Aga Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Pawlo20, nie ma się z czego śmiać... ogrzewanie jak nie działało tak nie działa Wczoraj na lewym pasie obwodnicy to sprawdziłam... znowu 200km/h Tyle to OBK chyba nie pojedzie :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goOly19 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Od napisania jaki masz samochód. auto to subaru gt z klimatyzacja ktora nie jest podlaczona ale ona nie ma nic raczej do rzeczy bo działało wczesniej wszystko git. Auto było przekładane ale dawno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witaj Aga, u mnie cały czas działa jak należy; proponuję wrócic do mojego starego postu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 borowice, dzięki, tak zrobię... tym bardziej, że u mnie Twój sposób już działał :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 goOly19, masz climatronic czy zwykłe pokrętła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goOly19 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 zwykle pokrętła jak to w gt, patrzylem w bezpieczniki wydaje sie byc ok, troche mnie martwi to zeby nie trzeba rozbierac calej deski rozdzielczej. Jutro gdzies podjade moze aso;) mam nadzieje ze to nic powaznego. Bez ogrzewania troche zle sie jezdzi -- Wt sty 17, 2012 6:10 pm -- ok naprawione:) kabel sie poluzowal uf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Aga, zawór sprawny, sterowanie zaworka dochodzi teraz doczytałem, że sądziłaś, że popsuł ci się cock i nie do wiary, że masz coś takiego :shock: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 kropkowicz, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Wystarczy że będzie zator powietrzny w nagrzewnicy lub tuż przed nią i przy wyższym ciśnieniu układu chłodzenia powietrze przesuwa się i blokuję wymianę cieczy z nagrzewnicy stąd ten spadek temperatury przy wyższych prędkościach - generalnie układ powinien się odpowietrzyć samoczynnie tj. na postoju poczekać aż się włączy wentylator chłodnicy i po ostygnięciu porównać czy płynu ubyło. Naciskanie węża od chłodnicy również powinno dać pożądany efekt ale trzeba uważać co by ciecz była ciepła (by się otworzył termostat i zasilił cały układ ) przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym powinny być widoczne bąbelku powietrza lub ubywanie płynu chłodniczego po kilkakrotnym uciśnięciu węża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 A jak to się ma do tego, że to jest zjawisko powiązane z obrotami silnika, a nie z prędkością samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 pompa wody ma większe obroty podczas większych obrotów silnika (pasek daje napęd pompie) - profilaktycznie można sprawdzić czy układ chłodniczy "trzyma" ciśnienie może jest jakaś mikro nieszczelność na układzie chłodniczym - ale raczej nie skoro płynu nie ubywa (miałem tak w audi podczas jazdy płyn powolutku wyciekał przewodem a na zimnym było suchutko po prostu przewód ujawniał nieszczelność gdy dostał temperatury - ale to było stare autko) p.s. ile auto ma wiosen ? generalnie silnik produkuję tylko obroty a prędkość to tylko "efekt uboczny" niestety trochę powietrza może skutecznie zakłócać pracę różnych układów gdzie czynnikiem chłodzącym są płyny - taki tego urok - a podczas szybszej jazdy po prostu silnik ma lepsze chłodzenie a nagrzewnica może go dostawać za mało dlatego odczuwany jest chłód n.p silnik auta zagrzewa się o wiele szybciej na postoju niż podczas powolnej jazdy bo wpływające powietrze z zewnątrz skutecznie go studzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 p.s. ile auto ma wiosen ? Prod. 2003, MY04, silnik był wymieniany... :wink: To nie jedyny OBK z tego okresu, który ma taki problem. Powyżej wspomnianych wcześniej obrotów ok. 4 tys. do kabiny leci powietrze o temperaturze zewnętrznej. Grzanie "wraca" poniżej 2,5 tys. rpm. Zjawisko się zdarza przy różnych prędkościach, w zależności tylko od obrotów silnika, w mieście to jest prawie nieodczuwalne ze względu na światła i częstą zmianę biegów. Płynu nie ubywa, a układ jest ponoć dobrze odpowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 jeszcze można się pokusić czy nagrzewnica jest ciepła ale to wiąże się z rozbiórką deski rozdzielczej - mało prawdopodobne żeby była aż tak bardzo