Skocz do zawartości

Nie dziala ogrzewanie powyżej 140km/h


Aga

Rekomendowane odpowiedzi

Pawlo20, nie ma się z czego śmiać... ogrzewanie jak nie działało tak nie działa :P:evil:

 

Wczoraj na lewym pasie obwodnicy to sprawdziłam... znowu :mrgreen:

 

 

200km/h

 

Tyle to OBK chyba nie pojedzie :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od napisania jaki masz samochód.

auto to subaru gt z klimatyzacja ktora nie jest podlaczona ale ona nie ma nic raczej do rzeczy bo działało wczesniej wszystko git. Auto było przekładane ale dawno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle pokrętła jak to w gt, patrzylem w bezpieczniki wydaje sie byc ok, troche mnie martwi to zeby nie trzeba rozbierac calej deski rozdzielczej. Jutro gdzies podjade moze aso;) mam nadzieje ze to nic powaznego. Bez ogrzewania troche zle sie jezdzi :)

 

-- Wt sty 17, 2012 6:10 pm --

 

ok naprawione:) kabel sie poluzowal uf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Wystarczy że będzie zator powietrzny w nagrzewnicy lub tuż przed nią i przy wyższym ciśnieniu układu chłodzenia powietrze przesuwa się i blokuję wymianę cieczy z nagrzewnicy stąd ten spadek temperatury przy wyższych prędkościach - generalnie układ powinien się odpowietrzyć samoczynnie tj. na postoju poczekać aż się włączy wentylator chłodnicy i po ostygnięciu porównać czy płynu ubyło. Naciskanie węża od chłodnicy również powinno dać pożądany efekt ale trzeba uważać co by ciecz była ciepła (by się otworzył termostat i zasilił cały układ ) przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym powinny być widoczne bąbelku powietrza lub ubywanie płynu chłodniczego po kilkakrotnym uciśnięciu węża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody ma większe obroty podczas większych obrotów silnika (pasek daje napęd pompie) - profilaktycznie można sprawdzić czy układ chłodniczy "trzyma" ciśnienie może jest jakaś mikro nieszczelność na układzie chłodniczym - ale raczej nie skoro płynu nie ubywa (miałem tak w audi podczas jazdy płyn powolutku wyciekał przewodem a na zimnym było suchutko po prostu przewód ujawniał nieszczelność gdy dostał temperatury - ale to było stare autko)

 

p.s. ile auto ma wiosen ?

 

generalnie silnik produkuję tylko obroty a prędkość to tylko "efekt uboczny" :)

 

niestety trochę powietrza może skutecznie zakłócać pracę różnych układów gdzie czynnikiem chłodzącym są płyny - taki tego urok - a podczas szybszej jazdy po prostu silnik ma lepsze chłodzenie a nagrzewnica może go dostawać za mało dlatego odczuwany jest chłód n.p silnik auta zagrzewa się o wiele szybciej na postoju niż podczas powolnej jazdy bo wpływające powietrze z zewnątrz skutecznie go studzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. ile auto ma wiosen ?

 

Prod. 2003, MY04, silnik był wymieniany... :wink:

To nie jedyny OBK z tego okresu, który ma taki problem.

 

Powyżej wspomnianych wcześniej obrotów ok. 4 tys. do kabiny leci powietrze o temperaturze zewnętrznej.

Grzanie "wraca" poniżej 2,5 tys. rpm.

Zjawisko się zdarza przy różnych prędkościach, w zależności tylko od obrotów silnika, w mieście to jest prawie nieodczuwalne ze względu na światła i częstą zmianę biegów.

Płynu nie ubywa, a układ jest ponoć dobrze odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze można się pokusić czy nagrzewnica jest ciepła ale to wiąże się z rozbiórką deski rozdzielczej - mało prawdopodobne żeby była aż tak bardzo zabrudzona zwłaszcza jeśli płyn był regularnie wymieniany .

Już raz płukałem chłodnicę w renault 19 (po 30 minutach wlewania i wylewania wody nadal płynęła breja ) ale tamto auto miało 21 lat a nie 8 jak twoje .

