Skocz do zawartości

WRX czy STI - pierwsza Impreza


JeanP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie i Panie (mam nadzieję ;) )

Zakładam temat, mam nadzieję że w dobrym miejscu. Starałem się poszukać, ale albo ślepy albo nieobeznany w obsłudze wyszukiwarki, nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie pytania.

 

Mianowicie, zastanawiam się nad zakupem Imprezy i po głowie mi chodzi jedno pytanie, jak bardzo różni się wersja WRX od STI ?

mam na myśli prowadzenie, frajdę z jazdy, emocje, ale także i koszty eksploatacji, paliwa, części?

Na wiosnę planuje przeznaczyć 50-60 tyś zł na zakup Imprezy, więc zacząłem się zastanawiać czego tak naprawdę potrzebuję. Jeżdżę bardzo mało bo około 8-9k km rocznie. Głównie po mieście. W tym momencie poruszam się 2,5TDi quattro i chciałbym pozostać w napędzie na cztery łapy. Raczej nie planuję jakiejś wyczynowej jazdy po torach, choć nigdy nie wiadomo ;). Subaru także miałoby służyć raczej do codziennej jazdy. Z drugiej strony przyzwyczajam się do swoich samochodów i nie chciałbym zamieniać WRX na STI po roku, bo mi wrażeń małoooo.

Liczę na fachowe opinie użytkowników czym różnią się te dwie wersje Imprezy oraz o rady na co tak naprawdę mnie stać z moim funduszem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:mrgreen:

 

Za dwadziescia postow bedziesz wiedzial tyle samo... Jedni na poczatek wola WRX, inni od razu STI... Przejedz sie jednym i drugim, zobaczysz co Ci pasuje. Jesli po jezdzie WRX em chcialbys w nim cos poprawic, to od razu kup STI :!: :wink:

 

hehehehe mimo wszystko prześledzę tę dyskusję :D

 

dzięki za linki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam argument nie do podważenia przemawiający za zakupem WRXa na początek. Dzięki takiemu zakupowi jest bardzo duża szansa że będziesz miał okazję kupić w karierze 2 imprezy ( WRX, a potem STi) zanim przesiądziesz się na EVO :mrgreen:

Normalnie ewolucja jest taka: WRX :arrow: przestaje wystarczać :arrow: STi :arrow: wpada Adam. i Owoc666 :arrow: robią Ci wodę z mózgu jakie to Łevo jest wspaniałe, szybkie i tanie w tuningu :arrow: kupujesz EVO

Jak kupisz od razu STi to skarcasz drogę bo od razu wpada Adam. i Owoc666 :arrow: robią Ci wodę z mózgu jakie to Łevo jest wspaniałe, szybkie i tanie w tuningu :arrow: kupujesz EVO

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam wrx'a. Za 60 tys mozesz miec takiego 2006-2007. Całkiem zdrowego. Auto nadaje sie do jazdy i na codzien i od czasu do czasu poszalec na torze.

Za 50-60 tys - STI - powodzenia w znalezniu auta :

1) nie zlozonego z dwoch

2) z przebiegiem nizszym niz 90tys

 

WRX naprawde zapiernicza. A dodatkowo jest bardzo elastyczne (2.5 litra).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam wrx'a. Za 60 tys mozesz miec takiego 2006-2007. Całkiem zdrowego. Auto nadaje sie do jazdy i na codzien i od czasu do czasu poszalec na torze.

Za 50-60 tys - STI - powodzenia w znalezniu auta :

1) nie zlozonego z dwoch

2) z przebiegiem nizszym niz 90tys

 

WRX naprawde zapiernicza. A dodatkowo jest bardzo elastyczne (2.5 litra).

 

 

Co prawda duzo STI-m nie jezdzilem,ale WRX-a z tego rocznika tez bardzo polecam;wystarcz.przyspiecha a i spalanie w miare rozsadne.

 

pozd.les

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też polecam wrx-a, chociaż nie sądzę, że za 60tysi kupisz zdrowe '07. frajda z jazdy i emocje jak należy :D a koszty (inaczej niż w sti) w porównaniu do dyszla którego masz Cię nie zabiją :D

 

wrx-a będzie Ci dużo łatwiej znaleźć w dobrym stanie - po sti w tym budzecie jest dłuuuuuuga kolejka :wink:

pamiętaj też, że Subaru to nie Audi, straszny badziew jest w środku (plastiki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę, że będę musiał zmienić pojęcie wygody i plastiku po zmianie Audi na Subaru ;) ale plecy mam zdrowe wiec i twarde zawieszenie mi nie straszne.

lukass, wywód genialny... już się nie mogę doczekać tej drabinki przyjemności i wrażen.... moja euforia jest wprost odwrotnie proporcjonalna do radości mojej lubej na zmianę niemca na samuraja ;]

 

Naprawdę koszty utrzymanie Sti i Wrx są tak różne ??

czyli do 60 tys bedzie można ustrzelić Wrx w hawkeye'u ?

 

i jak się zapatrujecie na kucie tłoków w 2.5 silniku, wszędzie słyszę że warto go zakuć, ile taki zabieg kosztuje?

