Jump to content

Kayaba AGX + springi Eibach - prośba o pomoc


subarurs

Recommended Posts

Posted

Witam Wszystkich

Proszę o szczerą radę czy Kayaba AGX + springi Eibach to dobre rozwiązanie na codzień do jazdy po ulicy?

Słyszałem opinie, że samochód podskakuje itp (poprzez obniżenie).... ale może to kwestia ustawień siły tłumienia?

Auto to wolnyssak 2007, rozstaw 5x100.

Myślałem o zawiasie gwintowanych np GAZ Gold (angielska manufaktura, ponoć profesia w sensie jakości) ale czy na codzień ma to sens, czy nie będzie za twardo?

 

Z góry dzięki i pozdrowionka

Posted

Ja jeżdżę na takim setupie w GT. Samochód raczej się nie obniżył po założeniu w stosunku do oem. Gdy ustawisz na najbardziej twardo samochód lubi podskakiwać na poprzecznych nierównościach. Ja amorki mam ustawione na 3 z tyłu i 2 z przodu i na dojazdy do pracy to dla mnie najlepszy kompromis.

Posted

Springi to takie coś jak stringi czy coś ze świeżością związane? :roll:

Posted
Springi to takie coś jak stringi czy coś ze świeżością związane? :roll:

 

Springi to sprężynki :mrgreen:

Posted

Aaaa, to taki murzyński slang?

 

 

Pozdro.

Nara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Posted

Ja mam taki zestaw w GT, przejechałem nim ok 1000 km i jest bardzo dobrze. KYB ustawiona na 2. Nic nie podskakuje, wybiera, działa tak jak należy.

Posted

Dzięki za informację :D

 

Pytałem czy nie podskakuje bo kiedyś mając Toyotę założyłem krótkie sprężyny na seryjne amory i Toyka pływała, podskakiwała, kołysała się. itd

Gdzieś też czytałem na forum o takowym zjawisku, ale widocznie AGX ma to do siebie , że jak się ustawi odpowiednio siłę twardości, czy też poziom - to nie kołysze

 

Jeszcze raz dzięki

Posted
KYB ustawiona na 2. Nic nie podskakuje, wybiera, działa tak jak należy.

AGX tak działa również z seryjnymi GTkowymi sprężynami. Te amorki to absolutna rewelacja. Za takie pieniądze nie można mieć nic lepszego 8)

Posted

A powiedzcie mi jeszcze czy wybierają cicho nierówności - w sensie czy nie ma trzasków.

Czyli jeżeli springi Eibach obniżają auto z tyłu o 25mm a z przodu do 35mm to rozumiem że przy ustawieniu 2 z przodu i 3 z tyłu nie buja autem na nierównościach?

  • 1 month later...
Posted

Podbijam!

 

Jutro będę mieć zakładane amorki KYB AGX + sprężyny Prodrive i mam 2 pytanka:

 

- jaką twardość amorków ustawić? P/T

- robić coś jeszcze z geometrią, czy zostawić to na później?

 

ps. Pacjent- WRX 02'

Styl jazdy- miejska/ dynamiczna

Posted

jak mało dziur na mieście ,to wal na maxa ,wtedy cała frajda jazdy po równym aswalcie ,przy takim ustawieniu masz porównywalna

twardość do sti ,zawsze można zmiejszyć jak bedzie ci dupą trzepało (przód srubokręcikiem ,tył dajesz nura pod subaraka ,bez podnoszenia auta ,trzeba się tylko zaopatrzyć w lustereczko ,lub łyżke :lol: ,bo bez tego nie zobaczysz na jaką twardość ustawiłeś).

ja używam łyżki ,jak zmieniam ustawienia z tyłu ,to ludziska patrzą jak na debila ,wszystikm tłumacze że auto tak proste w obsłudze ,że łyżką można naprawić :mrgreen:

Posted

Ja mam z przodu 1, z tyłu 2 przy seryjnych sprężynach i i telepie mną niesamowicie. Ale może to te szczecińskie drogi...

Posted

najlepiej chyba bedzie jak sam pojezdzisz i sprawdzisz jak auto sie czuje, wtedy bedziesz mogl sobie dobrac setup ktory najbardziej Ci pasuje.

