zofx Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 witam jeden amortyzator padł ( strzelil gaz z tego czegos od samopoziomowania ) i osiadła jedna strona tyłu auta cena w serwisie mnie zalamala. znalazlem KYB do forka na tył po 360 zł za sztuke i do tego musze dobrac sprzezyne bo podobno tyl auta osiadzie po wymianie na KYB. wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Sprężyny tej samej firmy co amorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 27 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 http://allegro.pl/kayaba-sprezyny-sprez ... 09169.html tutaj sa ale tylko do 2002 roku :< chyba ze pasuja wtedy jesli sie wymieni amorki na kyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Górne poduszki amortyzatora trzeba zmienić i pasują :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 27 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 w takim razie skad poduszki i jakie ? : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 zofx to nie jest takie proste z dobraniem zwykłych amorów i sprężyn, ale są pewne rozwiązania - zajrzyj tutaj: viewtopic.php?f=22&t=115775&start=550 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka. mam takie dwie nowe , zrobione na podstawie seryjnej (for.2.5 xt) w firmie w Poznaniu , 180zl sztuka tel 22-8460049 ...9-16. (nigdy nie montowane , bez gwarancji ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 zofx, jezeli szukasz sprezyn do swojego Foka to przejzyj oferte KingSpring z Australii,oni produkuja sprezyny dedykowane wlasnie do Forkow z amorkami KYB tylko najtaniej nie jest :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 nie-ASO Mysiadło - za grosze zestawik na tył na którym lepiej się jeździ niż na tych samopoziomach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 nie-ASO Mysiadło - za grosze zestawik na tył na którym lepiej się jeździ niż na tych samopoziomach o i to jest tania alternatywa :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 ok to dzwonie do mysiakowców! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 popytaj o ST2033088000 i ST2038088000. obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze tzn. tył jest obniżony o 2.5 cm nawet jak nie jest obciążony....a jak jest obciążony np. dwiema osobami to ile się obniża :?: i pytanie czy jest jakis zestaw amortyz. + spręzyna który jest +- ok. :?: ( obciążony/nieobciązony ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze tzn. tył jest obniżony o 2.5 cm nawet jak nie jest obciążony....a jak jest obciążony np. dwiema osobami to ile się obniża :?: i pytanie czy jest jakis zestaw amortyz. + spręzyna który jest +- ok. :?: ( obciążony/nieobciązony ) obniżają przód i tył oczywiście - podałem numery kompletu na cztery narożniki sprężyna jest twardsza, więc siadanie powinno być mniejsze niż w serii bez samopoziomka zachowując prawo do własnego poziomu '+/- ok' mogę powiedzieć, że jest wielce ok na kyb + te sprężyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 obniżają przód i tył oczywiście - podałem numery kompletu na cztery narożniki chyba , że tak.... :roll: Mnie chodziło wyłacznie o tył współpracujacy z seryjnym przodem w For. 2.5 t / 2.0 ( my 04 -08 ) (cena oryg. 1300 szt ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Jeżeli chodzi o pomiary na sprężynach z 4T to u mnie wychodzi następująco: 445 mm od średnicy koła do krawędzi nadkola (755 mm od podłoża). 443 mm przy zalanym pełnym baku Manual mówi, że na nowych SLS'ach powinien stać na 440 mm (+/- samopoziomowanie czyli odpowiednio 24/12mm). Reasumując u mnie wyszło 5 mm wyżej niż na nowych SLS Sztywność wzorowa. W końcu nie ma tych słynnych przechyłów w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 popytaj o ST2033088000 i ST2038088000. obniżają o cal, ale prowadzenie jest wiele lepsze Reasumując u mnie wyszło 5 mm wyżej niż na nowych SLS Czyli jest mozliwosc zeby było jak w serii z tylu :wink: ......kolega kropkowicz mnie zmylil tym "calem niżej" ale to widocznie jakas wersja wyscigowa.... