Skocz do zawartości

wrx Dymi


tomaszbrr

Rekomendowane odpowiedzi

witam... zakupiłem Subaru wrx 2003 , jest po małej stłuczce i ewidętnie stał w bezruchu 3 miesiące , poza tym jest zawilgocony , bak był pusty..... problem jest z nierówna pracą silnika (jakby palił na 2 gary ) , przy dogazowaniu strasznie kopci na biało , po wyjęciu bagnetu albo odkręceniu korka oleju buch bialy dymek .........

nie wygląda to dobrze :) ,, może ktoś z was by mi coś podpowiedział :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skubi ma nawinięte 123tyś/km , czy da się go zajezdzić ? czy ewntualnie wilgoc by mogła spowodowac uszkodzenie jakiegoś elementu elektrycznego , i jesli tylko by nie palił na któryś z garów to tez by tak kopcił ???

 

od 1,5 roku jeżdze GX-em w automacie który ma 250tyś/km , no i nie bierze ani grama oleju ..... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skubiego można zajeździć w kilka tysięcy, jak nie w kilkaset km, jeśli robi się to bez głowy / nieodpowiednio serwisuje i traktuje.

 

i nie porównuj wolnego ssaka z automatyczną skrzynią z zaturbionym manualem, którego niektórzy używają jako sportowe auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ,, nie chodzi o porównania ale o znalezienie rozwiązania , do której jest potrzebana wiedza o tym pojezdzie , mniemam że jest zajechany aczkolwiek wolał bym sie mylić :shock:

 

niektorzy używają je jako sportowe auto , a niektórzy by zawinąć się w koło lampy pod Batorym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały dymek.... tyle że nie śmierdzi spalenizna jak to zazwyczaj bywa , dlatego też zastanawiam sie nad jakaś inną przyczyną .....

( pewne symptomy mogą byc spowodowane tym co opisałem na wstepie ... ) ( ale nic..... odpale silnik na dłużej i zobacze co sie dzieje z olejem -- jako że to nowy nabytek nie mialem jeszcze okazji przy nim posiedzieć --- o jezdzie raczej nie ma mowy :roll: :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła i uszczelka pod głowicą, fakt. Przegoń trochę auto a następni poobserwuj plastikowy (ten po lewej patrząc z pozycji kierowcy) zbiornik przelewowy płynu chłodniczego. Dodaj gazu (naciśnij na kołyskę przepustnicy) i zobacz czy nie lecą bąbelki w tym zbiorniczku. Jeżeli będą leciał, to uszczelka.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Koledzy powyżej mogą miec rację(ten dymek z otworu olejowego) ,ale sprawdź bombelki w zbiorniczku jak prawi Grzesiek i potem zacznij od najprostszego:

-dobrze wysusz wysokonapięciową instalację np.suszarką

-Olej wymieniałeś?-może w nim woda,wtedy z oleju robi sie emulsja-(kawa z mlekiem)

-Najlepiej zdejmij przewód paliwa przy filtrze i zmuś pompę do pracy przez zasilenie jej przekaźnika

łapiąc to co poda do jakiegoś pojemnika i zobacz co to jest-może trochę wody? Auto stało.

-wymień filtr paliwa

-przyłóż jakąś blachę do rury wydechu, gdy kopci i sprawdź,co się skrapla-woda czy płyn chłodniczy-wtedy trochę "tłusto".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam... podam kolejne fakty -- z woda wszystko wporządku , oleju nie pali ,,, natomiast znalazłem zaolejony filtr powietrza ( hm..??? ) , olej znajduje sie w intelkulerze i w przewodach ,

po lekturze różnych for.. może byc cos nie tak z turbiną albo bardziej prawdopodobne z tak zwaną odmą ( oil catch can ) ( http://www.google.com/search?hl=pl&client=firefox-a&hs=Im&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&q=SUBARU+IMPREZA+WRX+white+smouk&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= ) === to link do for angielskich - które podrzucił mi kolega ) pytanie gdzie jest ta odma -wytłumaczenia po angielsku nie bardzo łapie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam . :roll: :roll: urzeczywistnia się czarny scenariusz -- okazało się że chłodnica jest rozszczelniona tak ze są przesłanki do przegrzanego silnika , na jednym z cylindrów zupełnie nie trzyma ciśnienia ,,,,,,,,,,, tak że remoncik ..... ( opisze za jakiś czas zakres zniszczeń )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Heh a dokladniej? Bo jak dzisiaj startowalem ze swiatel z bmw640 to po zniszczeniu BMW koleś mówił ze jak wystartowalem to zakopcilo na czarno z rury a to nie diesel..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie olej się dostał i został spalony. Może turbo pada...

Masz jakąś magiczną kule do wróżenia czy sam takie bzdury wymyślasz???

 

Czarny dym = skład mieszanki, może po prostu przelewa ;) przyczyn może być kilka, od przepływki po wtryski;)

 

Często widuje się jak auta po "chipie" które kopcą na czarno i podobno nie jest to nic strasznego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopci tylko jak idą obroty rzędu 5000-7000rpm jak już turbo ładuje na maxa, a autko po chipie więc jak kopci z powodu mieszanki to zero lipy, pojadę na czasie do tunera żeby poprawił mapę więc jak nie silnik to ok jest

a co to znaczy jak wali czary dym z rury przy starcie z 5000r.p.m wrx 2.0 T ??

 

:o to ja w takim razie jestem delikatniutki dla mego wurxa.....no chyba że tam inne napędy są......

a to niby czemu .. :) Edytowane przez radeklwh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bogata mieszanka sam tak miałem na poprzedniej mapie do tego mogą sie tez moze wypalac katalizatory jeśli oczywiście je tam masz, ale odpowiedz Carlosa tez jest słuszna, bo WRX - a tak Katowac masakra choć sam mam procedurę na 5,5 tys i sie nigdy nic nie działo tylko sprzęgła pada a tak startuje jak z procy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...