Posted
twardość do sti ,zawsze można zmiejszyć jak bedzie ci dupą trzepało (przód srubokręcikiem ,tył dajesz nura pod subaraka ,bez podnoszenia auta ,trzeba się tylko zaopatrzyć w lustereczko ,lub łyżke :lol: ,bo bez tego nie zobaczysz na jaką twardość ustawiłeś).

To chyba nie dotyczy GD? W GC faktycznie regulacja tyłu była pod samochodem, w GD chyba wymaga odkręcenia kanapy (i na dodatek tył ma 4 stopnie, a nie 8, regulacji).

Posted
każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym

 

A wydawało mi się, że każdy polecał odwrotną sytuację.

 

w GD chyba wymaga odkręcenia kanapy

 

...i trzech śrubek mocowania amora, żeby ściągnąć dekielek, chyba, że ktoś już tego nie ma.

Posted
adaś napisał(a):

każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym

 

 

A wydawało mi się, że każdy polecał odwrotną sytuację.

 

no to wydawało Ci się, bo przód ma 4stopnie, a tył 8 i każdy polecał połowę.

Posted

Przecież rozmawiamy o przypadku Zakiego, więc jakie 4/8? Ustawiłem od razu na 4/4 i nigdy więcej tym nie kręciłem, bo te ustawienie i tak jest wg mnie komfortowe, ewentualnie z tyłu bardziej miękko na zimę, bo czasami na dziurawym zakręcie dupka podskakuje, ale musiałbym się bardzo nudzić, żeby przy tym grzebać.

Posted

A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie. Powiedzcie tylko czy to mozliwe zebym zalozyl sprezyny na odwrot? Ktore sprezyny z zestawu sa na przod - te dluzsze czy te krotsze? Nie mialem zadnych oznaczen, bo kupilem uzywki.

Posted
jak mało dziur na mieście ,to wal na maxa ,wtedy cała frajda jazdy po równym aswalcie ,przy takim ustawieniu masz porównywalna

Nie wiem czy w jakimś polskim mieście są w centrum drogi bez dziur :P.

każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym :)

Rozumiem, że mówisz o budzie GD- czyli na maxa twarde ustawienie?

najlepiej chyba bedzie jak sam pojezdzisz i sprawdzisz jak auto sie czuje, wtedy bedziesz mogl sobie dobrac setup ktory najbardziej Ci pasuje.

Zrobiłbym tak, ale regulacja twardości tyłu jest dosyć problematyczna- zdejmowanie kanapy (no chyba, że pojeżdżę trochę bez kanapy :P).

A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie.

Jak jedziesz pod górkę to przód jest wyżej, a jak zjeżdżasz to jest niżej :P, a tak już na poważnie- czytałem na którymś amerykańskim forum, że w przypadku sprężyn Eibacha przód jest nieco wyżej niż tył, ale (!) jesli masz sprężyny firmy Prodrive to tył powinien być nieco wyżej niż przód.

 

Linki do dyskusji na temat sprężyn:

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... rings.html

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... truts.html

 

Ten wątek jeszcze muszę przestudiować:

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... tings.html

Posted
A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie. Powiedzcie tylko czy to mozliwe zebym zalozyl sprezyny na odwrot? Ktore sprezyny z zestawu sa na przod - te dluzsze czy te krotsze? Nie mialem zadnych oznaczen, bo kupilem uzywki.

A jest pewność co do stanu tych używek? Może już trochę przysiadły?

(swoją drogą - zna ktoś wysokość samych (luzem) sprężyn WRX-owych - seryjnych i prodrive?)

Posted
(swoją drogą - zna ktoś wysokość samych (luzem) sprężyn WRX-owych - seryjnych i prodrive?)

 

Prodrive obniżąją auto o jakieś 25-30mm (mogę je dokładnie zmierzyć jeśli chcesz- mam je w bagażniku).

 

-- 11 lis 2010, o 13:02 --

 

viewtopic.php?f=26&t=126952&hilit=kyb+agx

viewtopic.php?f=26&t=115794&p=596219&hilit=agx#p596219

 

Dzięki za linki 8)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...