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Sztywność wzorowa. W końcu nie ma tych słynnych przechyłów w zakrętach. A za to to w głównej mierze odpowiada grubszy i sztywniejszy (mocowania) stabilizator a nie amortyzatory i sprężyny. Ale jak jest piękniej, to .... pięknie Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Grzesiek_67, sprężyny przecież też. zwłaszcza na seryjnym stabie czyli prawie bez. pamiętajmy, że porównanie jest najprawdopodobniej do wywalonego tyłu czyli wielce mięciutkiego zawiasu podałem numerki sprężyn sti do forka, które bardzo mi pasują (i przynajmniej jeszcze jednemu koledze z Poznania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 kropkowicz, nie mówię, że nie, oczywiście też. Ale bez grubego staba nie ma co oczekiwać w pełni "niebujalnej" zawiechy. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 ok to dzwonie do mysiakowców! Jutro do nich jadę na wymianę tyłu w moim forku. Droga powrotna już mi coś powie więc napiszę jak wrażenia po wymianie, bo sam też się chwilę zastanawiałem jakie rozwiązanie wybrać (wbrew pozorom jest ich już kilka jak się przebrnie przez odpowiednie wątki ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Jutro do nich jadę na wymianę tyłu w moim forku. Droga powrotna już mi coś powie więc napiszę jak wrażenia po wymianie, bo sam też się chwilę zastanawiałem jakie rozwiązanie wybrać (wbrew pozorom jest ich już kilka jak się przebrnie przez odpowiednie wątki ) Apacz, i jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 witam jeden amortyzator padł ( strzelil gaz z tego czegos od samopoziomowania ) i osiadła jedna strona tyłu auta cena w serwisie mnie zalamala. znalazlem KYB do forka na tył po 360 zł za sztuke i do tego musze dobrac sprzezyne bo podobno tyl auta osiadzie po wymianie na KYB. wie ktos jakie te sprzezyny i gdzie szukac? w sklepach nawet nie maja sprzezyn do forka. pozdrawiam A dlaczego nie taki zestaw: Amory KAYABA KYB334344 / KYB334344 (lewy / prawy) - razem około 800 zł w InterCars Sprężyny IRONMAN SUB004B tył obie strony - razem 550 zł sprawdzony chyba nie w jednym samochodzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 A dlaczego nie taki zestaw:Amory KAYABA KYB334344 / KYB334344 (lewy / prawy) - razem około 800 zł w InterCars Sprężyny IRONMAN SUB004B tył obie strony - razem 550 zł sprawdzony chyba nie w jednym samochodzie... może dlatego, że do serii to mało podobne 8) Bardziej do tarpana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Apacz, i jak? Wklejam to co wysłałem na pw do zofx Różnica jest oczywiście kolosalna na +. Niestety nie jest to obiektywna obserwacja. Przydałoby się przejechać świeżym forkiem z całkowicie zdrowym samopoziomem i wsiąść do mojego i wtedy porównać. A teraz jest tak, że jechałem tam z padniętym tyłem i forek skakał po całej jezdni na nierównościach, a wracałem całkiem innym autem. Moim zdaniem sposób wybierania nierówności jest OK. Jak dla mnie generalnie jest ciut za miękko, ale jestem przyzwyczajony do WRX-a a Foresterem jeździ moja żona, więc jak dla niej bez zarzutu. Poza tym prowadzenie w zakręcie - pierwsze wrażenia też bardzo dobre, ale tego nie mogę docelowo ocenić z dwóch powodów. Droga publiczna i duży ruch nie pozwoliły na jakąś jazdę na limicie w zakręcie, a poza tym nie chciałem tak na świeżo sprawdzać, niech się trochę ułożą (szczerze mówiąc zawsze się boję po takich operacjach, że jakaś sprężyna będzie wadliwa albo koło niedokręcone itp.). No i na dodatek skoro już byłem w wiatrakach to szarpnąłem się na stabilizator Whiteline na tył (Bryku nie musiał mnie długo namawiać :wink: ) więc wyszedł w sumie mocny upgrade zawieszenia w porównaniu do tego co było jeszcze wczoraj rano :roll: W każdym razie nie mam żadnych negatywnych odczuć jak na razie. Za parę kilometrów (w przyszłym tygodniu) pomierzę wszystko dokładnie i przejadę się z obciążeniem (akurat będę miał pralkę do przetransportowania) i też pomierzę więc będzie trochę więcej danych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się