TomekEl Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 W zwiazku z tym, ze w subaru swiatla swieca jak swieczki, musze cos z tym zrobic. Wkladanie innych zarowek niewiele daje - przetestowane. NA oryginalnym oswietleniu nie da sie jezdzi w nocy z wiekszymi predkosciami a jezeli sie jedzie szybko to trzeba sie domyslac gdzie jest czarne i czy pobaczem nie jedzie nieoswietlony rowerzysta. Przerabianie reflektorow i montowanie soczewki jest niestety rozwiazaniem bardzo nieestetycznym i druciarskim (rozklejanie reflektora, wklejanie plastikow itp.) Znalazlem goscia, ktory oferuje xenonowe zarowki H4 firmy OSRAM. Jest to zarowka z cokolem dokladnie takim jak H4, jest odpowiednio malowana dla zachowania granicy swiatla i cienia i idealnie pasuje do reflektora. Do tego sa przetwornice helli podlaczane do oryginalnej instalacji, zadnego ciecia przewodow i drutowania. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego wynalazku? Kiedys byla na temat xenonow dyskusja ale ona dotyczyla zwyklych zarowek xenonowych adaptowanych do reflektora H4,H7. Spryskiwacze reflektorow posiadam fabryczne, klosz lampy jest praktycznie przezroczysty, samopoziomowanie jest w wiekszosci samochodow gadzetem bo nie jest dynamiczne i ma taka zwloke ze nie dziala na bujanie na drodze. Swiatla bede mogl obnizyc silniczkami reflektorow. Nie chcialbym oslepiac innych wiec jezeli macie jakies doswiadczenia z takimi przerobkami chetnie poznam Wasze opinie. T5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vampeer Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 mowisz o zarniku D2R. jak bedzie prawidlowo zalozony to bedzie dokladnie tak jak w US Spec. tylko pamietaj ze trzeba dobrze zabezpieczyc przetwornice przed zalaniem. ja juz pare wymienialem w poprzednim aucie w ktorym mialem xenony robione osobiscie druga opcja to cale lampy xenonowe na ebayu. sa orginalne US Spec po kilkaset $ albo "tuningowe" z soczewkami po 1000$ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 8, 2005 Author Share Posted September 8, 2005 mowisz o zarniku D2R. jak bedzie prawidlowo zalozony to bedzie dokladnie tak jak w US Spec. tylko pamietaj ze trzeba dobrze zabezpieczyc przetwornice przed zalaniem. ja juz pare wymienialem w poprzednim aucie w ktorym mialem xenony robione osobiscie druga opcja to cale lampy xenonowe na ebayu. sa orginalne US Spec po kilkaset $ albo "tuningowe" z soczewkami po 1000$ To nie jest D2R w oznaczeniu jest H4 i cos jeszcze. Zarniki sa oryginalne OSRAM. Przetwornice sa zabezpieczone przed zalaniem, sa hermetycznie zamkniete. Niestety do GT nie ma takich swiatel Link to comment Share on other sites More sharing options...
vampeer Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 8, 2005 Author Share Posted September 8, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. OK, ja sie nie znam Mam nadzieje ze nie bede swiecil ludziom po galach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie. Np taki zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812 Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Ale to i tak jest... Nie do końca funkcjonalne. Wiadomo, że nawet w samochodach z bi-ksenonami występują normalne światła drogowe, które są używane w przypadku 'błyśnięcia' długimi, po prostu ksenon nie zdążyłby się przemieścić. Natomiast przy włączeniu stałym, sytuacja wraca do normy, żarnik się przemieszcza i świeci dalej, szerzej, wyżej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Ale to i tak jest... Nie do końca funkcjonalne. Wiadomo, że nawet w samochodach z bi-ksenonami występują normalne światła drogowe, które są używane w przypadku 'błyśnięcia' długimi, po prostu ksenon nie zdążyłby się przemieścić. Natomiast przy włączeniu stałym, sytuacja wraca do normy, żarnik się przemieszcza i świeci dalej, szerzej, wyżej... Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie. Np taki zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812 Ten zestaw to niestety totalne badziewie z zarowka z Chin a i cena jest kosmiczna. Swiatla drogowe beda poprzez dodatkowe projektory helli zamontowane np. zamiast nic nie dajacych przeciwmgielnych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8) No to mamy fachowca na forum, jak to milo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie. Np taki zestaw: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812 Ten zestaw to niestety totalne badziewie z zarowka z Chin a i cena jest kosmiczna. Swiatla drogowe beda poprzez dodatkowe projektory helli zamontowane np. zamiast nic nie dajacych przeciwmgielnych. Sama prawda. Chinczycy z kontynentu podrabiaja Chinczykow z Tajwanu! :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ? Nie, z tego co mi wiadomo (?), to żarnik jest przyciągany przez elektromagnes. Ale tak jak mówię - 'błysku' się nie da zrobić.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8) No to mamy fachowca na forum, jak to milo He,he,he..dowiedzialem sie u zrodla Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8) No to mamy fachowca na forum, jak to milo He,he,he..dowiedzialem sie u zrodla "D-H4R" to jest chyba pelna nazwa zarowki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ? Nie, z tego co mi wiadomo (?), to żarnik jest przyciągany przez elektromagnes. Ale tak jak mówię - 'błysku' się nie da zrobić.. Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym swiecic powinno ok. Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8) No to mamy fachowca na forum, jak to milo He,he,he..dowiedzialem sie u zrodla "D-H4R" to jest chyba pelna nazwa zarowki No i uczen pokonal mistrza! :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Da się takie żarówki zaadoptować do zwykłych lamp H4 w starym Legacy bez spryskiwacza? No i czy da się też coś wykombinować na światła drogowe w miejsce halogenów (dosyć małe) jakie są w starych legacach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie.. Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomekEl Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie.. Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama.. SuperB moze miec bi-xenony. Jak w wiekszosci tego typu konstrukcji dlugie obsluguje elektromagnetyczna przyslona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie.. Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama.. Tak ma na 100% (oczywiscie nie kazdy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie.. Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama.. SuperB moze miec bi-xenony. Jak w wiekszosci tego typu konstrukcji dlugie obsluguje elektromagnetyczna przyslona. Dokladnie TAK mistrzu Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 To po co montują normalne długie, nawet w bi-ksenonach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wotan Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 To po co montują normalne długie, nawet w bi-ksenonach? Jesli jedziesz bez wlaczonych swiatel mozesz mrugnac normalnymi dlugimi bo xenon sie tak szybko nie zajarzy. Jak jedziesz z wlaczonymi swiatlami mijania to mrugniesz i zapalisz na stale jedne i drugie w tym samym czasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gal Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 A i tak niedługo wejdą światła przednie na LED-ach... Wiem, że w Subaru to nie tak niedługo, niestety :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now