Skocz do zawartości

Wybieramy olej silnikowy do boxerów diesel + ankieta ;-)


wlyszkow

Preferencje olejowe dla boxera 2.0D  

88 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mi to się nasuwa pomysł aby robic dodatkowy przegląd (wymiane OL) miedzy przeglądami... :x niezależnie na jakim oleju sie jezdzi

czyli zadbamy o silnik ale zaoszczędzone $ na spalaniu ON idą w olej... a zatem -lepiej kupic maszyne na Pb :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco Clean 5W30 c2

niestety z UOA którego wyniki poznałem wychodzi, że nie daje rady 15kkm na krajowym ON w SBD nawet na poprzednim DPFie MY08 - publikacja pełnych danych obiecana przez właściciela w najbliższym czasie na Forum.

 

 

mam w planach wymieniać co 8k km do momentu kiedy SIP oficjalnie potwierdzi, że można lać 5W40. Wtedy przejdę na inny olej. Sam wiesz jaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graniczne wartości TAN i TBN dla oleju w SBD

ww. Motul C2 ma katalogowo TBN=7,9 i na więcej niż 8 przy olejach C2/C3 bym nie liczył :| tyle wychodzi z dopuszczalnych SAPS=0,8%. Wyższy TBN to wyższe popioły :arrow: może być kosztem DPFa. :idea:

 

Reguła jest taka, że TAN nie może być wyższy od TBN bo wtedy zaczyna się kwasoryt - wg mnie sam piasek aż takiego zużycia u M_RC nie powinien spowodować. Każdy olej posiada pewnien TAN ale jest to odczyn kwaśny lekki - te kwasy są praktycznie nieszkodliwe i na ogół szybko odparowują z oleju - potem zaczyna się proces tworzenia kwasów agresywnych - wtedy już jak najwyższy TBN jest potrzebny.

 

Z innego UOA wynika, że przy 7200km na SBD MY10 TAN był już 4,9 a TBN jeszcze 5,2 i śladów kwasorytu nie ma i zużycie wg mnie niezłe (żelazo 35 a alu 7 :shock: ) a silnik nadal docierany z przebiegiem 15kkm z Si/piaseczkiem nadal 41 (3-4 wymiany oleju od nowości wydają się konieczne aby zejść do akceptowalnego poziomu) ale granica TAN/TBN była już dość blisko - nie jestem pewien czy 10kkm byłoby osiągalne :?

 

Wg mnie trzeba rozdzielić dodatkowo SBD MY-08/9 od nowszych z regenerowanymi DPFami - w nowszych problem zakwaszania oleju może być większy IMO przez znacznie większy poziom ON w oleju. W przypadku SBD M_RC zjawiska obecności ON w oleju praktycznie nie ma - lepkość i temp zapłonu oleju są OK - zakwaszenie powstaje raczej z produktów spalania powiązanych z wodą w bio-ON.

 

Poziom miedzi spada bardzo wolno w SBD jak widać - taka chyba specyfika SBD bo w innych markach tego nie ma. Zobaczymy jak wypadną pierwsze UOA po płukankach :idea:

 

-- 30 maja 2011, o 10:35 --

 

robic dodatkowy przegląd (wymiane OL) miedzy przeglądami

niestety to jest chyba jedyne pewne/bezpieczne rozwiązanie :idea:

 

do momentu kiedy SIP oficjalnie potwierdzi, że można lać 5W40

z wyników dotychczasowych analizy wynika, że 5W-40 raczej nie szkodzi SBD :lol: a porównując takie same silniki i przebiegi (~7kkm na oleju a 15kkm silnika MY10) to:

5W-40 trzyma lepkość na poziomie 11,6cSt a 5W-30 9,1cSt (fabryczny 5W-30 po 6kkm miał już 8,6cSt) - dodatkowo przy 5W-30 było 2-2,5% ON w oleju :roll: a w 5W-40 ilość śladowa (oleje były różnych marek i 5W-40 PAO - AMSOIL AFL C3)

