shodan Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Po zbadaniu rynku do SI GT z zarowkami H1/H2 kosztuja 2000 brutto SI GT maja zarowki H4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 12 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Po zbadaniu rynku do SI GT z zarowkami H1/H2 kosztuja 2000 brutto SI GT maja zarowki H4. seryjne GT tak,ale Tomkowi chodzilo o Morette,ktore maja H1/H2 IMHO raczej H1/H7 Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 12 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2005 Morette moze byc H4/H2 albo tak jak napisal Komancz H1/H2 wiec wszystko wiedzacym dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gunit Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 http://www.motoallegro.pl/item266550237 ... tback.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gunit Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 ja zamontowalem ten zestaw i jestem bardzo zadowolony,nieoslepiaja a jak pieknie mocno swieca,naprawde dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
passenger222 Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Witam! Posiadam Forka MY07 2.0. Czy któryś z szanownych forumowiczów wyjaśnił by mi kwestie związane z zainstalowaniem wspomnianych w wątku "żarówek ksenonowych"? Na pokładzie mam frustrujące H1... Może ma ktoś receptę p.t. co i gdzie kupić (spec żarnik + przetwornica??? ). Z góry dziękuję za pomoc. Pzdr marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 passenger222, możesz kupić sobie taki zestaw :arrow: http://www.subaru.pl/product_info.php ... b3eb0a85b9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 ja zamontowalem ten zestaw i jestem bardzo zadowolony,nieoslepiaja a jak pieknie mocno swieca,naprawde dobra robota a co z pozycyjnymi, zmieniałeś na jakies nieżółte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeQ Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 A może znacie jakiś sprawdzony zestaw do gt 97 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
passenger222 Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Dzięki ukiman! Rozmawiałem z Carfitem - komunikatywni goście. Chyba popełnię zakup... p.s. pozycyjne nie-żółte polecam philipsa blue vision. niebieskie wbrew pozorom nie są - dają w miarę mocne białe światło. H1 w/w firmy mają tylko jedną wadę : nawet zakładając odpalenie silnika przy wyłączonych światłach palą się regularnie po 3-4 miesiącach... co dziwne, po założeniu kpl. najpierw siada lewa później prawa... pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Pozdrawiam wielce czcigodnych forumowiczow i do rzeczy... SI WRX 2002 US Spec, bez zadnych modyfikacji. Co trzebaby zrobic, zeby przednie swiatla byly: 1. w 100% legalne w EU? 2. dobrze swiecily (xenon)? 3. niezbyt drogie? Od razu sprostuje, o co mi chodzi. Z tego co zdazylem sie rozeznac (prosze o natychmiastowe poprawienie mnie i lagodny wymiar kary, jezeli sie myle) US Spec ma (ponoc!) jakies silniczki samopoziomujace reflektory, a nie ma (napewno) pokretla do regulacji w kabinie. Czy w takim wypadku mozna wsadzic xenony (wymiana tylka zarowek)? Ponoc przy ksenonach musi byc samopoziomowanie, right? I czy chodzi tutaj o takie samopoziomowanie, jakie jest wlasnie w US Spec? Czy jest moze tak, ze bez wzgledu na to jakie wsadze zarowki to i tak te reflektory ktore mam beda nielegalne w EU? Czy wyjsciem jest w tym momencie kupno Morette xenonowych i wykorzystanie tego ukladu poziomujacego, ktory mam? Czy ktos ma moze inna sensowna propozycje na porzadne swiatla soczewkowe (w miare mozliwosci xenon) DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO? To tyle, jezeli chodzi o przod... Teraz od tylu... Eee... Do tylu! Czy w moich lampach tylnych da rade zainstalowac tylne swiatlo przeciwmgielne? Z tego, co zauwazylem zupelnie wewnetrzne pola w dolnej czesci lamp nie swieca sie wogole (ani przy hamowaniu, ani przy wlaczeniu swiatel mijania). Do tego przeciez SI EU Spec ma takie same reflektory i ma swiatla przeciwmgielne. Jezeli da rade to zrobic, to gdzie mozna to zrobic fachowo w okolicach 3-miasta??? I czy musze do tego rozebrac samochod zaczynajac od zdjecia wycieraczek? No i teraz z boku. Przyczepy ciagnac nie bede, wiec z tego co wiem boczne kierunkowskazy na blotnikach przednich mi nie potrzebne. Czy mozna (zakladajac, ze znajde genialnego elektryka ) podlaczyc przednie pomaranczowe swiatelka obrysowe do obwodu kierunkowskazow? Czy jest to legalne? Czy nie uszkodza sie przez to zarowki, nie wybuchnie mi auto? Przeciez sa one tez w wersji EU Spec, a te obrysowki palace sie caly czas sa ponoc u nas zabronione!!??!!?? Chodzi o to, ze jezeli nie mozna tego tak podlaczyc, to je poprostu odlacze wogole i bedzie po problemie - kierunki z przodu przeciez sa. Uprzedzam, ze przesledzilem conajmniej kilka watkow o swiatlach, ksenonach i xenonach, o roznicach pomiedzy US SPec I EU Spec i nie znalazlem konkretnych odpowiedzi na moje pytania - a zdjec WRX'ow z ladnymi reflektorami jakos nie brakuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xbike Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 US Spec ma (ponoc!) jakies silniczki samopoziomujace reflektory nie ma Czy w moich lampach tylnych da rade zainstalowac tylne swiatlo przeciwmgielne bez problemu podlaczyc przednie pomaranczowe swiatelka obrysowe do obwodu kierunkowskazow? da sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Firma mojego znajomego zaczęła ostatnio sprzedawać oryginalne xenony Philipsa, które pasują do subaru, import z UK (nie żaden Tajwan). Sam kiedyś sobie takie sprowadziłem