Można jeszcze poszukać zaworu tuż przed nagrzewnicą który odcina obieg nagrzewnicy jak auto jest zimnie i otwiera układ po nagrzaniu silnika (by szybciej nagrzać silnik ) może jest uszkodzony .

Dodatkowo można wymienić płyn chłodniczy (tzn. zlać jeśli jest świeży ) i zobaczyć czy schodzi właściwa ilość i czy część płynu nie zostaje w nagrzewnicy przez niesprawny zawór a płukanie układu da Ci dodatkowy obraz czy układ jest czysty czy nie - taki zabieg na pewno nie pogorszy sytuacji a może rzuci trochę światła na dolegliwość Twojego autka

 

p.s. niektóre Fordy mają taka dolegliwość że nie ogrzewają wystarczająco wnętrza na postoju (dostawczak ) tylko podczas jazdy jest wystarczająco ciepło (producent przewidział możliwość dokupienia dodatkowego ogrzewania postojowego)

 

p.s.2 a czy podczas pracy silnika powyżej 4 tyś pracuję cały czas wentylator chłodnicy ???.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodzącego zarówno w zbiorniku wyrównawczym jak i w samej chłodnicy. Chłodnica oczywiście po wystudzeniu samochodu. 

 

Klapki od nawiewów są za konsolą centralną. Może być tak, że wypięło się cięgno z siłownika albo padnięty jest sam siłownik. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pawson89 napisał(a):

jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać

To klapa mieszacza i mieści się w  HVAC (zespół kanałów z klapami do regulacji  ogrzewania lub chłodzenia kabiny pojazdu za pomocą nagrzewnicy lub parownika) 

Poniżej przykładowy HVAC graficznie obrazujący.

Klapa mieszacza oddziela nagrzewnicę od parownika i w zależności od potrzeby miesza ciepło z nagrzewnicy z zimny z parownika.

 

image.png.c788c1837a59fd46f9b30e25f1d18727.png

Edytowane przez Henryk82
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pawson89 napisał(a):

Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Muszę Cię zmartwić. Objaw taki jest związany z zanieczyszczeniem nagrzewnicy. Króćce znajdują się od strony kierowcy i przepływ płynu powoduje osadzanie zanieczyszczeń po stronie pasażera. Powoli doprowadza to do przypchania tej części i niższej temperatury z tej strony.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jako napisał(a):

Muszę Cię zmartwić. Objaw taki jest związany z zanieczyszczeniem nagrzewnicy. Króćce znajdują się od strony kierowcy i przepływ płynu powoduje osadzanie zanieczyszczeń po stronie pasażera. Powoli doprowadza to do przypchania tej części i niższej temperatury z tej strony.

@jako dziękuję za sugestie. Da się to wyczyścić, czy lepiej wymienić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można próbować oczyścić nagrzewnicę poprzez płukanie albo odkamienianie, ale to nie zawsze przynosi pozytywny rezultat. 

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego oraz poprawności działania klap. Na wymianę nagrzewnicy i wydanie pieniędzy zawsze jest czas. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2023 o 10:55, pawson89 napisał(a):

Cześć, pozwolę się podpiąć pod temat, bo mam podobny problem. U mnie ciepłe (w miarę ciepłe, nawet po ustawieniu na max temperaturę) powietrze leci tylko z dwóch kratek po stronie kierowcy. Od strony pasażera leci chłodne, bądź zimne. Brat miał podobny przypadek w swojej Kii, wtedy problemem była jakaś klapka, która się nie domykała. I właśnie moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta klapka i gdzie jej szukać - może uda mi się znaleźć jakiś filmik przedstawiający dostęp lub naprawę. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Jeszcze jedno spostrzeżenie - zobaczyłem dzisiaj, że przy wyższych obrotach (zacząłem wyprzedzać) spadła temperatura wody, do około 80 stopni. Po kilkunastu sekundach wskazówka wróciła na 90 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2023 o 20:57, pawson89 napisał(a):

Jeszcze jedno spostrzeżenie - zobaczyłem dzisiaj, że przy wyższych obrotach (zacząłem wyprzedzać) spadła temperatura wody, do około 80 stopni. Po kilkunastu sekundach wskazówka wróciła na 90 stopni. 

Normalne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...