Skocz do zawartości

jakie amortyzatory i sprezyny ?


zofx

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jeden amortyzator padł ( strzelil gaz z tego czegos od samopoziomowania ) i osiadła jedna strona tyłu auta :(

 

cena w serwisie mnie zalamala.

 

znalazlem KYB do forka na tył po 360 zł za sztuke i do tego musze dobrac sprzezyne bo podobno tyl auta osiadzie po wymianie na KYB.

 

wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka.

 

mam takie dwie nowe , zrobione na podstawie seryjnej (for.2.5 xt) w firmie w Poznaniu , 180zl sztuka tel 22-8460049 ...9-16.

(nigdy nie montowane , bez gwarancji :idea: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zofx, jezeli szukasz sprezyn do swojego Foka to przejzyj oferte KingSpring z Australii,oni produkuja sprezyny dedykowane wlasnie do Forkow z amorkami KYB tylko najtaniej nie jest :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze

 

tzn. tył jest obniżony o 2.5 cm nawet jak nie jest obciążony....a jak jest obciążony np. dwiema osobami to ile się obniża :?:

i pytanie czy jest jakis zestaw amortyz. + spręzyna który jest +- ok. :?: ( obciążony/nieobciązony )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze

 

tzn. tył jest obniżony o 2.5 cm nawet jak nie jest obciążony....a jak jest obciążony np. dwiema osobami to ile się obniża :?:

i pytanie czy jest jakis zestaw amortyz. + spręzyna który jest +- ok. :?: ( obciążony/nieobciązony )

 

obniżają przód i tył oczywiście - podałem numery kompletu na cztery narożniki

sprężyna jest twardsza, więc siadanie powinno być mniejsze niż w serii bez samopoziomka

zachowując prawo do własnego poziomu '+/- ok' mogę powiedzieć, że jest wielce ok na kyb + te sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pomiary na sprężynach z 4T to u mnie wychodzi następująco:

 

445 mm od średnicy koła do krawędzi nadkola (755 mm od podłoża).

443 mm przy zalanym pełnym baku

 

Manual mówi, że na nowych SLS'ach powinien stać na 440 mm (+/- samopoziomowanie czyli odpowiednio 24/12mm).

 

Reasumując u mnie wyszło 5 mm wyżej niż na nowych SLS

 

Sztywność wzorowa. W końcu nie ma tych słynnych przechyłów w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popytaj o ST2033088000 i ST2038088000. obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze

 

Reasumując u mnie wyszło 5 mm wyżej niż na nowych SLS

 

Czyli jest mozliwosc zeby było jak w serii z tylu :wink: ......kolega kropkowicz mnie zmylil tym "calem niżej" ale to widocznie jakas wersja wyscigowa.... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywność wzorowa. W końcu nie ma tych słynnych przechyłów w zakrętach.

 

A za to to w głównej mierze odpowiada grubszy i sztywniejszy (mocowania) stabilizator a nie amortyzatory i sprężyny. Ale jak jest piękniej, to .... pięknie :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, sprężyny przecież też. zwłaszcza na seryjnym stabie czyli prawie bez. pamiętajmy, że porównanie jest najprawdopodobniej do wywalonego tyłu czyli wielce mięciutkiego zawiasu

podałem numerki sprężyn sti do forka, które bardzo mi pasują (i przynajmniej jeszcze jednemu koledze z Poznania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to dzwonie do mysiakowców!

 

Jutro do nich jadę na wymianę tyłu w moim forku. Droga powrotna już mi coś powie więc napiszę jak wrażenia po wymianie, bo sam też się chwilę zastanawiałem jakie rozwiązanie wybrać (wbrew pozorom jest ich już kilka jak się przebrnie przez odpowiednie wątki :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro do nich jadę na wymianę tyłu w moim forku. Droga powrotna już mi coś powie więc napiszę jak wrażenia po wymianie, bo sam też się chwilę zastanawiałem jakie rozwiązanie wybrać (wbrew pozorom jest ich już kilka jak się przebrnie przez odpowiednie wątki :) )

 

Apacz, i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

jeden amortyzator padł ( strzelil gaz z tego czegos od samopoziomowania ) i osiadła jedna strona tyłu auta :(

 

cena w serwisie mnie zalamala.

 

znalazlem KYB do forka na tył po 360 zł za sztuke i do tego musze dobrac sprzezyne bo podobno tyl auta osiadzie po wymianie na KYB.

 

wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka.

 

pozdrawiam

 

A dlaczego nie taki zestaw:

Amory KAYABA KYB334344 / KYB334344 (lewy / prawy) - razem około 800 zł w InterCars

Sprężyny IRONMAN SUB004B tył obie strony - razem 550 zł

 

sprawdzony chyba nie w jednym samochodzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie taki zestaw:

Amory KAYABA KYB334344 / KYB334344 (lewy / prawy) - razem około 800 zł w InterCars

Sprężyny IRONMAN SUB004B tył obie strony - razem 550 zł

 

sprawdzony chyba nie w jednym samochodzie...

może dlatego, że do serii to mało podobne 8) Bardziej do tarpana :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Apacz, i jak?

 

Wklejam to co wysłałem na pw do zofx

 

Różnica jest oczywiście kolosalna na +. Niestety nie jest to obiektywna obserwacja. Przydałoby się przejechać świeżym forkiem z całkowicie zdrowym samopoziomem i wsiąść do mojego i wtedy porównać. A teraz jest tak, że jechałem tam z padniętym tyłem i forek skakał po całej jezdni na nierównościach, a wracałem całkiem innym autem. Moim zdaniem sposób wybierania nierówności jest OK. Jak dla mnie generalnie jest ciut za miękko, ale jestem przyzwyczajony do WRX-a a Foresterem jeździ moja żona, więc jak dla niej bez zarzutu. Poza tym prowadzenie w zakręcie - pierwsze wrażenia też bardzo dobre, ale tego nie mogę docelowo ocenić z dwóch powodów. Droga publiczna i duży ruch nie pozwoliły na jakąś jazdę na limicie w zakręcie, a poza tym nie chciałem tak na świeżo sprawdzać, niech się trochę ułożą (szczerze mówiąc zawsze się boję po takich operacjach, że jakaś sprężyna będzie wadliwa albo koło niedokręcone itp.). No i na dodatek skoro już byłem w wiatrakach to szarpnąłem się na stabilizator Whiteline na tył (Bryku nie musiał mnie długo namawiać :wink: ) więc wyszedł w sumie mocny upgrade zawieszenia w porównaniu do tego co było jeszcze wczoraj rano :roll:

W każdym razie nie mam żadnych negatywnych odczuć jak na razie. Za parę kilometrów (w przyszłym tygodniu) pomierzę wszystko dokładnie i przejadę się z obciążeniem (akurat będę miał pralkę do przetransportowania) i też pomierzę więc będzie trochę więcej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...