Efektem ubocznym :wink: 5W-40 jest zużycie Fe=35 i Al=7 w porównaniu z Fe=55 i Al=14 na 5W-30 :wink:

Zobaczymy jednak po płukance i zalaniu tego SBD MY10 jeżdżonego dotychczas na 5W-30 tym razem ww. 5W-40 C3 - najlepiej oceniać na tym samym silniku :idea: . Dodatkowo, przy 5W-30 po 7kkm i tak wysokim % ON w oleju :arrow: TBN=4,1 (początkowy ~8) a TAN=4,8 możliwie więc, że już były to początki kwasorytu niestety :idea:

 

FYI: TAN ma prawo rosnąć szybciej podczas upalania/przegrzewania/utleniania oleju oraz podczas jazdy miejskiej na niedogrzanym oleju kiedy ON nie odparowuje wystarczająco szybko/regularnie z oleju silnikowego (wtedy olej może mieć niewielki przebieg ale sporo przepracowanych godzin :idea: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam znawców tematu

 

przede mną przegląd przy 60tys km /Legacy 2008 diesel/

poprzedni właściciel auta wg ks. serwisowej zalewał silnik:

- przy 5tys Castrol Diesel C3 5W40 (!?) serwis Oskar Bstok

- przy 15 Castrol SLX prof 5W30

- przy 30tys km znowu Slx..

ja przy 45tys, rok temu zalałem Shell Ultra Extra 5W30 /do wyboru miałem w ASO jeszcze droższego Quazara/

w międzyczasie poczytalem forum - głównie mam na myśli wątki olejowe

moje wnioski sugerują wybór jednego z olejów:

Amsoil AFL

Millers XF Longlife C2 lub C3

Motul EcoClean C2 lub X clean C3

Mobil 1 ESP

Doradźcie który wybrać /przy wym. 1raz w roku - przebieg roczny ok 12-15tys teraz mam ok 56-57tyskm/

legacy jeżdżę 2/3 trasa 1/3 miasto

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper, a tu nie ma nic do śmiacia... :mrgreen: Jej Wysokość Gwarant wyniki analiz z SBD już zna i niestety pokazują one wg mnie, że SBD z obojętnie którym DPFem mocno katuje oleje - np. z porównaniu do D4D Toyoty bez DPFa gdzie nawet byle zupa daje radę 15kkm :idea: :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP, ja tylko o olejach wspomniałem... :idea: - w życiu bym nie napisał, że to lepsze auto od jedynego słusznego plejadowego :mrgreen: a do tego te najnowsze D4D (roczniki "kryzysowe") potrafią się wyłożyć wcześniej od SBD :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP, ja tylko o olejach wspomniałem... :idea: - w życiu bym nie napisał, że to lepsze auto od jedynego słusznego plejadowego :mrgreen: a do tego te najnowsze D4D (roczniki "kryzysowe") potrafią się wyłożyć wcześniej od SBD :?

 

O!

Możesz więcej szczegółów? Kolega chce kupić dupowóz a u nas w firmie lada moment będą wymieniali część floty (mamy Avensisy D4D). Na plejady go nie namówię (zresztą sierota jakich mało na drodze i poza nią). Może być na PW aby nie zaśmiecać wątku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP, :arrow: PW

 

-- 7 lip 2011, o 14:52 --

 

Ciakawostka nt. specyfikacji oleju z normą VW 504/507 by Total:

ineo504507voa.jpg

Z MSDS: Produkt jest na bazie głęboko rafinowanych olejów mineralnych

Karta produktu: http://produkty.totalpolska.pl/karty/QU ... 205W30.pdf

 

Zasadniczo z takiego pakietu ochronnego a właściwie jego braku :roll: pewnie można byłoby się nieźle uśmiać... :P bo cynku i fosforu powinno być przynajmniej 50% więcej aby był to olej na miarę C3 a także detergentów - w normie C3 mieści się ~1700ppm wapnia co daje TBN ~8... ciekawostką jednak jest to, że znalazłem w sieci bardzo przyzwoity wynik analizy tego oleju po 6 i 12k mil czyli na koniec prawie 20kkm (fakt - w TDI 2004 bez DPFa :idea: ) ale jeden warunek wydał mi się dość ważny w dokładnym opisie przypadku na forum TDI w US - bezsiarkowe paliwo (może w US mniej oszukane..) z dodatkowym dolewaniem do każdego zbiornika uszlachetniacza ON poprawiającego spalanie mieszanki - wydaje mi się to o tyle istotne, że w innym przypadku takich dobrych wyników nie widziałem.

