby na czym ta konserwacja polega??Wiele możliwości raczej nie ma Diody w alternatorze pala sie przewaznie od odpalania z "lejcow" innego auta. Nie nalezy dodawac gazu dawcy w czasie odpalania i odczekac przynajmniej 10mn aby dawca podladowal i rozgrzal troche akumulator padalca (w tym casie trzeba lekko dodac gazu aby zainicjowaqc ladowanie przez alternator przewaznie ok 1500rpm wystarczy) Nie obraź się ale bzdury piszesz.Przecież prąd w drugim aucie jest , powinien być taki sam jak u ciebie , podpinając się pod niego masz normalne zasilanie więc????Gazu się dodaje żeby zminimalizować spadek napięcia.Diody się palą wtedy jeśli odpaliłbyś auto i miał nie podpięty aku,bądź odpiął w czasie pracy silnika.Aku jest pusty więc należało by dać mu parę minut na doładowanie(powyłączanie wszelkich świateł wentylatorów,grzania szyb itp) Z aku żelowymi co prawda małej pojemności mam styczność parę lat.Ich obsługa i konserwacja polega na tym że nie powinny być ;zagotowane; A naciąganie klienta na 'gwiazdki na niebie' sora wyrosłem z tego.W prostowniku,ładowarce potrzebne jest dostosowanie prądu ładowania do rozładowania aku i ewentualne zabezpieczenie go przed rozładowaniem.Akumulator do końca rozładowany im dłużej stoi tym bardziej mu szkodzi. Zgodze sie ale ne w calosci. Dodajac gazu podczas uruchominia drugiego auta dokladasz obciazenie na alternator. Naiecie na zaciskach akumulatora podzczas rozruchu potrafi spasc do kilku volt (rezystancja wewnetrzna ahumulatora wywolue spadek napiecia przy preplywie pradu. ltarnator ma na zaciskach bez obciazenia +-13.6 do14.6V przy sprawnym regulatorze. Nie bede sie spieral bo to nie moje diody Jak by nie patrzec prad ladowania reguluje sie napieciem dostosowanym do rezystancji obvodu. Nie bede nudzil schematami i wzorkami bo nie o to chodzi. Przemysl sprawdz policz i sie wypowiedz za lub przeciw. To pulapka nawet dla doswiadczonych jak dodajesz gazu to pomagasz dodaniem produ a alternator kwiczy i daje na co go stac (a czasem wiecej) i wtedy jest klops. Co do gotowania zelowych to sie zgadzam i dodam ze sa o tyle delikatniejsza ze gradient rozchodzenia sie temperatury jest mniej korzystny i gotuje sie latwiej i gotowanie ma ciut wieksa temperature (faktor cisnienia) Konserwacja polega na utrzymaniu wysokiego stanu naladowanie i tzw "ukladania" akumulatota czyli dokladniejszego zozlozenia czasteczek podczas powolnego i regularnego rozladowuwanie i ladowanie, mniej osadu poza kieszonkami plyt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotol Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Panowie ja może trochę reklamow, ale jak ktoś obecnie jest zainteresowany kupnem akumulatorów żelowych i ma pytanie w tej kwestii to zapraszam do odwiedzenia mojej stronki i ewentualnego kontaktu telefonicznego 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVitek Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Przepraszam wszystkich, że odkopuję temat, ale znalazłem w necie ciekawy artykuł http://www.moto-uslugi.com/artykul/jak-ladowac-akumulator odnośnie ładowania akumulatorów. O dziwo jeszcze zimy nie ma, a już miałem problem ze swoim. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 hahahaha najlepiej to co roku kupować nowy akumulator i tylko jedyny słuszny sklep to motointegrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_224 Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Teraz znalazłem temat i dzięki za wskazówki. Sam szukałem informacji jak ładować akumulator, i mimo, że temat stary to wyświetla się wyszukiwarce. Na pewno przydadzą mi się wskazówki, dzięki. Osobiście znalazłem jeszcze coś na Ceneo http://www.ceneo.pl/artykuly/jak_doladowac_akumulator_samochodowy Może się też komuś przyda, spóźnionemu jak ja ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się