Jump to content

Xenony


TomekEl

Recommended Posts

W zwiazku z tym, ze w subaru swiatla swieca jak swieczki, musze cos z

tym zrobic. Wkladanie innych zarowek niewiele daje - przetestowane. NA

oryginalnym oswietleniu nie da sie jezdzi w nocy z wiekszymi

predkosciami a jezeli sie jedzie szybko to trzeba sie domyslac gdzie jest

czarne i czy pobaczem nie jedzie nieoswietlony rowerzysta. Przerabianie

reflektorow i montowanie soczewki jest niestety rozwiazaniem bardzo

nieestetycznym i druciarskim (rozklejanie reflektora, wklejanie plastikow

itp.) Znalazlem goscia, ktory oferuje xenonowe zarowki H4 firmy OSRAM.

Jest to zarowka z cokolem dokladnie takim jak H4, jest odpowiednio

malowana dla zachowania granicy swiatla i cienia i idealnie pasuje do

reflektora. Do tego sa przetwornice helli podlaczane do oryginalnej

instalacji, zadnego ciecia przewodow i drutowania.

Jakie jest Wasze zdanie na temat tego wynalazku? Kiedys byla na temat

xenonow dyskusja ale ona dotyczyla zwyklych zarowek xenonowych

adaptowanych do reflektora H4,H7. Spryskiwacze reflektorow posiadam

fabryczne, klosz lampy jest praktycznie przezroczysty,

samopoziomowanie jest w wiekszosci samochodow gadzetem bo nie

jest dynamiczne i ma taka zwloke ze nie dziala na bujanie na drodze.

Swiatla bede mogl obnizyc silniczkami reflektorow.

Nie chcialbym oslepiac innych wiec jezeli macie jakies doswiadczenia z

takimi przerobkami chetnie poznam Wasze opinie.

 

T5

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

mowisz o zarniku D2R. jak bedzie prawidlowo zalozony to bedzie dokladnie tak jak w US Spec. tylko pamietaj ze trzeba dobrze zabezpieczyc przetwornice przed zalaniem. ja juz pare wymienialem w poprzednim aucie w ktorym mialem xenony robione osobiscie ;)

druga opcja to cale lampy xenonowe na ebayu. sa orginalne US Spec po kilkaset $ albo "tuningowe" z soczewkami po 1000$

Link to comment
Share on other sites

mowisz o zarniku D2R. jak bedzie prawidlowo zalozony to bedzie dokladnie tak jak w US Spec. tylko pamietaj ze trzeba dobrze zabezpieczyc przetwornice przed zalaniem. ja juz pare wymienialem w poprzednim aucie w ktorym mialem xenony robione osobiscie ;)

druga opcja to cale lampy xenonowe na ebayu. sa orginalne US Spec po kilkaset $ albo "tuningowe" z soczewkami po 1000$

 

To nie jest D2R w oznaczeniu jest H4 i cos jeszcze. Zarniki sa oryginalne OSRAM. Przetwornice sa zabezpieczone przed zalaniem, sa hermetycznie zamkniete. Niestety do GT nie ma takich swiatel :(

Link to comment
Share on other sites

Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie.

 

Np taki zestaw:

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812

Link to comment
Share on other sites

Ale to i tak jest... Nie do końca funkcjonalne. Wiadomo, że nawet w samochodach z bi-ksenonami występują normalne światła drogowe, które są używane w przypadku 'błyśnięcia' długimi, po prostu ksenon nie zdążyłby się przemieścić. Natomiast przy włączeniu stałym, sytuacja wraca do normy, żarnik się przemieszcza i świeci dalej, szerzej, wyżej...

Link to comment
Share on other sites

Ale to i tak jest... Nie do końca funkcjonalne. Wiadomo, że nawet w samochodach z bi-ksenonami występują normalne światła drogowe, które są używane w przypadku 'błyśnięcia' długimi, po prostu ksenon nie zdążyłby się przemieścić. Natomiast przy włączeniu stałym, sytuacja wraca do normy, żarnik się przemieszcza i świeci dalej, szerzej, wyżej...
Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ?
Link to comment
Share on other sites

Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie.

 

Np taki zestaw:

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812

 

 

Ten zestaw to niestety totalne badziewie z zarowka z Chin :D a i cena jest kosmiczna. Swiatla drogowe beda poprzez dodatkowe projektory helli zamontowane np. zamiast nic nie dajacych przeciwmgielnych.

