Jump to content

WRX czy STI - pierwsza Impreza


JeanP

Recommended Posts

Witam, Panowie i Panie (mam nadzieję ;) )

Zakładam temat, mam nadzieję że w dobrym miejscu. Starałem się poszukać, ale albo ślepy albo nieobeznany w obsłudze wyszukiwarki, nie znalazłem odpowiedzi na interesujące mnie pytania.

 

Mianowicie, zastanawiam się nad zakupem Imprezy i po głowie mi chodzi jedno pytanie, jak bardzo różni się wersja WRX od STI ?

mam na myśli prowadzenie, frajdę z jazdy, emocje, ale także i koszty eksploatacji, paliwa, części?

Na wiosnę planuje przeznaczyć 50-60 tyś zł na zakup Imprezy, więc zacząłem się zastanawiać czego tak naprawdę potrzebuję. Jeżdżę bardzo mało bo około 8-9k km rocznie. Głównie po mieście. W tym momencie poruszam się 2,5TDi quattro i chciałbym pozostać w napędzie na cztery łapy. Raczej nie planuję jakiejś wyczynowej jazdy po torach, choć nigdy nie wiadomo ;). Subaru także miałoby służyć raczej do codziennej jazdy. Z drugiej strony przyzwyczajam się do swoich samochodów i nie chciałbym zamieniać WRX na STI po roku, bo mi wrażeń małoooo.

Liczę na fachowe opinie użytkowników czym różnią się te dwie wersje Imprezy oraz o rady na co tak naprawdę mnie stać z moim funduszem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:mrgreen:

 

Za dwadziescia postow bedziesz wiedzial tyle samo... Jedni na poczatek wola WRX, inni od razu STI... Przejedz sie jednym i drugim, zobaczysz co Ci pasuje. Jesli po jezdzie WRX em chcialbys w nim cos poprawic, to od razu kup STI :!: :wink:

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen:

 

Za dwadziescia postow bedziesz wiedzial tyle samo... Jedni na poczatek wola WRX, inni od razu STI... Przejedz sie jednym i drugim, zobaczysz co Ci pasuje. Jesli po jezdzie WRX em chcialbys w nim cos poprawic, to od razu kup STI :!: :wink:

 

hehehehe mimo wszystko prześledzę tę dyskusję :D

 

dzięki za linki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A ja mam argument nie do podważenia przemawiający za zakupem WRXa na początek. Dzięki takiemu zakupowi jest bardzo duża szansa że będziesz miał okazję kupić w karierze 2 imprezy ( WRX, a potem STi) zanim przesiądziesz się na EVO :mrgreen:

Normalnie ewolucja jest taka: WRX :arrow: przestaje wystarczać :arrow: STi :arrow: wpada Adam. i Owoc666 :arrow: robią Ci wodę z mózgu jakie to Łevo jest wspaniałe, szybkie i tanie w tuningu :arrow: kupujesz EVO

Jak kupisz od razu STi to skarcasz drogę bo od razu wpada Adam. i Owoc666 :arrow: robią Ci wodę z mózgu jakie to Łevo jest wspaniałe, szybkie i tanie w tuningu :arrow: kupujesz EVO

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam wrx'a. Za 60 tys mozesz miec takiego 2006-2007. Całkiem zdrowego. Auto nadaje sie do jazdy i na codzien i od czasu do czasu poszalec na torze.

Za 50-60 tys - STI - powodzenia w znalezniu auta :

1) nie zlozonego z dwoch

2) z przebiegiem nizszym niz 90tys

 

WRX naprawde zapiernicza. A dodatkowo jest bardzo elastyczne (2.5 litra).

Link to comment
Share on other sites

Ja polecam wrx'a. Za 60 tys mozesz miec takiego 2006-2007. Całkiem zdrowego. Auto nadaje sie do jazdy i na codzien i od czasu do czasu poszalec na torze.

Za 50-60 tys - STI - powodzenia w znalezniu auta :

1) nie zlozonego z dwoch

2) z przebiegiem nizszym niz 90tys

 

WRX naprawde zapiernicza. A dodatkowo jest bardzo elastyczne (2.5 litra).

 

 

Co prawda duzo STI-m nie jezdzilem,ale WRX-a z tego rocznika tez bardzo polecam;wystarcz.przyspiecha a i spalanie w miare rozsadne.

 

pozd.les

Link to comment
Share on other sites

też polecam wrx-a, chociaż nie sądzę, że za 60tysi kupisz zdrowe '07. frajda z jazdy i emocje jak należy :D a koszty (inaczej niż w sti) w porównaniu do dyszla którego masz Cię nie zabiją :D

 

wrx-a będzie Ci dużo łatwiej znaleźć w dobrym stanie - po sti w tym budzecie jest dłuuuuuuga kolejka :wink:

pamiętaj też, że Subaru to nie Audi, straszny badziew jest w środku (plastiki)

Link to comment
Share on other sites

zdaje sobie sprawę, że będę musiał zmienić pojęcie wygody i plastiku po zmianie Audi na Subaru ;) ale plecy mam zdrowe wiec i twarde zawieszenie mi nie straszne.

lukass, wywód genialny... już się nie mogę doczekać tej drabinki przyjemności i wrażen.... moja euforia jest wprost odwrotnie proporcjonalna do radości mojej lubej na zmianę niemca na samuraja ;]

 

Naprawdę koszty utrzymanie Sti i Wrx są tak różne ??

czyli do 60 tys bedzie można ustrzelić Wrx w hawkeye'u ?

 

i jak się zapatrujecie na kucie tłoków w 2.5 silniku, wszędzie słyszę że warto go zakuć, ile taki zabieg kosztuje?

