Skocz do zawartości

Instalacje gazu ziemnego.


ComeToDaddy

(idiotele) M20b  

5 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawilo sie to juz na zachodzie, jak nie trudno sie domyslec poganianie auta na takim paliwie jest praktycznie bez kosztowe, jezeli ktos bedzie mial jakies informacje dotyczace tego magicznego urzadzenia niech tutaj wrzuca, bo zacnie mozna na tym nasze szanowne panstwo skroic (a raczej sie szanownemu panstwu skroic nie dac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na PK w Krakowie hula taki CC :mrgreen:

W Czechach niedaleko granicy jest stacja z gazem zienym. Problem jest tylko w zbiorniku-cięzki i gaz jest tam pod duzym ciśnieniem o ile mi się już nie miesza-puźno :wink:

Instalacja nie różni sie bardzo od LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda robi Civica na gaz ziemny, http://automobiles.honda.com/models/model_overview.asp?ModelName=Civic+GX

Niestety auto kosztuje okolo 5 tysiecy dolarow wiecej niz porownywalnie wyposazony model benzynowy i ma o 15 koni mniej. Mozna dokupic sobie do tego specjalny kompresor i tankowac to auto z domowej instalacji gazowej http://www.myphill.com/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Wawie przymierzają się do autobusów na gaz ziemny.

Problem z zasięgiem(nie przejeżdzi całej zmiany) i podobno jest tylko jeden punkt tankowania.

 

W Krakowie też w planach jest zakup 100 autobusów na CNG i budowa odpowiedniej stacji.

 

Z tego co dobrze pamietam to Fiat robił Multiple na CNG, podobnie jak Opel Zafire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat robił Multiple na CNG,

 

...i właśnie gdzieś kojarzę takie porównanie, dotyczące Mulcipli benzynowej, zagazowanej na dwa sposoby i bodaj diesla. Zagazowana ziemnie miała zdecydowanie większą stratę mocy i dynamiki, niż na LPG.

 

Nie interesowałem się nigdy bliżej, ale z opinii znajomych namiętnie szukających oszczędności - to ten ziemny mi się kojarzy raczej jako źródło utrapień... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

colirzadzi nie wiesz może gdzie można kupic taki kompresorek bo szukałem swego czasu ale nie znalazłem w Polandzie takich, a mam na oku jeden pojazd z instalacją CNG, aflinta te systemy (lpg cng) nie są całkiem różne np. brc sequent (pełny nie 24) po wymianie reduktora przewodów i zbiornika może obsługiwać też cng.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie rozumiem ostatniej wypowiedzi panklexa do aflinty (taki ze mnie cieć techniczny) ale usprawiedliwia mnie to, że nigdy nie chciałem nic zagazować... A co do stacji CNG to w krakowie podobno ma powstać jedna w Nowej Hunie... (tak na początek...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te systemy (lpg cng) nie są całkiem różne np. brc sequent (pełny nie 24) po wymianie reduktora przewodów i zbiornika może obsługiwać też cng.

 

Niekompatybilne - czyli, jeżeli tankujesz CNG to nie zalejesz LPG. Przeprogramowanie modułu sterującego to zadna filozofia - to w końcu zwykły komputer (przemysłowy), ale jak wymienisz zbiornik i przewody i reduktor - to właśnie się pozbyłeś praktycznie starej instalacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie widziałem Renault dostawcze ( Master ? ) jeżdżące w barwach firmy produkującej czipsy i słodycze z wielkim napisem, że jeździ na gaz ziemny. Ponadto niektóre samochody słuzbowe Gazowni Warszawskiej tak są zasilane. Tam też znajduje się stacja napełniania.

Co do podłączenia do kuchenki - to nie tak prosto. Żeby ten gaz był naprawdę Compressed, to potrzebne będą dodatkowe urządzenia, więc tutaj przewaga posiadających domki, garaże itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa aut skandynawskich ma bifuel zasilanie i faktycznie 300km volvem s80 kosztuje 30 pln., poza tym nie płacą /albo bardzo mało/ za parkowanie w centrum miast, mają niższe ubezpieczenia i sporo innych udogodnień. Auta są droższe w zakupie, ale nie drastycznie.

W s 80 standardowe miejsce przeznaczone dla baku zastąpione jest dwoma mniejszymi, jeden na etyline drugi na CNG...nie zorientujesz się bo wlew schowany razem z wlewem do etyliny.

 

I można tankować z przydomowych zbiorników tylko potrzebny jest specjalny reduktor a że nawet w niemczach masz erth gas co stacje prawie to nei bawią sie w domowe tankowanie, natomiast poza miastami w skandynawii używają tego.

 

Na allegro jest co jakiś czas takie volvo bi-fuel.

Spotykałem też foke w kombi bi fuel.

 

W warszawskiej gazowni mają nawet żuka na CNG (info od pracownika gazowni ). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

 

I można tankować z przydomowych zbiorników tylko potrzebny jest specjalny reduktor.

 

quote]

nie reduktor tylko kompresor aby sprężyć gaz do ok 200 atmosfer, "litr" cng kosztuje 1,2 zł a auto zużywa go mniej niż benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli litr kosztuje 1,2 zl a na stacjach jest ciężko dostępne, więc trzeba zamontować komresor w domu, a przecież go wszędzie nie zabiorę to jak na razie skłaniał bym się w strone LPG... CNG może za jakies parę lat jak się to już rozwinie to będzie opłacalne... Teraz LPG kosztuje 1,8zł ale instalacja jest znacznie tańsza i dostępność bezproblemowa...

 

Ale tak jak piszę za parę lat CNG zapewne będzie rewolucją w Polsce... Przeszła mi myśl przez głowę co by Rambo zagazować, bo Pb do końca roku ma przekroczyć 5zł, ale na razie się wstrzymuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...