Skocz do zawartości

Instalacje gazu ziemnego.


ComeToDaddy

(idiotele) M20b  

5 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

na CNG praktycznie nie da sie przywalic akcyzy...

 

CTD czy Ty przepraszam nie znasz realiów Polskich...?? :wink: Przecież wszystko się da... :evil: Zaraz zmienią jakąś ustawę coś pomyślą i akcyzę wpakują... Przecież jak ludzie się na CNG przerzucą to budżet państwa straci miliony zł... A dziurwa budżetowa rośnie... Więc wpadną na pomysł, że trzeba ją zapchać... :|

 

Wiem, że takie same obawy były z LPG, ale nie wiele zrobili, aby popsuć ceny, ale jak benzyna dojdzie do 5zł to ludzie na pewno będą sie ratować bo taka instalacja zwróci się po pół roku...

 

PS Ja pamiętam czasy sielanki jak z Mamuśka na stacji tankowaliśmy za 2zł benzynkę...

 

 

"gdzie się podziały tamte warunki" chciało by się zaśpiewać... :roll: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alfita, czy w takim dieslu przerobionym na gaz nie jest za wysoki stopien kompresji? Bo z tego co sie orientuje to jest tam cos okolo 17,18 a przykladowo Civic CNG ma 12.5:1.

 

Diesle się odpręża.

 

Autobusy nowe z CNG mają od razu silniki benzynowe.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z CNG sprawa wygląda fajnie patrząc na cenę gazu.

Przelicznik jest mniej więcej taki

1 metr sześcienny CNG to mniej więcej 1 litr benzyny.

Jeżeli subaru konsumuje 13 litrów na 100 benzyny to około 13 m3 gazu czyli około 15,60 zł.

 

Problem zaczyna się kiedy przeliczymy możliwości tankowania.

1 m3 gazu zajmuje objętość około 4 litrów powierzchni wodnej.

W związku z tym na przejechanie 100 km potrzebny jest zbiornik o objętości min 52L !!!

Jeżeli zasięg takiego samochodu miałby być w okolicach 300 km to oznacza, że musimy zmieścić zbiorniki o łącznej pojemności około 150 litrów. Do problemu powierzchni na zbiorniki dochodzi jeszcze jeden tj ich masa. Dostępne na rynku w miarę przystępnej cenie (bo nie są tanie) o pojemności 50 litrów ważą około 55kg jeden!!! czyli takie trzy 150 kilo + gaz.

Pozostawiam waszej wyobraźni problemy związane z zabudową instalacji CNG w samochodach osobowych.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno na pomorzu niektóre autobusy i jakies auta gazowni czy zieleni miejskiej i poczty ... już na gaz ziemny przerabiają, tylko mało jest jeszcze punktów tankowania ....

już słyszałem, że tankowanie z domowej instalacji, w naszym pięknym kraju, jest nie zgodne z prawem .....

a instalacja kosztuje ponad 5k i zajmuje sporo miejsca w bagażniku

 

ale pomysł godny polecenia, nie gorsze osiągi i dbałość o środowisko...

 

choć słyszałem opinie, że PRAWDZIWI MĘŻCZYTŹNI NIE JEŻDŻĄ NA GAZIE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobusy nowe z CNG mają od razu silniki benzynowe.

 

Czyli autobusy na CNG to benzyniaki? Jakoś mi to nie pasuje. Na stronie Solarisa jest to tak wytłumaczone.

 

W autobusie Solaris Urbino CNG naturalny gaz ziemny pod ciśnieniem 20 MPa magazynowany jest w czterech 310 litrowych zbiornikach. Silnik na paliwo gazowe jaki zastosowano w autobusie Solaris Urbino CNG, to MAN E 2876 LUH01 o mocy 228kW i o maksymalnym momencie obrotowym 1250 Nm, wyposażony w osprzęt gazowy również firmy MAN. Silnik ten spełnia normy czystości spalin Euro IV. Charakterystyka napędu gazowego, który został skonstruowany na bazie "diesla", jest również zbliżona do tradycyjnych silników napędzanych olejem napędowym. Przy pełnym zatankowaniu (...) autobus może pokonać systans około 450 km.

 

i jak to rozumieć? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael widziałem diesla przerobionego na gaz, poradzono sobie tak, że zwiększono komory spalania w tłoku i zmniejszyła się kompresja. Dotego modyfikacje głowicy tak jak piszesz rzeźba straszna ale chodziło to fajnie. Wiele prostsze jest podawanie gazu i inicjowanie jego zapłonu wtryśnięciem małej dawki ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael widziałem diesla przerobionego na gaz, poradzono sobie tak, że zwiększono komory spalania w tłoku i zmniejszyła się kompresja. Dotego modyfikacje głowicy tak jak piszesz rzeźba straszna ale chodziło to fajnie. Wiele prostsze jest podawanie gazu i inicjowanie jego zapłonu wtryśnięciem małej dawki ropy.

Ja też takiego widziałem, nawet takiego sprzedałem:diesel na LPG :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...