 

Analizując krajowe wyniki SBD MY09 na M1 ESP 5W-30 (wg mnie posiadającym lepszy pakiet ochronny i myjący od ww. Totala) niestety prawie 6x gorsze :!: (kalkulując zużycie żelaza na 1kkm) od wspomnianego powyżej Totala 504/507 w TDI MY04 bez DPFa zastanawiam się ile tutaj zaszkodziło krajowe paliwo... :idea::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem po 6500km Shella Helixa Ultra Extra 5w30.Spełnia wszystko co tylko może.Tankuję na Statoilu oraz Shellu.

 

hehe, ale naiwniak :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

lałem shella przez 60kkm, silnik tylko coraz więcej oleju brał - takie to cudo. zwykły HC.

 

a co do paliw buhahahahhahahahahahahahahahah

taki widoki codziennie, różnych marek. Ja to widzę zza płotu a kolega tzd z wewnątrz :mrgreen::mrgreen::mrgreen: i oczywiście tankuje na neste bo najtaniej a paliwo to samo :mrgreen:

 

IMAGE_190-may.jpg

 

jedyne prawdziwe importowane paliwo jest na shell i nazywa się vpower racing 99+ koniec dyskusji.

vpower 95 shell robi ze zwykłej 95 dodając na całą cysternę 6 litrów dodatków - jakoś mnie to nie przekonuje. ADAC robiło test tego paliwa i silniki na zwykłej 95 i vpower 95 wyglądały dokładnie tak samo bo od dawna robi się paliwa bezsiarkowe przynajmniej lotos który mam za płotem :mrgreen:

 

potem testy na hamowni, mój diesel jtd uwielbia paliwo z auchan bo dostaje plus 5KM i 10Nm a biorą tam gze daja dobrą ofertę i tyle.

 

jedyny problemem stacji nie markowych jest olewanie w czyszczenia zbiorników, więc trzeba tankować na sieciowych stacjach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę zza płotu a kolega tzd z wewnątrz

już nie, teraz z okna mam takie widoki

 

244037-Zwiazki-zawodowe-w-Lotos-Petrobaltic-sprzeciwiaja-sie-restrukturyzacji-w-spolce__c_0_123_1015_585.jpg

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

od dawna robi się paliwa bezsiarkowe

norma do 10ppm, lotos robi jakieś 5-7ppm.

 

problemem stacji nie markowych jest olewanie w czyszczenia zbiorników

jak dobrze, że już nie ja muszę to w koło macieju powtarzać :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Będę niedługo zmieniał olej w silniku.W związku z czym zastanawiam się nad wyborem między c2 a c3.I z moich analiz w okresie jesienno-zimowy lepszy jest ten pierwszy z uwagi na mniejszy wskaźnik lepkości w całym zakresie temperatur pracy silnika.Czyli lepsza płynność w niskich temperaturach.Dobrze rozumuje?

Z doświadczenia poprzedniego roku wiem,że w tym okresie silnik większosc czasu pracuje niedogrzany (krótkie trasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, jeśli z Motula 8100 to fakt - ten C2 ma najlepsze z nich parametry na zimę :idea: ale niestety ten olej spośród krajowych analiz uzyskał najgorszy wynik przy 15kkm choć tylko na podstawie porównań pomiędzy różnymi autami i możliwe, że przy 7500km nie byłoby aż tak źle :idea: .

SBD na gwarancji nadal :idea: :?: Jeśli już po gwarancji to może np. 8100 Eco-clean 0W30 C2 jeśli z Motula na zimę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...