 

pozdrawiam żan parówka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar kupić WRX i zakuwać czy generalnie "doinwestować" [czyt. robić esti] to sobie odpuść, dołóż do esti i potem jego moduj. Tańsze finalnie i chyba mniej kłopotliwe. Jak potrzebujesz szybkie auto na co dzień [po bułki i z psem do weterynarza ;)] to kup WRX. STI jest mocniejszy i zdecydowanie mniej cywilny. Twardsza zawiecha, hamulce, sprzęgło, późniejszy ABS, itepe... małżonka na prawym będzie narzekać ;)

Idealnie by było jakbyś miał okazję pojeździć jednym i drugim i wtedy wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar kupić WRX i zakuwać czy generalnie "doinwestować" [czyt. robić esti] to sobie odpuść, dołóż do esti i potem jego moduj. Tańsze finalnie i chyba mniej kłopotliwe. Jak potrzebujesz szybkie auto na co dzień [po bułki i z psem do weterynarza ;)] to kup WRX. STI jest mocniejszy i zdecydowanie mniej cywilny. Twardsza zawiecha, hamulce, sprzęgło, późniejszy ABS, itepe....

Idealnie by było jakbyś miał okazję pojeździć jednym i drugim i wtedy wybrać.

 

w sumie słabo rozumiem pojęcie "zakucia" słyszałem to i owo że powinno się przy wyższych obciążeniach.... pytam, bo się nie znam i liczę na wyrozumiałość ;)

 

jak najbardziej chodzi mi o szybkie auto na co dzień, jeżdżąc dieslem nie odkryłem w sobie żyłki upalacza, póki co... także chciałbym się rozeznać w temacie czym te wersje imprezy się w zasadzie różnią, bo jak już wiecie robię tak mały przebieg że kosztów paliwa się nie boję... boję się ewentualnie innych kosztów...

 

czyli mam rozumieć że zawiecha, hamulce sprzęgło jest inne w obu wersjach imprezy (jak mniemam w Sti jest bardziej wyczynowe i co za tym idzie droższe) ?

 

dziękuje za posty i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sobie sprawę, że będę musiał zmienić pojęcie wygody i plastiku po zmianie Audi na Subaru ;) ale plecy mam zdrowe wiec i twarde zawieszenie mi nie straszne.

lukass, wywód genialny... już się nie mogę doczekać tej drabinki przyjemności i wrażen.... moja euforia jest wprost odwrotnie proporcjonalna do radości mojej lubej na zmianę niemca na samuraja ;]

 

Naprawdę koszty utrzymanie Sti i Wrx są tak różne ??

czyli do 60 tys bedzie można ustrzelić Wrx w hawkeye'u ?

 

i jak się zapatrujecie na kucie tłoków w 2.5 silniku, wszędzie słyszę że warto go zakuć, ile taki zabieg kosztuje?

 

pozdrawiam żan parówka ;]

 

w silniku 2,5 polecam jak juz zrobic szpilki

jezeli wrx to jak chcesz kuc to celujesz w duza mooc a z tym sie wiaze wymiana skrzyni biegow

lecac dalej tym tropem to hebel tez trzeba zmienic

a to juz wyjdzie drozej niz kupno sti

ja tez sie balem na poczatku kosztow sti

a juz mam w swoim taki silnik

teraz za bardzo nie oplaca mi sie juz mojego sprzedawac a zreszta nie chce

wiec zbieram kasiore na skrzynie 6mt

potem hebel i zawiecha i bedzie prawie sti :mrgreen:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam rozumieć że zawiecha, hamulce sprzęgło jest inne w obu wersjach imprezy

Tam jest dużo więcej inne... poczytaj forum, tu jest wszystko opisane.

Generalnie, tak ode mnie - jeśli potrzebujesz szybkie auto do jazdy na co dzień i jako jedyne w rodzinie, które miałoby czasem służyć jako wakacyjny dupowóz to bierz WRX i to w kombi.

Jak to będzie drugie / któreś tam auto w rodzinie i ma służyć głównie Tobie do zabawy to esti bezapelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoowty, a imprezę to gdzie trzymasz w Olsztynie czy w Londynie ;p ?

liczę na małą przejażdżkę jeśli odwiedzisz rodzinne strony ;)

 

Tam jest dużo więcej inne... poczytaj forum, tu jest wszystko opisane.

Generalnie, tak ode mnie - jeśli potrzebujesz szybkie auto do jazdy na co dzień i jako jedyne w rodzinie, które miałoby czasem służyć jako wakacyjny dupowóz to bierz WRX i to w kombi.

Jak to będzie drugie / któreś tam auto w rodzinie i ma służyć głównie Tobie do zabawy to esti bezapelacyjnie.

 

póki co to będzie jedyne auto w jednoosobowej rodzinie ;p

po tym co tu piszecie Panowie to w moim przypadku WRX będzie rozsądniejszym wyborem...

 

a są tu Olsztyniacy z WRX i Sti do forumowych oględzin ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są i myślę, że przyjdą z pomocą :wink:

 

heheh to super, do Lidzbarka też mogę zajechać jadąc do rodziców ;p

 

 

p.s. świetne forum, jestem zdumiony aktywnością i serdecznością forumowiczów, :o

 

a z olsztyna jestes ??

ja bede w grudniu

mam w 1/4 sti :mrgreen:

ale jest paru w olsztynie

a z jakiej dzielnicy jestes

 

no tu świetnie, zapraszam na herbatę, piwo czy co tam lubisz ;)

Osiedle Mleczna blisko uniwersytetu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...