zabrudzona zwłaszcza jeśli płyn był regularnie wymieniany . Już raz płukałem chłodnicę w renault 19 (po 30 minutach wlewania i wylewania wody nadal płynęła breja ) ale tamto auto miało 21 lat a nie 8 jak twoje . Można jeszcze poszukać zaworu tuż przed nagrzewnicą który odcina obieg nagrzewnicy jak auto jest zimnie i otwiera układ po nagrzaniu silnika (by szybciej nagrzać silnik ) może jest uszkodzony . Dodatkowo można wymienić płyn chłodniczy (tzn. zlać jeśli jest świeży ) i zobaczyć czy schodzi właściwa ilość i czy część płynu nie zostaje w nagrzewnicy przez niesprawny zawór a płukanie układu da Ci dodatkowy obraz czy układ jest czysty czy nie - taki zabieg na pewno nie pogorszy sytuacji a może rzuci trochę światła na dolegliwość Twojego autka p.s. niektóre Fordy mają taka dolegliwość że nie ogrzewają wystarczająco wnętrza na postoju (dostawczak ) tylko podczas jazdy jest wystarczająco ciepło (producent przewidział możliwość dokupienia dodatkowego ogrzewania postojowego) p.s.2 a czy podczas pracy silnika powyżej 4 tyś pracuję cały czas wentylator chłodnicy ???. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzącego zarówno w zbiorniku wyrównawczym jak i w samej chłodnicy. Chłodnica oczywiście po wystudzeniu samochodu. Klapki od nawiewów są za konsolą centralną. Może być tak, że wypięło się cięgno z siłownika albo padnięty jest sam siłownik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 (edytowane) Godzinę temu, pawson89 napisał(a): jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać To klapa mieszacza i mieści się w HVAC (zespół kanałów z klapami do regulacji ogrzewania lub chłodzenia kabiny pojazdu za pomocą nagrzewnicy lub parownika) Poniżej przykładowy HVAC graficznie obrazujący. Klapa mieszacza oddziela nagrzewnicę od parownika i w zależności od potrzeby miesza ciepło z nagrzewnicy z zimny z parownika. Edytowane 13 Listopada 2023 przez Henryk82 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2023 12 godzin temu, pawson89 napisał(a): Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Muszę Cię zmartwić. Objaw taki jest związany z zanieczyszczeniem nagrzewnicy. Króćce znajdują się od strony kierowcy i przepływ płynu powoduje osadzanie zanieczyszczeń po stronie pasażera. Powoli doprowadza to do przypchania tej części i niższej temperatury z tej strony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 14 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 9 godzin temu, jako napisał(a): Muszę Cię zmartwić. Objaw taki jest związany z zanieczyszczeniem nagrzewnicy. Króćce znajdują się od strony kierowcy i przepływ płynu powoduje osadzanie zanieczyszczeń po stronie pasażera. Powoli doprowadza to do przypchania tej części i niższej temperatury z tej strony. @jako dziękuję za sugestie. Da się to wyczyścić, czy lepiej wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2023 Można próbować oczyścić nagrzewnicę poprzez płukanie albo odkamienianie, ale to nie zawsze przynosi pozytywny rezultat. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego oraz poprawności działania klap. Na wymianę nagrzewnicy i wydanie pieniędzy zawsze jest czas. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 W dniu 13.11.2023 o 10:55, pawson89 napisał(a): Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Jeszcze jedno spostrzeżenie - zobaczyłem dzisiaj, że przy wyższych obrotach (zacząłem wyprzedzać) spadła temperatura wody, do około 80 stopni. Po kilkunastu sekundach wskazówka wróciła na 90 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 W dniu 14.11.2023 o 09:49, pawson89 napisał(a): @jako dziękuję za sugestie. Da się to wyczyścić, czy lepiej wymienić? Na początek można spróbować wyczyścić, to sporo mniejszy koszt niż wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2023 W dniu 19.11.2023 o 20:57, pawson89 napisał(a): Jeszcze jedno spostrzeżenie - zobaczyłem dzisiaj, że przy wyższych obrotach (zacząłem wyprzedzać) spadła temperatura wody, do około 80 stopni. Po kilkunastu sekundach wskazówka wróciła na 90 stopni. Normalne zachowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 W tym tygodniu czyściłem dwie nagrzewnice i w obu przypadkach pomogło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Mogę tylko potwierdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się