 

pozdrawiam żan parówka ;]

Link to comment
Share on other sites

Jak masz zamiar kupić WRX i zakuwać czy generalnie "doinwestować" [czyt. robić esti] to sobie odpuść, dołóż do esti i potem jego moduj. Tańsze finalnie i chyba mniej kłopotliwe. Jak potrzebujesz szybkie auto na co dzień [po bułki i z psem do weterynarza ;)] to kup WRX. STI jest mocniejszy i zdecydowanie mniej cywilny. Twardsza zawiecha, hamulce, sprzęgło, późniejszy ABS, itepe... małżonka na prawym będzie narzekać ;)

Idealnie by było jakbyś miał okazję pojeździć jednym i drugim i wtedy wybrać.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz zamiar kupić WRX i zakuwać czy generalnie "doinwestować" [czyt. robić esti] to sobie odpuść, dołóż do esti i potem jego moduj. Tańsze finalnie i chyba mniej kłopotliwe. Jak potrzebujesz szybkie auto na co dzień [po bułki i z psem do weterynarza ;)] to kup WRX. STI jest mocniejszy i zdecydowanie mniej cywilny. Twardsza zawiecha, hamulce, sprzęgło, późniejszy ABS, itepe....

Idealnie by było jakbyś miał okazję pojeździć jednym i drugim i wtedy wybrać.

 

w sumie słabo rozumiem pojęcie "zakucia" słyszałem to i owo że powinno się przy wyższych obciążeniach.... pytam, bo się nie znam i liczę na wyrozumiałość ;)

 

jak najbardziej chodzi mi o szybkie auto na co dzień, jeżdżąc dieslem nie odkryłem w sobie żyłki upalacza, póki co... także chciałbym się rozeznać w temacie czym te wersje imprezy się w zasadzie różnią, bo jak już wiecie robię tak mały przebieg że kosztów paliwa się nie boję... boję się ewentualnie innych kosztów...

 

czyli mam rozumieć że zawiecha, hamulce sprzęgło jest inne w obu wersjach imprezy (jak mniemam w Sti jest bardziej wyczynowe i co za tym idzie droższe) ?

 

dziękuje za posty i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zdaje sobie sprawę, że będę musiał zmienić pojęcie wygody i plastiku po zmianie Audi na Subaru ;) ale plecy mam zdrowe wiec i twarde zawieszenie mi nie straszne.

lukass, wywód genialny... już się nie mogę doczekać tej drabinki przyjemności i wrażen.... moja euforia jest wprost odwrotnie proporcjonalna do radości mojej lubej na zmianę niemca na samuraja ;]

 

Naprawdę koszty utrzymanie Sti i Wrx są tak różne ??

czyli do 60 tys bedzie można ustrzelić Wrx w hawkeye'u ?

 

i jak się zapatrujecie na kucie tłoków w 2.5 silniku, wszędzie słyszę że warto go zakuć, ile taki zabieg kosztuje?

 

pozdrawiam żan parówka ;]

 

w silniku 2,5 polecam jak juz zrobic szpilki

jezeli wrx to jak chcesz kuc to celujesz w duza mooc a z tym sie wiaze wymiana skrzyni biegow

lecac dalej tym tropem to hebel tez trzeba zmienic

a to juz wyjdzie drozej niz kupno sti

ja tez sie balem na poczatku kosztow sti

a juz mam w swoim taki silnik

teraz za bardzo nie oplaca mi sie juz mojego sprzedawac a zreszta nie chce

wiec zbieram kasiore na skrzynie 6mt

potem hebel i zawiecha i bedzie prawie sti :mrgreen:

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

czyli mam rozumieć że zawiecha, hamulce sprzęgło jest inne w obu wersjach imprezy

Tam jest dużo więcej inne... poczytaj forum, tu jest wszystko opisane.

Generalnie, tak ode mnie - jeśli potrzebujesz szybkie auto do jazdy na co dzień i jako jedyne w rodzinie, które miałoby czasem służyć jako wakacyjny dupowóz to bierz WRX i to w kombi.

Jak to będzie drugie / któreś tam auto w rodzinie i ma służyć głównie Tobie do zabawy to esti bezapelacyjnie.

Link to comment
Share on other sites

zoowty, a imprezę to gdzie trzymasz w Olsztynie czy w Londynie ;p ?

liczę na małą przejażdżkę jeśli odwiedzisz rodzinne strony ;)

 

Tam jest dużo więcej inne... poczytaj forum, tu jest wszystko opisane.

Generalnie, tak ode mnie - jeśli potrzebujesz szybkie auto do jazdy na co dzień i jako jedyne w rodzinie, które miałoby czasem służyć jako wakacyjny dupowóz to bierz WRX i to w kombi.

Jak to będzie drugie / któreś tam auto w rodzinie i ma służyć głównie Tobie do zabawy to esti bezapelacyjnie.

 

póki co to będzie jedyne auto w jednoosobowej rodzinie ;p

po tym co tu piszecie Panowie to w moim przypadku WRX będzie rozsądniejszym wyborem...

 

a są tu Olsztyniacy z WRX i Sti do forumowych oględzin ?

Link to comment
Share on other sites

Są i myślę, że przyjdą z pomocą :wink:

 

heheh to super, do Lidzbarka też mogę zajechać jadąc do rodziców ;p

 

 

p.s. świetne forum, jestem zdumiony aktywnością i serdecznością forumowiczów, :o

 

a z olsztyna jestes ??

ja bede w grudniu

mam w 1/4 sti :mrgreen:

ale jest paru w olsztynie

a z jakiej dzielnicy jestes

 

no tu świetnie, zapraszam na herbatę, piwo czy co tam lubisz ;)

Osiedle Mleczna blisko uniwersytetu :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...