do STi (jako prywatny import) i jeździłem z nimi przez ponad 2 lata. Teraz mam taki zestaw w Evo i też jestem super zadowolony, szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej. Adres: www.xenony24.pl pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej Zawsze wydawało mi się, że te bardziej niebieskoświecące są jaśniejsze. To Twoja ocena, czy jakaś oczywista oczywistość i o niej nie wiedziałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej. Ciekawe, bo wg wszystkich zrodel, najjasniejsze swiatlo i najbardziej zblizone do OEM, to 6000k.... Shodan, a potrafisz jakos wytlumaczyc wyzszosc takich (philips) ksenonow nad innymi (np. tajwan) i ich 3 x wyzsza cene? Zawsze wydawało mi się, że te bardziej niebieskoświecące są jaśniejsze. Patrz wyzej + te same zrodla podaja, ze im wyzsza temperatura i bardziej niebieskie swiatla, tym CIEMNIEJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 szczególnie polecam barwę 4100k, świeci najjaśniej. Ciekawe, bo wg wszystkich zrodel, najjasniejsze swiatlo i najbardziej zblizone do OEM, to 6000k.... Parokrotnie już to tłumaczyłem, ale może nie miałeś okazji przeczytać: Nie należy mylić lumenów z kalwinami Wiele osób uważa, że im wyższa temperatura (k), tym jaśniejsze jest światło. Nic bardziej mylnego. Im wyższa temperatura (k), tym niższa jasność mierzona w lumenach (lm). Czyli mówiąc wprost żarówki 4100k są o ok. 20% jaśniejsze, niż 6000k. Podsumowując, jeśli ktoś chce mieć: - fajny kolor (lekko niebieskawy) światła - wtedy warto kupić żarówki o wysokiej temp., np. 6000k - high performance - wtedy warto kupić żarówki o niskiej temperaturze, np. 4100k -> które będą dawały 20% więcej światła, niż 6000k. Shodan, a potrafisz jakos wytlumaczyc wyzszosc takich (philips) ksenonow nad innymi (np. tajwan) i ich 3 x wyzsza cene? JED, czy potrafisz wytłumaczyć wyższość np. audi nad hyundaiem i 3 x wyższą cenę tego pierwszego? Zawsze wydawało mi się, że te bardziej niebieskoświecące są jaśniejsze. Patrz wyzej + te same zrodla podaja, ze im wyzsza temperatura i bardziej niebieskie swiatla, tym CIEMNIEJ. Dokładnie tak - patrz powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Podsumowując, jeśli ktoś chce mieć: - fajny kolor (lekko niebieskawy) światła - wtedy warto kupić żarówki o wysokiej temp., np. 6000k - high performance - wtedy warto kupić żarówki o niskiej temperaturze, np. 4100k -> które będą dawały 20% więcej światła, niż 6000k. No i jasna sprawa, ale czy w takim razid to prawda, ze OEM sa ok.6000k? Jesli tak, to o co chodzi producentom? JED, czy potrafisz wytłumaczyć wyższość np. audi nad hyundaiem i 3 x wyższą cenę tego pierwszego? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip Cz Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Nie należy mylić lumenów z kalwinami Wiele osób uważa, że im wyższa temperatura (k), tym jaśniejsze jest światło. Nic bardziej mylnego. Im wyższa temperatura (k), tym niższa jasność mierzona w lumenach (lm). Czyli mówiąc wprost żarówki 4100k są o ok. 20% jaśniejsze, niż 6000k. Podsumowując, jeśli ktoś chce mieć: - fajny kolor (lekko niebieskawy) światła - wtedy warto kupić żarówki o wysokiej temp., np. 6000k - high performance - wtedy warto kupić żarówki o niskiej temperaturze, np. 4100k -> które będą dawały 20% więcej światła, niż 6000k. Dzięki. Chyba już wszystko nomen omen jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 potrafisz jakos wytlumaczyc wyzszosc takich (philips) ksenonow nad innymi O ile dobrze się wczytałem, to tam nie jest nigdzie napisane, że palnik jest Philipsa, jedynie przetwornica ma jego logo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 no dobrze, a kiedy będą zenki z systemem samopoziomowania?(tak jak w montażu fabrycznym) i dlaczego w tych wszystkich zestawach (ciekawych w sumie) nie ma opcjonalnie takiego systemu :?: ktoś wie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 esilon, bo samopoziomowanie zależy od konstrukcji samego reflektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 on, bo samopoziomowanie zależy od konstrukcji samego reflektora. no właśnie tak się mi wydawało, czyli co nie opłaca się robić kompeltnych reflektorów? Zamienników różnych kloszy z obudowa jest dość sporo (no może nie do Subaraków) i nie są taki drogie,Wniosek to jest taki, że mozna kupić tylko i wyłącznie niezgodną z przepisami "wkładkę niebieska dobrze świecąca" . Zaczyna to przypominać sytuację: możesz kupić antyradar ale nie możesz go używać :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 esilon, coś w ten deseń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max mt Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Pozwolę sobie zacytować z serwisu Xenony.pl " Co mówią przepisy Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierając się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu. W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!" Dowiadywałem się u źródła czyli Policji, jeżeli będziemy mieli homologację na żarniki i przetwornice to nie ma problemu. Nie mają prawa zabrać dowodu rejestracyjnego. edit: Homologacja na kraje Unii Europejskiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Dowiadywałem się u źródła czyli Policji, jeżeli będziemy mieli homologację na żarniki i przetwornice to nie ma problemu. Nie mają prawa zabrać dowodu rejestracyjnego. to miłe z ich strony Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu. z tego co niewiele wiem to nie chodzi o ręczną regulacje poziomu tylko o automatyczny system reagujący w miare " na bieżąco" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się