Skocz do zawartości

Kayaba AGX + springi Eibach - prośba o pomoc


subarurs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Proszę o szczerą radę czy Kayaba AGX + springi Eibach to dobre rozwiązanie na codzień do jazdy po ulicy?

Słyszałem opinie, że samochód podskakuje itp (poprzez obniżenie).... ale może to kwestia ustawień siły tłumienia?

Auto to wolnyssak 2007, rozstaw 5x100.

Myślałem o zawiasie gwintowanych np GAZ Gold (angielska manufaktura, ponoć profesia w sensie jakości) ale czy na codzień ma to sens, czy nie będzie za twardo?

 

Z góry dzięki i pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na takim setupie w GT. Samochód raczej się nie obniżył po założeniu w stosunku do oem. Gdy ustawisz na najbardziej twardo samochód lubi podskakiwać na poprzecznych nierównościach. Ja amorki mam ustawione na 3 z tyłu i 2 z przodu i na dojazdy do pracy to dla mnie najlepszy kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie pękła 1 sprężyna i kupiłem 4 takie http://picasaweb.google.fi/maciej.kucharek/Sprezyny# :roll: koło piątku odbiorę auto na nich i ciekawe co będzie w porównaniu ze zwykłymi sprężynami i standardowymi amorami z GLa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację :D

 

Pytałem czy nie podskakuje bo kiedyś mając Toyotę założyłem krótkie sprężyny na seryjne amory i Toyka pływała, podskakiwała, kołysała się. itd

Gdzieś też czytałem na forum o takowym zjawisku, ale widocznie AGX ma to do siebie , że jak się ustawi odpowiednio siłę twardości, czy też poziom - to nie kołysze

 

Jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KYB ustawiona na 2. Nic nie podskakuje, wybiera, działa tak jak należy.

AGX tak działa również z seryjnymi GTkowymi sprężynami. Te amorki to absolutna rewelacja. Za takie pieniądze nie można mieć nic lepszego 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi jeszcze czy wybierają cicho nierówności - w sensie czy nie ma trzasków.

Czyli jeżeli springi Eibach obniżają auto z tyłu o 25mm a z przodu do 35mm to rozumiem że przy ustawieniu 2 z przodu i 3 z tyłu nie buja autem na nierównościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak mało dziur na mieście ,to wal na maxa ,wtedy cała frajda jazdy po równym aswalcie ,przy takim ustawieniu masz porównywalna

twardość do sti ,zawsze można zmiejszyć jak bedzie ci dupą trzepało (przód srubokręcikiem ,tył dajesz nura pod subaraka ,bez podnoszenia auta ,trzeba się tylko zaopatrzyć w lustereczko ,lub łyżke :lol: ,bo bez tego nie zobaczysz na jaką twardość ustawiłeś).

ja używam łyżki ,jak zmieniam ustawienia z tyłu ,to ludziska patrzą jak na debila ,wszystikm tłumacze że auto tak proste w obsłudze ,że łyżką można naprawić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twardość do sti ,zawsze można zmiejszyć jak bedzie ci dupą trzepało (przód srubokręcikiem ,tył dajesz nura pod subaraka ,bez podnoszenia auta ,trzeba się tylko zaopatrzyć w lustereczko ,lub łyżke :lol: ,bo bez tego nie zobaczysz na jaką twardość ustawiłeś).

To chyba nie dotyczy GD? W GC faktycznie regulacja tyłu była pod samochodem, w GD chyba wymaga odkręcenia kanapy (i na dodatek tył ma 4 stopnie, a nie 8, regulacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym

 

A wydawało mi się, że każdy polecał odwrotną sytuację.

 

w GD chyba wymaga odkręcenia kanapy

 

...i trzech śrubek mocowania amora, żeby ściągnąć dekielek, chyba, że ktoś już tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaś napisał(a):

każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym

 

 

A wydawało mi się, że każdy polecał odwrotną sytuację.

 

no to wydawało Ci się, bo przód ma 4stopnie, a tył 8 i każdy polecał połowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież rozmawiamy o przypadku Zakiego, więc jakie 4/8? Ustawiłem od razu na 4/4 i nigdy więcej tym nie kręciłem, bo te ustawienie i tak jest wg mnie komfortowe, ewentualnie z tyłu bardziej miękko na zimę, bo czasami na dziurawym zakręcie dupka podskakuje, ale musiałbym się bardzo nudzić, żeby przy tym grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie. Powiedzcie tylko czy to mozliwe zebym zalozyl sprezyny na odwrot? Ktore sprezyny z zestawu sa na przod - te dluzsze czy te krotsze? Nie mialem zadnych oznaczen, bo kupilem uzywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mało dziur na mieście ,to wal na maxa ,wtedy cała frajda jazdy po równym aswalcie ,przy takim ustawieniu masz porównywalna

Nie wiem czy w jakimś polskim mieście są w centrum drogi bez dziur :P.

każdy na codzień polecał 2-przód, 4-tył. Ale ja jeżdżę na najtwardszym :)

Rozumiem, że mówisz o budzie GD- czyli na maxa twarde ustawienie?

najlepiej chyba bedzie jak sam pojezdzisz i sprawdzisz jak auto sie czuje, wtedy bedziesz mogl sobie dobrac setup ktory najbardziej Ci pasuje.

Zrobiłbym tak, ale regulacja twardości tyłu jest dosyć problematyczna- zdejmowanie kanapy (no chyba, że pojeżdżę trochę bez kanapy :P).

A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie.

Jak jedziesz pod górkę to przód jest wyżej, a jak zjeżdżasz to jest niżej :P, a tak już na poważnie- czytałem na którymś amerykańskim forum, że w przypadku sprężyn Eibacha przód jest nieco wyżej niż tył, ale (!) jesli masz sprężyny firmy Prodrive to tył powinien być nieco wyżej niż przód.

 

Linki do dyskusji na temat sprężyn:

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... rings.html

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... truts.html

 

Ten wątek jeszcze muszę przestudiować:

http://www.clubwrx.net/forums/suspensio ... tings.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak troche z innej beczki. Zalozylem ten sam zestaw i mam wrazenie ze tyl jest troche nizej niz przod, choc raz wydaje mi sie ze tak jest a innym razem ze nie. Powiedzcie tylko czy to mozliwe zebym zalozyl sprezyny na odwrot? Ktore sprezyny z zestawu sa na przod - te dluzsze czy te krotsze? Nie mialem zadnych oznaczen, bo kupilem uzywki.

A jest pewność co do stanu tych używek? Może już trochę przysiadły?

(swoją drogą - zna ktoś wysokość samych (luzem) sprężyn WRX-owych - seryjnych i prodrive?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(swoją drogą - zna ktoś wysokość samych (luzem) sprężyn WRX-owych - seryjnych i prodrive?)

 

Prodrive obniżąją auto o jakieś 25-30mm (mogę je dokładnie zmierzyć jeśli chcesz- mam je w bagażniku).

 

-- 11 lis 2010, o 13:02 --

 

viewtopic.php?f=26&t=126952&hilit=kyb+agx

viewtopic.php?f=26&t=115794&p=596219&hilit=agx#p596219

 

Dzięki za linki 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...