Skocz do zawartości

Nie dziala ogrzewanie powyżej 140km/h


Aga

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat, bo mam również problem z ogrzewaniem w moim OBK'06 2.5 LPG. A mianowicie najpierw słabo grzało od strony pasażera i słabiej chyba dmucha, a teraz już w ogóle praktycznie nie mam ogrzewania. Grzeje tylko od strony kierowcy do momentu osiągnięcia temperatury przez silnik, a potem wieje chłodem niezależnie od obrotów. Płyn chłodniczy jest, nie widać żeby ubywał. Wymieniona nagrzewnica na nową. Czy oba przewody od nagrzewnicy powinny być ciepłe? Co jeszcze sprawdzić? Czy jednak UPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są ciepłe obie, nie gorące. Gorące natomiast są te do reduktora LPG. Przed wejściem do nagrzewnicy jest trójnik i rurka do reduktora i ta właśnie jest gorąca, natomiast odcinek do nagrzewnicy jest tylko letni. Gdy termostat otwiera duży obieg tracę ogrzewanie już całkiem, a i tak jeśli przez ten moment grzeje to w sumie tylko od strony kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gopsiorek napisał(a):

Nie wiem czy dobrze to narysowałam, ale chyba mam jakoś tak podłączony reduktor 

IMG_20231126_165731.jpg

Jest dobrze podłączony. Z zaworu przewód idzie do dolnego w nagrzewnicy. W poprzednim wpisie źle napisałem. Nagrzewnica musi być zapowietrzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Gopsiorek napisał(a):

Jeśli zapowietrzona nagrzewnica, to czy byłoby grzanie co prawda tylko od strony kierowcy do momentu otwarcia dużego obiegu czyli osiągnięcia temperatury przez silnik

Nie wiem. Może trochę płynu dostaje się bajpasem reduktora. Płyn przez nagrzewnicę jest puszczany przez zawór po osiągnięciu 63 stopni Celsjusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
55 minut temu, Gopsiorek napisał(a):

Wyjęty zawór ogrzewanie powróciło. Czy ten zawór musi być? Czy ktoś wie gdzie mogę kupić taki? I jak on się nazywa? Zawór nagrzewnicy?

Nr oryginału: Cock complete-heater: 72135AG000

Zawór zdemontowałeś i wstawileś łącznik w jego miejscu?

 

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, borowice napisał(a):

Jak pisałem wyżej mam tak od lat i mniej więcej 200tys. km.  Nic sie złego nie dzieje.

Miałeś tylko objawy zaniku ogrzewania przy dużych prędkościach czy ogólnie grzało słabo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Gopsiorek napisał(a):

Ja miałam tak, że przy większych prędkościach i wyższych obrotach ogrzewanie było, a na postoju i małych prędkościach zimnym wiało. Jeszcze został problem trochę słabszego grzania prawej strony, ale podejrzewam coś z klapkami sterującymi 

U mnie wieje ciepłym równo, ale słabo.

Rozumiem, że wystarczy odpiąć węże od zaworu i połączyć je ze sobą?

Edytowane przez dcd84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...