Link to comment
Share on other sites

Tomek,a jak chcesz rozwiazac sprawe swiatel drogowych? Jezeli mamy reflektor na dwie zarowki H7 to nie ma problemu(montujesz w miejsce zarowek H7 odpowiedzialnych za swiatla mijania zarowki ksenonowe, a drogowe mozesz zostawic na zwyklej H7) w przypadku zarowki H4 problem jest tej natury ze ta zarowka obsluguje zarowno swiatla mijania jak i drogowe wiec wymieniajac na zarowke ksenonowa bedziesz mial tylko swiatla mijania... Sa zestawy ksenonow pod zarowki H4 ale maja mechanizm przesuwu zarowki ksenonowej w osi(mijania/drogowe) ale podobno to niezbyt dobrze spelnia swoje zadanie.

 

Np taki zestaw:

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63544812

 

 

Ten zestaw to niestety totalne badziewie z zarowka z Chin :D a i cena jest kosmiczna. Swiatla drogowe beda poprzez dodatkowe projektory helli zamontowane np. zamiast nic nie dajacych przeciwmgielnych.

Sama prawda. Chinczycy z kontynentu podrabiaja Chinczykow z Tajwanu! :roll:
Link to comment
Share on other sites

Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ?

 

Nie, z tego co mi wiadomo (?), to żarnik jest przyciągany przez elektromagnes. Ale tak jak mówię - 'błysku' się nie da zrobić..

Link to comment
Share on other sites

no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym ;)

swiecic powinno ok.

Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8)

 

No to mamy fachowca na forum, jak to milo :D

He,he,he..dowiedzialem sie u zrodla :mrgreen:

 

"D-H4R" to jest chyba pelna nazwa zarowki

Link to comment
Share on other sites

Czy bi-xenony nie maja po prostu zapadki ktora przy wlaczeniu dlugich odslania wieksza czesc sochewki ?

 

Nie, z tego co mi wiadomo (?), to żarnik jest przyciągany przez elektromagnes. Ale tak jak mówię - 'błysku' się nie da zrobić..

Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami. :wink:
Link to comment
Share on other sites

no to bedzie D2R z mocowaniem H4 a nie xenonowym ;)

swiecic powinno ok.

Fachowa nazwa tych zarowek to H4R 8)

 

No to mamy fachowca na forum, jak to milo :D

He,he,he..dowiedzialem sie u zrodla :mrgreen:

 

"D-H4R" to jest chyba pelna nazwa zarowki

No i uczen pokonal mistrza! :mrgreen: :wink:
Link to comment
Share on other sites

Da się takie żarówki zaadoptować do zwykłych lamp H4 w starym Legacy bez spryskiwacza? No i czy da się też coś wykombinować na światła drogowe w miejsce halogenów (dosyć małe) jakie są w starych legacach?

Link to comment
Share on other sites

Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami.

 

SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie..

 

Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama..

Link to comment
Share on other sites

Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami.

 

SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie..

 

Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama..

 

SuperB moze miec bi-xenony. Jak w wiekszosci tego typu konstrukcji dlugie obsluguje elektromagnetyczna przyslona.

Link to comment
Share on other sites

Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami.

 

SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie..

 

Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama..

Tak ma na 100% (oczywiscie nie kazdy)
Link to comment
Share on other sites

Obaj mamy racje. Ty piszesz o "zestawach"(zamiennikach) a ja mialem na mysli fabryczne soczewki np. w Superbie gdzie mozesz blysnac dlugimi xenonami.

 

SuberB ma bi-ksenony? Chyba nie..

 

Ja nie piszę o zamiennikach, tylko o fabrycznych światłach - zresztą to bez znaczenia, bo zasada działania jest ta sama..

 

SuperB moze miec bi-xenony. Jak w wiekszosci tego typu konstrukcji dlugie obsluguje elektromagnetyczna przyslona.

Dokladnie TAK mistrzu :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

To po co montują normalne długie, nawet w bi-ksenonach?
Jesli jedziesz bez wlaczonych swiatel mozesz mrugnac normalnymi dlugimi bo xenon sie tak szybko nie zajarzy. Jak jedziesz z wlaczonymi swiatlami mijania to mrugniesz i zapalisz na stale jedne i drugie w tym samym czasie. :)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...