Gopsiorek Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Podepnę się pod temat, bo mam również problem z ogrzewaniem w moim OBK'06 2.5 LPG. A mianowicie najpierw słabo grzało od strony pasażera i słabiej chyba dmucha, a teraz już w ogóle praktycznie nie mam ogrzewania. Grzeje tylko od strony kierowcy do momentu osiągnięcia temperatury przez silnik, a potem wieje chłodem niezależnie od obrotów. Płyn chłodniczy jest, nie widać żeby ubywał. Wymieniona nagrzewnica na nową. Czy oba przewody od nagrzewnicy powinny być ciepłe? Co jeszcze sprawdzić? Czy jednak UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Wersja europejska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Sprawdź czy ciepła jest rurka która dochodzi z silnika do zaworu sterującego przepływem przez nagrzewnicę i czy ciepła jest ta wychodząca z zaworu do nagrzewnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Są ciepłe obie, nie gorące. Gorące natomiast są te do reduktora LPG. Przed wejściem do nagrzewnicy jest trójnik i rurka do reduktora i ta właśnie jest gorąca, natomiast odcinek do nagrzewnicy jest tylko letni. Gdy termostat otwiera duży obieg tracę ogrzewanie już całkiem, a i tak jeśli przez ten moment grzeje to w sumie tylko od strony kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Żeby Reduktor nagrzewał się szybko jeden przewód powinien być podpięty przed zaworem sterującym przepływem przez nagrzewnicę drugi na powrocie z nagrzewnicy. Możliwe że masz zapowietrzony układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 (edytowane) Nie wiem czy dobrze patrzę, ale wydaje mi się, że jest za zaworem wpięty reduktor Edytowane 25 Listopada 2023 przez Gopsiorek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 25 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 (edytowane) Raczej przed. Widać "głowkę" opaski i zawór przechylony od naprężenia przewodów. Ale nie jestem pewien. Edytowane 25 Listopada 2023 przez jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Tak sprawdzone, jest jeden przewód wpięty przed zaworem, a drugi chyba za nagrzewnicą, jeśli górny przewód z nagrzewnicy jest powrotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Górny przewód powinien być dopływem do nagrzewnicy i powinien wychodzić z zaworu sterującego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Nie wiem czy dobrze to narysowałam, ale chyba mam jakoś tak podłączony reduktor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Godzinę temu, Gopsiorek napisał(a): Nie wiem czy dobrze to narysowałam, ale chyba mam jakoś tak podłączony reduktor Jest dobrze podłączony. Z zaworu przewód idzie do dolnego w nagrzewnicy. W poprzednim wpisie źle napisałem. Nagrzewnica musi być zapowietrzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Możesz zacisnąć jeden z przewodów wodnych do reduktora tak żeby wymusić przepływ przez nagrzewnicę. Są takie szczypce. Tylko na benzynie wtedy trzeba jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Jeśli zapowietrzona nagrzewnica, to czy byłoby grzanie co prawda tylko od strony kierowcy do momentu otwarcia dużego obiegu czyli osiągnięcia temperatury przez silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 17 minut temu, Gopsiorek napisał(a): Jeśli zapowietrzona nagrzewnica, to czy byłoby grzanie co prawda tylko od strony kierowcy do momentu otwarcia dużego obiegu czyli osiągnięcia temperatury przez silnik Nie wiem. Może trochę płynu dostaje się bajpasem reduktora. Płyn przez nagrzewnicę jest puszczany przez zawór po osiągnięciu 63 stopni Celsjusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Dzięki za pomoc i rady. Jeszcze mam jedno pytanie czy może to być wina zaworu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 26 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2023 Omiń go, się przekonasz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia W dniu 26.11.2023 o 21:09, jako napisał(a): Omiń go, się przekonasz. Wyjęty zawór ogrzewanie powróciło. Czy ten zawór musi być? Czy ktoś wie gdzie mogę kupić taki? I jak on się nazywa? Zawór nagrzewnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) 55 minut temu, Gopsiorek napisał(a): Wyjęty zawór ogrzewanie powróciło. Czy ten zawór musi być? Czy ktoś wie gdzie mogę kupić taki? I jak on się nazywa? Zawór nagrzewnicy? Nr oryginału: Cock complete-heater: 72135AG000 Zawór zdemontowałeś i wstawileś łącznik w jego miejscu? Edytowane 10 Stycznia przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 44 minuty temu, dcd84 napisał(a): Nr oryginału: Cock complete-heater: 72135AG000 Zawór zdemontowałeś i wstawileś łącznik w jego miejscu? Tak gazownicy mi połączyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Jak pisałem wyżej mam tak od lat i mniej więcej 200tys. km. Nic sie złego nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 57 minut temu, borowice napisał(a): Jak pisałem wyżej mam tak od lat i mniej więcej 200tys. km. Nic sie złego nie dzieje. Miałeś tylko objawy zaniku ogrzewania przy dużych prędkościach czy ogólnie grzało słabo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gopsiorek Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia Ja miałam tak, że przy większych prędkościach i wyższych obrotach ogrzewanie było, a na postoju i małych prędkościach zimnym wiało. Jeszcze został problem trochę słabszego grzania prawej strony, ale podejrzewam coś z klapkami sterującymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcd84 Opublikowano 10 Stycznia Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia (edytowane) 23 minuty temu, Gopsiorek napisał(a): Ja miałam tak, że przy większych prędkościach i wyższych obrotach ogrzewanie było, a na postoju i małych prędkościach zimnym wiało. Jeszcze został problem trochę słabszego grzania prawej strony, ale podejrzewam coś z klapkami sterującymi U mnie wieje ciepłym równo, ale słabo. Rozumiem, że wystarczy odpiąć węże od zaworu i połączyć je ze sobą? Edytowane 10 Stycznia przez dcd84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 11 Stycznia Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 15 godzin temu, dcd84 napisał(a): Miałeś tylko objawy zaniku ogrzewania przy dużych prędkościach czy ogólnie grzało słabo? Tylko przy dużych prędkościach /obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się