Jump to content

wrx Dymi


tomaszbrr

Recommended Posts

witam... zakupiłem Subaru wrx 2003 , jest po małej stłuczce i ewidętnie stał w bezruchu 3 miesiące , poza tym jest zawilgocony , bak był pusty..... problem jest z nierówna pracą silnika (jakby palił na 2 gary ) , przy dogazowaniu strasznie kopci na biało , po wyjęciu bagnetu albo odkręceniu korka oleju buch bialy dymek .........

nie wygląda to dobrze :) ,, może ktoś z was by mi coś podpowiedział :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

skubi ma nawinięte 123tyś/km , czy da się go zajezdzić ? czy ewntualnie wilgoc by mogła spowodowac uszkodzenie jakiegoś elementu elektrycznego , i jesli tylko by nie palił na któryś z garów to tez by tak kopcił ???

 

od 1,5 roku jeżdze GX-em w automacie który ma 250tyś/km , no i nie bierze ani grama oleju ..... :?

Link to comment
Share on other sites

skubiego można zajeździć w kilka tysięcy, jak nie w kilkaset km, jeśli robi się to bez głowy / nieodpowiednio serwisuje i traktuje.

 

i nie porównuj wolnego ssaka z automatyczną skrzynią z zaturbionym manualem, którego niektórzy używają jako sportowe auto :)

Link to comment
Share on other sites

tak ,, nie chodzi o porównania ale o znalezienie rozwiązania , do której jest potrzebana wiedza o tym pojezdzie , mniemam że jest zajechany aczkolwiek wolał bym sie mylić :shock:

 

niektorzy używają je jako sportowe auto , a niektórzy by zawinąć się w koło lampy pod Batorym :wink:

Link to comment
Share on other sites

przy dogazowaniu strasznie kopci na biało , po wyjęciu bagnetu albo odkręceniu korka oleju buch bialy dymek .........

 

Moim zdaniem to pierścienie. Po przygazowaniu to na pewno na biało a nie lekko niebiesko ?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

biały dymek.... tyle że nie śmierdzi spalenizna jak to zazwyczaj bywa , dlatego też zastanawiam sie nad jakaś inną przyczyną .....

( pewne symptomy mogą byc spowodowane tym co opisałem na wstepie ... ) ( ale nic..... odpale silnik na dłużej i zobacze co sie dzieje z olejem -- jako że to nowy nabytek nie mialem jeszcze okazji przy nim posiedzieć --- o jezdzie raczej nie ma mowy :roll: :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Mogła i uszczelka pod głowicą, fakt. Przegoń trochę auto a następni poobserwuj plastikowy (ten po lewej patrząc z pozycji kierowcy) zbiornik przelewowy płynu chłodniczego. Dodaj gazu (naciśnij na kołyskę przepustnicy) i zobacz czy nie lecą bąbelki w tym zbiorniczku. Jeżeli będą leciał, to uszczelka.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

No Koledzy powyżej mogą miec rację(ten dymek z otworu olejowego) ,ale sprawdź bombelki w zbiorniczku jak prawi Grzesiek i potem zacznij od najprostszego:

-dobrze wysusz wysokonapięciową instalację np.suszarką

-Olej wymieniałeś?-może w nim woda,wtedy z oleju robi sie emulsja-(kawa z mlekiem)

-Najlepiej zdejmij przewód paliwa przy filtrze i zmuś pompę do pracy przez zasilenie jej przekaźnika

łapiąc to co poda do jakiegoś pojemnika i zobacz co to jest-może trochę wody? Auto stało.

-wymień filtr paliwa

-przyłóż jakąś blachę do rury wydechu, gdy kopci i sprawdź,co się skrapla-woda czy płyn chłodniczy-wtedy trochę "tłusto".

Link to comment
Share on other sites

sprawdź jeszcze ciśnienie na cylindrach na zimno i tzw próbę olejową zrób zobacz co pokaże i wtedy jakiś początek będzie częściowo da się wykluczyć czy pierścienie są ok pozdrawiam i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

witam... podam kolejne fakty -- z woda wszystko wporządku , oleju nie pali ,,, natomiast znalazłem zaolejony filtr powietrza ( hm..??? ) , olej znajduje sie w intelkulerze i w przewodach ,

po lekturze różnych for.. może byc cos nie tak z turbiną albo bardziej prawdopodobne z tak zwaną odmą ( oil catch can ) ( http://www.google.com/search?hl=pl&client=firefox-a&hs=Im&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&q=SUBARU+IMPREZA+WRX+white+smouk&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= ) === to link do for angielskich - które podrzucił mi kolega ) pytanie gdzie jest ta odma -wytłumaczenia po angielsku nie bardzo łapie ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

witam . :roll: :roll: urzeczywistnia się czarny scenariusz -- okazało się że chłodnica jest rozszczelniona tak ze są przesłanki do przegrzanego silnika , na jednym z cylindrów zupełnie nie trzyma ciśnienia ,,,,,,,,,,, tak że remoncik ..... ( opisze za jakiś czas zakres zniszczeń )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

taaaak .... silnik był totalnie przegrzany ,, na wielu elementach było widać slady uszkodzeń , tak że wymieniłem silnik a po całym jednym dniu użytkowania również skrzynie biegów bo żęziła .........

 

teraz auto śmiga całkiem efektownie ...... )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Heh a dokladniej? Bo jak dzisiaj startowalem ze swiatel z bmw640 to po zniszczeniu BMW koleś mówił ze jak wystartowalem to zakopcilo na czarno z rury a to nie diesel..

Link to comment
Share on other sites

Pewnie olej się dostał i został spalony. Może turbo pada...

Masz jakąś magiczną kule do wróżenia czy sam takie bzdury wymyślasz???

 

Czarny dym = skład mieszanki, może po prostu przelewa ;) przyczyn może być kilka, od przepływki po wtryski;)

 

Często widuje się jak auta po "chipie" które kopcą na czarno i podobno nie jest to nic strasznego ;)

Link to comment
Share on other sites

kopci tylko jak idą obroty rzędu 5000-7000rpm jak już turbo ładuje na maxa, a autko po chipie więc jak kopci z powodu mieszanki to zero lipy, pojadę na czasie do tunera żeby poprawił mapę więc jak nie silnik to ok jest

a co to znaczy jak wali czary dym z rury przy starcie z 5000r.p.m wrx 2.0 T ??

 

:o to ja w takim razie jestem delikatniutki dla mego wurxa.....no chyba że tam inne napędy są......

a to niby czemu .. :) Edited by radeklwh
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem bogata mieszanka sam tak miałem na poprzedniej mapie do tego mogą sie tez moze wypalac katalizatory jeśli oczywiście je tam masz, ale odpowiedz Carlosa tez jest słuszna, bo WRX - a tak Katowac masakra choć sam mam procedurę na 5,5 tys i sie nigdy nic nie działo tylko sprzęgła pada a tak startuje jak z procy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...